Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już jesteśmy przy tematyce luster i gierek typu "sandbox" - tak, bardzo żałowałem, że w GTA V PC i next-genowym nie było precyzyjnych odbić w lusterkach samochodowych. Nie jestem graficznym potworem ciasteczkowym, ale byłby to super dodatek, fajnie dopełniający całą grę.

 

Najbardziej w pamięć zapadły mi odbicia szyb w stareńkim Doomie (jeszcze przed premierą). Było to fajnie rozwiązane:

i wyglądało świetnie.

 

Uważam, że programiści po prostu mało się do takich detali przykładają, czego po Rockstar Games się nie spodziewałem, ale i tak w wypadku GTA V to chyba można winić oldgenowy kod. Ze starych konsoli wyciągnęli wtedy przecież jakieś cuda. Swoją drogą to nigdy nie przypuszczałem, że będą w ogóle w stanie te starsze konsole wyświetlać tak ogromny świat przy zachowaniu pięknej oprawy graficznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link

 

Tak by poślady mniej bolały szczerbaty.gif Wygląda na to, że demka działają na jednym GPU. Autorzy demek przyznają się, że optymalizacja jest jeszcze w lesie.

 

By nie było za słodko to odbicia w demku Pica mają tylko 1/2 rozdzielczości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich zainteresowanych tematem - na GOL'u pojawił się właśnie ciekawy artykuł o Raytracing'u w grach - podlinkować nie mogę ze względu na regulamin ale każdy chętny znajdzie bez problemu

 

Niewielki wycinek z całości

 

SDiw4lj.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

To trochę z innej beczki material dość stary (bo Carmack był jeszcze w Id) ale kilka ciekawych rzeczy można się dowiedzieć wychodzi że Carmack (i może samo Id) już w 2010 testowali ray tracing i jego wydajność.

 

Ciekawe wwedług Johna żeby to przyzwoicie wyglądało no to w scenie musi być przynajmniej 10-15 promieni swiatła, ray tracing z jednym wygląda słabo.

Ale widać że da się to ogranąć, tyle że hybrydowo część leci jako real i korzysta z ray tracingu, a jakaś inna część może być ściemą i zludzeniem (i pewno bedzie korzystać z obecnej rasteryzacji)

 

Zawsze jak tak posłucham Carmacka w jakimś materiale to czuje się jak idiota który nic nie wie... tyle wiedzy, spostrzeżeń.. niech wraca do id a nie VR

Edytowane przez frog67

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt John mógłby wrócić do ID, to ojciec matka i babka dzisiejszych FPS, :E jeśli chodzi o technikalia ofc, człowiek legenda zna się na rzeczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość RMS_84

Przecież Physix istnieje, nazywa się GameWorks i ma masę efektów opartych na tej technologii.

 

Ja się trochę obawiam bo z reguły to co zaoferuje nVidia to mocno uwala wydajność w grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt John mógłby wrócić do ID, to ojciec matka i babka dzisiejszych FPS, :E jeśli chodzi o technikalia ofc, człowiek legenda zna się na rzeczy.

Doom 3 i Rage były takie se więc może niech zostanie na tej emeryturze? :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe wwedług Johna żeby to przyzwoicie wyglądało no to w scenie musi być przynajmniej 10-15 promieni swiatła, ray tracing z jednym wygląda słabo.

To chyba oczywiste, że przy małej ilości promieni występuje zaszumienie. Dlatego stosuje się i będzie się stosować coraz lepiej dopracowane techniki rekonstrukcji obrazu by ograniczyć ilość promieni do minimum. W demie Star Wars i Pica jest ograniczona rozdzielczość odbić(spadek ilości promieni), w pierwszym demie jest to widoczne wystarczy dobrze się przyjrzeć, w Pica już tego nie widać, ale za to AO jest "pieczone" dlatego nie jest wyświetlane w czasie rzeczywistym. Obydwa dema działają dobrze na jednym GV100 pomimo optymalizacji zrobionej na kolanie.

 

Doom 3 i Rage były takie se więc może niech zostanie na tej emeryturze? :hmm:

Nie wspominając o tych śmiesznych ograniczeniach silnika. Dopiero jak ktoś zewnątrz dołączył do nich to poprawiono silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wspominając o tych śmiesznych ograniczeniach silnika. Dopiero jak ktoś zewnątrz dołączył do nich to poprawiono silnik.

 

Wyglądało to okropnie

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość myszka91

Niby dlaczego? To społeczność w dużej mierze decyduje. Forum się sprawdza. Może żyć długo.

A może przekażą schedę komuś, jak się zmęczą. ;)

 

Zresztą nawet samo powinno "powisieć" w sieci lata po zgonie (jeżeli kiedykolwiek taki nastąpi) ;)

 

Już nie takie fora umierały, przykładem jest forum gram.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT to zawsze była przyszłość CG. To tylko kwestia mocy obliczeniowej i dokładności obliczeń (promieni). Akurat tutaj jest czym sie jarac bo daje ona praktycznie nieograniczone mozliwosci w tworzeniu grafiki komputerowej.

Wszystkie efekty CGI które są dziś tworzone w filmach używają właśnie tej metody.

IT'S THE WAY OF THE FUTURE :E

The Way It's Meant to be Played :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Johan Andersson z DICE: chcemy Windows 10 i DirectX 12 w wymaganiach minimalnych dla gier na Frostbite zapowiedzianych na 2016 rok

 

https://pclab.pl/news63029.html

 

Jak się skończyło wszyscy wiedzą

 

3ZKFsFO.png

 

3sEAtPD.png

 

Możemy pogratulować teraz EA implementacji DX12 a jedyna różnica to spadek wydajności :thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reytrancing to jedyna droga do lepszej grafiki a to że te dema nie robią wrażenia to normalne bo sprzęt jest za słaby i wszystko jest tu po ucinane poza tym trzeba też dobrego grafika a nie samej technologii. Wydaje mi się żeby karta graficzna zdołała pociągnąć reytrancing w pełnym tego słowa znaczeniu to musiały by być przynajmniej 100razy wydajniejsze. Reytrancing to nie są tylko efekty jak wy tutaj piszecie pokroju Hairworks czy Physics. To jest całkowicie nowy sposób wyświetlania obrazu oparty na prawdziwej fizyce.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raytracing nie jest oparty na prawdziwej fizyce, nie jest "ostateczną" metodą generowania obrazu, ma swoje ograniczenia. Dlatego w świecie rendererów 3D już od chyba dekad nie jest jedynym algorytmem.

Jest po prostu czymś dalej w drodze do fotorealizmu od bardzo prymitywnych obecnych metod, opartych na sztuczkach, czy spalonych wcześniej zestawach tekstur i danych symulujących coś tam.

Edytowane przez jagular

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

8xP6000 24GB rozdzielczość 4k wink.gif Jakość obrazu nędzna, więc ciężko cokolwiek pisać o tym co widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dla formalności podlinkowuję artykuł na temat przyszłosci raytracingu w grach jaki niedawno pojawił się na pclabie

https://pclab.pl/art77482.html

 

warto przeczytać jesli ktos nie siedzi za bardzo w temacie

Edytowane przez Azakiel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=Q1cuuepVNoY

 

 

Melodia przyszłości, ale marketing robi swoje. Dodatkowo mają być wyniki Titan V vs Turing z dema Pica Pica, ale uczciwiej byłoby zrobić porównanie z włączonymi i wyłączonymi jednostkami RT bezpośrednio na Turingu.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale od porównań bez jednostek RT to będą testy na zylionie portali w starych grach, gdzie RT chyba się nie przyda, o ile coś nie wykombinują z architekturą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starsze generacje nie dostaną supportu RTX/DXR dlatego nie sprawdzisz tego szczerbaty.gif

Jak natywnie demo/gra leci na jednostkach RT to pupka zbita.

 

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak taka gra natywnie, jak piszesz będzie z tego korzystać to w ogóle nie ruszy na poprzedniej generacji? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...