Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, kadajo napisał:

No właśnie, jeśli dobijemy. RT daje tak duże możliwości i jakość ze technicznie rzecz biorąc to gonienie króliczka nigdy się nie skończy. Najlepszym przykładem jest CGI w dzisiejszych filmach. Nadal ich rendering trwa miesiącami dlatego ze jakość i ilość efektów cały czas rośnie i się poprawia. Takie pierwsze Toy Story dziś pewnie by się renderowało ułamek tego czasu który potrzebowało w roku 1995, ale dlatego ze dziś komputery są o wiele szybsze takie Toy Stroy 4 nadal się renderowało miesiącami ale za to wyglądało zacznie lepiej od 1. I tak w koko Macieju i to samo będzie z grami. Myślicie ze jak wyjdzie RTX 6xxx to RT będzie śmigał ? Nie będzie, śmigał będzie ten RT z 2019 roku. Ten z premiery RTX 6xxx będzie na nim ledwo działał tak jak ten RT dziś działa na RTX 2xxx czy RTX3xxx.

Tu w zasadzie - nic dodać, nic ująć. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

No właśnie, jeśli dobijemy. RT daje tak duże możliwości i jakość ze technicznie rzecz biorąc to gonienie króliczka nigdy się nie skończy. Najlepszym przykładem jest CGI w dzisiejszych filmach. Nadal ich rendering trwa miesiącami dlatego ze jakość i ilość efektów cały czas rośnie i się poprawia. Takie pierwsze Toy Story dziś pewnie by się renderowało ułamek tego czasu który potrzebowało w roku 1995, ale dlatego ze dziś komputery są o wiele szybsze takie Toy Stroy 4 nadal się renderowało miesiącami ale za to wyglądało zacznie lepiej od 1. I tak w koko Macieju i to samo będzie z grami. Myślicie ze jak wyjdzie RTX 6xxx to RT będzie śmigał ? Nie będzie, śmigał będzie ten RT z 2019 roku. Ten z premiery RTX 6xxx będzie na nim ledwo działał tak jak ten RT dziś działa na RTX 2xxx czy RTX3xxx.

Amen, "święte" słowa 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kadajo napisał:

Takie pierwsze Toy Story dziś pewnie by się renderowało ułamek tego czasu który potrzebowało w roku 1995, ale dlatego ze dziś komputery są o wiele szybsze takie Toy Stroy 4 nadal się renderowało miesiącami ale za to wyglądało zacznie lepiej od 1. I tak w koko Macieju i to samo będzie z grami. Myślicie ze jak wyjdzie RTX 6xxx to RT będzie śmigał ? Nie będzie, śmigał będzie ten RT z 2019 roku. Ten z premiery RTX 6xxx będzie na nim ledwo działał tak jak ten RT dziś działa na RTX 2xxx czy RTX3xxx.

1 Toy Story bardzo mi się podobało ale juz podczas oglądania zauwazylem pewne cięcia (np mocno ograniczano ilosc powierzchni odbijających otoczenie w scenach oraz załamujących swiatło, stosowano je wtedy kiedy to były wazne ujęcia istotne dla fabuły)

Dla przypomnienia:

Każde ukończone ujęcie przechodziło następnie do renderowania na „farmie renderowania” 117 komputerów Sun Microsystems, które działały 24 godziny na dobę. Gotowa animacja była produkowana w tempie około trzech minut tygodniowo. W zależności od złożoności renderowanie każdej klatki trwało od 45 minut do 30 godzin. Film wymagał łącznie 800 000 godzin pracy maszyny i 114 240 klatek animacji.Istnieje ponad 77 minut animacji rozłożonych na 1561 ujęć. Zespół kamer, wspomagany przez Davida DiFrancesco , nagrał klatki na taśmę filmową . Aby zmieścić się w proporcjach 1,85:1 , Toy Story renderowano w rozdzielczości 1536 na 922 pikseli, przy czym każdy z nich odpowiadał mniej więcej jednej czwartej cala powierzchni ekranu typowego ekranu kinowego.  Podczas postprodukcji film został wysłany do Skywalker Sound , gdzie efekty dźwiękowe zostały zmiksowane z muzyką.

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś Toy Story jak się ogląda choćby w FHD to bije gdzieniegdzie rozmazanymi teksturami czy innymi uproszczeniami, to samo pierwszy Shrek.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, kadajo napisał:

Dziś Toy Story jak się ogląda choćby w FHD to bije gdzieniegdzie rozmazanymi teksturami czy innymi uproszczeniami, to samo pierwszy Shrek.

To prawda widać że oprawa graficzna już tracą myszką 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydałby się jakiś remaster :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe w sumie czy mogli by wyrenderować ja jeszcze raz w 8k i poprawić gdzieniegdzie tekstury czy tez oswietlenie. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Pierwszy Shrek wygląda dzisiaj jak budżetowa dobranocka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać jak często 3d były tylko same postacie a cale tło to zwykły obrazek :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kadajo napisał:

Ciekawe w sumie czy mogli by wyrenderować ja jeszcze raz w 8k i poprawić gdzieniegdzie tekstury czy tez oswietlenie. :E

musieliby przemodelowac wszystko i zrobic UHD textury zeby to mialo sens. A to ponad polowa roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak. To RT za nich wszystkiego nie zrobi ? :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT + DLSS i po robicie! :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.09.2021 o 09:46, kadajo napisał:

Praktycznie RT w tej chwili daje tak male zmiany ze jest nadal "nieopłacalny" włączasz te cienie czy tam odbicia, FR spada o ponad 50% a różnice takie ze trzeba robić screeny porównawcze w 90% przypadku, ergo RT tak naprawdę dziś niewiele daje. Paradoksem jest ze od początku grafiki 3D czasu rzeczywistego chodziło o to żeby wyrenderować ta jedna klatkę jak najszybciej i użyć do tego jak najlepszych sztuczek. RT jest tego odwrotnością. W renderingu nie w czasie rzeczywistym RT ma o wiele więcej sensu i daje o wiele lepsze rezultaty, w grach... to raczej na razie sztuka dla sztuki niż jakiś sensowny ficzer.

Może i małe zmiany, ale niedługo będzie tak jak kiedyś z akceleratorem 3D i shaderami. GPU bez tego ... nie odpalało gry. Tak ma być np z Avatarem , a założę się, że po nim przyjdą kolejne gry. Dlatego choćby z samego wymogu tego w grach kupno GPU pokroju GTX 1650/60?Ti/Super nie ma zadnego sensu. To samo Radeony serii 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci co mają karty bez wsparcia dla RT mogą nadal spać spokojnie. Zanim będzie to wymagane do odpalenia gry to nie będą się nadawać do grania.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, HDR'o napisał:

Może i małe zmiany, ale niedługo będzie tak jak kiedyś z akceleratorem 3D i shaderami. GPU bez tego ... nie odpalało gry. Tak ma być np z Avatarem , a założę się, że po nim przyjdą kolejne gry. Dlatego choćby z samego wymogu tego w grach kupno GPU pokroju GTX 1650/60?Ti/Super nie ma zadnego sensu. To samo Radeony serii 5.

Zanim te czasy nadejdą to aktualne RTX'y będą przestarzale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Zanim te czasy nadejdą to aktualne RTX'y będą przestarzale.

Avatar wychodzi na początku 2022 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.09.2021 o 10:49, kadajo napisał:

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Nie, ma być to pierwsza gra wymagająca karty z RT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, HDR'o napisał:

Nie, ma być to pierwsza gra wymagająca karty z RT

Póki jedyną grą, która wymaga sprzętowego wsparcia dla DXR to poprawione Metro.

Także nie będzie pierwszą grą i nie ma potwierdzenia na 100% czy będzie wymagać sprzętowego wsparcia dla RT.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.09.2021 o 10:49, kadajo napisał:

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, azgan napisał:

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

A nie pamiętam już. Pisali o tym jakoś jak zapowiedzieli ten tytuł. Ze RT będzie działał na każdej karcie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, azgan napisał:

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

Crysis Remaster ma softowe i sprzętowe. Przykład działa na ps 4 i xboxie one. - soft. Na pc jest sprzętowe i nowych konsolach.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sprzętowo to trochę pic na wodę. Póki nie będzie VK lub DX12.

Ale Crytec ma problemy żeby cokolwiek nowego wprowadzić nawet zlali ciepłym mocem poprawienie remasterów od strony CPU.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2021 o 09:17, Stjepan666 napisał:

RT dopiero będzie miało przewagę i będzie użyteczne jak wyjdzie karta RTX 5090 i podobne RX8900XT które będą podobno mieć 100Tflops mocy obliczeniowej i będą mogły ją do tego wykorzystać, teraz to taki ficzer i nic więcej.

https://www.gry-online.pl/hardware/geforce-rtx-5000-moga-miec-moc-nawet-100-tflops/z01fd2c

RTX 4090/Super AD102 (Lovelace) ma mieć 18432 rdzeni, przy 2,5Ghz miał byś już 92TF FP32 .

Edytowane przez Smogsmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...