Skocz do zawartości
Rafik7

Za słaby docisk radiatora / MSI 980 TI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam następujący problem. Mam podkręconą MSI 980 Ti, która ma spore problemy z przegrzewaniem. W Wiedźminie 3 temperatury dochodzą do 80 stopni i grafika zaczyna zbijać zegary, żeby utrzymać temperatury. Dorzucam screen z Wiedźmina z zegarami i ustawieniami z MSI Afterburner. Nie mam pomiaru temperatury w pomieszczeniu, jednak dzisiaj jest dość przyjemna aura bo tylko 21℃ na zewnątrz. W trakcie upałów karta zbija zegary do 1400 MHz, żeby utrzymać się poniżej 81℃

 

b1bjlowdfv5o_t.jpg

 

Pasta przewodząca na GPU to Thermal Grizzly Kryonaut. W obudowie (Gladius x60 PB) mam 6 wentylatorów (3 wejściowe i 3 wyjściowe). Z tego co udało mi się zauważyć to problem polega na zbyt słabym docisku chłodzenia do rdzenia. Poniżej dodaję zdjęcia chłodzenia. Gdy nie ściskam karty to wyraźnie widać przewężenie które jest zrobione w miejscu gdzie chłodzenie styka się z PCB. Jak ścisnę kartę to wygląda tak jak na drugim zdjęciu. Żeby to wyraźnie zobaczyć trzeba powiększyć fotki. Jak na moje oko to luz wynosi jakieś 0,2 mm.

 

rnzohdxjemr1_t.jpg

 

vh9gfca36srp_t.jpg

 

Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Jak go rozwiązać ?

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno odpowiednimi śrubami dokręciłeś kartę po zmianie pasty? Ewentualnie może za słabo dokręcone..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać widać, tak nie powinno być, oczywiście dokręcasz po skosie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno odpowiednimi śrubami dokręciłeś kartę po zmianie pasty? Ewentualnie może za słabo dokręcone..

 

Śruby są oryginalne ze sprężynkami. Nie da ich się mocniej dokręcić. Wyraźnie czuć, że gwint w radiatorze się skończył..

 

Widać widać, tak nie powinno być, oczywiście dokręcasz po skosie?

 

Tak, po skosie i nie robię tego na raz, żeby jedna śruba nie ściągała na którąś ze stron. Najpierw dokręcam tak do połowy, a potem druga rundka do oporu.

 

W poprzednich wątkach znalazłem komentarz, w którym ktoś sugerował zastosowanie podkładek ale mam wątpliwości czy to bezpieczne. Podkładki generalnie są dość grube to po pierwsze więc wtedy kontrola docisku będzie metodą na oko..

Druga sprawa to nie wiem jak z izolacją elektryczną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta od nowości u Ciebie czy kupiłeś używaną z takim problemem? Kwestia docisku by się wyjaśniła gdybyś rozkręcił kartę i zrobił zdjęcia pasty na chłodzeniu oraz rdzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karta od nowości u Ciebie czy kupiłeś używaną z takim problemem? Kwestia docisku by się wyjaśniła gdybyś rozkręcił kartę i zrobił zdjęcia pasty na chłodzeniu oraz rdzeniu.

 

Karta od nowości u mnie. Problemy z temperaturami były od początku ale teraz przy upałach sprawa się nasiliła. Karta w sumie jeszcze na gwarancji do grudnia..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plombę odkleiłeś, czy zerwałeś? jaka temp. w idle (przy odpalonych na min. wentylatorach)?

 

ps. 95% na tej karcie to jakieś 2000-2100 rpm, jak na takie tdp nie jest to kosmiczna wartość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plombę odkleiłeś, czy zerwałeś? jaka temp. w idle (przy odpalonych na min. wentylatorach)?

 

ps. 95% na tej karcie to jakieś 2000-2100 rpm, jak na takie tdp nie jest to kosmiczna wartość

 

95% prędkości wentylatorów to dokładnie 2180 obr/min (sprawdzone).

 

Przy przeglądaniu internetu jakieś 45℃. Wentylatory są wyłączone.

 

Jak ustawię wentylatory na 30% to w idle mam 35℃.

 

Plombę zerwałem.

 

Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem z podkładkami ale obawiam się, żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić.. Nie wiem jak to jest z izolacją elektryczna.

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak karta nie gotuje się na pulpicie, to docisk masz ok... a co z tą plombą? cała?

 

edit.

 

Plombę zerwałem.

to gwarancji już nie masz...

 

Zastanawiam się nad tym rozwiązaniem z podkładkami ale obawiam się, żeby jakiegoś zwarcia nie zrobić.. Nie wiem jak to jest z izolacją elektryczna.

daj plastikowe

Edytowane przez bartosz302

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób podkładki z plastikowej karty telefonicznej albo karty-ramki po karcie sim. Ja tak zrobiłem u siebie na GT 430 i się sprawdza. Uważaj przy dokręcaniu aby podkładka się nie przesunęła i o nic nie zahaczyła i nie urwała.

 

HRu5jSd.jpg

 

Zf0L2FA.jpg

Edytowane przez Pentium D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup jakąś karte msi z plombą i ją przewal:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak karta nie gotuje się na pulpicie, to docisk masz ok... a co z tą plombą? cała?

 

edit.

 

 

to gwarancji już nie masz...

 

 

daj plastikowe

 

Cóż co do gwarancji to się nie zgodzę. Tu masz odpowiedź MSI na pytanie czy usunięcie radiatora skutkuje utratą gwarancji. Post jest stary ale z tego co mi wiadomo stanowisko MSI w tej sprawie się nie zmieniło:

 

 

Dzięki za podpowiedź odnośnie plastikowych podkładek !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@UP

 

spróbuj reklamacji, a przekonasz się jakie jest stanowisko polskiego oddziału msi w tej sprawie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jakiś czas temu pytałem polski oddział msi i oto odpowiedz jaką otrzymałem. :E

 

Witam Pana/Panią,

 

Zerwanie stickera powoduje utratę gwarancji.

Wszelkie modyfikacje kart graficznych wykonywane są na własne ryzyko.

 

Pozdrawiamy

Zespół wsparcia technicznego MSI Polska

 

Dlatego takich producentów jak MSI, ASUS, PALIT i reszty które mają plombę nie biorę pod uwagę w przypadku kupna kart graficznych, o ile jeszcze na zachodzie mają zupełnie inne podejście tak w polsce to zwykła januszerka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż co do gwarancji to się nie zgodzę. Tu masz odpowiedź MSI na pytanie czy usunięcie radiatora skutkuje utratą gwarancji. Post jest stary ale z tego co mi wiadomo stanowisko MSI w tej sprawie się nie zmieniło:

 

 

Dzięki za podpowiedź odnośnie plastikowych podkładek !

 

To jest ogólne stanowisko MSI w sprawie zerwania plomby, polski oddział odrzuci Ci z góry realizację gdy zobaczą że plomby nie ma, na zachodzie jeszcze by to mogło przejść.

 

Dam Ci też radę aby tego nawet nie sprawdzał, bo gwarancję umoczysz całkowicie, a w razie czego gdyby karta całkowicie padła, zawsze można jakiegoś trupa kupić suszarką przerzucić plombę i oddać na GW.

Edytowane przez DisconnecT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać widać, tak nie powinno być, oczywiście dokręcasz po skosie?

W tym rzecz, że to norma w wielu konstrukcjach i nie jest to problem tylko MSI. Za długie śruby na sprężynkach by chłodzenie wisiało w powietrzu i nie opierało się na pcb. Nie stosują krzyżaków dlatego muszą robić taką kaszanę. Prócz słabszego docisku to wystarczy sobie wyobrazić co się dzieje w momencie kiedy pociągnie się mocniej chłodzenie.

 

Pamiętasz swoje boje z Gigabyte 570GTX? Tam był ten sam problem + zawyżone napięcie 0.1v względem vid-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym rzecz, że to norma w wielu konstrukcjach i nie jest to problem tylko MSI. Za długie śruby na sprężynkach by chłodzenie wisiało w powietrzu i nie opierało się na pcb. Nie stosują krzyżaków dlatego muszą robić taką kaszanę. Prócz słabszego docisku to wystarczy sobie wyobrazić co się dzieje w momencie kiedy pociągnie się mocniej chłodzenie.

 

Pamiętasz swoje boje z Gigabyte 570GTX? Tam był ten sam problem + zawyżone napięcie 0.1v względem vid-a.

Jasne że pamiętam, tam to dopiero były boje polerowałem na lustro stopkę radiatora bo stwiedziliśmy wspólnie że jest krzywa, później wymieniłem chłodzenie na twin turbo było nieco lepiej ale za to sekcja się gotowała a na końcu się okazało że karta miała zbyt wysokie napięcia ustawione w biosie prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak było dlatego pisałem już wyżej 0.1v wyższe względem vid-a. Na większości kart nv nie ma w ogóle monitoringu napięć tylko z nvapi pokazuje aktywny vid.

 

Lekko skrzywiona podstawa nie była takim problemem jak właśnie słaby docisk.

 

Tak jak w 980ti dokładnie tak samo to wygląda w 1080ti , ale akurat w tych kartach spokojnie można dociągnąć chłodzenie by dystanse oparły się na pcb. Jedyna przeszkoda to plomba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem "operację" na moim GPU i prezentuję wyniki dla potomnych ;).

 

Ponieważ pojawiły się prośby o zdjęcia pasty po demontażu układu chłodzenia to zamieszczam je poniżej:

 

zjnxl0zyr0y5_t.jpg

 

dvye3i21wrhq_t.jpg

 

Zakupiłem też podkładki z poliamidu i wg mnie najlepiej pasuje rozmiar M3, choć i tak generalnie jest na styk. Problem pojawia się przy dokręcaniu bo podkładka "ucieka" spod sprężynki (za duży otwór na śrubę w podkładce). Poniżej dodaję zdjęcie samych podkładek (gdyby ktoś potrzebował to pisać, podpowiem gdzie można takie coś kupić w całej gamie rozmiarów) i do porównania po zamontowaniu podkładek jak prezentuje się chłodzenie:

 

uzv068nt3e8w_t.jpg

 

92o05w2s9lzp_t.jpg

 

Widać wyraźną poprawę. Widać też, że dokręciłem śruby nierówno :E jednak zostawiłem to tak bo przy dokręcaniu bardziej kierowałem się jaki moment czuję na wkrętaku, niż odległością od PCB. Po prostu nie chciałem przesadzić.

 

Z wrzucaniem rezultatów wstrzymałem się z prostego powodu. Jak już wspomniałem nie mam termometru w mieszkaniu więc brakuje punktu odniesienia. Po prostu czekał na dzień kiedy temperatura za oknem będzie podobna do tego co było przy pierwszych testach :E. Dla tego na temperatury trzeba popatrzeć z lekkim przymrużeniem oka ;).

 

leu3i6ulb395_t.jpg

 

Jak widzicie miejsce to samo (Bagna), karta idzie stabilnie na 1455 MHz na rdzeniu i 8000 MHz na pamięciach (zostawiłem tak komputer na 1,5h żeby się wszystko ładnie wygrzało), a temperatura to stabilne 76℃ przy tej samej prędkości wentylatorów co poprzednio. Ponieważ mam wentylator na sztywno to w trakcie normalnego grania karta boostuje do 1487 MHz, a jak jak jej dodam +20 mV, to nawet lekko ponad 1500 MHz.

 

Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to te napięcia, o których tutaj Panowie wspominacie. Czy jest jakieś narzędzie do kontroli napięć przy określonym zegarze rdzenia ? Ja mam wrażenie, że moja karta notorycznie zawyża napięcia i z chęcią pobawiłbym się w undervolting.

Edytowane przez Rafik7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie zmieniło się nic bo w cieplejszy dzień będziesz miał tyle samo stopni ile miałeś przed zabiegiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie, tyle że z 970-tką, w grach 80 stopni/80% RPM, na pulpicie 40 stopni/30% RPM http://forum.pclab.pl/topic/1216256-MSI-Gaming-GTX-970-80-stopni/

To na pewno sprawka MSI i Nvidia, specjalnie postarzają kulturę pracy Maxwelli. :D

 

Cóż... po prostu przegraliśmy loterię jakości wykonania by MSI. Jak sobie poczytałem jakie problemy mają inni to stwierdzam, że i tak nie jest źle:

http://www.overclock.net/t/1561999/msi-980-ti-gaming-6g-card-overclocks-and-pictures/160

 

Ja wczoraj jeszcze raz usiadłem do mojej karty. Próbowałem dokręcić śruby do końca. Okazało się, że zostało mi bardzo niewiele do dokręcenie - jakaś 1/8 obrotu na każdej śrubie. Tak więc to co widać na ostatnio wrzuconych zdjęciach dalej tak wygląda. Jeden dystans jest wyraźnie oddalony od PCB gdy pozostałe schowały się. Albo jest tak jak kolega Send1N miał, że stopka radiatora jest krzywa, albo gwint w tym jednym otworze jest krótszy od pozostałych.

 

Nie ukrywam, że zawiodłem się na tym chłodzeniu bo w recenzjach wersja od MSI wypadała bardzo dobrze jeśli nie rewelacyjnie jeśli chodzi o kulturę pracy.

 

Krzem w mojej karcie jest naprawdę ok. Limitem zdecydowanie jest chłodzenie, a teraz to zdecydowanie za późno na montowanie WC na prawie 2 letniej karcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz brałbym chyba Gigabyte G1 Gaming zamiast MSI Gaming, 3 wentylatory i więcej aluminium, fizyki się nie oszuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • No nie każda .W csgo jest nieco wolniej od 5800x Da sie gorzej polecić cpu do csgo?No na pewno tutaj beda polecać 😆
    • Amazon.de — Phoenix 3060 (1 wentyl) za 1956 + szybka wysyłka 28 (link)
    • Jeśli wcześniej na PS grałeś a teraz lapka chcesz to zastanów się 5 razy czy 15 czy 17 cali, ja nie wyobrażam sobie gry na 15 calach, inni biorą 15 cali ( bo tańsze w tym pułapie cenowym o 1000-1500zł są) i podpinają pod TV. Zwróć uwagę na pierdoły takie jak np. układ klawiszy.
    • 11800h to bardzo wydajne cpu np. W laptopie intel dał 10 nm.Dobierając detale na pewno wypluje 120 fps z duall chanell
    • A tak przy okazji to już ruszył program moje ciepło. https://mojecieplo.gov.pl/#about-program Zasady: - "do 30%" jak nie masz Karty Dużej Liczby Bombelków, "do 45%" jeśli tak, jednak nie więcej, niż 7000zł dla PC powietrznej i 21000 PLN dla gruntowej. Niestety, jest zapis w regulaminie "Warunki dofinansowania ustala NFOŚiGW." więc warunki są ustalane uznaniowo i nie wiadomo, czy nie będzie to mniej niż te 30%. - PC p-p niestety się nie liczą, dofinansowania na klimę nie będzie. - Łapiesz się jeśli kupiłeś PC od 1 stycznia 2021 roku, działa wstecznie do tej daty. - Musisz mieć 63 kWh/m2/rok lub mniej w 2022. 55 kWh/m2/rok lub mniej od 2023. 55 kWh jest dość trudne do osiągnięcia i koszty jego osiągnięcia względem wymaganych w WT2021 70kWh/m2/rok przekraczają wartość dofinansowania, więc program ma największy sens w tym roku. Jeżeli nie wynika to z projektu, można poprawić projekt (taaa) albo zrobić świadectwo energetyczne (kosztuje 3 stówy i zalicza się do kosztów). - Program ma działać do 2026, ale znając życie wyczerpią środki w tym roku. - Trzeba mieć fakturę na PC. Może być z Chin, ale wtedy trzeba dołączać dokumenty celne, opłacnie VATu i inne wynalazki. - Kosztem kwalifikowalnym jest też zasobnik, bądź odwiert jak ktoś ciśnie gruntową. Ciekawe, czy kosztem kwalifikowalnym byłyby RTX3000 pracujące w koparce jako dolne źródło.... Chyba na to nie pójdą. - Najtańsza sensowna PC na rynku + zasobnik to jakieś 15 000 PLN. Do tego sterowniki, trójniki i inne rozdzielacze oraz robocizna hydraulika (trzeba mieć papier że uruchomił ziom z uprawnieniami - ważne), czyli pewnie w 16-18k się zamknie. Z tego możemy odzyskać koło 5-6k PLN, więc koszt całkowity za najtańszą sensowną PC z osprzętem wyniesie nas 11-12k. - Porównując to do ceny kotłowni gazowej: Piec, zasobnik, sterowniki, klamoty i robocizna - w przypadku najtańszego Termeta jakieś 7k, do tego komin w projekcie+ocieplenie i wykończenie komina+kwasówka+robocizna nie mniej niż 5k i przyłącze gazowe+odcinek od skrzynki do domu minimum 3-4 k sumarycznie, czyli nie ma sensu iść w gaz (szkoda, że dopiero w 2021 wszystko się wyklarowało, gdy już dawno projekt zrobiłem i dostałem pozwolenie na budowę... W 2020 gaz kosztował dużo mniej i nie było dopłat do PC. PC była droższa w kupnie i w eksploatacji. Dziś jest na odwrót. - Dla odmiany jak już masz gaz i komin, to piec gazowy nadal jest tańszy o dobre 5k które nie zwróci się przez co najmniej kilka lat. - Aha, jedno ale. Do PC sie układa rurki tak 50% gęściej w podłogówce. Więc PC = droższa podłogówka o parę tysięcy.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...