Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, kadajo napisał:

No i dobrze po co mi odbicia jak ich nie widzę ;)

Choćby dlatego że przy SSR w pewnym momencie zamiast odbicia widzisz pustą teksturę...

SSR wygląda tylko ładnie na statycznych ujęciach! 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby odbicia RT chociaż w połowie wyglądały tak dobrze jak SSR to by było fajnie. A tak...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, DjXbeat napisał:

To jest zwykły Screen Space Reflection który działa tylko pod odpowiednim kątem kamery. 

Zmieniasz kąt widzenia i odbicia znikają. 

W tym rzecz, że to nie jest SSR ?. Przypominam, że to gra z 2008r :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne jak coś jest zrobione ważne żeby spełniało swoja funkcje jak najmniejszym kosztem wydajności.

Edytowane przez kadajo
  • Like 3
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, sideband napisał:

W tym rzecz, że to nie jest SSR ?. Przypominam, że to gra z 2008r :szczerbaty:

W 2008r bawiłem się w modowanie Crysis przy użyciu shaderów bazujących na Screen Space Reflection ;)

 

28 minut temu, kadajo napisał:

Żeby odbicia RT chociaż w połowie wyglądały tak dobrze jak SSR to by było fajnie. A tak...

No właśnie odbicia wyglądają zdecydowanie lepiej w RT względem tego co oferuje SSR. 

Bardzo chybiony argument :E

 

16 minut temu, Stjepan666 napisał:

Przy cenach kart graficznych RT się upowszechni w 2077 roku. :E

Akurat na premierę dopracowanego cyberpunk :E

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, DjXbeat napisał:

No właśnie odbicia wyglądają zdecydowanie lepiej w RT względem tego co oferuje SSR. 

Bardzo chybiony argument :E

No to poka te odbicia w takiej jakości jak chociażby te w ME :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, SebastianFM napisał:

Takie generowanie odbić ma wiele istotnych ograniczeń i wad w przeciwieństwie do śledzenia promieni. Była już o tym tutaj dyskusja.

Raz na kwartał trzeba temat odgrzać i przemielić ponownie. ?

  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Kynareth napisał:

W Mirror's Edge są odbicia bez ray-tracingu. Cała oszklona ściana wieżowca odbija to co jest przed nią, dynamicznie, na PS3 i Xbox 360, 14 lat temu.

Mirror-s-Edge-reflection.jpg

Świetnie to wygląda ?

 

4 godziny temu, kadajo napisał:

No i dobrze po co mi odbicia jak ich nie widzę ;)

Dokładnie ?

4 godziny temu, sideband napisał:

Proszę cię przecież to fejkowe odbicie z masą ograniczeń. W Catalyst są wyciągnięte wszystkie soki z SSR to tam odbicia są niezłe.

Aby więcej takiego wyciskania ostatnich "soków" w grach ?

31 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Raz na kwartał trzeba temat odgrzać i przemielić ponownie. ?

Słusznie ?

  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny pozytywny aspekt SSR w stosunku do odbic RT to zjadanie mniejszych zasobow i na tym sie koncza plusy SSR, reszta lezy i robi pod siebie. Ile razy mozna to walkowac w kolko :rotfl:

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny pozytywny aspekt RT to precyzja. Reszta leży i kwiczy :)

Wszyscy się zachowują jakby RT to było pierdniecie i w sumie nic nadzwyczajnego.

Poczekacie sobie na porządne RT oj poczekacie ;)

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

No właśnie odbicia wyglądają zdecydowanie lepiej w RT względem tego co oferuje SSR. 

Bardzo chybiony argument :E

Ja bym z nim nie dsykutowal bo to tak jakby gadac , ze slone jest slodkie czyli mu sie niezle z glowce poprzestawialo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak? Nadal czekam na ten przykład gdzie te odbicia RT wyglądaj lepiej od tych SSR czy starszych. Pokażcie, pośmiejemy się razem bo wiem ze takich dziś w grach nie ma bo karty maja za słabą moc obliczeniowa. Jedyne co RT w tej chwili daje przewagę to precyzja i to ze "teoretycznie" może odbić faktycznie wszystko, wreszcie to RT. Ale jakość ? Jaka jakość ? Promieni tyle co kot napłakał ze o tym super odszumianiu nie wspomnę :D

Tylko czekam na przykłady z gier a nie jakiś tam demek ;)

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, kadajo napisał:

Jedyny pozytywny aspekt RT to precyzja. Reszta leży i kwiczy :)

Wszyscy się zachowują jakby RT to było pierdniecie i w sumie nic nadzwyczajnego.

Poczekacie sobie na porządne RT oj poczekacie ;)

Do 2077 roku na pewno poczekają. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kadajo napisał:

Tak? Nadal czekam na ten przykład gdzie te odbicia RT wyglądaj lepiej od tych SSR czy starszych. Pokażcie, pośmiejemy się razem bo wiem ze takich dziś w grach nie ma bo karty maja za słabą moc obliczeniowa. Jedyne co RT w tej chwili daje przewagę to precyzja i to ze "teoretycznie" może odbić faktycznie wszystko, wreszcie to RT. Ale jakość ? Jaka jakość ? Promieni tyle co kot napłakał ze o tym super odszumianiu nie wspomnę :D

Tylko czekam na przykłady z gier a nie jakiś tam demek ;)

son0iwf.png

0LYXMC0.png

Edytowane przez SebastianFM
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Jedyny pozytywny aspekt SSR w stosunku do odbic RT to zjadanie mniejszych zasobow i na tym sie koncza plusy SSR, reszta lezy i robi pod siebie. Ile razy mozna to walkowac w kolko :rotfl:

Powiedzmy że karta ma wydajność 64 PetaFlops 10^15 to jest wtedy to jest dopiero RT itd. :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, bardzo fajny przykład tylko gdzie ta jakość ?

Pokaz jakieś odbicie w lustrze, albo najlepiej znajdź mi taki sam przykład jak ten:

Mirror-s-Edge-reflection.jpg

Tylko wykorzystujący RT.

2 minuty temu, SebastianFM napisał:

son0iwf.png

0LYXMC0.png

 

Na razie pokazałeś że RT bardzo ładnie naśladuje jakieś rozmazane plamy które emitują odbite obiekty i światło od powierzchni rozpraszających. Teraz czekam na pokazanie mi jakości odbić RT. Nadal nic takiego tutaj na tych screenach nie widzę. I nie zobaczę bo żadna aktualnie gra na takie odbicia nie pozwala bo karty są za słabe. Wiec co jak co ale RT do tego co można osiągnąć dzis przy pomocy SSR jeszcze daleko i to ułamkiem mocy jaka kosztuje nas RT żeby co... niebo mi się odbijało w kałuży albo blok kolo którego stoję ? Litości. 2 Lata minęły a RT stoi praktycznie w miejscu...

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokażcie w RT takie naturalne odbicia jakie są na tym zdjęciu, nie mikro kałuża i jeden człowiek, tylko otwarty teren i setki ludzi, ptaki, pewnie gdzieś nawet muchy się od tej kałuży odbijają.

54525687_2382493075118286_90442417026965

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i to w rozdzielczości porządnej a nie jakieś tam interpolowanej ze trzeba się domyślać co się tam odbija. Tak dziś wygląda właśnie RT w grach.

Żeby nie było, ja nie jadę po RT bo to przyszłość. Ale to co dziś ta technologia pokazuje do tego co można osiągnąć alternatywa jest po prostu żałosne.

Edytowane przez kadajo
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo

Żałosne są niestety Twoje argumenty bo nadal nie rozumiesz, że alternatywa w postaci Screen Space Reflection ma mnóstwo ograniczeń i ta technika jest dobra do statycznych ujęć bo w ruchu wychodzi cały szereg anomalii i ograniczeń jakie niesie za sobą to rozwiązanie. 

Masz przykład z gry Hellblade Senua's Sacrifice, która wspiera SSR i RT odbić na niektórych elementach. Dzisiaj nie mam czasu ale jutro wrzucę nagranie jak wygląda w praktyce działanie SSR vs RT w innej lokacji gdzie jest bardzo duża ilość wody.

 

Odbicia SSR

1GqB1hq.gif

VK5iS3s.gif

 

Wystarczył lekki ruch kamera i zamiast odbić zostaje pusta tekstura, 

 

 

Odbicia z RT. 

EaszWNG.gif

jlbGEnx.gif

Edytowane przez DjXbeat
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Napisałem ze aktualnie odbicia SSR są lepszej jakości, nigdzie nie pisałem ze nie maja ograniczeń..

A ze RT ma ograniczania to już nie napiszesz ? Ze co z tego ze są odbicia jak są tak słabej jakości ze to jak kupa wygląda? No ? ile to promieni i odszumiania przechodzi z potem widać plamę a nie odbicie ? O tym piszeszmy a nie to tym co może RT a czego nie może SSR.

A nawet, i co ile % spadku wydajności tylko żebyś widział w kałuży odbicie nieba i gałązek pod większym katem kamery, no faktycznie przełom :E

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Phoenixsuple napisał:

Ja bym z nim nie dsykutowal bo to tak jakby gadac , ze slone jest slodkie czyli mu sie niezle z glowce poprzestawialo ;)

Zauważyłem, że czasem używa argumentów nad którymi nawet nie pomyśli :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Za to wasze argumenty są uber przemyślane ?

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, kadajo napisał:

Napisałem ze aktualnie odbicia SSR są lepszej jakości,

Może jednak raczysz przeczytać całą moją wypowiedź ze zrozumieniem. Od samego początku w tym temacie wspominałem, że SSR jest dobre tylko do ujęć statycznych i widzę, że to podłapaliście bo cały czas wrzucacie same screeny czyli statyczny obraz. Może któryś z Was pochwali się jaką jakość obrazu generuje SSR w ruchu czyli tak jak to widzisz w grze a nie na pojedynczym ujęciu :>

Mnie nie interesuje SSR na screenach ale w praktyce podczas rozgrywki a tutaj dzieją się cuda bo wystarczy lekko ruszyć kamerą i z generowanego odbicia robi się czarna, pusta tekstura która całkowicie rujnuje całokształt artystyczny danej lokacji. To jest ta Twoim zdaniem lepsza jakość? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kadajo Zagraj sobie w Deliver Us The Moon albo Observer: System Redux. W Observera w 4K nawet na 6800XT idzie w miarę ok pograć, a odbicia robią świetną robotę w tej grze.

Edytowane przez tomcug
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...