Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

A kto tu pisze o domalowanie czegoś tam ? Pierwsze co się w oczy rzuca to bardziej nasycone kolory i inny kontrast w tym RT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tylko ciekawostka, nikt tego realnie nie użyje. Sama gra jest okropna do modyfikacji, bo siedzi na 1 rdzeniu więc to działać dobrze nigdy nie będzie. 

Zresztą przy RT jest niegrywalna, bo nic nie widać we wnętrzu budynków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, skypan napisał:

A kto tu pisze o domalowanie czegoś tam ? Pierwsze co się w oczy rzuca to bardziej nasycone kolory i inny kontrast w tym RT.

To twój błąd jeżeli postrzegasz RT głównie jako przejaskrawione kolory a wnioski wyciągasz na podstawie jakiegoś jednego nieoficjalnego moda do starej gry.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opierasz swoją narracje na jednym screenie, który akurat pasował do narracji ignorując cała resztę, ach typowy internet jest typowy. Zrób tę autokorektę do wszystkich innych przykładów z filmu i pochwal się wynikami.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, bleidd napisał:

Zrób tę autokorektę do wszystkich innych przykładów z filmu i pochwal się wynikami.

I sądzisz, że wyjdzie mi inne nasycenie ? Będzie identycznie. RT daje pewien plus do ogólnego odbioru obrazu jednak koszt tego jest niewspółmierny do efektów. Są przykłady gdzie RT wręcz wykastrowało grę pod kątem cieniowania np. Wiedźmin 3 Next gen - bez RT nagle jak by cieni nie było. DL2 też na tym polu się nie popisał gdzie dopiero po paru aktualizacjach ta gra zaczęła wyglądać prawie tak jak pierwsza część bez RT.

Pierwsza scena

asdasd-1-2-1.jpg

aaaaaaaaaa-1-2-2.jpg

No i ogólny odbiór już jest inny.

2222222222-1-3-1.jpg

3333333333-1-3-2.jpg

Edytowane przez skypan
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbiłes tylko kontrast/nasycenie, tyle to można zrobić suwakami w monitorze :E Scena z tunelem w dalszym ciągu wygląda jakby były oświetlana niewidzialnymi softboxami z każdej strony, zero cieniowania, okluzji, oświetlona na maxa.

Inną sprawą jest casus W3 gdzie ograniczyli AO bez RT czy DL2 gdzie położono lachę na AO bez RT. Ale nie mam pojęcia jak to ma niby przeczyć użyteczności RT samego w sobie. Devsi na przestrzeni dziesięcioleci nauczyli się symulować oświetlenie, cienie, okluzję niemal idealnie, dlatego RT często nie przynosi spektakularnych efektów. Ale to jest bardzo ciężkie do osiągnięcia a RT robi to znacznie szybciej i do tego o wiele dokładniej.

Gry przyzwyczaiły nas do umowności. Zarówno gameplayowej jak i wizualnej. Jak widzisz taki tunel jak powyżej to jakoś nie robi to na Tobie wrażenia i nawet nie wygląda on dziwnie chociaż jego oświetlenie i cieniowanie jest po prostu niedorzeczne.

12-13 lat temu taki szał robiła teselacja. Pamiętam, że w Dragon Age II włączenie teselacji ucinało mi FPS-y ze 190 na 40 (HD 5850, AMD było wyjątkowo kulawe w teselacje w tamtych czasach, zupełnie tak samo jak obecnie w RT :E), efektem były trochę ładniejsze skały i wypukła kostka brukowa. Mam do tej pory te screeny. Obecnie to nawet wypadło z opcji graficznych i stało się nieodłączną częścią silnika gry, która nie masakruje sprzętu.

Nie bez powodu wszelkie filmy animowane albo wszelkie rendery od nastu lat tworzy się przy użyciu Ray Tracingu. Nie dość, że efekt jest naturalny i dokładny to o wiele szybszy niż ręczne symulowanie oświetlenia i cieniowania, które i tak wyjdzie koniec końców nienaturalne.

Lata temu wieszano psy na sprzętowej implementacji T&L, tak samo malkontenci mówili, że po co komu Voodoo czy inny akcelerator GPU jak można sobie ustawić nieostrość w kineskopowym monitorze i tekstury już nie będą rozpixelowane, na co to komu. Tak teraz jest z RT, które jest przyszłością w branży gier i żadne pierdololo na forum tego nie zmieni. Fakt, że technologia jest jeszcze trochę niedojrzała (w grach) i sprzęt dźwiga to z ogromnym trudem no ale tak to wygląda w obecnych czasach. Nowe technologie wprowadza się jeszcze niedojrzałe i dopiero na rynku konsumenckim dojrzewają przez lata.

  • Like 5
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, bleidd napisał:

Podbiłes tylko kontrast/nasycenie, tyle to można zrobić suwakami w monitorze

O w końcu zrozumiałeś co zrobiłem :) Trochę ci to zajęło. O niczym innym nie piszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalaj suwaczki i zrób tak ?

image.png

image.png

 

  • Haha 1
  • Confused 1
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, skypan napisał:

O w końcu zrozumiałeś co zrobiłem :) Trochę ci to zajęło. O niczym innym nie piszę.

Tyle ze to co robisz nie ma nic wspolnego z RT. Jest totalnie bez sensu.

To tak jakby w temacie o ferrari wrzucic foty malucha pomalowanego na kolor "ferrari czerwony" i twierdzic ze to nie problem ferrari zrobic.

  • Like 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybrał najgorsze screeny do porównania (wow, RT nie zawsze robi dużą róznicę...) i wtedy jego narracja pasuje. 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, bleidd napisał:

(...) Gry przyzwyczaiły nas do umowności. Zarówno gameplayowej jak i wizualnej. (...)

Może nie jest to stricte RT (wybaczcie), ale o postrzeganiu, jako takim, i o owych przyzwyczajeniach lub umowności (co jest naturalne a co nie).

https://youtu.be/VmC1fQDGCE0


 

Edytowane przez *** ChOpLaCz ***
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gracze którzy wychowali się na Commodore i innych CRT są przyzwyczajeni do powiedzmy ułomnej grafiki. Ona zawsze była sztuczna, ale pasowała do gier i myślimy że tak to powinno wyglądać.

Teraz dostajemy naturalne oświetlenie i coś nam nie pasuje, jest dziwnie. Trochę ten proces zajmie...

Zresztą nie zawsze oczekujemy że grafika będzie naturalna. Naturalna jest za oknem, nie podniecamy się tym na co dzień bo na co dzień pogoda jest zwyczajna. Ładna jest tylko momentami ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Sheenek napisał:

Tyle ze to co robisz nie ma nic wspolnego z RT. Jest totalnie bez sensu.

Jeszcze raz. Gdzie ja napisalem, że zmiana nasycenie itp. ma coś wspólnego z RT ? Jedynie odniosłem się, że po zmianie paru parametrów odbiór kolorów jest podobny. Każdy może to zrobić. Nic o cieniach, odbiciach itd. nie ma wzmianki w moje wypowiedzi. A że sama gra zrobiła się bardziej oczojebliwa to już inna kwestia i stare gry czy tam CRT-ki nie mają wpływu. Tu już widzę co poniektórzy tworzą teorie spiskowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, skypan napisał:

Jeszcze raz. Gdzie ja napisalem, że zmiana nasycenie itp. ma coś wspólnego z RT ? Jedynie odniosłem się, że po zmianie paru parametrów odbiór kolorów jest podobny. Każdy może to zrobić. Nic o cieniach, odbiciach itd. nie ma wzmianki w moje wypowiedzi. A że sama gra zrobiła się bardziej oczojebliwa to już inna kwestia i stare gry czy tam CRT-ki nie mają wpływu. Tu już widzę co poniektórzy tworzą teorie spiskowe.

Przeczytaj nazwe tematu i zastanow sie dlaczego ludzie to odbieraja jako nawiazanie do RT.

Edytowane przez Sheenek
  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest, że w niektórych grach odbicia w lustrach działają bez RT, a w innych nie?

Tu np. Deus Ex MD:

Crc-LA5-VWYAEGTg-N.jpg

Crc-LBz-IWc-AIXJCs.jpg

Hogwarts Legacy:

MBVOGRE.png

A tu Red Dead Redemption:

Ds-UTr8x-Xo-AAh-L8g.jpg 
Ds-UTri-TWs-AE8-Jz-Z.jpg 

Czy to spisek, brak czasu, brak umiejętności, zbyt mała wydajność sprzętu czy jeszcze coś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lustro bez RT to tak naprawdę drugie "pomieszczenie" które jest renderowane tak samo, to sztuczka. RT jest prostsze i "działa samo z siebie". @SebastianFM na pewno to potrafi lepiej wytłumaczyć.
Na pewno bez RT trzeba się więcej napracować aby uzyskać efekt.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lustra w grach są bardzo niewdzięczne. Generalnie gra nie renderuje niczego na co nie jest zwrócona kamera a lustro musi odbić to co jest "za nami" - a tam nic nie ma wyrenderowanego. Dlatego najczęściej lustra w grach są "zepsute", stłuczone, brudne ale po prostu nie działają. Żeby mogły działać to trzeba wyrenderować obraz będący za nami a to wiąże się z sporym kosztem obliczeniowym dlatego nawet jak działają to mają niską rozdzielczość - obraz "za nami" renderuje się prostszy w niższej rozdzielczości aby oszczędzać moc ale żeby dało się coś w tym lustru pokazać.

https://www.youtube.com/watch?v=4M4FzJe7K7E

Edytowane przez bleidd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W grach z o wiele mniej złożoną geometrią nie było z tym problemu a teraz po prostu wyrenderowanie takiego odbicia w zbyt dużym stopniu obciążałoby CPU i GPU. Odbijać mogą się obiekty, które normalnie są niewidoczne więc wzrasta ilość obiektów, które muszą być aktualizowane. Gra na potrzeby wyrenderowania odbicia musiałaby drugi raz przetwarzać scenę uwzględniając inne położenie i kierunek kamery. Przy renderowaniu odbicia cała geometria, wszystkie wierzchołki byłyby drugi raz przetwarzane przez kartę graficzną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Thimedes napisał:

Jak to jest, że w niektórych grach odbicia w lustrach działają bez RT, a w innych nie?

Tani trick. To nie odbicie i nie RT. To pantomima ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Screenshot z Half-Life 1 (1998) po prawej pewnie ma dużo bardziej realistyczne, dynamiczne i nowoczesne oświetlenie. Ale co z tego? Mi i tak znacznie bardziej podoba się ten po lewej z klasycznym oświetleniem. O wiele przyjemniej się na niego patrzy. Bo wyższy realizm ≠ najlepszy wygląd. Rej strejsing.

Half-Life-A-Full-RT-Path-Traced-Upgrade-

źródło: filmik Digital Foundry (Alex Battaglia) https://youtu.be/BrRmQhaxtF4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Thimedes napisał:

Screenshot z Half-Life 1 (1998) po prawej pewnie ma dużo bardziej realistyczne, dynamiczne i nowoczesne oświetlenie. Ale co z tego? Mi i tak znacznie bardziej podoba się ten po lewej z klasycznym oświetleniem. O wiele przyjemniej się na niego patrzy. Bo wyższy realizm ≠ najlepszy wygląd. Rej strejsing.

źródło: filmik Digital Foundry (Alex Battaglia) https://youtu.be/BrRmQhaxtF4

Bez znaczenia czy ma RT czy nie bo i tak ta gra wyglada  dzisiaj jak :kupa:

  • Like 3
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Thimedes

Na wygląd gry nie sprowadza się tylko oświetlenie, a weź pod uwagę ze oni się TYLKO tym oświetleniem tu podniecają bo reszta jest taka jak była.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o brzydko wyglądające gry i dodanie RT, to najlepiej wypada dalej Minecraft... Tam po wgraniu RT i odpowiednich shaderów robi się niezła miazga. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Niektórych może zainteresuje moja opinia jako osoby, która nigdy wcześniej nie grała w jakiegokolwiek "Finala". Nie sądzę aby liczba platform miała jakiekolwiek decydujące znaczenie w kwestii wyników sprzedażowych tej gry. Pobrałem sobie demo FF VII Rebirth i powiem szczerze, że się odbiłem. Już od samego początku nie było swego to nazwijmy rodzaju "chemii" a ciut później tzn jak trafiłem do wioski, było jedynie gorzej. Nie podszedł mi zarówno sam projekt gry jak i strona techniczna. W mojej opinii ten tytuł jest strasznie archaiczny, całość przypomina mi 20-25 letni projekt z odświeżoną grafiką. Być może trzeba być wieloletnim fanem tej serii lub po prostu wielbicielem japońszczyzny ale w moje gusta ta gra nie trafiła. Jutro chcę jeszcze sobie pobrać demo FF XVI ale jeśli w tym wypadku też się odbiję to po prostu będę wiedział, że to nie jest seria dla mnie.
    • Niestety budżet ograniczał, na takie wodotryski 😟 
    • Nie ma co się dziwić masz mega budżetowe kości na tych modułach, to o czym piszesz typu 14-14-14xxx czy 14-15-15 / 14-16-16 / 15-15-15 itd z niskim trfc przy wysokim taktowaniu to się robiło na dobrych modułach b-die a nie na budżetówkach jak good ramy  ale przynajmniej masz dual rank i to jest plus bo nie każde 2x16 był/są DR zawsze to nadrabiasz tym te luzniejsze timingi.  Przy x3d i tak nie wiele to daje a takie "fikuśne" nastawy typu 16-8-22 to też niczego nie zmienia, równie dobrze możesz tam dać 16-16-22, w skrócie aby ta ósemka coś zmieniała to musiałbyś tcl mieć też na 8 co jest niemożliwe u nikogo na takich wartościach  
    • Dokładnie tak jak Krzysiak napisał to wyglądało i nikogo nie wyśmiewam  napisałem jaki był problem i to był jedyny jaki miałem z amd a lecę na takich platformach od lat, intela miałem raz w życiu u siebie w PC  
    • Na wstępie, nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie tematu w właściwe miejsce Dziękuję. Witam szanownych użytkowników Zwracam się do Was z wielką prośbą o pomoc w takiej sprawie Niedawno złożyłem sobie starszego PC-ta do zabawy w retro, komputer był na Windowsie XP i posiada dysk 80GB Miałem na nim zapisane mnóstwo różnego rodzaju starych programów pod DOS i starych gier, które zbierałem przez dłuugi czas, większość pochodziła jeszcze z starych dyskietek które zostały już zagubione bądź sformatowane Tyle historii w dużym skrócie, a teraz co się stało, bawiąc się dzisiaj uruchomiłem komputer z dyskietki startowej z DOSem 6.22 i uruchomiłem program Fdisk i przez własną głupotę omyłkowo usunąłem partycję startową dysku C 😭na której było wszystko, od systemu Win XP poprzez wszystkie programy i gry, o ile postawić na nowo Windowsa to nie problem o tyle najbardziej zależy mi na całej reszcie, czy da się jakoś przywrócić tą partycję lub chociaż programy zapisane na dysku? Formatowania na szczęście w nieszczęściu nie robiłem. Jeśli da się to jakoś uratować, przywrócić partycję lub chociaż utracone oprogramowanie zbierane latami to jakim programem darmowym można to zrobić najłatwiej i najszybciej? Bardzo proszę Was o pomoc, wiem że można na Was liczyć Dodam że posiadam drugi nowszy komputer z Windowsem 10 do którego mogę podpiąć ten dysk HDD z tego starego komputera ale co dalej?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...