Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Smogsmok napisał:

RTX 4090/Super AD102 (Lovelace) ma mieć 18432 rdzeni, przy 2,5Ghz miał byś już 92TF FP32 .

Zobaczysz 2.5GHz jak świnia niebo. Poza tym to tylko teoretyczna wydajność i zbliżona wydajność jest dostępna tylko w specyficznych warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.08.2021 o 15:49, azgan napisał:

 

Spójrzecie na te porównania RT on vs off:
od 6 do 9 sekundy (bez RT ostrość fatalna - spójście na ściany. czy kompresja YT za to odpowiada, czy sztucznie obniżono jakość zdjęcia bez RT?  Okazuje się, że DLSS włączony także, może on tak wyostrzył )
od 12 do 17 sekundy (gdy wchodzi 15 sekunda to w obszarze, który już się zmienił na RT, po chwili ostrość zostaje wzmocniona na tyle, że ściana jest dość detaliczna, więc widać jak kiczowo działa kompresja yt, że obszary ciemniejsze ostro tracą na detalach, że twórcy powinni dawać nagrania w wyższych rozdzielczościach niż 1080p )

 

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dead Rising w 2006 miał przekonujące odbicia w szybach bez RT i działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Kynareth napisał:

Dead Rising w 2006 miał przekonujące odbicia w szybach bez RT i działało.

Jeszcze wcześniej w Half life 2 też były przekonujące odbicia w wodzie. Ale nie chodzi o to żeby to działało, tylko żeby było jak najbardziej zbliżone do rzeczywistego świata. Poza tym RT to nie odbicia tylko jego efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ODIN85 napisał:

Ray tracing na smartfonie Samsung Galaxy S22 za sprawą układu Exynos 2200, wykonanego we współpracy z AMD

I na co komu Nintendo Switch z prockiem z poprzedniej "epoki" ??

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

I na co komu Nintendo Switch z prockiem z poprzedniej "epoki" ??

 

Po co to komu na ta smarfonie w Candy Crush RT będziesz grał? ? Jak doczekamy się czasów że smartfon będzie miał wydajność kilku TeraFlops to może, a teraz bez sensu.

Edytowane przez Stjepan666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Stjepan666 napisał:

Po co to komu na ta smarfonie w Candy Crush RT będziesz grał? ? Jak doczekamy się czasów że smartfon będzie miał wydajność kilku TeraFlops to może, a teraz bez sensu.

Zdziwiłbyś się jak teraz potrafią wyglądać gry na smartfona i jaką mają grafikę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nic to nie zmienia, ponieważ gry na fony nadal w zdecydowanej większości są ogólnie co najwyżej średnie jakościowo i bardzo proste. Już nie wspominam o upośledzeniu związanym ze sterowaniem dotykowym, kiedy nic nie czujesz pod palcami co naciskasz.

Switch idealnie pokazuje jak niezbyt dobry sprzęt może się rewelacyjnie sprzedawać i zapewniać masę frajdy, kiedy ma się naprawdę porządne tytuły do zabawy.

Edytowane przez Pawelek6
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, azgan napisał:

Zdziwiłbyś się jak teraz potrafią wyglądać gry na smartfona i jaką mają grafikę 

Co z tego, jak to w większości gówno chińskie gierki z milionami mikrotransakcji i gówno fabułą dla fanów tiktoka.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Stjepan666 napisał:

Co z tego, jak to w większości gówno chińskie gierki z milionami mikrotransakcji i gówno fabułą dla fanów tiktoka.

Ale zarabiają na tym więcej niż na rynku PC i konsol ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, azgan napisał:

Ale zarabiają na tym więcej niż na rynku PC i konsol ?

Fapple najwięcej zarobiło. :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

Ale zarabiają na tym więcej niż na rynku PC i konsol ?

Bo taka jest szara rzeczywistość. Większość ludzi jest głupia i wszystko kupią. Tak samo przenoszenie wszystkiego do jednego kraju, wiadomo gdzie. Producenci doskonale o tym wiedzą. Ile masz chłamu w sklepach? Nie chodzi o gry, a wszystkie dziedziny. Kasa, kasa i tylko wyłącznie kasa liczy się dla wszystkich. Jeszcze nadejdzie taki moment, że to wszystko je***e i nawet ta cholerna kasa bogaczom nie pomoże. Może nie za naszego życia, ale wystarczy dobrze się przyjrzeć jak wszystko obecnie funkcjonuje na świecie.

To samo jest właśnie z grami. Wszędzie marudzenie jaki szajs wypuszczany jest na rynek. I co z tego, skoro te wszystkie marudy i tak kupują ten szajs? No może nie wszystkie, ale większość, na tyle aby producent tego szajsu jednak zarobił i zrobił kolejny jeszcze gorszy. Skoro da się tańszym kosztem większego bubla wypuścić i jeszcze na nim zarobić, to przecież interes życia, ponieważ kasa na koncie musi się zgadzać. Przykładów daleko szukać nie trzeba, ot taki CoD i całe Acti. Idealny perfekcyjny przykład na zarabianie gotówki "mimo wszystko".

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nas nie pytał, czy chcemy kalkulatorów zamiast liczydeł i pralek automatycznych zamiast tar = postęp.
To pójdzie w tym kierunku = koniec.
IMO "przyrost jakościowy" vs strata mocy na RT nie są dziś jeszcze adekwatne.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dosyć nierówna ta gierka w oprawie.
Chwilami spoko, chwilami k00pa.


 

 

jednak słaba IMO graficznie.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chińska gra? Rozumiem, że wyszła jeszcze przed zakazem umieszczania zniewieściałych mężczyzn? :E 

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Mirror's Edge są odbicia bez ray-tracingu. Cała oszklona ściana wieżowca odbija to co jest przed nią, dynamicznie, na PS3 i Xbox 360, 14 lat temu.

Mirror-s-Edge-reflection.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.09.2021 o 21:17, HDR'o napisał:

Może i małe zmiany, ale niedługo będzie tak jak kiedyś z akceleratorem 3D i shaderami. GPU bez tego ... nie odpalało gry. Tak ma być np z Avatarem , a założę się, że po nim przyjdą kolejne gry. Dlatego choćby z samego wymogu tego w grach kupno GPU pokroju GTX 1650/60?Ti/Super nie ma zadnego sensu. To samo Radeony serii 5.

Na pewno kiedyś RT będzie obowiązkowe, tak jak się stało z T&L ale osobiście nie znam ani jednej osoby posiadającej RTXa lub Radeona z serii 6000 (tej nowej, bo tej starej to znam). Znam tylko osoby posiadające 1660 Ti, 1650 Super, o takie karty. Część zatrzymała się na 1050 Ti, 1070, 1080 Ti, RX 480. A część na jeszcze starszych. Za mało się tego sprzedaje i karty mają za niską wydajność, by RT stało się powszechne. Niestety. Jeśli podwoją ceny podwajając wydajność to też się niewiele zmieni. Żeby na prawdę poważnie ruszyć to wszystko, to musieliby wydać w tej samej cenie 10x szybsze w RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Kynareth napisał:

W Mirror's Edge są odbicia bez ray-tracingu. Cała oszklona ściana wieżowca odbija to co jest przed nią, dynamicznie, na PS3 i Xbox 360, 14 lat temu.

I co z tego? W Need for Speed z 1995 r. też masz lusterko z odbiciem. W obydwu przypadkach, twoim i moim przykładzie, wymaga to renderowania kolejny raz sceny z innego kąta i położenia kamery dla każdej płaszczyzny. Takie generowanie odbić ma wiele istotnych ograniczeń i wad w przeciwieństwie do śledzenia promieni. Była już o tym tutaj dyskusja.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że wadą RT jest bardzo niska wydajność. Co z tego ze można osiągnąć cuda wianki jak nie ma mocy obliczeniowej która to przeliczy chociażby w 30 fps czy 60 fps.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Kynareth napisał:

W Mirror's Edge są odbicia bez ray-tracingu. Cała oszklona ściana wieżowca odbija to co jest przed nią, dynamicznie, na PS3 i Xbox 360, 14 lat temu.

Proszę cię przecież to fejkowe odbicie z masą ograniczeń. W Catalyst są wyciągnięte wszystkie soki z SSR to tam odbicia są niezłe.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kynareth napisał:

W Mirror's Edge są odbicia bez ray-tracingu. Cała oszklona ściana wieżowca odbija to co jest przed nią, dynamicznie, na PS3 i Xbox 360, 14 lat temu.

Mirror-s-Edge-reflection.jpg

To jest zwykły Screen Space Reflection który działa tylko pod odpowiednim kątem kamery. 

Zmieniasz kąt widzenia i odbicia znikają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze po co mi odbicia jak ich nie widzę ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...