Skocz do zawartości
Pakchoi

60 FPS i 120/144 hz Monitor.

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.07.2017 o 17:10, TylkoTak napisał:

60 fps na monitorze 144Hz to zupełnie inny komfort rozgrywki niż 60 fps przy 60Hz. Lepszą responywność da Ci nawet 60 fps przy 144Hz niż 100 fps przy 60Hz.

Responsywność i płynność na ekranie 144Hz ustawionym na 60 Hz przy 60 FPS będzie taka sama, jak przy 60H @ 60 Hz @ 60 FPS. Natomiast 60 FPS na 144Hz nie będzie płynne przy V-sync i/lub będzie się obraz rozdwajał przy wyłączonym v-sync, z powodu różnego czasu trwania poszczególnych klatek (analogicznie np 80 FPS na ekranie 60 HZ po wyłączeniu V-sync nie jest płynne w każdej grze co sprawdziłem).

Najlepsza płynność jest kiedy czas wyświetlania klatki jest stały.

7 godzin temu, Romulus84 napisał:

Ludzie a czy wy wiecie że G-sync czy freesync powoduje imput laga? Wpiszcie sobie w google i poczytajcie, nikt kto gar w BFV czy w CoDa nie będzie miał włączonego G-sync czy free sync bo to też powoduje imput laga, oczywiście nie takiego jak v-sync ale odczuwalnego. Screen teering jest minimalny. Ja jakoś gram w BFV na 60 hz mając 120 klatek śrendio i jestem bardzo dobrytm graczem i mi jakoś nie przeszkadza sreen terring który jest do przyzwyczajenie. Najgorszy jest imput lag szczególnie w sieciowych shooterach a g-sycn tez go powoduje, proste. 

Coś w tym jest. Natomiast przy średnich 120 FPS na ekranie 60 Hz masz faktycznie mniejsze opóźnienia (niż przy 60 FPS @ 60 Hz) ale za to gorszą płynność ... w każdej grze, ale w Battlefield też sprawdzałem i to się tyczy zarówno nVidii jak i kart AMD. Coś za coś.

W dniu 23.07.2017 o 21:17, Minciu napisał:

Zakup 60Hz dzisiaj to marnowanie siana, już lepiej te 75Hz i dostać namiastkę płynności.

Robiłem porównanie jakiś czas temu i bardzo trudno dostrzec różnicę między 60 Hz 60 FPS a 75 Hz 75 FPS. O niebo bardziej istotny jest stały czas trwania klatki (stały FPS równy częstotliwości odświeżania, czyli bez spadków poniżej, ani wyskoków powyżej).

W dniu 22.07.2017 o 18:38, TylkoTak napisał:

Prosta sprawa, nieraz grywam w "Dark Souls III" , tam jest fps cap do 60. I tak muszę grać przy 144Hz, gdyż przy 60Hz oczy mi wypala. Z G-Sync ON czy OFF, zawsze widać i czuć przewagę 144Hz. Zasadnicze pytanie - czy osobiście testowałeś i sprawdzałeś jak różnica wygląda między 60, a 144Hz przy 60 fps?

Coś masz nie tak skonfigurowane. Przy monitorze ustawionym na stałe 144Hz płynność przy stałych 60 FPS będzie gorsza niż przy modelu 60Hz @ stałe 60FPS.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kyle_PL napisał:

Coś masz nie tak skonfigurowane. Przy monitorze ustawionym na stałe 144Hz płynność przy stałych 60 FPS będzie gorsza niż przy modelu 60Hz @ stałe 60FPS.

Myślę, że po 4 latach jakoś do tego doszedł :E 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, @Romulus84 odkopał temat i już nie patrzyłem na daty, bo widzę "no temat świeży".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.04.2021 o 00:17, Romulus84 napisał:

Ludzie a czy wy wiecie że G-sync czy freesync powoduje imput laga? Wpiszcie sobie w google i poczytajcie, nikt kto gar w BFV czy w CoDa nie będzie miał włączonego G-sync czy free sync bo to też powoduje imput laga, oczywiście nie takiego jak v-sync ale odczuwalnego. Screen teering jest minimalny. Ja jakoś gram w BFV na 60 hz mając 120 klatek śrendio i jestem bardzo dobrytm graczem i mi jakoś nie przeszkadza sreen terring który jest do przyzwyczajenie. Najgorszy jest imput lag szczególnie w sieciowych shooterach a g-sycn tez go powoduje, proste. 

I tak i nie. Wystarczy zablokować klatki poniżej górnego limitu VRR by nie było input laga, a obraz płynniutki. Poniżej pomiary CSGO ze strony blurbusters i wynika z nich, że zablokowanie klatek na poziomie 120hz + g-sync dało TAKI SAM input lag co bez V-sync z 300fps.

https://blurbusters.com/wp-content/uploads/2014/01/lag-csgo.png

Edytowane przez Baadm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.04.2021 o 06:19, Kyle_PL napisał:

.

Robiłem porównanie jakiś czas temu i bardzo trudno dostrzec różnicę między 60 Hz 60 FPS a 75 Hz 75 FPS. O niebo bardziej istotny jest stały czas trwania klatki (stały FPS równy częstotliwości odświeżania, czyli bez spadków poniżej, ani wyskoków powyżej).

 

Fakt. Przydałoby się te 85Hz/FPS. 

Co do różnicy między 60 a 75, dla mnie obie opcje to tragedia i na pewno tak nisko nie zejdę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Minciu napisał:

Co do różnicy między 60 a 75, dla mnie obie opcje to tragedia i na pewno tak nisko nie zejdę.

Co kto woli. Ja tam lubię oczywiście jak najwięcej FPS, ale po osiągnięciu pułapu minimum 60 FPS jak mam wolną moc obliczeniową, to podnoszę rozdzielczość/detale (aliasing coś paskudnego ... a rozmyty obraz po jakimś post-process AA nie jest rozwiązaniem). Może po osiągnięciu pułapu minimum 3840x2160@max detali@stałe 60 FPS, mając wolną moc obliczeniową bym przystopował z dalszym zwiększaniem rozdzielczości i zaczął się skupiać na FPS, czyli kierunek na np. stałe 120 FPS w 3840x2160, a powyżej tego ponownie wolałbym w pierwszej kolejności wyższe rozdzielczości ( 5120x2880@120FPS/7680x4320@120FPS) niż dalsze zwiększanie FPS przy tym 3840x2160 do poziomu np. 180-240FPS.

Edytowane przez Kyle_PL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie grasz w multiplayera i klatkowa nie Ci nie przeszkadza. 

Albo grasz w od niedzieli, jak emeryci na drodze ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie bo nie grasz w gry e-sportowe jak CS, Battlefield, CoD, R6 etc. Ja mam w d...pie rozdzielczość, liczą się tylko herce i klatki. Ja dokładnie wiem że wysoka rozdzielczość jak 2k już nie mówiąc o 4 k jest super ale nigdy kosztem herców czy klatek. Jasne jak za 10-15 lat w rozdziałce 4k będę miał 240 klatek to jak najbardziej. Ja mam RTX 2060 OC i myślę że 80% rodaków, jak nie 90% ma gorsze karty i ja na takiej całkiem dobrej karcie w BFV mam na LOW w 1080p średnio 120-130 klatek. O czym my w ogóle mówimy? Jak bym miał nawet 300 klatek to bym wolał kupić monitor 240 Hz niż 2 k i mieć 150 klatek czy 4k i mieć 70 klatek. Mi jutro dopiero przyjdzie taki monitor Monitor iiyama G-Master GB2470HSU-B1, 165 Hz i się cieszę jak małe dziecko na przesiadkę na wyższe odświeżanie. 2k czy 4k żeby były w przyzwoitym klatkażu dla graczy rywalizujących ale zarabiających średnią krajową będą dostępne za 10-15 lat i nic szybciej. Zapamiętajcie moje słowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Romulus84 napisał:

Dokładnie bo nie grasz w gry e-sportowe jak (...)Battlefield,

W Battlefield 3 grywam - tam rozdzielczość jest potrzebna jak chcesz coś widzieć w krzakach czy innych gruzach (w 2560x1440 źle się jeszcze patrzy, ale w 3840x2160 jest już dobrze). Wielki FPS przy niskiej rozdzielczości sprawdza się dobrze przy sterylnej grafice (prosty korytarz, wszystko dobrze widoczne, walka na bardzo krótki dystans - w takim wypadku wystarczy śmieszna rozdzielczość, ale dobrze jest mieć wielki FPS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem za balansem. Byle było te 85fps najlepiej z 95fps. Nadmiar mocy oddaje rozdzielczości i poprawie grafiki z rozdeptanego placka kupy, na coś co da przyjemność rozgrywki jednocześnie jeszcze nie ukrywając wrogów w zbyt bujnych cieniach czy roślinności.

Powyżej 120FPS dla mnie to sztuka dla sztuki. Wolałbym niższe obciążenie GPU niż dalsze maxowanie FPS w zatkanym pod korek GPU. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Kyle_PL napisał:

W Battlefield 3 grywam - tam rozdzielczość jest potrzebna jak chcesz coś widzieć w krzakach czy innych gruzach (w 2560x1440 źle się jeszcze patrzy, ale w 3840x2160 jest już dobrze). Wielki FPS przy niskiej rozdzielczości sprawdza się dobrze przy sterylnej grafice (prosty korytarz, wszystko dobrze widoczne, walka na bardzo krótki dystans - w takim wypadku wystarczy śmieszna rozdzielczość, ale dobrze jest mieć wielki FPS).

Póki człowiekowi w głowie cyferki, rankingi, to grafika i obraz schodzi na dalszy plan.

W BF3 bez trudu można grać na 60Hz monitorze, nawet input lag w tej grze nie ma takiego znaczenia, jak to było w CS 1.6.

 

Edytowane przez Doamdor
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio zmieniłem monitor z Benq 22 60hz na MSI  24 OPTIX 241 z promocji. Powiem tak cs go odczucia niebo a ziemia ;x na korzyść 144hz reszta gier też nie mam problemów nawet jak mam v-sync na 60fps . Oczywiście nie korzystam z g-sync musiałbym kabel zmienić .

Edytowane przez JohnB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.04.2021 o 19:23, JohnB napisał:

Ostatnio zmieniłem monitor z Benq 22 60hz na MSI  24 OPTIX 241 z promocji. Powiem tak cs go odczucia niebo a ziemia ;x na korzyść 144hz reszta gier też nie mam problemów nawet jak mam v-sync na 60fps . Oczywiście nie korzystam z g-sync musiałbym kabel zmienić .

Gsync nie działa na kartach z serii gtx chyba. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na gtx działa FreeSync przez Display Port.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak to Panowie jest, warto brać nadal monitor 120hz  do 60-70fps?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, monitor się kupuje raczej na lata.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 29.04.2021 o 18:20, Doamdor napisał:

W BF3 bez trudu można grać na 60Hz monitorze, nawet input lag w tej grze nie ma takiego znaczenia, jak to było w CS 1.6.

Potwierdzam ... szczególnie jak się snajpi z dużego dystansu.

... o teraz widzę, że MarioDee się bawi w wykopaliska ;)

Edytowane przez Kyle_PL
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...