Skocz do zawartości
AvengerGT

Xenoblade Chronicles 2

Rekomendowane odpowiedzi

No to teraz gierka się rozkręci.

 

Orby nabijasz poprawnie wykonanym combo, czyli musisz zrobić wszystkie 3 kroki wg. podpowiedzi w prawym górnym rogu ekranu. Z tego co pamiętam to żywioł orba odpowiada żywiołowi z 3 kroku combosa. Orby zdejmuje się podczas chain attack. Każdy orb ma 3 punkty wytrzymałości, 2 punkty zbijasz poprzez użycie żywiołu przeciwnego do żywiołu orba (wtedy ten orb jest priorytetyzowany), 1 punkt zbijasz przy każdym innym ataku, wtedy chyba wybiera losowy orb, ale nie jestem pewien. Polecam w każdej turze zbić 1 orb, wtedy tura będzie się przedłużać, inaczej chain attack szybko się zakończy. Po każdym zakończeniu tury przygotuj się na QTE, czyli wciśnięcie B szczerbaty.gif. Wtedy powinny odnowić ci się ataki u Blade użytych w poprzedniej turze. Jest jeszcze pasek, który nabija się po zbijaniu orbów, po jego naładowaniu wszystkie pozostałe orby znikają, a chain attack kończy się widowiskowym combo z dużymi obrażeniami - dlatego warto wykonywać wszystkie kroki, według swojego wyczucia, tak żeby zrobić odpowiednie obrażenia. Brzmi to skomplikowanie, ale jak już załapiesz mechanikę to walka jest bardzo przyjemna i się nie nudzi.

 

Pamiętaj, żeby na trudniejszych bossach chain attack odpalać bardziej w drugiej połowie hp bossa, niż na początku walki. Łatwiej bossa dobić chain attackiem, niż zbić mu hp na początku i męczyć się z kolejnymi, trudniejszymi fazami.

 

 

Z taką drużyną nie powinieneś mieć problemu do końca gry, o ile dobrze ich rozwijasz. Tank + Healer + DPS to najłatwiejsze rozwiązanie. Jak chcesz coś naprawdę mocnego i łatwego to możesz grać Rexem z Mythrą i zrobić ją po krytyki i leczenie przy atakach krytycznych. Niestety nie pamiętam jakich dokładnie Aux Core się używało, na pewno jeden był specjalny pod Mythrę (będziesz wiedział po nazwie) i dawał większą szansę na kryta. Ale ten build naprawdę sporo leczy, a przy okazji z racji jej pasywki będziesz miał ogromną szansę na odnowienie umiejętności bez cooldownów, też dzięki krytykom. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

hmmm często mam tak że nie nadążam z użyciem kolejnego żywiołu ataku z drzewka aby zrobić dalszą kombinację, bo zamiast tego ładują mi się np jakieś inne ataki... nie wiem jakie żywioły (blady) współgrają ze sobą w combo, większość mi na pałę wchodzi bo brakuje czasu albo żywiołu aby kontynuować combo

 

a to Break + topple + Launch co daje prócz oszołomienia wroga ?

Edytowane przez Amphilyon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

hmmm często mam tak że nie nadążam z użyciem kolejnego żywiołu ataku z drzewka aby zrobić dalszą kombinację, bo zamiast tego ładują mi się np jakieś inne ataki... nie wiem jakie żywioły (blady) współgrają ze sobą w combo, większość mi na pałę wchodzi bo brakuje czasu albo żywiołu aby kontynuować combo

Combo najłatwiej robi się drużynowo, ale trzeba wziąć poprawkę na to że innym skille też się ładują, dlatego jeśli komuś się coś załaduje, to warto zachować to na dogodny moment. :)

 

Ve76CMs.png

 

1 oznaczyłem na drzewku pierwszy stopień combo. Jest to żywioł którego użyłeś jako pierwszy. Na początku combo jest obojętne jakiego poziomu umiejętności użyjesz (1-3). Na drugim poziomie combo musisz już wybrać któryś z żywiołów oznaczonych dwójką, dodatkowo żywioł ten musisz nałożyć skillem naładowanym do poziomu 2 lub 3. Na 3 poziomie combo tak samo, tylko że z dalszej części drzewka oznaczonej trójką i musisz mieć skill naładowany na poziom 3. Przy poprawnie wykonanym combo podczas nałożenia trzeciego efektu powinna pojawić się animacja z nazwą tego wykonanego combo. :)

 

Staraj się dobrać blade w drużynie tak, aby dało się jakoś sensownie łączyć te żywioły. Niestety tu niezbyt ci pomogę, ale najlepiej opierać się na doświadczeniu. Ja pod koniec gry miałem już drużynę z prawie każdym żywiołem do dyspozycji. Combo oczywiście możesz wykonywać samemu, ale nie jest to łatwe, bo po pierwsze musisz mieć odpowiednie blade, a po drugie dobrze rozłożyć to wszystko w czasie i szybko ładować kolejne poziomy skilli. Drużyna nie zawsze będzie robiła dokładnie to co chcesz, ale to też da się do pewnego stopnia kontrolować.

 

Na przykładzie powyższego drzewka, załóżmy że Morag użyła skill żywiołu ziemi i zaczęła od niego combo, potem ty Pyrą naładowałeś sobie skill na poziom 2 i uderzyłeś ogniem, a na koniec Nia uderzyła wiatrem poz. 3 i zakończyła combo nakładając na przeciwnika orb wiatru. Pamiętaj, że 4 poziom skilli nie nakłada efektów combo, albo przynajmniej z tego co pamiętam nie jest w stanie tych combo wykończyć.

 

Dobre zarządzanie combosami i orbami jest niezbędne do pokonania trudniejszych pobocznych bossów (tych na ponad 100 lvl), a i w głównym wątku potrafi sporo pomóc.

 

a to Break + topple + Launch co daje prócz oszołomienia wroga ?

To tylko kolejne combo, tylko że przynosi nieco inny efekt. Oprócz unieruchomienia przeciwnika, przy odpowiednim buildzie całe wykonane combo potrafi nieźle przywalić. :E Całe combo to: Break -> Topple -> Launch -> Smash.

 

16x użyłem słowa "combo" w tym poście. Teraz już 17. szczerbaty.gif

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

ok dzięki za wyczerpujące info :D musiałem sobie poprzypominać, potem to spróbuje :P

 

pomyślałem że do Xeno 2 siądę co by ewentualnie przed tym remasterem ograć jak bym miał któregoś razu sięgnąć :P

 

PS: kurde tak grałem i czasami ta grafika w Xeno 2 jest koszmarna, szczególnie w tym mieście

"kościelnym" tego księcia czy tej "Fan" masakra jak rozdzielczość, Cienie i detale spadają czasem do poziomu ps2...

 

ogólnie świat jest bogaty + te ruszające się tytany i fajny design, ale przez te ostre spadki graficzne i czasem naprawdę tła z czasów ps2 to ciężko się na to patrzy, i widać że gra (konsola) nie daje rady pokazać tego tak (detali) jak powinno to wyglądać

Edytowane przez Amphilyon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XC2 wygląda słabo pod względem rozdzielczości nawet na małym ekraniku. Ja się do tego przyzwyczaiłem i przestałem zwracać uwagę podczas gry, ale udawać że wszystko jest ok nie ma co, bo nie jest.

 

Już jakiś czas w 2 nie grałem, ale mam wrażenie, że XC:DE w trybie handheld wygląda o wiele lepiej niż 2. Myślę że MonolithSoft próbuje trochę za dużo wycisnąć ze Switcha, powinni trochę odpuścić niektóre detale, a zamiast tego próbować utrzymać wyższą rozdzielczość.

 

Nie rozumiem też dlaczego Switch ma takie ograniczenia zegarów w docku. Być może powodem jest to, że V1 grzałby się zbyt mocno na wyższych zegarach, a Nintendo nie chce fragmentować rynku, więc V2 musi działać z tymi samymi ustawieniami.

 

Mi się najbardziej podobał Gormott i Leftheria. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skończyłem XC2 (jak dla mnie przesadzili z tym happy endem). Świetna gra, ale jedynka jest lepsza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, slafec napisał:

Skończyłem XC2 (jak dla mnie przesadzili z tym happy endem). Świetna gra, ale jedynka jest lepsza. 

Mi się właśnie 2 bardziej podobała, więcej emocji przy niej odczuwałem. Ogółem obie części są dobre, ale przy 2 widać że nabrali trochę więcej doświadczenia i ogólnie gra się w nią przyjemniej. Oczywiście to moje odczucia.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również wolę drugą część. Tak samo towarzyszyło mi w niej więcej emocji, poza tym postacie drugoplanowe bardziej przypadły mi do gustu. Czekamy na trzecią część 😁

Edytowane przez henryk nowak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy będzie trzecia, ale ciekawe co z tą grą nad którą teraz pracuje Monolith Soft.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Isharoth napisał:

Ogółem obie części są dobre, ale przy 2 widać że nabrali trochę więcej doświadczenia i ogólnie gra się w nią przyjemniej.

Gra się przyjemnie do czasu, aż człowiek się zatnie w jakiejś lokacji, a mapa jest tak niepraktyczna, że trzeba sprawdzać yt. Wymóg levelowania konkretnych Field Skilli to też w moim odczuciu nie był najlepszy pomysł. Ale fakt, pomijając te drobnostki gra jest bardziej przystępna i system walki jest ciekawszy (po XC1 czuć delikatnie, że gra ma już swoje lata). 

4 godziny temu, Isharoth napisał:

Nie wiem czy będzie trzecia, ale ciekawe co z tą grą nad którą teraz pracuje Monolith Soft.

Może ta nowa gra to po prostu XC3? Było sporo plotek o kolejnej części, bo aktorka podkładająca głos pod Melię powiedziała o jedno słowo za dużo > https://www.videogameschronicle.com/news/xenoblade-chronicles-3/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te field skille to rzeczywiście jeden z najgorszych elementów XC2. Znaczy się takie rozwiązanie mogło być ciekawe, ale jego wykonanie ssie i jest upierdliwe, kiedy musisz co chwile żonglować postaciami w menu żeby np. gdzieś się wspiąć.

No jeśli naprawdę ma być XC3, to byłbym podjarany. Żadna inna gra na Switcha tak mi się nie spodobała. Po concept artach raczej nie przypominało mi to Xenoblade, bardziej wyglądało jak coś z Dark Souls, no i pisali też coś o action RPG. Albo mają 2 różne projekty, albo to były bardzo stare plany. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby to było xc3, nic więcej nie potrzebuje na switchu, dla mnie to system seller jak mgs3 na PS2. Śmiało powiem, że nie grałem w nic lepszego od 2015 roku.

Edytowane przez henryk nowak
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...