Skitter 127 Napisano 16 Kwietnia 2021 Tak myślałem że pokażesz ta grę, niestety nie wygląda to wcale tak fajnie. Nie widzisz jak to kuleje? Tylko część sceny się odbija, systemy świetlne cząsteczkowe brak odbić, modele odbijają się tam gdzie nie powinny. Dodatkowo to dość low poly gierka więc dość łatwo było wrzucić te elementy. Zauważ że tu jedynie podłoga coś robi reszta otoczenia nie ma już odbić. Czekam na jeszcze jeden przykład gry z bardziej skomplikowaną geometrią. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 16 Kwietnia 2021 1 minutę temu, Skitter napisał: Tak myślałem że pokażesz ta grę, niestety nie wygląda to wcale tak fajnie. Nie widzisz jak to kuleje? Tylko część sceny się odbija, systemy świetlne cząsteczkowe brak odbić, modele odbijają się tam gdzie nie powinny. Bo na tym polegają mechanizmy "oszukiwania mózgu". Wbrew pozorom nasze mózgi i reakcje czasami są "zero-jedynkowe" jest / nie ma. Odbij / pokaż kawałek czegokolwiek w podłodze i mamy - jest - są odbicia. Bania oszukana. Tak to miało działać i... jak widać działa. Przykład "żadnego" porządnego odbicia - a Kolega CzI podaje jako przykład "dobrego" odbicia. I dlatego też tak trudno znaleźć ścieżkę porozumienia i dialogu. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skitter 127 Napisano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) Kolejny przykład bohater odbija się mimo że obiekt go zasłania, a sam obiekt się nie odbija, gdzie te niebieskie światełko. Dlaczego są przekłamania bo to nie Ray Tracing?? No i umówmy się na tamte czasy pięknie to wyglądało szczęka opadała, no ale nie oszukujmy bardzo daleko tu do rzeczywistości. Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez Skitter Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 16 Kwietnia 2021 11 godzin temu, Cebula_Z_internetu napisał: Na przykład bardzo dobrze to widać w grze Lego Star Wars: The Video Game. Od 2:00, albo od 45:00 piękne odbicia lepsze niż w obecnych grach. (...) Praktycznie wszystkie gry z tamtego okresu miały takie odbicia, ale wy tego nie pamiętacie. (...) Kiedyś to dopiero były odbicia, a nie to co teraz . 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 16 Kwietnia 2021 4 minuty temu, Cebula_Z_internetu napisał: Właśnie że dobre są odbija, zaorałem was argumentem a wy nagle zaczynacie szukać elementów które w ogóle się nie odbijają. Tutaj odbijają się postacie, a np w cyberpunku już się nie odbiją w podłodze bez RT, i w ogóle w CP nic nie odbija się dobrze bez RT, czyli w tamtych czasach były lepsze odbicia. To ja już podziękuję. Faktycznie mnie zaorałeś (odpornością na wiedzę i argumentację). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17385 Napisano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) 9 minut temu, Cebula_Z_internetu napisał: Właśnie że dobre są odbija, zaorałem was argumentem a wy nagle zaczynacie szukać elementów które w ogóle się nie odbijają. Tutaj odbijają się postacie, a np w cyberpunku już się nie odbiją w podłodze bez RT, i w ogóle w CP nic nie odbija się dobrze bez RT, czyli w tamtych czasach były lepsze odbicia. Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez kadajo 1 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelek6 444 Napisano 16 Kwietnia 2021 @Cebula_Z_internetu Weź już odstaw te prochy, wystarczy ci na dzisiaj wąchania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) 1 minutę temu, Pawelek6 napisał: @Cebula_Z_internetu Weź już odstaw te prochy, wystarczy ci na dzisiaj wąchania Piątek. Widocznie pite jest od rana. Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez JeRRy_F3D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 8928 Napisano 16 Kwietnia 2021 Filmik instruktażowy. W jaki sposób działają odbicia SSR 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JeRRy_F3D 2573 Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris194 3102 Napisano 16 Kwietnia 2021 Co do odbić, zaprzeczanie, że odbicia RT to przyszłość to tak jak mówienie, że to i to to to samo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrKetiw 1828 Napisano 17 Kwietnia 2021 W dniu 16.04.2021 o 13:44, lukadd napisał: Filmik instruktażowy. W jaki sposób działają odbicia SSR Wygląda "podobnie" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrKetiw 1828 Napisano 17 Kwietnia 2021 1 minutę temu, Cebula_Z_internetu napisał: Jak podobnie? Przecież te odbcia SSR wyglądają beznadziejnie, a RT wyglądają doskonale. A widzisz cudzysłów ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oldman. 867 Napisano 6 Maja 2021 Obejrzałem sobie parę porównań zwykłej wersji Metro EXODUS z wersją ENHANCED i i oprócz ulepszonego DLSS i paru oczywistych poprawek moje odczucia na temat super-hiper-raytracingu są mieszane: 1) na zewnątrz różnice między wersją zwykłą a Enhanced są w wielu momentach znikome albo bardzo bardzo subtelne (troche jak delikatny profil korekcyjny dodany w reshade) 2) w niektórych pomieszczeniach różnice są na plus 3) ale w wielu innych już nie ma się wrażenia poprawy tylko pogorszenia np w tym miejscu: wersja zwykła wersja "enhanced" Moim skromnym zdaniem wersja zwykła wypada w ogólnym rozrachunku lepiej, poprzez wyraznie zaakcentowane na powierzchniach cienie jest bardziej przestrzenna, z kolei wersja enhanced wygląda jak kiepskie zdjęcie HDR (których było pełno w necie gdy ta technika wchodziła dopiero do masowego odbiorcy) 4) w miejscach bardzo ciemnych w których jest jedno zródło swiatła (np ognisko) wystepuje efekt "nadmiernej ekspozycji " miejsc do ktorych nie dociera naturalnie swiatło w linii prostej (wiem czym jest swiatło odbite ale tutaj jest to bardzo agresywne) wersja zwykła wersja enhanced wersja zwykła (po lewej), enhanced oczywiscie po prawej 5) "poprawiony" raytracing z reklamowanym głośno "infinite bounces" przyczynia się też to usunięcia/osłabienia wielu cieni na postaciach przez co wyglądają płasko i nienaturalnie wersja zwykła po lewej, super hiper enhanced po prawej: Podsumowując wersje enhanced 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocieque 438 Napisano 6 Maja 2021 Mi tylko na screenie z ogniskiem coś nie pasuje (ale pewnie w pomieszczeniu jest inne źródło światła niż tylko to ognisko ;p). Cała reszta wygląda lepiej i naturalniej w enhanced. Ciemnicy w pokoju nie mam w słoneczny dzień. W barze przy wielu źródłach światła, mój rozmówca nie ma przyciemnionej twarzy jakby siedział z głębokim kapturem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 10971 Napisano 6 Maja 2021 34 minuty temu, Azakiel napisał: Obejrzałem sobie parę porównań zwykłej wersji Metro EXODUS z wersją ENHANCED i i oprócz ulepszonego DLSS i paru oczywistych poprawek moje odczucia na temat super-hiper-raytracingu są mieszane: Cale zycie deweloperzy wciskali ci ciemnote z efekatmi i teraz jak w koncu cos jest realistycznie oddawane to mieszane uczucia 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oldman. 867 Napisano 6 Maja 2021 nie twierdze ze wersja zwykła wygląda duzo lepiej, dla mnie jest ona w pewnych miejcach lepsza a w innych gorsza niz wersja Enhanced, ale po szumnych zapowiedziach tej wersji spodziewałem się lepszego efektu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 8928 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) Ja ogólnie dopiero trochę pograłem, może czasami trafiają się sceny kapkę zbyt prześwietlone. Ale w większości co widziałem jest na prawdę spoko. Chodzę sobie po pomieszczeniach i bawię się źródłami światła tu wyłączę lampeczkę, tam włączę i obserwuje jak to działa. Patrząc na taką scene jak ta w tym budynku na pustyni gdzie przecież mamy duże okno bez szyby, otwór drzwiowy i wywalony kawałek dachu. Akcja jest na pustyni w słoneczny bezchmurny dzień w takim pomieszczeniu nie ma prawa być ciemno. Edytowane 6 Maja 2021 przez lukadd Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sideband 8725 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) Pomijając jakość zrzutów to na screenie z ogniskiem to w zwykłej wersji nawet nie ma GI Dlatego różnica jest niebo, a ziemia. Edytowane 6 Maja 2021 przez sideband Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oldman. 867 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) moim zdaniem efekt odbijania swiatła w pomieszczeniach jest troche zbyt agresywny, na obrazku po prawej przynajmniej przy suficie i w rogach powinny byc lekkie sciemnienia a jak widac ponizej (po prawej) kazda sciana swieci sie jak psu jajca dla porównania pare realnych zdjęć miejsc o zbliżonych własciwosciach powierzni scian do powyższego przykładu Edytowane 6 Maja 2021 przez Azakiel Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukadd 8928 Napisano 7 Maja 2021 Nikt nie mówi, że na obecnym etapie i przy obecnej mocy gpu uzyskamy 100% naturalne efekty. To zależy nie tylko od powierzchni pomieszczenia, ilości źródeł światła ich wielkości czy intensywności wpadającego światła. Światło dalej się odbija od ścian w pomieszczeniu i wędruje dalej w kierunku innych obiektów itd. Ściany i obiekty maja różne kolory, są zrobione z różnego materiału itd. Zamiast oglądać screeny odpal grę i pobaw się oświetleniem. Są naprawdę fajne miejscówki do zabawy np. Pomieszczenia z kilkoma źródłami światła. Lampki, piecyki, nawet niektóre żarówki na sufitach można wykrecać i obserwować co się dzieje. 1 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17385 Napisano 7 Maja 2021 Pomijając jakość RT moim zdaniem ta technika zacznie przynosić jakieś konkretne zmiany dopiero gdy gry będą wymagały takich GPU aby grę uruchomić. A to myślę będzie jakoś w przedziale 5-10 lat. 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawelek6 444 Napisano 7 Maja 2021 (edytowane) @Azakiel Wybacz, ale właśnie widać, że z RT jest lepiej. Światło jest wszędzie, a nie tylko tam gdzie konkretnie pada. Ostatnie porównanie ma się nijak do niczego. Porównujesz jakieś wymyślone pomieszczenie z gry do zupełnie innych rzeczywistych pomieszczeń, gdzie nawet nie wiesz jakie dokładnie warunki były na zewnątrz, pora dnia itd. Co ty chcesz porównywać? Poza tym, w tym małym pomieszczeniu z gry już na dzień dobry widać aż trzy miejsca gdzie może wpadać światło: drzwi, okno i dziura pod sufitem. Widać, że w grze jest słoneczny dzień, a w oryginalnej wersji w pomieszczeniu jest jakby... noc? No niezbyt dobrze to wypada. Tutaj masz długi film z porównania: KLIK. Grafika jest lepsza. Twoje zdanie jest takie, a nie inne pewnie tylko dlatego, że w twoim odczuciu gra straciła nieco ciemnego i mrocznego charakteru, ale... jest lepsza. Rozejrzyj się nawet po swoim domu ile jest światła. @kadajo ta wersja Enhanced Edition właśnie wymaga kart z RT, uruchomisz tylko na: RTX 2xxx, RTX 3xxx i RX 6xxx. Edytowane 7 Maja 2021 przez Pawelek6 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 17385 Napisano 7 Maja 2021 @Pawelek6 zgadza się ale nie jest to gra robiona od zera z myślą o RT. To tylko taki upgrade tego co już było, i jest logicznym ze się tego nie odpali bez karty RT bo zmiany praktycznie dotyczą tylko i wyłącznie warstwy RT. Ale nadal jest to gra która w większej mierze opiera się o standardową rasteryzacje. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Oldman. 867 Napisano 7 Maja 2021 6 minut temu, Pawelek6 napisał: @Azakiel Wybacz, ale właśnie widać, że z RT jest lepiej. Światło jest wszędzie, a nie tylko tam gdzie konkretnie pada. Ostatnie porównanie ma się nijak do niczego. Porównujesz jakieś wymyślone pomieszczenie z gry do zupełnie innych rzeczywistych pomieszczeń, gdzie nawet nie wiesz jakie dokładnie warunki były na zewnątrz, pora dnia itd. Co ty chcesz porównywać? Poza tym, w tym małym pomieszczeniu z gry już na dzień dobry widać aż trzy miejsca gdzie może wpadać światło: drzwi, okno i dziura pod sufitem. Widać, że w grze jest słoneczny dzień, a w oryginalnej wersji w pomieszczeniu jest jakby... noc? No niezbyt dobrze to wypada. Tutaj masz długi film z porównania: KLIK. Grafika jest lepsza. Twoje zdanie jest takie, a nie inne pewnie tylko dlatego, że w twoim odczuciu gra straciła nieco ciemnego i mrocznego charakteru, ale... jest lepsza. Rozejrzyj się nawet po swoim domu ile jest światła. @kadajo ta wersja Enhanced Edition właśnie wymaga kart z RT, uruchomisz tylko na: RTX 2xxx, RTX 3xxx i RX 6xxx. moze nie do konca sie rozumiemy wiec napisze - ja wiem na czym polega rozchodzenia swiatla i jak to jest mniej wiecej realizowane w CGI oraz od niedawna w realtimie , jestem tez swiadomy tego jak uproszczone są sposoby liczenia swiatla w stosunku do metod znanych z CGI, mój wpis to bardziej taka refleksja nad jakoscią RT niz pretensja. Napisałeś "widać, że z RT jest lepiej. Światło jest wszędzie, a nie tylko tam gdzie konkretnie pada" to prawda ze swiatlo sie odbija wszedzie gdzie moze ale tam gdzie jest swiatlo tam takze tworzą sie cienie , a w wielu pomieszczeniach w tej grze w wersji enhanced swiatlo agresywnie wyciera wiekszosc cieni zlokacji powodując ze lokacja wygląda jak policzona jakims prostym ambientem wersja RT ENHANCED WERSJA STARA która mimo braku "nowego ulepszonego RT" jest duzo bardziej przestrzenna (szczegolnie widac to na zasłonach po lewej stronie) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach