Forum PCLab.pl: Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

  • (71 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka? PC, wątek zbiorczy

#1281 Użytkownik jest dostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6752
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 15 Październik 2019 - 14:15

https://wccftech.com...OkCFkVhoiNdSEyM

#1282 Użytkownik jest niedostępny   Azakiel 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 608
  • Dołączył: Pt, 03 Sty 14

Napisany 16 Październik 2019 - 12:26

Zobacz postPhoenixsuple, o 15 Październik 2019 - 15:15, napisał(a):




Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

https://www.youtube....h?v=E3MaYbKaKZI

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

https://wotencore.net/pl

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

#1283 Użytkownik jest niedostępny   DariŽ 

  • Syntax error
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1464
  • Dołączył: Pn, 15 Wrz 03

Napisany 16 Październik 2019 - 22:04

Zobacz postAzakiel, o 16 Październik 2019 - 13:26, napisał(a):

Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

https://www.youtube....h?v=E3MaYbKaKZI

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

https://wotencore.net/pl

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

Coś jest nie tak chyba z tym benchmarkiem RT bo mi pokazuje że tylko jeden rdzeń cpu jest ciągle wykorzystywany.

#1284 Użytkownik jest niedostępny   Dominix1910 

  • twitch/dominixtv
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 9694
  • Dołączył: Pn, 19 Sty 09

Napisany 16 Październik 2019 - 22:34

Zobacz postDariŽ, o 16 Październik 2019 - 22:04, napisał(a):

Coś jest nie tak chyba z tym benchmarkiem RT bo mi pokazuje że tylko jeden rdzeń cpu jest ciągle wykorzystywany.


Ja sprawdzilem teraz u siebie, cpu na ok 50% (kazdy watek wykorzystany) wiec wyglada ok.
Wynik: 38 261 (srednio z 200fps) wszystko na ultra w 1080p

#1285 Użytkownik jest niedostępny   skunRace 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3725
  • Dołączył: Pt, 25 Lut 05

Napisany 16 Październik 2019 - 22:35

Zobacz postAzakiel, o 16 Październik 2019 - 13:26, napisał(a):

Obejrzałem sobie ten filmik o optymalizacji cieni RT w World of Tanks

https://www.youtube....h?v=E3MaYbKaKZI

i całkiem to sprytne. Z ciekawości sciągnałem tez to demko-benchmark w wersji RT

https://wotencore.net/pl

i w natywnym 4K ze wszystkim na ultra + RT cienie na ultra chodzi około 45-50 klatek wiec jak na taką rozdziałkę to całkiem niezle.

Z ciekawości jaki wynik Ci wyszedł na końcu ?

#1286 Użytkownik jest dostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6752
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 16 Październik 2019 - 23:30

Dodaj obrazek

#1287 Użytkownik jest niedostępny   luk21pl 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3797
  • Dołączył: Nd, 30 Paź 11

Napisany 16 Październik 2019 - 23:35

Cienie wyglądają tylko na rozmyte

#1288 Użytkownik jest niedostępny   skunRace 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 3725
  • Dołączył: Pt, 25 Lut 05

Napisany 16 Październik 2019 - 23:59

Zobacz postPhoenixsuple, o 17 Październik 2019 - 00:30, napisał(a):

Dodaj obrazek

U mnie tak, albo miejsce 8200, albo 8400, ale w 4K, byłem ciekawy jak się ma w 4K RTX2080 i stara i7, w stosunku do 2070Super.

Dodaj obrazek
Dodaj obrazek

#1289 Użytkownik jest niedostępny   Azakiel 

  • Orator
  • PipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 608
  • Dołączył: Pt, 03 Sty 14

Napisany 17 Październik 2019 - 04:27

Zobacz postskunRace, o 16 Październik 2019 - 23:35, napisał(a):

Z ciekawości jaki wynik Ci wyszedł na końcu ?


w natywnym 4k na ustawieniach ULTRA + RT HIGH taki wynik:

Dodaj obrazek

w natywnym 4k na ustawieniach ULTRA + RT ULTRA taki wynik:

Dodaj obrazek

#1290 Użytkownik jest niedostępny   DariŽ 

  • Syntax error
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1464
  • Dołączył: Pn, 15 Wrz 03

Napisany 18 Październik 2019 - 19:53

Zobacz postDominix1910, o 16 Październik 2019 - 23:34, napisał(a):

Ja sprawdzilem teraz u siebie, cpu na ok 50% (kazdy watek wykorzystany) wiec wyglada ok.
Wynik: 38 261 (srednio z 200fps) wszystko na ultra w 1080p

Procesor i ilość rdzeni totalnie nie ma znaczenia w tym benchmarku , przynajmniej na intelu . Sprawdziłem użycie rdzeni za pomocą intel extreme tuning utility i wykorzystuje tylko jeden rdzeń.

#1291 Użytkownik jest dostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6752
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 26 Październik 2019 - 09:04



#1292 Użytkownik jest niedostępny   kadajo 

  • Faster Than Light jump successful
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13678
  • Dołączył: Wed, 01 Mar 06

Napisany 26 Październik 2019 - 10:14

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

#1293 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12285
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 26 Październik 2019 - 11:26

Zobacz postkadajo, o 26 Październik 2019 - 11:14, napisał(a):

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

Jakiś inżynier z NV przewiduje że PT całej sceny nadejdzie gdzieś koło 2035 roku, więc to co mamy teraz to taka proteza, silniki gier gdzieś w latach 30 XXI wieku, będą budowane tylko na technologii Path Tracing bardzo zaawansowanej i moco-żernej, gdzie wtedy gry będą wyglądać realistycznie w 8K i 144fps. :)

#1294 Użytkownik jest niedostępny   kadajo 

  • Faster Than Light jump successful
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13678
  • Dołączył: Wed, 01 Mar 06

Napisany 26 Październik 2019 - 11:33

Ciekawe czy wtedy jeszcze będzie istniało pojecie GPU :E

#1295 Użytkownik jest dostępny   Phoenixsuple 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 6752
  • Dołączył: Pt, 08 Wrz 17

Napisany 26 Październik 2019 - 11:38

Zobacz postkadajo, o 26 Październik 2019 - 10:14, napisał(a):

RT pojawił się 2 generacje za szybko, ale Nvidia ma+ za to ze pcha rozwój grafiki do przodu.

To juz nie chodzi o to ze za szybko tylko o to ze poki co jest "Nvidia exclusive" i nie dziala na kartach za 1k. Wejda konsoli z RT to wtedy RT bedzie "Super" bo dla wszystkich ;)

#1296 Użytkownik jest niedostępny   Stjepan 

  • Hostis humani generis
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 12285
  • Dołączył: Wed, 10 Maj 06

Napisany 26 Październik 2019 - 11:41

Zobacz postkadajo, o 26 Październik 2019 - 12:33, napisał(a):

Ciekawe czy wtedy jeszcze będzie istniało pojecie GPU :E


Nie wiem. :E

Zobacz postPhoenixsuple, o 26 Październik 2019 - 12:38, napisał(a):

To juz nie chodzi o to ze za szybko tylko o to ze poki co jest "Nvidia exclusive" i nie dziala na kartach za 1k. Wejda konsoli z RT to wtedy RT bedzie "Super" bo dla wszystkich ;)

Będzie super jak już pisałem wyżej, jak to nie będzie RT tylko PT i gry będą tylko o to się opierać oczywiście na kartach za 1k zł, sorry RTX 2080 Ti nie da rady obliczyć całej sceny w PT w 8K. :E

Wtedy będzie PS7 lub PS8, gry ważące po 1TB itd. :E

Ten post był edytowany przez Stjepan dnia: 26 Październik 2019 - 11:43


#1297 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21349
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 26 Październik 2019 - 11:46

A wiesz co to jest PT? Chyba nie Dodaj obrazek

Zdziwisz się jak długo będzie stosowana hybryda nie ma sensu odchodzić od rasteryzacji i śmieszą mnie te stwierdzenia typu - proteza.




#1298 Użytkownik jest niedostępny   kadajo 

  • Faster Than Light jump successful
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 13678
  • Dołączył: Wed, 01 Mar 06

Napisany 26 Październik 2019 - 11:48

Chodziło mi raczej o to ze w tej chwili GPU jest zbyt słabe aby wygenerować RT w jakości która faktycznie spowoduje ze będzie można powiedzieć "No to jest NEXTGEN".
W konsolach będzie wiec zacznie być używany częściej ale problem będzie nadal ten sam. No chyba nikt się nie ludzi ze nowe konsole czy następne GPU nagle dostane skrzydeł w RT. Do tego trzeba jeszcze kupy czasu.
I tak jak napisał Stjepan to co teraz widzimy to tylko taka proteza. 

Bardziej martwi mnie to ze zaczyna się widzieć (w nowym metro czy control) ze tradycyjne metody tworzenia efektów są olewane na rzecz implementacji RT, niektóre odbicia czy oświetlenie mogło by wyglądać równie dobrze lub znacznie lepiej niż te które widzimy przy braku RT. W Control nawet widziałem lokacje gdzie bez RT odbić nie ma wcale co już jest bardzo dziwne. 
Nv chyba im płaci aby standardowa implementacja wyglądał słabiej aby pogłębić sztucznie różnice miedzy RT i nonRT. 
W BFV odbicia w szybach nie RT tez wyglądają mega słabo a dało się to zrobić przecież lepiej.

Ten post był edytowany przez kadajo dnia: 26 Październik 2019 - 11:51


#1299 Użytkownik jest niedostępny   bocieque 

  • Death is the road to ave
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 4201
  • Dołączył: Nd, 09 Sie 09

Napisany 26 Październik 2019 - 12:37

Zobacz postkadajo, o 26 Październik 2019 - 12:48, napisał(a):

Bardziej martwi mnie to ze zaczyna się widzieć (w nowym metro czy control) ze tradycyjne metody tworzenia efektów są olewane na rzecz implementacji RT, niektóre odbicia czy oświetlenie mogło by wyglądać równie dobrze lub znacznie lepiej niż te które widzimy przy braku RT. W Control nawet widziałem lokacje gdzie bez RT odbić nie ma wcale co już jest bardzo dziwne. 
Nv chyba im płaci aby standardowa implementacja wyglądał słabiej aby pogłębić sztucznie różnice miedzy RT i nonRT. 
W BFV odbicia w szybach nie RT tez wyglądają mega słabo a dało się to zrobić przecież lepiej.


Odbicia bez RT w Control wyglądają jak w Quantum Break, ten sam silnik. Tak samo te w BFV jak w BF1. Wg mnie nikt tu specjalnie nie obniża ich jakości. To zawsze tak wyglądało i nikomu nie przeszkadzało. Wielu ludzi nawet nie zauważyło jakie ograniczenia ma SSR (brak odbić obiektów poza sceną). Teraz wyszło RT i ludzie zobaczyli jak może to wyglądać i nagle doszukują się teorii.

#1300 Użytkownik jest niedostępny   sideband 

  • Bydlęca moc!!!
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 21349
  • Dołączył: Wed, 01 Cze 05

Napisany 28 Październik 2019 - 23:35

DXR 1.1 - Link

  • (71 Stron)
  • +
  • « Pierwsza
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • Ostania »
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

2 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych