Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to rozumiem ale dalej nie wymieniłeś jakichś tytułów, które wykorzystują w należyty sposób 8 rdzeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem ale dalej nie wymieniłeś jakichś tytułów, które wykorzystują w należyty sposób 8 rdzeni.

Przykładowo asasyn lub bf ew gta v ale to chyba wiesz a to jak będzie procesor wykorzystany zależy przecież od gpu z jakim jest sparowany i ile oczekujemy fps dlatego nie będę zgłębiał się z tobą dalej w temat bo można tak bez końca. Każda gra, która wykorzystuje 6 rdzeni dobrze i wykorzysta 8 w zależności od rozdzielczości i gpu a Ty już tak na sile przeciągasz ten temat aż mnie zmęczyłes 🤦

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gry robi się na sprzęt którego jest najwięcej na rynku. Nowe konsole od Sony i Microsoftu mają mieć po 16 wątków, Usługa Google Stadia też ma się opierać o 8 rdzeniowe 16 wątkowe procesory Zen2.

Także w niedługim czasie pojawi się bardzo dużo sprzętu z takimi procesorami więc gry będą robione właśnie na taki sprzęt. Obecne gry są robione jeszcze na podstawowe konsole wersje Pro są tylko dodatkiem. Dlatego za jakieś 2 lata gry mogą nagle zwiększyć zapotrzebowanie na wątki zwłaszcza że Ryzeny też są coraz bardziej chętnie kupowane.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo asasyn lub bf ew gta v ale to chyba wiesz a to jak będzie procesor wykorzystany zależy przecież od gpu z jakim jest sparowany i ile oczekujemy fps dlatego nie będę zgłębiał się z tobą dalej w temat bo można tak bez końca. Każda gra, która wykorzystuje 6 rdzeni dobrze i wykorzysta 8 w zależności od rozdzielczości i gpu a Ty już tak na sile przeciągasz ten temat aż mnie zmęczyłes

GTA V i 8 rdzeni, ładne bajki nam tu prawisz. Co do nowych konsol to nie ma żadnej pewności, że HT będzie aktywne. Tak samo mocniejsze GPU nie wykorzysta większej ilości wątków jeśli oprogramowanie nie jest do tego przystosowane.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GTA V i 8 rdzeni, ładne bajki nam tu prawisz. Co do nowych konsol to nie ma żadnej pewności, że HT będzie aktywne. Tak samo mocniejsze GPU nie wykorzysta większej ilości wątków jeśli oprogramowanie nie jest do tego przystosowane.

 

Taką ciekawostkę ci napiszę przykład.

Masz grę masa jednostek na ekranie i świetna grafika Komp daje radę wydusić 60 klatek.

Wyłączasz SI wszystkie jednostki są nadal w grze jedyne co się zmieniło to to że przestały się poruszać i nagle masz 80 klatek.

 

Produkując grę na mocniejszy sprzęt możesz ją wyposażyć w pewne ficzery których nie mogłeś zastosować jeżeli sprzęt cię ograniczał.

Symulacja wody w Domenie dokoła gracza czy dymu mogą w przyszłości stać się realne jeżeli tylko sprzęt będzie na tyle wydajny aby to pociągnąć.

 

Tworząc grę łatwiej zastosować symulację dymu niż zasymulować ją a potem Bakować dla dobrego efektu. Zawsze pracy trochę dla twórców mniej ale lepszy efekt i większe wymagania. Dodatkowe wątki można zagospodarować właśnie taką symulacją.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co miałeś na myśli ani co to ma wspólnego z moim postem. Doskonale wiem, że na większej ilości wątków można więcej zrobić, rzecz oczywista co dalej nie daje pewności, że na nowych konsolach HT będzie aktywne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 100% pewny nie jestem ale wydaje mi się że Sony potwierdzało to że ma zastosować procesor 8 rdzeniowy i 16 wątkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli za 2 lata do gry bez zaciec bedzie potrzebny i9 9900K lub u ryzena minimum R7 1700. Sraly muchy bedzie wiosna....Przestancie tyle siedziec przy kompie niech wam sie mozgi odmozdza i zacznijcie realnie patrzec na rzeczywistosc

 

Dzis w wiekszosci przypadkow i7 4/8 z dobrym ramem ma spory zapas w grach....

 

Pragne rowniez was poinformowac ze sa gry ktore powstaja osobno na konsole i osobno na PC poniewaz trzeba jest DOSTOSOWAC do mozliowsci danej platformy co znaczy mniej wiecej to ze 8/16 w konsolach nie ma dla kompow wiekszego znaczenia i nie spowoduje ze nagle na i7 8700K nie bedzie sie dalo grac bo ma TYLKO 12 watkow

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej twórcy będą musieli dostosowywać gry do słabszych proców i GPU. Masa ludzi dalej siedzi i gra na słabszych kompach i to nie jest mały rynek zbytu dla wydawców. Jest wręcz zdecydowaną większością :E

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej twórcy będą musieli dostosowywać gry do słabszych proców i GPU. Masa ludzi dalej siedzi i gra na słabszych kompach i to nie jest mały rynek zbytu dla wydawców. Jest wręcz zdecydowaną większością :E

Też prawda, a prawdziwy RT z 500-2000 odbić to pewnie zawita na blaszaki za 15 lat, tak mi mówi szklana kula z OLX. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej twórcy będą musieli dostosowywać gry do słabszych proców i GPU. Masa ludzi dalej siedzi i gra na słabszych kompach i to nie jest mały rynek zbytu dla wydawców. Jest wręcz zdecydowaną większością :E

 

 

Dokladnie. Nie wiem dlaczego wszyscy mysla ze w nowej generacji nagle wymagania skocza w gore w jakis niewiarygodny sposob i wszytskie obecnie topowe procki beda do niczego a w grze zostana tylko i9 intela i ryzen 7. Obecnie wiekszosc rynku to wciaz procki 4/4 i 4/8 a karty to cos w stylu GTX 970/1060 czy RX 570/580

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz jeszcze przez horrendalnie wysokie ceny GPU, ludzie jeszcze, rzadziej sięgają po segment high end. Ceny płyt pod AMD kolejne nieporozumienie. A ceny procków również do góry gdy poczuli już wiatr w żaglach.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz jeszcze przez horrendalnie wysokie ceny GPU, ludzie jeszcze, rzadziej sięgają po segment high end. Ceny płyt pod AMD kolejne nieporozumienie. A ceny procków również do góry gdy poczuli już wiatr w żaglach.

Dokładnie, ja mam znajomych którzy siedzą jeszcze na C2D, C2Q, 4-6GB RAM i GF 9800GT. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile przeciez graczy siedzi na G4560 czy i3 2/4 jakis phenomach, athlonach. Czesto na forum jak ktos pisze z prosba o pomoc w modernizacji to wlasnie takie kompy maja

 

W 90% gier minimalne karty graficzne to GTX 660/670/760 a procki najczesciej to jakies i5 2400/2500K. Wiec malo realne by nagle minimum to byl i5 9600K a karta to GTX 1060

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój 1300x kosztuje obecnie 300zł :P a do full HD i detali high-ultra (bez ficzerów w stylu hair works i podobnych zarzynających sprzęt) starcza w zestawieniu z nawet moimi 8gb ram i RX 570 w takim DMC 5, Re2 remake, Forzy Horizon 4, ostatnim TR czy The division 2 gdzie trzyma średnio około 50fps +\- 5 klatek

 

a gry zdecydowanie wyglądają i działają lepiej od zwykłej Ps4, a i nawet w porównaniu do PRO detale w samej grze potrafią być ustawione na wyższe + klatkarz, pomijająć OFC rozdzielczość bo na pro mamy te 2k +\- czy pseudo 4k, z tym że gry działają wtedy często na odpowiedniku PC'towego high zmieszanego z medium kosztem właśnie rozdzielczości, ale to też zależy od danej gry

 

PS: wolę około 60fps niż ledwo parę detali więcej i lock na 30, tak się grać nie da w większość gier, no chyba że padem

 

btw, ostatnio widziałem jak kumpel grał w Dauntless na zwykłej ps4 -tragedia, ta gra chodziła w 20-25 klatkach przypominając mi tragiczną optymalizację demka Daemon'X'Machina ze switcha, gdzie gra wygląda jak fortnite :S

Edytowane przez Amphilyon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli za 2 lata do gry bez zaciec bedzie potrzebny i9 9900K lub u ryzena minimum R7 1700. Sraly muchy bedzie wiosna....Przestancie tyle siedziec przy kompie niech wam sie mozgi odmozdza i zacznijcie realnie patrzec na rzeczywistosc

 

Dzis w wiekszosci przypadkow i7 4/8 z dobrym ramem ma spory zapas w grach....

 

Pragne rowniez was poinformowac ze sa gry ktore powstaja osobno na konsole i osobno na PC poniewaz trzeba jest DOSTOSOWAC do mozliowsci danej platformy co znaczy mniej wiecej to ze 8/16 w konsolach nie ma dla kompow wiekszego znaczenia i nie spowoduje ze nagle na i7 8700K nie bedzie sie dalo grac bo ma TYLKO 12 watkow

Napiszę Ci to wprost, na konsolach masz 8 rdzeni o żałosnej wydajności, dlatego gry PC śmigają jeszcze spokojnie w 60 klatkach na 4 rdzeniach. Z nową generacją to się mocno zmieni nie od razu ale z biegiem generacji jak najbardziej.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieni się tylko na konsoli większy zasięg rysowania, więcej NPC i lepsza geometria na tym koniec. Lepsza fizyka z odpowiednią liczbą cząsteczek zarżnie CPU jak świniaka wink.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli przewidujesz, że takie 6/12, 6/6, 8/8 wystarczy na kilka kolejnych lat? Czy popierasz teorię, że w PC to teraz tylko 8/16+?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przewiduje ze spokojnie 6/6 6/12 i 8/8 starczy na kilka lat przy czym 6/6 na troche krocej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam jednak 8/8, 6/12 i 8/16, chyba w tej kolejności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam jednak 8/8, 6/12 i 8/16, chyba w tej kolejności.

A tu Threadripper 64/128 od AMD zapowiedziany :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i co z tego, jak w konsoli 8/8 ew. 8/16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej twórcy będą musieli dostosowywać gry do słabszych proców i GPU. Masa ludzi dalej siedzi i gra na słabszych kompach i to nie jest mały rynek zbytu dla wydawców. Jest wręcz zdecydowaną większością :E

Owszem chodzi mi tylko o uzyskiwanie największej wydajności i głównie gry AAA gdzie te wątki mogą mieć w przyszłości większy wpływ niż nam się teraz wydaje. A taki 12 Wątkowy procesor Ryzen to już za 550 zł można kupić. Dla tych którzy siedzą na Intelach to będzie znacznie większy wydatek bo 12 wątków u intela to spora kasa.

 

Te Konsole które teraz mamy są oparte na Jaguarze a to jest procesor Tabletowy GTAV wzgledem 4 było obcięte z wielu rzeczy żeby zaoszczędzić na mocy procesora a poprawić grafikę. To samo Asaysny na konsolach procek niewyrabiał.

 

Chyba że przercieki się nie sprawdzą i konsole zostaną wyposażone w słabszy sprzęt niż teraz się mówi.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale taki R5 2600 nie zapewnie 60 fps w gra bardzo mocno procesorowych jak Watch Dogs 2 i Origins a takim 6 rdzeniowy goly intel w poznaci np i5 9400 juz tak

 

Watki watkami ale liczy sie cache, taktowanie, IPC. To w ryzenach kuleje poki co. Moze R5 3600 nawiaze walke z i5 6/6

Edytowane przez Eltik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ale taki R5 2600 nie zapewnie 60 fps w gra bardzo mocno procesorowych jak Watch Dogs 2 i Origins a takim 6 rdzeniowy goly intel w poznaci np i5 9400 juz tak

 

Watki watkami ale liczy sie cache, taktowanie, IPC. To w ryzenach kuleje poki co. Moze R5 3600 nawiaze walke z i5 6/6

Gry były do tej pory robione na 4 może 6 rdzeni i dlatego Ryzen niebył wytkożystany w pełni jego możliwości. Taktowanie Intela nadrabiało bo gra nie wykorzystała wątków ryzena.

 

Zresztą Inteli była znaczna większość i dlatego na taki sprzęt gry się robiło. Teraz udziały się zmieniają w rynku.

 

Wcześniej nikt nie był zaintersowany optymalizacją pod AMD Coprawda były gry na konsole ale tam był śmieszny procesor który był przewyższany przez karzdy Pecetowy.

 

Teraz sprzedąż AMD /Intel jest mniejwięcej po połowie i dlatego obie Konsole jak i Google stadia mogą przechylić szalkę o optymalizację na dany sprzęt.

Zwłaszcza jeżeli Zen 2 okaże się sukcesem co też jest możliwe.

 

Aktualizacja shedulera w Windowsie która powinna być zrobiona 2 lata temu powstała niedawno bo udziały w Rynku AMD zaczynają być znaczące i zaczyna się pod ten sprzęt opłacać optymalizować.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...