Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra dobra, niech już nie pociska kitu, 4K i RT, zobaczę jak uwierzę :E

 

Domniemane apu dla ps5 gonzalo robi 20k w 3dmarku (firestrike?) score overall.

Niestety ten wynik i tak nam nic zbytnio nie daje.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra, niech już nie pociska kitu, 4K i RT, zobaczę jak uwierzę :E

 

 

Niestety ten wynik i tak nam nic zbytnio nie daje.

Potwierdza tylko ze realna jest wydajnosc vega64/gtx1080

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra, niech już nie pociska kitu, 4K i RT, zobaczę jak uwierzę :E

 

 

Niestety ten wynik i tak nam nic zbytnio nie daje.

 

W 1440p z szachownicą do 4K i 30k/s? Jest to możliwe to nie PC't gdzie celujesz w minimum 60k/s. Jak widać RT wspomagane w obliczeniach przez rdzenie CPU, nie byłoby liczone na samym GPU (hybryda).

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdza tylko ze realna jest wydajnosc vega64/gtx1080

O ile to prawda to moim zdaniem dosyć fajnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi uwierzyć by w PS5 znalazło się tylko coś o wydajności 1080/Vega64, bez przynajmniej specjalnej części do ray-tracingu jak w Turingach. Mowa o zaledwie pięciokrotności PS4. Samo przejście z natywnego FHD do natywnego UHD to 2.6-2.7x, a przecież to nie PS4 Pro+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi uwierzyć by w PS5 znalazło się tylko coś o wydajności 1080/Vega64, bez przynajmniej specjalnej części do ray-tracingu jak w Turingach. Mowa o zaledwie pięciokrotności PS4. Samo przejście z natywnego FHD do natywnego UHD to 2.6-2.7x, a przecież to nie PS4 Pro+.

Masz nieralne oczekiwania, poziom vega 64 to jest lepiej niz przyzwoicie, konsole maja ogaraniczenia co do ceny jak i poboru mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos sie spodziewal wydajnosci rtx2080ti to juz jego problem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie ta konsola za ~1.5 roku to ta wydajność Vegi 64 to będzie typowy średni segment.

 

Zapowiada się, że w momencie wyjścia dostaniemy coś o podobnym poziomie jak dostał xbox one x na premierę czyli wtedy średni segment wydajność na poziomie RX 580

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie ta konsola za ~1.5 roku to ta wydajność Vegi 64 to będzie typowy średni segment.

 

Zapowiada się, że w momencie wyjścia dostaniemy coś o podobnym poziomie jak dostał xbox one x na premierę czyli wtedy średni segment wydajność na poziomie RX 580

Ale praktycznie bez slabych stron, szybki procesor, przyzwoita ilosc ramu, solidne gpu i bardzo szybki ssd.

Edytowane przez SNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no w całokształcie zapowiada się bardzo dobrze jak na konsole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rt będzie oszukany bo wątpie że to 1080 ogarnie 4k rt 30 fps.

Oszukany jak wszędzie.

No oprócz Quake 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 1440p z szachownicą do 4K i 30k/s? Jest to możliwe to nie PC't gdzie celujesz w minimum 60k/s. Jak widać RT wspomagane w obliczeniach przez rdzenie CPU, nie byłoby liczone na samym GPU (hybryda).

Z szachownicą tak, w natywnym 4K nie ma szans. Tak czy siak, to nie odbicia mnie interesują w nowej generacji od strony graficznej tylko oświetlenie, mam nadzieję na zauważalną poprawę w stosunku do tej generacji.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też na to liczę, dobre oświetlenie może dać mega realizm w grach, nawet jeśli będą korzystać z jakichś sztuczek to w kwestii oświetlenia jest sporo do poprawy w dzisiejszych grach i mogli by się za to w końcu zabrać.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Azazell

A mi tam nie zależy na czasie ładowania.. ważne są same gry! Co mi po grafice czy czasie ładowania jak sama gra będzie nudna lub drętwa :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że czasy ładowania na konsolach robią się absurdalne a jak się okazuje, tradycyjne dyski twarde już dość mocno ograniczają twórców gier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do reytracingu to podejrzewam że Vega 64 by znacznie lepiej sobie z nim radziła niż gtx 1080 przynajmniej tak wynika z aplikacji graficznych. Poza tym w RDNA są mocno zmienione szadery możliwe że na nich będzie się całkiem szybko liczył raytracing nie tak jak na RTX bo to nie wyspecjalizowane jednostki ale lepiej niż na obecnych. Poza tym tak jak kolega wspomniał wyżej dochodzić może metoda hybrydowa. Niektóre Renderery już od kilku lat używają tej metody i część renderuje się na CPU a część na GPU problem tylko że kod jest wtedy dużo bardziej skomplikowany i pewnie było by to mocno pamięciożerne.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DX i Vulkan nie ma żadnego wsparcia dla hybrydowego liczenia RT poza tym obecne CPU są za cienkie na takie kombinacje.

 

Przy renderowaniu scen w RT przy pomocy Cuda to żaden problem można je renderować hybrydowo, ale CPU jest wykorzystany na maxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo beda jednostki hardwerowe specjalnie pod liczenie ray-intersection albo ich nie bedzie i beda jakies protezy glownie sluzace celom marketingowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DX i Vulkan nie ma żadnego wsparcia dla hybrydowego liczenia RT poza tym obecne CPU są za cienkie na takie kombinacje.

 

Przy renderowaniu scen w RT przy pomocy Cuda to żaden problem można je renderować hybrydowo, ale CPU jest wykorzystany na maxa.

To że jeszcze niema wsparcia nie znaczy że przed premierą Konsol nie będzie miał, karty AMD mogą renderować na Opencl. Wszystko zależy od tego czy Włodarze uznają to za przydatne. Ale podejrzewam że pewnie nikt nawet tego nie brał pod uwagę.

 

A co do obciążenia procesora zależy ile rdzeni się przydzieli, w metodzie kafelkowej jeden wątek liczy jeden kafelek wystarczy żeby o 1/3 przyśpieszyło renderowanie jednej Klatki i to już jest sporo zwłaszcza że nie renderujesz wszystkiego w RT tylko niektóre efekty. Nawet Blender od niedawna ma Hybrydowe renderowanie co prawda ono jak na razie wydłuża czas zamiast go skracać ale zaczątki są.

 

Zrobiłem test na moim GPU scena za pomocą CUDA renderuje się 12 sekund natomiast to samo na moim 6 letnim procesorze na 4 rdzeniach renderuje się 80 sekund dodam że każdy wątek znacząco przyśpiesza czas renderowania a akurat w Renderingu procesory AMD są wydajniejsze od Intela nawet te generacje które teraz mamy a tu jest mowa o nowej generacji co prawda z mniejszym taktowaniem ale jednak.

 

Oczywiście to tylko moje gdybanie i na pewno się nic z tego nie potwierdzi ale jeżeli konsola będzie miała rzeczywiście te 16 wątków to warto by je było do czegoś zaprzęgnąć.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi tam nie zależy na czasie ładowania.. ważne są same gry! Co mi po grafice czy czasie ładowania jak sama gra będzie nudna lub drętwa :).

Do trudnych tytułów mam 100x więcej cierpliwości na PC jak w razie szybkiej porażki przyjdzie mi czekać 8 sekund na załadowanie zapisu niż minutę na konsoli. Zresztą nie tylko wtedy, grałem w FF XV najpierw na PS4 Pro, później na XONE X i jak stosowałem szybką podróż z jednego miejsca na drugie to zawsze telefon obok miałem żeby sobie coś przeczytać w międzyczasie, bo nie ma nic przyjemnego w gapieniu się na minutowy ekran ładowania.

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi tam nie zależy na czasie ładowania..

Grałeś w Bloodborne?

Na konsolach czas ładowania poziomów w porównaniu do PC to mordęga.

O ile wszystko się potwierdzi to PS5 wyeliminuje największe wady obecnej generacji konsol, nie licząc podniesienia poziomu graficznego.

To mi wystarczy aby zachęcić do zakupu.

Edytowane przez Luqart

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test na moim GPU scena za pomocą CUDA renderuje się 12 sekund natomiast to samo na moim 6 letnim procesorze na 4 rdzeniach renderuje się 80 sekund dodam że każdy wątek znacząco przyśpiesza czas renderowania a akurat w Renderingu procesory AMD są wydajniejsze od Intela nawet te generacje które teraz mamy a tu jest mowa o nowej generacji co prawda z mniejszym taktowaniem ale jednak.

 

Oczywiście to tylko moje gdybanie i na pewno się nic z tego nie potwierdzi ale jeżeli konsola będzie miała rzeczywiście te 16 wątków to warto by je było do czegoś zaprzęgnąć.

To chyba wlasnie udzieliles odpowiedzi skoro na cuda renderuje Ci 12 sekund a na cpu 80 ;) To samo na hw rt pewnie w 1.5-2 sekundy by Ci wyrenderowalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy się tutaj przerzucacie na teraflopy, a ja jestem ciekawy, czy np. PS5 będzie miało głupie wyjście optyczne, które było dostępne dopiero w "elitarnym" modelu Pro. Tak samo zresztą jak choćby zwykły port USB na tylnym panelu, aby podłączyć jakieś peryferia bez bajzlu w kablach na froncie. PS4 w wersji FAT jak i Slim nie miało takich rarytasów :lol2: Cięcia, cięcia. U Microsoftu w tej kwestii było/jest o wiele lepiej.

 

Tak samo ciekawi mnie pad, co tam wykombinują nowego. Pewnie jakieś rozwinięcie obecnej konstrukcji, bo pod względem ergonomii było całkiem dobrze. Gdyby tak przejrzeć patenty jakie Sony zarejestrowało w ostatnich latach, to przewijają się tam takie rzeczy jak dotykowy ekran w kontrolerze czy choćby zamontowana w nim kamera. Od patentu do finalnego produktu droga daleka, ale coś tam jednak kombinują jak widać. Mają w tej kwestii szerokie pole do popisu. Technologia HD rumble pokazała, że nawet z głupich wibracji można jeszcze sporo wycisnąć.

Edytowane przez Kszyrztow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież zwykły PS4 FAT miał wyjście optyczne :) Tylko w Slimie je wycięli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście :lol2:

 

Dlaczego więc myślałem, że go tam nie ma? :hmm: Może sprzedali mi FATa bez optyka :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...