Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

@JeRRy_F3D

Ejejej właśnie by się obrazili na ciebie wszyscy ale to wszyscy malarze :D

1 minutę temu, Stjepan666 napisał:

Dokładnie, jak by za to zabrali się za 10 lat, to już by było łatwiej, bo wydajność będzie większa.

No na pewno będzie można zrobić więcej niż ultra realistyczne odbicia w 480p :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, karij napisał:

Jest tak konieczna  jak generowanie w grach fpp typu doom calego etapu , czyli nawet elementow ktorych nie widac i ktore sa nieaktywne. Bo tak jest realistycznie, co z tego ze marnuje sie moc obliczeniowa kosztem tego co jest widoczne i aktywne. Gry to nie rzeczywistosc, gry przede wszystkim maja byc wydajne, potem ladne czy realistyczne. Ray tracing bedzie mial sens gdy bedzie mogl byc implementowany automatycznie do gier, w sensie latwiej bedzie dzieki niemu pisac gry / projektowac w nich oswietlenie bo zajmie sie tym automat ray tracingu. Ale oczywiscie musi byc tez tak ze nie obedzie sie to kosztem innych fajnych efektow czy skomplikowania grafiki. A na razie zawsze odbywa sie to jakims kosztem. W zwiazku z tym na ten moment to wielki bezsens.

A co jest teraz w UE? Wrzucasz cienie, odbicia, GI, AO na RT z automatu ? Nie musisz robić fikołków być coś wyglądało lepiej.

Ludzie się wypowiadają w tym temacie, ale pojęcia to za dużo nie mają ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

mam prośbę. Możesz porobić troche tych screenów jeszcze z tych 3 gier ale podejdź jak najbliżej szyby, tak żebyś dosłownie postacią prawie w nią wchodził. Chce dokładnie zobaczyć jakość renderingu tych odbić RT.

Jak mi się kiedyś będzie chciało i będę miał czas to tak, ale niczego nie mogę zagwarantować :cool: Naprawdę polecam Ci, żebyś sobie zagrał w zremasterowanego Observera. Gierka jest świetnie zoptymalizowana i odbicia RT naprawdę dużo dają, aż sam się zdziwiłem jak fajnie to wyglądało podczas grania.

Edytowane przez tomcug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, karij napisał:

 Ray tracing bedzie mial sens gdy bedzie mogl byc implementowany automatycznie do gier, w sensie latwiej bedzie dzieki niemu pisac gry / projektowac w nich oswietlenie bo zajmie sie tym automat ray tracingu. 

I po to się to robi obecnie.
CUDOWNA technologia z chorobą dziecięcą (na dziś zbyt mało mocy).

 

 

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, tomcug napisał:

Jak mi się kiedyś będzie chciało i będę miał czas to tak, ale niczego nie mogę zagwarantować :cool:

W sumie już nie musisz bo na YT znalazłem to czego szukałem a screen dałem wyżej, ;) nawet na YT widać ze te odbicia RT wygalają, mówiąc wprost żałośnie tak mają niską rozdzielczość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, karij napisał:

Ale oczywiscie musi byc tez tak ze nie obedzie sie to kosztem innych fajnych efektow czy skomplikowania grafiki. A na razie zawsze odbywa sie to jakims kosztem. W zwiazku z tym na ten moment to wielki bezsens.

Absolutnie się z tym nie zgadzam.
To jest "już ten czas". RT to żaden wyczyn! RT jest tak stare, jak stare są kompy.
Na Amigach rzeźbiłem w 3D raytacerach. I wtedy to była sztuka dla sztuki.
Dziś ocieramy się już o to, i o ile- owszem - jasne -  jest mniej wydajnie, wolniej, e tam słabo - połowa fps, itd, to w zasadzie - już, już za zakrętem...
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, tomcug napisał:

Jak mi się kiedyś będzie chciało i będę miał czas to tak, ale niczego nie mogę zagwarantować :cool: Naprawdę polecam Ci, żebyś sobie zagrał w zremasterowanego Observera. Gierka jest świetnie zoptymalizowana i odbicia RT naprawdę dużo dają, aż sam się zdziwiłem jak fajnie to wyglądało podczas grania.

Observera jeszcze nie grałem mam go w bibliotece ale pewnie ten zremasterowany to trzeba kupić raz jeszcze ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Stjepan666 napisał:

Dokładnie, jak by za to zabrali się za 10 lat, to już by było łatwiej, bo wydajność będzie większa.

za 10 lat?
Przecież ten temat jest gnieciony od 30 lat już!
Tyle, że do gier zaczynają nam go dawkować dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bright Memory teraz odpal i zobacz jak wyglądają odbicia.

Odbicia na RT też są cięte z rozdzielczości i to co widzisz w odbiciu dla optymalizacji.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, kadajo napisał:

Jeszcze ja będziesz musiał czymś schłodzić, ale tym się pewnie już wtedy zajmą jakieś tam nanomaszyny albo inne adamantium :e

zwykły płaszczyk - 2m (!) - amelinum wystarczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

za 10 lat?
Przecież ten temat jest gnieciony od 30 lat już!
Tyle, że do gier zaczynają nam go dawkować dziś.

To, że RT od tylu lat nie znaczy, że cokolwiek robiony w tym temacie by go przyśpieszyć. RT/PT został porzucony na rzecz rasteryzacji jeżeli chodzi o gry.

Temat z RT tak naprawdę ruszył dopiero od 2017 zaczęło być głośno o odszumaniu. Pomijam te wcześniejsze układziki PowerVR pod RT niby akceleracja była, ale to była niewielka moc obliczeniowa. NV i inne firmy ogarnęły, że można zastosować jednostki MIMD do liczenia RT, ponieważ radzę sobie dużo lepiej od SIMD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, sideband napisał:

To, że RT od tylu lat nie znaczy, że cokolwiek robiony w tym temacie by go przyśpieszyć.

Pracowano bardziej nad matematycznymi rozwiązaniami, kombinowano z oszukiwaniem, jak tu zrobić duża zawartość RT w RT bez liczenia RT ;)
GPU grubo pyknęło z mocami w przód, no to - chyc do tego wagonika ponownie. ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, kadajo napisał:

Observera jeszcze nie grałem mam go w bibliotece ale pewnie ten zremasterowany to trzeba kupić raz jeszcze ?

O ile dobrze pamiętam, to przez krótki czas rozdawali za darmo dla posiadaczy oryginału, ale obecnie trzeba zabulić za odświeżoną wersję.

Edytowane przez tomcug

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kadajo napisał:

Proszę bardzo:

Dobrze zrobione odbicia będą dobrze działać, nie ważne czy RT, SSR czy CIA... RT daje duże możliwości ale czysto teoretycznie bo jesteśmy ograniczeni mocą obliczeniowa.

Technika odbić, która jest na tym filmiku co wkleiłeś, też ograniczona jest mocą obliczeniową. W dodatku to cutscenka. Odbicia zostały zapewne stworzone dzięki kolejnemu renderowaniu sceny. Dlaczego inne budynki już nie mają odbić? Bo trzeba by kolejny raz renderować tą scenę. A jakby budynki, które są w odbiciu również miały odbicia, czyli odbicie w odbiciu? Scena musiałaby być renderowana wiele razy jednocześnie. No i wystarczy że byłby budynek z oknami, które nie są płaskie i całe odbicia tą techniką leżą i kwiczą.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Pracowano bardziej nad matematycznymi rozwiązaniami, kombinowano z oszukiwaniem, jak tu zrobić duża zawartość RT w RT bez liczenia RT ;)
GPU grubo pyknęło z mocami w przód, no to - chyc do tego wagonika ponownie. ;)

 

Nie wiem co o oni tam mogli zrobić. Niektórzy chyba sobie nie zdają sprawę jakiego kopa dało odszumianie zamiast powiedzmy 500-1000 próbek na pixel teraz wystarczy tylko kilka to sobie można łatwo przeliczyć jaki to jest boost. Cały czas tutaj pisane o sprzęcie, a największe przyrosty pochodzą z softu :E Już wrzucałem link do kolejnej techniki, która potrafi w niektórych przypadkach przyśpieszyć RT/PT ponad 100x także siła to jest w sofcie. Gdyby nie byłoby odszumiania to ten nawet by nie zaistniał :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tylko ze ja nie pisałem o ograniczeniach i tym jak cos działa ale o jakości samego efektu.

Gdzie masz lepszej jakości odbicie, tu:

Mirror-s-Edge-reflection.jpg

Czy tu:

33a60c53ffa9bae418d228473c79276c.png

I ja cały czas o tym pisałem. Odbicia RT są w bardzo niskiej rozdzielczości (720p albo nawet mniej, bez cieni i zapewne innych efektów) a zarzynają GPU (o DLSS zapominamy bo włączenie tego pogarsza RT jeszcze bardziej). Wcale bym się nie zdziwił jak na tym obrazku wyżej właśnie widzami RT z włączonym DLSS bo wygląda to naprawdę bardzo źle, szczególnie jak spojrzymy na rozdzielczość w której renderuje się sama gra (zapewne 1440p) i widać to wyraźnie na postaci czy nawet tym kuble w rogu co stoi.. Ktoś by musiał przetestować grę i zrobić SS przy różnych ustawieniach DLSS czy samego RT.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ja wam zrobię kilka screenów z Legiona :E abyście się nie męczyli z tym nędznym youtubem w 720p :E Ale to jutro(znaczy już dzisiaj ale w dzień) bo dzisiaj w nocy gram w Diablosa bez RT :E

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukadd napisał:

 bo dzisiaj w nocy gram w Diablosa bez RT :E

no to co Ty wiesz (?) o zabijaniu!
:szczerbaty:
?

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, lukadd napisał:

Może ja wam zrobię kilka screenów z Legiona :E abyście się nie męczyli z tym nędznym youtubem w 720p :E Ale to jutro(znaczy już dzisiaj ale w dzień) bo dzisiaj w nocy gram w Diablosa bez RT :E

Pokaż odbicia z włączonym DLSS :E To się pośmiejemy :E

DLSS coś nie pyknęło zapewne z NRD i odbicia są tragiczne z DLSS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie odpalałem, może coś poprawili z DLSS. Zerknę i coś wrzucę do tematu i z DLSS i bez. No za kilka h, teraz już nie mam zdrowia. Krówki mnie znowu pokonały w D2, znaczy merca mi ubiły i nic nie dropnęły ciekawego i idę spać :E 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, lukadd napisał:

Może ja wam zrobię kilka screenów z Legiona :E abyście się nie męczyli z tym nędznym youtubem w 720p :E Ale to jutro(znaczy już dzisiaj ale w dzień) bo dzisiaj w nocy gram w Diablosa bez RT :E

To poprosimy w 48Mpx screeny tego Legiona bez DLSS. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się :E

Zrobiłem kilka ale tylko z DLSS bo nie chciało mi się zmieniać opcji i robić po dwa razy. Deszczyk też nie chciał jakoś się rozpadać, a wtedy są najlepsze miejscówki dla odbić w WD3.

31a57e01607542f8103b1f1daf3b20e6.png

d8fa7df276f86b17db11b2df6e5a835b.png

194a1b1c2d490afbf783f19728be1b89.png

ee8fd885e395c4f5bb6e6d8e11e313b1-png.jpg

b7acff72e58f823fba0a3f3f321b49fd.png

a5cfcfc7d03c40044942a9f78c3b66c3.png

59b6cd4e29fb7d08c1836393a174bd98.png

2b1c3c8306b3458193a720996ece6dc8.png

ceac220799943d23763380cd78e5d85e.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak bida do odbić w realnym życiu jak te z mojego zdjęcia.  Ptaków nie ma, much też nie. :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Sztosik!

Szkoda tylko że w rzeczywistości mało które auto jest tak wypolerowane, o lusterkach nie wspomnę XD 

Wszystko się świeci jak psu jajca, mi się to nie podoba... Wygląda jak te filmiki z GTA na YT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • CPU: Intel i9-13900KS Płyta: ASRock Z790 NOVA RAM: Lexar Ares DDR5, 2x16GB (LD5U16G72C34LA-RGD) Zasilacz: Corsair HX1000i(2023) Gdy odpalam test Linpack AMD64 w OCCT, test zawiesza się za każdym razem. W dzienniku zdarzeń pokazuje się zawsze błąd 0xc0000005 dla linpack.exe z tym samym offsetem 0x000000000000f5d4. Co ciekawe gdy wyłączę jeden E-Core lub jeden wątek HT wtedy test przechodzi bez problemu. Tutaj jest wyciągnięty sam program Linpack (uruchamiany przez start.bat): https://buzzheavier.com/f/GLcs1hZGkAA= Testowałem na OCCT w wersji 12.1.18. Windows 10. Miałbym prośbę aby osoby z procesorami o 32 wątkach np. 13900XX/14900XX odpaliły u siebie test i dały znać czy u nich też występuje ten błąd. Bezpośrednie uruchomienie Linpack ukazuje więcej informacji o tym co się dzieje. Program uruchamia się, ale zawiesza przy rozpoczynaniu obliczeń. W BIOSie wyłączanie XMP, wyłączanie Turbo, ustawianie PL1=150W, PL2=253W, ICCMax=307 nie pomaga. Crash przy 32 wątkach: d:\LINPACKK>linpack.exe linpack-occt Intel(R) LINPACK data - OCCT Current date/time: Tue Apr 18 15:17:50 2024 CPU frequency: 3.187 GHz Number of CPUs: 32 Number of threads: 32 Parameters are set to: Number of tests : 1 Number of equations to solve (problem size) : 4094 Leading dimension of array : 4094 Number of trials to run : 99999999 Data alignment value (in Kbytes) : 4 Maximum memory requested that can be used = 134172664, at the size = 4094 ============= Timing linear equation system solver ================= Size LDA Align. Time(s) GFlops Residual Residual(norm) d:\LINPACKK> Działa normalnie przy 31 wątkach. d:\LINPACKK>linpack.exe linpack-occt Intel(R) LINPACK data - OCCT Current date/time: Tue Apr 18 17:55:12 2024 CPU frequency: 3.187 GHz Number of CPUs: 31 Number of threads: 31 Parameters are set to: Number of tests : 1 Number of equations to solve (problem size) : 4094 Leading dimension of array : 4094 Number of trials to run : 99999999 Data alignment value (in Kbytes) : 4 Maximum memory requested that can be used = 134172664, at the size = 4094 ============= Timing linear equation system solver ================= Size LDA Align. Time(s) GFlops Residual Residual(norm) 4094 4094 4 0.190 240.9350 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.186 245.9882 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.179 255.9760 1.525602e-011 3.164964e-002 4094 4094 4 0.186 246.6407 1.525602e-011 3.164964e-002    
    • Czołem Szykuje się powoli na zmianę laptoka, obecnie mam della 7567 z 1050 Ti który już swoje przeszedł i zastanawiam się nad przesiadką na coś nowszego.  Moje pierwsze pytanie jest takie, przy budżecie 4-5k zł, gdybym jednak nie chciał brać gamingowego laptopa w tej cenie, to co właściwie zyskuje? Poza tym że nie będę mógł na nim grać oczywiście xD Tak myślę czy by może nie odpuścić sobie grania na pc i zamiast tego kupić xboxa i wybrac tańszego laptopa, bo w sumie nie gram już tyle co kiedyś, no i nie musze się martwić na konsoli czy mi coś odpali czy nie.  Gdyby jednak padło na laptopa to fajnie jakby miał: - ładny, jasny i porządny ekran 14-15 cali (największy minus mojego obecnego della to właśnie dość gówniany i taki blady ekran, nie chciałbym już tego powtórzyć) - 16 giga ramu, ssd 512 gb - taki standardzik raczej - grafika - na co mogę w ogóle liczyć w takiej cenie? RTX 4060?  - co procesora to nie mam obecnie pojęcia co byłoby ok, a co nie, tutaj potrzebuje pomocy w doborze czegoś sensownego - system już zainstalowany, może być win 11 może być 10 wszystko jedno w sumie - co do baterii nie mam jakichś wielkich wymogów, fajnie jakby była dobra, jak będzie powiedzmy przeciętna to też ok - na plus będzie dobre wykonanie, jakiejś aluminium czy coś, jak plastik to fajnie żeby był porządny.  Chyba tyle, jeszcze może dobre głośniki byłyby mile widziane bo nie mam specjalnie miejsca na zewnętrzne, mój obecny dell ma je całkiem ok.   
    • Jak masz miejsce na 140mm i chcesz tylko dwie sztuki, to wrzuć tam najlepiej Arctic P14. TANIE, nieco grubsze i bardzo wydajne z przeszkadzajkami. Fluctusa do tej budy na ssanie nie dawaj. Na pchanie powinien sobie radzić. Tylko dalej wolałbym P14 Arctica 
    • Trailer bieda, chwalą się rzeczami które powinny być zrobione parę lat temu. Podtrzymuję, nie dam im zarobić pierwszy raz od 15 lat.
    • Dzięki, zaplanuję to sobie jakoś sprytnie, żeby jak najwięcej objechać w 2-3 dni. Katarzyna Niewiadoma wygrała Walońską Strzałę. 😃 W końcu, po 5 latach oczekiwania na kolejne zawodowe zwycięstwo, zmogła rywalki pięknym atakiem na kultowej ściance Mur de Huy. A było co podjeżdżać, bo ten piekielny kawałek od lat pokonuje najlepszych zawodników tej dyscypliny: Długość: 1 300 m Nachylenie: AV: 9,3%, MAX: 26% Przewyższenie: 120 m Wysokość: 240 m Cieszyłem się jak dziecko podczas transmisji, po drugim miejscu we Flandrii, wygrana wisiała w powietrzu.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...