Skocz do zawartości
deton24

GTA V - jak pozbyć się stutteringu na i3 dzięki update 5 / 350.1 [FIX]

Rekomendowane odpowiedzi

TL;DR

 

1. Tu jest wszystko:

https://yadi.sk/d/7a_a96xaotXRRA

2. Wypakować do katalogu z grą. Jeśli nie działa, zainstalować załączoną wersję Social Club, po deinstalacji starej (bez usuwania gry - dzięki edycji rejestru:

)

3. W \GTA V\update\x64\dlcpacks zostawić

patchday1-5ng, mppatchesng, mpluxe2, mpluxe, mpchristmas2. Resztę usunąć.

 

W razie problemów więcej opisane tutaj:

https://pcgamingwiki.com/wiki/Grand_Theft_Auto_V#Stuttering_during_gameplay

(zjechać do połowy)

 

Wcześniejsza część tematu:

 

 

Witam forumowiczów

 

Chciałbym ustalić czy ktokolwiek przesiaduje tutaj na słabszych procesorach czterordzeniowych (Quady, Xeony, Phenom II X4) lub czterowątkowych i3, i gra w GTA V. Karta najlepiej AMD, ale niekoniecznie.

 

Interesuje mnie czy ktoś na ostatnich patchach nadal zauważa stuttering przy rozgrywce na i3, w porównaniu do patchy które nie posiadały jeszcze szyfrowania zwiększającego obciążenie CPU czyli update 6 a dokładnie wersja 1.0.350.2, a wersja 1.0.372.1 update 7 (brak binarek dla piratów), która natknąłem się na informację, czyni grę na kartach AMD dopiero grywalną. Z drugiej strony dotarły do mnie słuchy, nawet na AMD, że u niektórych na tym patchu pojawiły się ścinki. Np. Przy locie helikopterem. Przynajmniej część z tych problemów została wyeliminowana w wersji 1.29. Oczywiście poza zwiększonym użyciem CPU, którego wpływ na wydajność mnie w tej chwili bardzo interesuje.

 

 

Od wersji v1.28 1.0.393.2 update 8 wprowadzono już owe szyfrowanie.

A wg. wypowiedzi w temacie, powyżej update 5 gra już chodziła tylko gorzej.

Wyjątek najwyżej gdy mamy 3 lub 4GB RAM i jeśli gra komuś ścina lub tekstury znikają. Wtedy najnowsze aktualizacje chodzą najlepiej, choć ciut wolniej.

 

Sytuacja podobna jak w GTA IV, kiedy zwłaszcza po modach ludzie skarżą się na najnowszym patchu na większe spadki FPS, niż na ostatnim ponoć dobrym 1.0.4.0.

 

Do dziś ludzie na i3 w GTA V skarżą się na stuttering. Istnieje też spory dylemat co polecać grającym ludziom w GTA V, w ich zestawach. Czy kombinacja i5+1050 Ti 4GB, czy też 1060 3GB+G4600. Wiem też że czasami ma na ścinki wpływ jeśli ktoś posiada pamięć na dual channel.

 

Zastanawia mnie tylko czy Ci ludzie, którzy zgłaszają problemy, mają oryginalne najnowsze wersje, albo chociaż ostatnie patche.

 

Czy ktoś może sprawdzał w jakiś sposób u siebie, czy nadal istnieje taki rozrzut wydajnościowy między najnowszymi, a starymi buildami gry? Wiem, że na pewno nadal użycie CPU jest obecnie na czterech wątkach ok. 100%, a dawniej tak nie było.

Czy jest może tak, że stuttering na starych wersjach nie występuje, a na nowych już tak?

 

Czy ma ktoś też może np. AMD i sprawdzał wersje 1.0.350.2 i 1.0.372.2 i może potwierdzić różnice wydajnościowe także w odniesieniu do najnowszych buildów?

 

Na AMD wiadomo dodatkowo występował przynajmniej na początku wyraźny narzut na CPU, i widać większe spadki w miejscach silnie obciążających CPU, w porównaniu do Nvidii. Ciekawe czy coś się ruszyło choć trochę w tej kwestii.

 

Ogólnie z tego co wiem, gra lepiej działa na Q9650 i GTX 660 niż np. 7850/70 R9 270. I to zauważalnie. Nawet na najnowszych filmikach.

Swoją drogą, stare Q9650 i odpowiedniki Xeona 771 mają w GTA V podobny, a czasem ciut lepszy FPS od i3-6100.

Test był na nowszych patchach, zrobiony przez Ragnos' Solutions na GTX 970. Średnio 60 FPS ze spadkami do 40 okazyjnie.

 

Jak coś, tutaj są wszystkie patche dla legalnych kopii:

https://techfaqs.net/games/patches-for-gta-5-online/

(doszły mnie słuchy, że to tylko dla wersji Steam.)

http://www.grandtheftauto5.fr/telechargements/patchs/

Tutaj dla wszystkich, ale trzeba mieć wszystkie poprzednie foldery w dlcpack, albo przynajmniej część (np. przy braku jednego z nich nie ma Tonyi na zewnątrz domu by rozpocząć misję).

Do tego potrzeba też odpowiedniej wersji zainstalowanego Social Club. Jest już dołączona w paczce.

 

 

Na reddicie znajdziecie bodaj dobrą paczkę z oryginalnymi plikami dla patcha 1.0.372.2 dla niesteamowej wersji.

 

Niewykluczone także, że do pary z wersją 1.0.372.2 potrzebny jest Social Club v1.1.5.8 Setup.exe

 

Do 1.0.350.2 - v1.1.6.0

Edytowane przez deton24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo.

Przydałaby się jeszcze informacja jak tam jest na froncie u zielonych.

A także jeśli jest ktoś z i3 kto grał na nowszych, i na update 5. Może stuttering na i3 wtedy znika... Cztery fizyczne rdzenie sobie ogólnie lepiej w piątce radzą.

Skoro wyniki potrafią być czasem lepsze od G4560/G4600/i3 6100...

i5 2500, choć równorzędny FPS, to ludzie się skarżą na gorszą płynność na Pentiumie. Może ktoś miał też oba o coś powie więcej.

 

Może też ktoś nakreśli różnicę na update 5, 6 i nowsze niż 8.

Edytowane przez deton24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o Nvidii. Ostatnia aktualna wersja gry? Czy może zawsze tak było?

W każdym razie, dzięki.

 

Tutaj jest też kilka tipów na stuttery i jak ktoś ma 4GB RAM:

 

jak ustawić plik wymiany:

"make your page file 8192 said by DizturbedFan it is the sweetspot It is my page file right now"

 

Tutaj jest też jak gość ustawiał na AMD R5 i karcie Intelu mobilnej:

 

Wspomnę też że najbardziej obciążające dla CPU są opcje: population density i draw distance.

 

Wiecej fixow na stuttering w formie pisanej zapraszam tutaj:

https://pcgamingwiki.com/wiki/Grand_Theft_Auto_V

 

Edit

 

Zauważyłem że najnowsza wersja gry na dzień dzisiejszy, lepiej radzi sobie z zarządzaniem pamięcią, stąd mniejsze ścinki na 4GB RAM niż na update 5.

Niemniej gdy już mamy te 8GB, i nie zamulający jakoś dysk, to na update 5 można uzyskać wyższy średni FPS.

 

Warto też pokombinować z włączeniem stronicowania tylko dla C: lub tylko dla D: (jeśli gra na C:), albo tylko na osobnym dysku jeśli mamy takowy.

W ustawieniach takich jak powyżej (gdy mamy więcej RAMu) lub kontrolowane przez system, jeśli mniej. Jeszcze badam tę sprawę dokładnie.

Gra też może zacząć się gorzej zachowywać przy ponownym uruchomieniu gry, przed zresetowaniem PC.

Edytowane przez deton24

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Natknąłem się na ciekawy fix dla PUBG, który rzekomo też działa w GTA V, bez względu na wersję.

 

Jest to wyłączenie Control Flow Guard w Windows Defender.

 

To poważne naruszenie bezpieczeństwa systemu, dlatego nie zaleca się wyłączenia tego globalnie jak wyżej, tylko tak jak tutaj, dla danego programu:

https://docs.wholetomato.com/default.asp?W790

 

Niemniej jednak, w GTA V ktoś zgłaszał, że miał jakieś błędy, i musiał wyłączyć Contro Flow Guard globalnie, ale za to pomogło mu to wyeliminować poważne problemy z płynnością.

 

Kiedyś przy okazji przyjrzę się bliżej tej sprawie, aby nie trzeba było wyłączać tego w GTA V globalnie. Może więcej plików wykonywalnych trzeba dodać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem w pierwszym poście że mam hd 7850, teraz mam gtx 750ti bo stara grafika padła i zauważyłem że choć karta hardwarowo jest ciut słabsza to gta v działa płynniej i pojawiły się dodatkowe efekty graficzne, może mi się wydaje ale fizyka aut też jakby uległa lekkiej poprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosisz sie do różnych patchy, czy do różnych GPU, czy jednego i drugiego?

Bo np. graficznie update 6 trochę się różni od najnowszych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też miałem hd7850 przed gtx1050ti , radeony mają inne nasycenie kolorów , oczywiście można sobie tak wszystko w panelu poustawiać, że nie będzie sie między nvidią różniło, ale też po zmianie karty to zauważyłem w gta5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne aktualnie

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • 80cm jako minimum odległość od oczu ja mam też biurko głębokie na 80cm i siedzę nieco odchylony w fotelu więc mam podobną odległość oczy-ekran jak ty, czyli 1 metr mniej więcej i taka odległość jest komfortowa imo te 42 calowce od LG mają jeszcze jedna fajną zaletę - ich 'podstawa' to dwie krótkie nóżki, które zajmują bardzo mało miejsca na biurku więc można Tv/ekran odsunąć praktycznie pod samą krawędź biurka co daje fajny efekt bo przy tej wielkości ekranu widzisz tylko fajną taflę, no i jednak wyłączony C3 ma czarny ekran a wyłączony qd oled już czarny nie jest (mi to nigdy nie przeszkadzało, ale lepiej wygląda wyłączony woled) ja przechodzę właśnie z 34 UW na 42 4k i imo warto pod kątem rozdzielczości i większości ekranu, a grafę za jakiś czas się zmieni na lepszą więc fps pójdą w górę a 4k zostanie
    • Super! Tego potrzebowałem. forskoczek20 i Dirian bardzo Wam dziękuję za pomoc  Chyba już wszystko wiem i nie pozostaje mi nic innego tylko zamawiać, a potem składać - trzymajcie kciuki, żebym sobie poradził i niczego nie zepsuł:)
    • Ja mam teraz LG C2 42 i Aorusa FO27Q3. Mogę powiedzieć subiektywnie i mogę też zmierzyć jasność w luxach, jak trzeba coś dowieść - mimo różnic w rozmiarach i w krzywych jasności, HDR-y są tych obu ekranach są bardzo dobre. Tak samo jak dobre są i jabłka i gruszki . LG ma mniejszy peak ale zazwyczaj wyższą jasność ogólną w scenach. Ale zauważyłem, że bardzo krótkie sygnały - błyskawice, czy np. światła w szybko jadącym pociągu w Jedi Kinght Ocalały (polecam jako pokaz możliwości HDR RTX) są naprawdę bardzo jasne, jaśniejsze od stałego małego okienka "ileś tam procent" wyświetlanego w sposób ciągły. Aorus ma wyższy peak, ale z mniejszej powierzchni, realne sceny zazwyczaj ciemniejsze, ale nadrabia tym, że jego wszystkie kolory bardziej świecą i odbiór scen HDR jest równie imersyjny. Zwłaszcza jak się siądzie bliżej ekranu - co jest łatwe przy 16:9 (a pewnie nie było przy 21:9 @MuziPL?) Jak bym miał pogodzić oba światy, to 42" QD OLED poproszę...  
    • Kiedy te QD-OLEDY będą miały szerszą dostępność? Bo jak na razie to chyba tylko XKOM jakimś cudem dostał.
    • Duża różnica między MOBO? Wrzuciłeś płytę 3 stówki droższą. Warto?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...