Skocz do zawartości
azgan

Raytracing w grach - Przyszłość rozwoju gier czy tylko kolejna ciekawostka?

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 6.09.2021 o 09:46, kadajo napisał:

Praktycznie RT w tej chwili daje tak male zmiany ze jest nadal "nieopłacalny" włączasz te cienie czy tam odbicia, FR spada o ponad 50% a różnice takie ze trzeba robić screeny porównawcze w 90% przypadku, ergo RT tak naprawdę dziś niewiele daje. Paradoksem jest ze od początku grafiki 3D czasu rzeczywistego chodziło o to żeby wyrenderować ta jedna klatkę jak najszybciej i użyć do tego jak najlepszych sztuczek. RT jest tego odwrotnością. W renderingu nie w czasie rzeczywistym RT ma o wiele więcej sensu i daje o wiele lepsze rezultaty, w grach... to raczej na razie sztuka dla sztuki niż jakiś sensowny ficzer.

Może i małe zmiany, ale niedługo będzie tak jak kiedyś z akceleratorem 3D i shaderami. GPU bez tego ... nie odpalało gry. Tak ma być np z Avatarem , a założę się, że po nim przyjdą kolejne gry. Dlatego choćby z samego wymogu tego w grach kupno GPU pokroju GTX 1650/60?Ti/Super nie ma zadnego sensu. To samo Radeony serii 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci co mają karty bez wsparcia dla RT mogą nadal spać spokojnie. Zanim będzie to wymagane do odpalenia gry to nie będą się nadawać do grania.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, HDR'o napisał:

Może i małe zmiany, ale niedługo będzie tak jak kiedyś z akceleratorem 3D i shaderami. GPU bez tego ... nie odpalało gry. Tak ma być np z Avatarem , a założę się, że po nim przyjdą kolejne gry. Dlatego choćby z samego wymogu tego w grach kupno GPU pokroju GTX 1650/60?Ti/Super nie ma zadnego sensu. To samo Radeony serii 5.

Zanim te czasy nadejdą to aktualne RTX'y będą przestarzale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Zanim te czasy nadejdą to aktualne RTX'y będą przestarzale.

Avatar wychodzi na początku 2022 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.09.2021 o 10:49, kadajo napisał:

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Nie, ma być to pierwsza gra wymagająca karty z RT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, HDR'o napisał:

Nie, ma być to pierwsza gra wymagająca karty z RT

Póki jedyną grą, która wymaga sprzętowego wsparcia dla DXR to poprawione Metro.

Także nie będzie pierwszą grą i nie ma potwierdzenia na 100% czy będzie wymagać sprzętowego wsparcia dla RT.

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.09.2021 o 10:49, kadajo napisał:

Avatar będzie miał soft RT tak jak ma Crysis.

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, azgan napisał:

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

A nie pamiętam już. Pisali o tym jakoś jak zapowiedzieli ten tytuł. Ze RT będzie działał na każdej karcie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, azgan napisał:

Skąd to info że softowe jak w Crysis Remastered a nie sprzętowe?

Crysis Remaster ma softowe i sprzętowe. Przykład działa na ps 4 i xboxie one. - soft. Na pc jest sprzętowe i nowych konsolach.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To sprzętowo to trochę pic na wodę. Póki nie będzie VK lub DX12.

Ale Crytec ma problemy żeby cokolwiek nowego wprowadzić nawet zlali ciepłym mocem poprawienie remasterów od strony CPU.

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 25.08.2021 o 09:17, Stjepan666 napisał:

RT dopiero będzie miało przewagę i będzie użyteczne jak wyjdzie karta RTX 5090 i podobne RX8900XT które będą podobno mieć 100Tflops mocy obliczeniowej i będą mogły ją do tego wykorzystać, teraz to taki ficzer i nic więcej.

https://www.gry-online.pl/hardware/geforce-rtx-5000-moga-miec-moc-nawet-100-tflops/z01fd2c

RTX 4090/Super AD102 (Lovelace) ma mieć 18432 rdzeni, przy 2,5Ghz miał byś już 92TF FP32 .

Edytowane przez Smogsmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Smogsmok napisał:

RTX 4090/Super AD102 (Lovelace) ma mieć 18432 rdzeni, przy 2,5Ghz miał byś już 92TF FP32 .

Zobaczysz 2.5GHz jak świnia niebo. Poza tym to tylko teoretyczna wydajność i zbliżona wydajność jest dostępna tylko w specyficznych warunkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 28.08.2021 o 15:49, azgan napisał:

 

Spójrzecie na te porównania RT on vs off:
od 6 do 9 sekundy (bez RT ostrość fatalna - spójście na ściany. czy kompresja YT za to odpowiada, czy sztucznie obniżono jakość zdjęcia bez RT?  Okazuje się, że DLSS włączony także, może on tak wyostrzył )
od 12 do 17 sekundy (gdy wchodzi 15 sekunda to w obszarze, który już się zmienił na RT, po chwili ostrość zostaje wzmocniona na tyle, że ściana jest dość detaliczna, więc widać jak kiczowo działa kompresja yt, że obszary ciemniejsze ostro tracą na detalach, że twórcy powinni dawać nagrania w wyższych rozdzielczościach niż 1080p )

 

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dead Rising w 2006 miał przekonujące odbicia w szybach bez RT i działało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Kynareth napisał:

Dead Rising w 2006 miał przekonujące odbicia w szybach bez RT i działało.

Jeszcze wcześniej w Half life 2 też były przekonujące odbicia w wodzie. Ale nie chodzi o to żeby to działało, tylko żeby było jak najbardziej zbliżone do rzeczywistego świata. Poza tym RT to nie odbicia tylko jego efekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ODIN85 napisał:

Ray tracing na smartfonie Samsung Galaxy S22 za sprawą układu Exynos 2200, wykonanego we współpracy z AMD

I na co komu Nintendo Switch z prockiem z poprzedniej "epoki" 🤗?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, azgan napisał:

I na co komu Nintendo Switch z prockiem z poprzedniej "epoki" 🤗?

 

Po co to komu na ta smarfonie w Candy Crush RT będziesz grał? 😆 Jak doczekamy się czasów że smartfon będzie miał wydajność kilku TeraFlops to może, a teraz bez sensu.

Edytowane przez Stjepan666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Stjepan666 napisał:

Po co to komu na ta smarfonie w Candy Crush RT będziesz grał? 😆 Jak doczekamy się czasów że smartfon będzie miał wydajność kilku TeraFlops to może, a teraz bez sensu.

Zdziwiłbyś się jak teraz potrafią wyglądać gry na smartfona i jaką mają grafikę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nic to nie zmienia, ponieważ gry na fony nadal w zdecydowanej większości są ogólnie co najwyżej średnie jakościowo i bardzo proste. Już nie wspominam o upośledzeniu związanym ze sterowaniem dotykowym, kiedy nic nie czujesz pod palcami co naciskasz.

Switch idealnie pokazuje jak niezbyt dobry sprzęt może się rewelacyjnie sprzedawać i zapewniać masę frajdy, kiedy ma się naprawdę porządne tytuły do zabawy.

Edytowane przez Pawelek6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, azgan napisał:

Zdziwiłbyś się jak teraz potrafią wyglądać gry na smartfona i jaką mają grafikę 

Co z tego, jak to w większości gówno chińskie gierki z milionami mikrotransakcji i gówno fabułą dla fanów tiktoka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Stjepan666 napisał:

Co z tego, jak to w większości gówno chińskie gierki z milionami mikrotransakcji i gówno fabułą dla fanów tiktoka.

Ale zarabiają na tym więcej niż na rynku PC i konsol 🤗

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...