Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
4 minuty temu, kadajo napisał:

GPU po 7-10 tys. RT ledwie widoczny i działający no... w dobra to stronę idzie faktycznie :E

To ze za tyle gonia spekulanci i wyzyskiwacze nie ma znaczenia. GPU sa po 3300zl (rtx3080) tak dla formalnosci, producent dal calkiem mocne gpu za w miare ok cene.

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po MSRP to już raczej tylko opowieści w legendach zostały wiec... :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, kadajo napisał:

Po MSRP to już raczej tylko opowieści w legendach zostały wiec... :E

Zabrzmiało prawie jak wstęp do :E

images-jpeg

Rebelianci walczą o RTX'y z Imperium 

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Po MSRP to już raczej tylko opowieści w legendach zostały wiec... :E

No wlasnie twoje "wiec" nie ma sensu bo co do tego ma NVIDIA czy AMD ? To co planowali czyli moc GPU za cene MSRP poszlo wlasnie jak najbardziej w dobra strone, 100$ taniej niz poprzednia generacja.

Nie ich wina ze "ktos" masowo wykupuje ich produkt do innych celow, oni stworzyli wydajna karte za cene jaka byla. I z tego co wiem produkcja nie jest nizsza niz w poprzednich latach, a nawet jesli to tez nie ich wina tylko wina sytuacji produkcji elektroniki na calym swiecie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Sheeneek napisał:

No wlasnie twoje "wiec" nie ma sensu bo co do tego ma NVIDIA czy AMD ? To co planowali czyli moc GPU za cene MSRP poszlo wlasnie jak najbardziej w dobra strone, 100$ taniej niz poprzednia generacja.

Nie ich wina ze "ktos" masowo wykupuje ich produkt do innych celow, oni stworzyli wydajna karte za cene jaka byla. I z tego co wiem produkcja nie jest nizsza niz w poprzednich latach, a nawet jesli to tez nie ich wina tylko wina sytuacji produkcji elektroniki na calym swiecie. 

A gdzie ja napisałem ze to ich wina ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kadajo napisał:

GPU po 7-10 tys. RT ledwie widoczny i działający no... w dobra to stronę idzie faktycznie :E

@kadajo - serio pytam - ile Ty masz lat?
Pytam nie bez kozery, bo przypomnij sobie, ile liczyło klatkę (co prawda prawdziwego prawdziwego RT) 640 x 480 w sofcie do 3D ze 20 lat temu? Godziny? Czasami DNI (ja pobiłem kiedyś 2 tyg.).
Dziś dotykamy ciągle "pseudo" RT, ale jednak - w 60-80 FPS - NA SEKUNDĘ! Jest progress, tylko dla nas jeszcze słabo jadalny, ale... jest.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Boże ... a widziałeś ta emotkę na koniec... zluzuj troche a jak nie ogarniasz sarkazmu to co ja zrobię ;) 

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś T&L było wszędzie czy miałeś Geforce 2MX200 64MB SDR czy 2 Titanium 64 MB DDR, wiadomo Riva nie miała, ale RT nie jest tak ja popularne zrobiło się z czasem T&L i długo nie będzie, jak w najgorszym szrocie nie będzie tej technologii by grać nawet na 720p z RT w 60FPS, jakimś Geforce GT5030 8GB DDR5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z każdą generacją gier oraz kart z RT liczba próbek na piksel oraz ilość odbić promieni świetlnych będzie wzrastać. Co za tym idzie jakość wyświetlanego obrazu będzie lepsza. Im wyższa rozdzielczość tym proporcjonalnie lepszy RT ale również spadek ilości klatek. Nie ma co poprawiać RT bo ta technika oparta jest na prawdziwym zachowaniu światła w przyrodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Stjepan666 napisał:

Kiedyś T&L było wszędzie czy miałeś Geforce 2MX200 64MB SDR czy 2 Titanium 64 MB DDR, wiadomo Riva nie miała, ale RT nie jest tak ja popularne zrobiło się z czasem T&L i długo nie będzie, jak w najgorszym szrocie nie będzie tej technologii by grać nawet na 720p z RT w 60FPS, jakimś Geforce GT5030 8GB DDR5.

Po co takie porównania. Akurat T&L nie było aż tak istotne skoro Voodoo śmigało bez.

Co innego pierwsze programowalne shadery. Zawsze na początku jest jęczenie i w przypadku RT jest dokładnie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
50 minut temu, kadajo napisał:

A gdzie ja napisałem ze to ich wina ? :)

No nie, ale w takim razie to ja nie wiem po co pisales ze RT idzie w zla strone?

Rownie dobrze mozna napisac ze nowe generacje konsol sa bez sensu i za drogie jezeli jak kupisz za 3x normalna cene.

Wracajac do tematu, jeszcze pewnie ze 2 generacje zanim to bedzie robilo efekt wow, ale jak dla mnie nic nie przebije zachwytu jak pierwszy raz zobaczylem demo 3dfx?

Edytowane przez Sheeneek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Sheeneek napisał:

No nie, ale w takim razie to ja nie wiem po co pisales ze RT idzie w zla strone?

Rownie dobrze mozna napisac ze nowe generacje konsol sa bez sensu i za drogie jezeli jak kupisz za 3x normalna cene.

... Następny nie złapał żartu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kadajo napisał:

... Następny nie złapał żartu ...

Slabych nie lapie ? 

Ale skoro zart to rozumiem, myslalem ze tobie tak na powaznie nie podoba sie co NV zaprezentowala w tym roku i RT jako takie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, sideband napisał:

Po co takie porównania. Akurat T&L nie było aż tak istotne skoro Voodoo śmigało bez.

Co innego pierwsze programowalne shadery. Zawsze na początku jest jęczenie i w przypadku RT jest dokładnie to samo

Ale za FX5200 płaciłeś śmiesznie pieniądze, za Radeona 9550 też i miałeś SM 2.0 wiadomo karty nie rządziły, no może Radek, a nie tak jak teraz 10k zł, tylko 200zł. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W czasach Radka 9550 (2004) najdroższą kartą to był GeForce 6800 ultra za chyba 2800 zeta. Cena abstrakcyjna bo za tyle składało się całego kompa z niezłą grafiką, ale to był absolutny top wydajnościowy. Dzisiaj musisz za topową kartę dać ponad 3X tyle (3090 nie liczę, bo wtedy taki segment nie istniał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak kupiłem fx5700 za 700-800zł i mogłem zapomnieć o płynnym graniu >20fps w gry, które wyszły rok, 2 lata później (silent hunter 4). Plus zarabiałem prawie 4x mniej niż teraz. W tamtych czasach nie wiedziałem co to jest 60fps ;p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, kadajo napisał:

Po MSRP to już raczej tylko opowieści w legendach zostały wiec... :E

Dosłownie godzinę temu miałem okazję kupić 3060Ti FE za 1800zł lub 3070 FE za 2500zł. Niestety 5 razy (3x3060 i 2x3070) odrzucono moją płatność, a próbowałem płacić 3-ema różnymi kartami. 

Jak widać Nvidia rzeczywiście wprowadziła w życie plan 1 karta na 1 osobę ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, bocieque napisał:

Pamiętam jak kupiłem fx5700 za 700-800zł i mogłem zapomnieć o płynnym graniu >20fps w gry, które wyszły rok, 2 lata później (silent hunter 4). Plus zarabiałem prawie 4x mniej niż teraz. W tamtych czasach nie wiedziałem co to jest 60fps ;p.

To był wtedy okres dużych zmian jednak, co chwilę nowy DX. Do tego jeszcze FX-y nie brylowały. Heh, to samo można powiedzieć później o FX-ach AMD, czyli procesorach. Wychodzi na to, że wszystko co jest FX jest beee :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Element Wojny napisał:

Dosłownie godzinę temu miałem okazję kupić 3060Ti FE za 1800zł lub 3070 FE za 2500zł. Niestety 5 razy (3x3060 i 2x3070) odrzucono moją płatność, a próbowałem płacić 3-ema różnymi kartami. 

Jak widać Nvidia rzeczywiście wprowadziła w życie plan 1 karta na 1 osobę ;) 

Scan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, bocieque napisał:

Pamiętam jak kupiłem fx5700 za 700-800zł i mogłem zapomnieć o płynnym graniu >20fps w gry, które wyszły rok, 2 lata później (silent hunter 4). Plus zarabiałem prawie 4x mniej niż teraz. W tamtych czasach nie wiedziałem co to jest 60fps ;p.

Za niecale 700 zeta to kupowalem Radka X800 GTO ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Element Wojny napisał:

Dosłownie godzinę temu miałem okazję kupić 3060Ti FE za 1800zł lub 3070 FE za 2500zł. Niestety 5 razy (3x3060 i 2x3070) odrzucono moją płatność, a próbowałem płacić 3-ema różnymi kartami. 

Jak widać Nvidia rzeczywiście wprowadziła w życie plan 1 karta na 1 osobę ;) 

Tak jak pisze, legendy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, pro_zealot napisał:

Nie ma co poprawiać RT bo ta technika oparta jest na prawdziwym zachowaniu światła w przyrodzie.

chciałbym zeby RT było wystarczające do odzwzorowania prawdziwego zachowania swiatła w przyrodzie ale niestety tak nie jest, RT jest jednym w wielu uproszczonych algorytmów liczenia swiatła w przyrodzie (i nie mówię tu o tym smiesznym RT co jest w grach tylko tym które jest stosowane w profesjonalnych animacjach CGI) , zeby uzyskać "jako taką" symulację swiatła RT musi byc wspomagane dodatkowymi technikami inaczej wynik końcowy będzie daleki od rzeczywistego, cytat:

Raytracing jest bardzo kosztowny obliczeniowo. Liczba promieni, które są obliczane, zależy od rozdzielczości wyświetlanego obrazu. Jeszcze bardziej jednak na stopień skomplikowania obliczeń wpływa złożoność sceny, tj. liczba obiektów oraz ich budowa. Oczywiście, raytracing ma wady. Ponieważ operuje na pojedynczych promieniach, ma problemy z poprawnym modelowaniem rozproszenia światła (dyfrakcji), jak i rozszczepienia, np. na pryzmacie. Nie uzyskamy też efektów zjawisk falowych, takich jak aberracja fotochromatyczna. Na potrzeby tych efektów stworzono dodatkowe techniki, które współdziałają z technikami śledzenia promieni i uzupełniają brakujące efekty. Do tych rozwiązań należą: metoda energetyczna  (ang. radiosity), w której wykorzystuje się mapy wypromieniowania (ang. irradiance map – patrz opis poniżej), śledzenie ścieżek (ang. path tracing), metoda map fotonowych (ang. photon map) i tzw. forward raytracing, który jest odwrotnością algorytmu raytracingu.

więcej na ten temat tutaj:

https://pclab.pl/art77482.html

https://www.cs.umd.edu/~reastman/slides/L15P1GlobalIllumination.pdf

 

Dopiero złożenie wielu takich algorytmów w jedną klatkę daje nam obraz który może oszukac mniej wyrobionego widza

radiacja.jpg

decor_FAME_ciemne-1024x682.jpg

seart_cam04-1024x683.jpg

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...