Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

Microsoft wycyckal kazdego, ktorego mogl na win10 to teraz mozna sztuczna blokade zdjac :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten tonący to M$. Oni doskonale widzą, że Vulkan ma coraz większy udział w rynku, interesują się nim już nawet największe studia, duża część z nich od dłuższego czasu z niego korzysta (google stadia). Microsoftowi jak zwykle się dekady pomyliły i dalej myślą, że to lata 90.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę, że to nie jest kwestia tonięcia tylko jak wyżej - kto miał przejść, przeszedł. A teraz ukłon dla reszty.

Ile gier wyszło w 2019 na Vulkanie w stosunku do 2018?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wolf i pod koniec roku Doom na tym koniec.

 

Jak zwykle ludzie nie rozumieją na czym polega implementacja DX12 w Win7 to nie jest pełne wsparcie tak czy inaczej trzeba Win10 by skorzystać w pełni z DX12.

 

Pod Win7 rozchodzi się głównie o narzut na CPU wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja zadam inne pytanie, ile gier wyszło w tym roku w ogóle? Tylko w tym roku wsparcie dla tego API dostało np No man's sky, Doom Eternal to tylko Vulkan, Youngblood to też tylko Vulkan, Rage 2 również tylko Vulkan, World War Z też ma wsparcie dla Vulkana a jakby doliczyć do tego gry zmierzające na Google Stadia to robi się tego sporo wraz z naszym krajowym CP2077 na czele ;) Przypominam, że cykl produkcyjny większości obecnych tytułów to trochę więcej niż rok czy 2 lata. Ubisoft już się przekonał, że Vulkan to dobre API i stwierdzili, że ono się nigdzie nie wybiera także z przyszłym rokiem spodziewałbym się jeszcze większej liczby tytułów korzystającej z Vulkana. A zapomniałbym, ile czasu jest na rynku DX12 a ile Vulkan i ile gier go wspiera nie licząc Xbox one? :E Rockstar dla przykładu zaczął najprawdopodobniej dłubać przy Vulkanie w 2017 roku, tak samo Ubisoft.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet zapomniałem o Rage 2 wink.gif Większość gier pochodzi od Bethesdy i wiadomo o jaki silnik się rozchodzi wink.gif Jeszcze Serious Sam będzie na VK tylko jakie to ma znaczenie.

 

Implementacja DX12 w Win7 nie ma nic wspólnego z Vulkanem, wsparcie w Win7 kończy się na shader model 5 wink.gif

 

CDPR w swoim zespole mają ludzi od implementacji VK tylko wcale CP2077 nie musi działać na VK wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Stadii musi, tam nic innego przecież nie ma niż Linux i Vulkan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linux=Vulkan to jest dla mnie oczywiste tylko pisałem o PC to mnie głównie interesuje, a nie jakieś dziwne wynalazki wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba czekać co przyniesie przyszłość. Vulkan nie jest nawet 5 lat na rynku więc nie ma co wyrokować, nie było nawet jeszcze choćby AC od Ubisoftu, który mógłby korzystać natywnie z tego API. Vulkan też przecież wspiera RT na kartach Nvidii przez specjalne rozszerzenie.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

 

 

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

 

https://wotencore.net/pl

 

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

 

 

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

 

https://wotencore.net/pl

 

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

Coś jest nie tak chyba z tym benchmarkiem RT bo mi pokazuje że tylko jeden rdzeń cpu jest ciągle wykorzystywany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jest nie tak chyba z tym benchmarkiem RT bo mi pokazuje że tylko jeden rdzeń cpu jest ciągle wykorzystywany.

 

Ja sprawdzilem teraz u siebie, cpu na ok 50% (kazdy watek wykorzystany) wiec wyglada ok.

Wynik: 38 261 (srednio z 200fps) wszystko na ultra w 1080p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

 

 

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

 

https://wotencore.net/pl

 

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

Z ciekawości jaki wynik Ci wyszedł na końcu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mbhs5ri.png

U mnie tak, albo miejsce 8200, albo 8400, ale w 4K, byłem ciekawy jak się ma w 4K RTX2080 i stara i7, w stosunku do 2070Super.

 

nxJQNkq.jpg

vwZEbFf.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości jaki wynik Ci wyszedł na końcu ?

 

w natywnym 4k na ustawieniach ULTRA + RT HIGH taki wynik:

 

bBjAOdY.jpg

 

w natywnym 4k na ustawieniach ULTRA + RT ULTRA taki wynik:

 

jMkSiZG.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzilem teraz u siebie, cpu na ok 50% (kazdy watek wykorzystany) wiec wyglada ok.

Wynik: 38 261 (srednio z 200fps) wszystko na ultra w 1080p

Procesor i ilość rdzeni totalnie nie ma znaczenia w tym benchmarku , przynajmniej na intelu . Sprawdziłem użycie rdzeni za pomocą intel extreme tuning utility i wykorzystuje tylko jeden rdzeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

Jakiś inżynier z NV przewiduje że PT całej sceny nadejdzie gdzieś koło 2035 roku, więc to co mamy teraz to taka proteza, silniki gier gdzieś w latach 30 XXI wieku, będą budowane tylko na technologii Path Tracing bardzo zaawansowanej i moco-żernej, gdzie wtedy gry będą wyglądać realistycznie w 8K i 144fps. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy wtedy jeszcze będzie istniało pojecie GPU :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

To juz nie chodzi o to ze za szybko tylko o to ze poki co jest "Nvidia exclusive" i nie dziala na kartach za 1k. Wejda konsoli z RT to wtedy RT bedzie "Super" bo dla wszystkich ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy wtedy jeszcze będzie istniało pojecie GPU :E

 

Nie wiem. :E

To juz nie chodzi o to ze za szybko tylko o to ze poki co jest "Nvidia exclusive" i nie dziala na kartach za 1k. Wejda konsoli z RT to wtedy RT bedzie "Super" bo dla wszystkich ;)

Będzie super jak już pisałem wyżej, jak to nie będzie RT tylko PT i gry będą tylko o to się opierać oczywiście na kartach za 1k zł, sorry RTX 2080 Ti nie da rady obliczyć całej sceny w PT w 8K. :E

 

Wtedy będzie PS7 lub PS8, gry ważące po 1TB itd. :E

 

Edytowane przez Stjepan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...