Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 24.05.2021 o 16:33, lukadd napisał:

Są jeszcze konsole z swoimi ograniczeniami, a to większa część rynku gier AAA do której wydawcy muszą się dostosować.

Ale jak widać jak ktoś chce to można fajne smaczki zapakować do gry np. w RDR2, gdzie to było przecież tworzone na złomki ps4 i x one. No, ale to wymaga czasu i pracy. Ciekawe co zdziałają z ich kolejną grą w końcu teraz na konsolach mają do dyspozycji normalne 8 rdzeniowe cpu.

Święte słowa 🏆

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DOOM zyska RT

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, azgan napisał:

DOOM zyska RT

Świetnie. Teraz przydałby się jeszcze większy wybór gier z RT. We wrześniu minie 3 lata od Turinga.

No i przydałyby się 3080 Ti w rozsądnych cenach, jak np. 3500 zł.

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 1.06.2021 o 14:46, Kynareth napisał:

Świetnie. Teraz przydałby się jeszcze większy wybór gier z RT. We wrześniu minie 3 lata od Turinga.

No i przydałyby się 3080 Ti w rozsądnych cenach, jak np. 3500 zł.

RT w DOOM ETERNAL trafi również na nowe konsole. Poznaliśmy tryby w jakich ma na nich działać 

Tryby działania DOOM Eternal na Xbox Series X

  • Performance Mode: 1800p i 120 FPS
  • Balanced Mode: 2160p i 60 FPS
  • Ray Tracing Mode: 1800p i 60 FPS

Tryby działania DOOM Eternal na Xbox Series S

  • Performance Mode: 1080p i 120 FPS
  • Balanced Mode: 1440p i 60 FPS
  • Ray Tracing Mode: niedostępny

Tryby działania DOOM Eternal na PlayStation 5

  • Performance Mode: 1584p i 120 FPS
  • Balanced Mode: 2160p i 60 FPS
  • Ray Tracing Mode: 1800p i 60 FPS

Źródło: https://www.benchmark.pl/aktualnosci/doom-eternal-dostanie-aktualizacje-na-nowe-konsole.html

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ślepy test w grach od Linusa 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Po co to zamieszczasz tutaj? Oglądałeś to? Nie uważasz, że do takiego testu powinien wybrać inne gry, np. Cyberpunk 2077?

Edytowane przez SebastianFM
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, SebastianFM napisał:

Po co to zamieszczasz tutaj? Oglądałeś to? Nie uważasz, że do takiego testu powinien wybrać inne gry, np. Cyberpunk 2077?

Jak to po co? To temat o RT w grach czy nie? I tak oglądałem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SebastianFM napisał:

Po co to zamieszczasz tutaj? Oglądałeś to? Nie uważasz, że do takiego testu powinien wybrać inne gry, np. Cyberpunk 2077?

Tak mógł wybrać np Quake RTX 😂 żeby się dało łatwo rozpoznać kiedy nie ma RTX 😂
Ten film jest zrobiony dla beki i kliknięć ale jest w nim troche prawdy, przeciętny user nawet nie wie co to RT a tym bardziej gdzie go szukać w grafice. ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla beki? Raczej dla wyświetleń. Nie wiem czemu go jeszcze bronisz.

Co to za argument, że typowy gracz nie zauważy różnicy? To po co w ogóle taki test?

W SotTR rzeczywiście śledzenie promieni w bardzo małym stopniu wpływa na jakość grafiki. Jednak ta gra nie była od początku tworzona z myślą o wykorzystaniu śledzenia promieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.06.2021 o 13:50, azgan napisał:

DOOM zyska RT

 

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kadajo napisał:

Tak mógł wybrać np Quake RTX 😂 żeby się dało łatwo rozpoznać kiedy nie ma RTX 😂
Ten film jest zrobiony dla beki i kliknięć ale jest w nim troche prawdy, przeciętny user nawet nie wie co to RT a tym bardziej gdzie go szukać w grafice. ;)

Jest za to Minecraft RTX tam dobrze widać działanie RT podobnie jak w Quake RTX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Azakiel napisał:

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

Doom to rzeżnia więc te odbicie są zbędne. Realnie podczas rozgrywki mało kiedy zwrócisz na to uwagę.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Azakiel napisał:

spodziewałem sie bardziej zaawansowanej implementacji (takie odbicia na podłodze to mozna na upartego zrobic bez RTX-a)

To ma też działać na konsolach więc nie mogą przesadzać 😉

 

3 godziny temu, sideband napisał:

Doom to rzeżnia więc te odbicie są zbędne. Realnie podczas rozgrywki mało kiedy zwrócisz na to uwagę.

Też prawda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, azgan napisał:

Jest za to Minecraft RTX tam dobrze widać działanie RT podobnie jak w Quake RTX

Ten Minecraft RTX zajmuje tyle samo miejsca co zwykły czy więcej o nowe teksturki?:E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to grubo, rdzenie RT do niczego niepotrzebne? :E
Moza kupować 6700XT-6800XT i grać z RT?

Tym niech się reklamują, a nie jakimś wyostrzaniem :)

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak potrzebne.

Ja sprawdzałem na moim RTX 2070 Metro Exodus Enchanced Edition ze śledzeniem promieni Ultra i wyłączonymi odbiciami hybrydowymi. Shader'y, które używają rdzeni RT, są wykonywane tylko przez około 15% czasu renderowania klatki obrazu. W Ampere rdzenie RT są jeszcze wydajniejsze więc pewnie nie przekracza 10%.

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Jak słaba musi być w takim razie wydajność śledzenia promieni na kartach AMD?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, Zas napisał:

No to grubo, rdzenie RT do niczego niepotrzebne? :E
Moza kupować 6700XT-6800XT i grać z RT?

Tym niech się reklamują, a nie jakimś wyostrzaniem :)

Czym? Tym że nowsza karta o 1-2 tys. zł droższa, z o wiele wyższym taktami, ma o 40% mniejszą wydajność w RT? :E

Edytowane przez Isharoth
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, Isharoth napisał:

Czym? Tym że nowsza karta o 1-2 tys. zł droższa, z o wiele wyższym taktami, ma o 40% mniejszą wydajność w RT? :E

W Minecraft gdzie jest wiecej RT 3060ti bije na glowe RX6900XT :szczerbaty: W Metro wystarczy wlaczyc odbicia na radku i karta kleka.

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, SebastianFM napisał:

Jednak potrzebne.

Ja sprawdzałem na moim RTX 2070 Metro Exodus Enchanced Edition ze śledzeniem promieni Ultra i wyłączonymi odbiciami hybrydowymi. Shader'y, które używają rdzeni RT, są wykonywane tylko przez około 15% czasu renderowania klatki obrazu. W Ampere rdzenie RT są jeszcze wydajniejsze więc pewnie nie przekracza 10%.

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Jak słaba musi być w takim razie wydajność śledzenia promieni na kartach AMD?

No ja tam widzę dla 1440p 56-53 kl na 3070 i 49-46 kl na 6800.  Skoro wydajność liczenia promieni na AMD jest taka fatalna, to chyba nie jest zły wynik?

10 godzin temu, Phoenixsuple napisał:

W Minecraft gdzie jest wiecej RT 3060ti bije na glowe RX6900XT :szczerbaty: W Metro wystarczy wlaczyc odbicia na radku i karta kleka.

A.. czyli test jest jakiś lewy?
No OK, to w takim razie nie było tematu... Tylko dlaczego piszą "Testy wydajności Metro Exodus Enhanced Edition zostały przeprowadzone na ustawieniach Ultra (...) Na poniższych wykresach widzicie wyniki bez NVIDIA DLSS, Hairworks i Physx, czyli czyste RT Ultra doprawione ogólnymi ustawieniami Ultra"

Chyba że odbicia RT w Metro włącza się oddzielnie? W sumie tak by chyba wynikało z końcówki tekstu. No to już rozumiem.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Patrz na wyniki w 4K.

Test nie jest lewy tylko tak jak ci napisałem w tej grze wydajność śledzenia promieni ma tylko 10% wpływ na ogólną wydajność.

Edytowane przez SebastianFM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Zas napisał:

A.. czyli test jest jakiś lewy?
No OK, to w takim razie nie było tematu... Tylko dlaczego piszą "Testy wydajności Metro Exodus Enhanced Edition zostały przeprowadzone na ustawieniach Ultra (...) Na poniższych wykresach widzicie wyniki bez NVIDIA DLSS, Hairworks i Physx, czyli czyste RT Ultra doprawione ogólnymi ustawieniami Ultra"

Ustawienia RT nie zmieniaja jednoczesnie ustawien odbic i to trzeba wybrac samemu czy chce sie miec hybryde czy RT. Domyslam sie tylko, ze odbicia RT nie byly wlaczone, poniewaz nie ma o tym wzmianki. Zjazd fps nawet na kartach nviida przy wlaczeniu odbic RT jest ogromny. Dlatego wydaje mi sie, ze nie bez powodu odbicia nie zostaly wlaczone bo AMD w kwesti odbic slabo sobie radzi z wydajnoscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, SebastianFM napisał:

RTX 3080 według tego testu ma o 40% wyższą wydajność od RX 6800 XT.

Nawet dla 3080 vs 6800XT w 4k to jest 43 vs 33 kl, a w FHD 70 vs 80...
Ale OK, chyba faktycznie bez odbić, no a jeśli, jak piszesz, RT jest w Metro mało wymagający, to jak wyżej, nie ma tematu...

 

 

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Nie ma znaczenia, płacisz za roboczo godzinę ASO  
    • @glauks  Nie sądzę aby to była kwestia ilości substancji czynnej w szczepionkach. Są badania neutralizacji wariantów COVID po 12 miesiącach od przechorowania na surowicy od osób które przechorowały oryginalnego COVIDa. Okazuje się że po tym okresie 88% osób było w stanie zneutralizować wariant alpha (brytyjski) ale już tylko 47% wariant delta. Podobne obserwacje były po podwójnym zaszczepieniu Pfizerem czy AZ. Neutralizacja początkowo jest bardzo wysoka, ale jednak od początku była trzykrotnie słabsza dla wariantu delta w porównaniu z alphą. Konkluzja jest taka że delta częściowo wymyka się zarówno szczepionkom jak i ozdrowieńcom po wcześniejszych wariantach.  https://www.nature.com/articles/s41586-021-03777-9_reference.pdf Natomiast mamy jeszcze ochronę komórkową i tu wstępne badania mówią o dobrej odpowiedzi u ozdrowieńców niezależnie od wariantu. Co ciekawe ostatnie badania (choć wciąż na małej liczbie osób) mówią o podobnej odpowiedzi ochronnej limfocytów T zarówno dla Pfizera jak i AstraZeneki. Inna konkluzja jest taka że jakość odpowiedzi komórkowej mocno koresponduje z odpowiedzią przeciwciałami. https://www.news-medical.net/news/20210726/A-novel-interferon-ceb3-release-assay-for-detection-of-SARS-CoV-2-specific-T-cell-response.aspx https://immunology.sciencemag.org/content/6/59/eabj1750 To może tłumaczyć dlaczego więcej osób zakaża się deltą, ale wciąż utrzymywana jest wysoka ochrona przez hospitalizacją. Niemniej jeśli jednak nawet wśród zaszczepionych będzie dochodzić często do zakażeń to niestety jest duża szansa powstania wariantu który zupełnie wymknie się obecnym szczepionkom. Tak a propo - Biontech ponoć już wyprodukował nową wersję szczepionki mRNA na ten wymykający się częściowo spod ochrony wariant delta, ale teraz czekają na akceptację organów regulacyjnych.
    • Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy z doborem nowej płyty głównej ,ponieważ obecna najprawdopodobniej się spaliła. Dokonałem testu zasilacza na innym komputerze (działa), sprawdzałem również włączenie komputera osobno bez ram, bez karty graficznej oraz bez procesora, odpinając również dysk i napęd dvd. Komputer stał w domu przez ponad tydzień nie uruchomiany. Wróciłem i nie reagował zasilanie. Awarie przycisku power również chyba mogę wykluczyć bo dotykałem śrubokrętem pinów odpowiadających za uruchomienie i również nic z tego. Komputer posiadam z wymiany za Xbox One S (zdjęcie) z wymienioną kartą graficzną na Geforce 1050Ti, zasilaczem Corsair CX450M oraz dołożonym ram 4GB od Kingstona Hyperx. W PC znajduję się również procesor I7 4790. Użytkowałem go już chyba około 2 lat i niestety stało się jak stało. Poprzedni właściciel chyba nawet nie zaglądał do środka bo plomba była cała. Dostałem go z monitorem, klawiaturą, myszką i podkładką. Mniejsza... w jaką płytę główną powinnienem zainwestować? Na pewno patrze przyszłościowo, że chciałbym kiedyś rozbudować na mocniejszą może maszynę? Obecnie chciałbym, żeby nowa płytą główna posiadała wejście M2 by w najbliższych czasie dokupić dysk. Pytanie brzmi również czy obecny procesor zostawić czy go sprzedać i zainwestować w inny wraz ze zmianą płyty głównej.  Z rzeczy, którę mogę dodać to chętnie również zainwestuje w jakąś nową, normalnych rozmiarów obudowę. Obecnie budżet wyglądałby 300 zł na nową płytę główną i coś w okolicach 150 zł rozglądałbym się za nową skrzynką. Jeśli procesor bym sprzedał ... nie wiem ile jest warty i w jaki inwestować. Czy coś w tych pieniądzach znajdę i jeśli tak to co? Z pewnością kości ram domyślam się, że będą na sprzedaż bo są DDR3 a obecnie widzę w sklepach płyty z DDR4. Akurat najmniejszy problem bo sprzedam swoje i wsadzę jakąkolwiek na razie aby móc używać komputera. Oczywiście nie wymagam odpalania najnowszych gier w ULTRA HIPER 8K i w ogóle. Zagram sobie w League of Legends od czas do czasu. GTA V jakoś śmigało na obecnej konfiguracji i w to również chciałbym pograć na tych niskich czy tam średnich co chodził i coś tam czasem z Epic Games Store pobiorę. Z góry dziękuję serdecznie za pomoc i współczuje wszystkim, którym spotkało to samo co mnie po średnim dniu taka informacja o PC. Pozdrawiam
    • https://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_rtx_3080_ti_gaming_oc_review,6.html
    • Temat wrocil zza swiatow
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...