Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

No to bedzie na premiere na next genach.

Ja to rozumiem inaczej, ale nie będę się kłócił, wyjdzie kiedy wyjdzie. Patrząc na to, kiedy jest premiera Cyberpunka, co on mówi, to jeśli premiera nowych konsol się nie opóźni, to nie ma szans, żebyś od razu na premierę tych konsol, miał wersje nexgenowego Cyberpunka.

 

“In terms of Microsoft’s console, like I said, we have officially confirmed both the update and the cross-gen availability, meaning that you’ll be able to play the game from the get-go on the next-gen,” Nowakowski said.

 

“However, when it comes to a proper, full-blown next-gen version, that’s going to come later, we haven’t announced when and I don’t have a new comment here on that.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to rozumiem inaczej, ale nie będę się kłócił, wyjdzie kiedy wyjdzie. Patrząc na to, kiedy jest premiera Cyberpunka, co on mówi, to jeśli premiera nowych konsol się nie opóźni, to nie ma szans, żebyś od razu na premierę tych konsol, miał wersje nexgenowego Cyberpunka.

Czekaj czekaj, ja mialem na mysli normalne wydanie a nie jakas "poprawiona" wersje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że produkcja ciepła w obu konsolach będzie podobna Xbox ma niższe zegary ale ma większy rdzeń bo 56 cu A Ps5 ma ich tylko 36 dlatego może sobie pozwolić na wyższe taktowanie. Wartości poboru energii jak i generowania ciepła będą pewnie porównywalne w obu konsolach także wszystko będzie tylko zależeć od sposobu chłodzenia.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekaj czekaj, ja mialem na mysli normalne wydanie a nie jakas "poprawiona" wersje.

No to się dogadaliśmy :E Myślałem, że chodzi Ci o to, że nexgenowa wersja, robiona z myślą o nowych konsolach, będzie dostępna na premierę nowych konsol. Czyli z tego co mówi, na nowym Xboxie powinieneś zagrać na premierę dzięki aktualizacji, na PS5 to się okaże.

Edytowane przez skunRace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Podejrzewam że produkcja ciepła w obu konsolach będzie podobna Xbox ma niższe zegary ale ma większy rdzeń bo 56 cu A Ps5 ma ich tylko 36 dlatego może sobie pozwolić na wyższe taktowanie. Wartości poboru energii jak i generowania ciepła będą pewnie porównywalne w obu konsolach także wszystko będzie tylko zależeć od sposobu chłodzenia.

 

No niestety to tak nie dziala, wzrost poboru prady przy zwiekszeniu taktowania nie rosnie liniowo jak przy dodawaniu CU, moze byc np tak ze zwiekszenie zegara o 200-300mhz zwiekszy pobor mocy o 50-100% przy 10% zysku predkosci. Podbijanie taktow do 2.23ghz jak to sony sobie teraz reklamuje brzmi jak mission impossible.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to ciekawi jak to będzie z dyskami, jeśli faktycznie w konsolach będą te szybkie SSD NVMe wsparte jakimiś uber-algorytmami dekompresji i strumieniowania danych z dysku, to chyba możemy się pożegnać z graniem w nowe gry z magazynów w postaci HDD...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety to tak nie dziala, wzrost poboru prady przy zwiekszeniu taktowania nie rosnie liniowo jak przy dodawaniu CU, moze byc np tak ze zwiekszenie zegara o 200-300mhz zwiekszy pobor mocy o 50-100% przy 10% zysku predkosci. Podbijanie taktow do 2.23ghz jak to sony sobie teraz reklamuje brzmi jak mission impossible.

Nie zrozumiałeś aluzji chodzi mi o to że to nie będą wielkie różnice między konsolami jeżeli chodzi o pobór energii i oddawanie ciepła. Xbox One pobierał 10 watów mniej od PS4 tu może będzie większa różnica ale bez przesady że dlatego że większe taktowanie to już musi się przegrzewać. Wielkość czipu jest zauważalnie mniejsza poza tym układ CPU będzie trochę wolniej taktowany jak ten w Xsie Jednostki Cu będą szybsze dlatego że będzie ich mniej, budżet energetyczny obu konsol może być bardzo zbliżony. Konsola też jest przeliczana na konkretną trwałość produktu, przecież nie zrobią czegoś co po wyjęciu z pudełka się zepsuje bo wtedy nikt tego nie kupi. Dba o to wielu inżynierów.

 

A swoją drogą PS5 ma mieć ciekawy system komunikacji z dyskiem i pamięcią co może okazać się czarnym koniem tej konsoli. Jak kogoś interesują szczegóły techniczne to tu jest ciekawy filmik o obu konsolach.

 

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie już i tak nie wyobrażam powrotu do HDD. Pytanie jak się będą miały dyski SSD SATA do NVMe. Obecnie różnica jest praktycznie niezauważalna.

Multiplatformy do Sony nie będą się dostosowywać i to jest raczej oczywiste. Można więc przyjąć XSX jako standard. Pytanie czy rynek PC jest na tyle lukratywny żeby portować w dół w kontekście dysków? Zakładając, że tam będą jakieś magiczne techniki, a nie sama szybkość wczytywania gier.

Steam pozwala zakładać, że jednak zdecydowana większość nawet tańszych NVMe nie posiada.

To teraz jak to ma wyglądać? Bo samo wczytywanie jak do tej pory - okej, masz wolny dysk, wolno wczytujesz. Ale jak się zaczną problemy z np. doczytywaniem tekstur to ludzie się wrukwią.

 

Konsola też jest przeliczana na konkretną trwałość produktu, przecież nie zrobią czegoś co po wyjęciu z pudełka się zepsuje bo wtedy nikt tego nie kupi. Dba o to wielu inżynierów.

X360 mruga do Ciebie w tym momencie czerwonym światełkiem.

 

A swoją drogą PS5 ma mieć ciekawy system komunikacji z dyskiem i pamięcią co może okazać się czarnym koniem tej konsoli. Jak kogoś interesują szczegóły techniczne to tu jest ciekawy filmik o obu konsolach.

Najprawdopodobniej tylko w exach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Generalnie to jest obecnie takie dumanie, jak wyjda konsole, wyjda nowe karty graficzne, nowe silniki gier zostana zaprezentowane to mozna cos potestowac i zobaczyc. Na ta chwile nic nie wskazuje na to zeby byla jakas rewolucja na ktorejs z platform, poprostu o wiele wiecej mocy niz na obecnej generacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie już i tak nie wyobrażam powrotu do HDD. Pytanie jak się będą miały dyski SSD SATA do NVMe. Obecnie różnica jest praktycznie niezauważalna.

Multiplatformy do Sony nie będą się dostosowywać i to jest raczej oczywiste. Można więc przyjąć XSX jako standard. Pytanie czy rynek PC jest na tyle lukratywny żeby portować w dół w kontekście dysków? Zakładając, że tam będą jakieś magiczne techniki, a nie sama szybkość wczytywania gier.

Steam pozwala zakładać, że jednak zdecydowana większość nawet tańszych NVMe nie posiada.

To teraz jak to ma wyglądać? Bo samo wczytywanie jak do tej pory - okej, masz wolny dysk, wolno wczytujesz. Ale jak się zaczną problemy z np. doczytywaniem tekstur to ludzie się wrukwią.

Ja nie widzę upadku zwykłych SSD, przynajmniej nie z dnia na dzień. Dopóki NVMe się nie rozpowszechni to gry będą dostosowywane do SSD. W końcu sprzedaż i trafienie do dużej grupy potencjalnych klientów jest kluczowe w przychodach z sprzedaży gier. Do tego PCty mają RAM, pewnie szybciej będzie wymagane więcej niż 16GB RAM do komfrtofego grania niż NVMe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez te dyski to dobra sciema i niezly marketing, nvme w konsoli fajnie brzmi ale poza szybszym wczytywaniem niczym sie to roznic nie bedzie a dyski SSD beda jeszcze zyly wiele lat. Co najwyzej gra na PC moze bedzie szybciej sie ladowala jesli beda jakies magiczne sztucki robione pod nvme. Dla tych co maja PC to nic nowego ale taki dysk dla konsolowca to fakt ogromna przepasc wiec dobry marketing i ssd ficzer bedzie lykany jak pelikan. Ludzie zaczynaja dopiero korzystac z dobrodziejstw ssd przesiadajac sie z hdd i nikt nie bedzie pisal pod dyski nvme specjalnie gier.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja o tym mówię. Jeżeli rzeczywiście byłyby jakieś sztuczki z tymi dyskami to jak to się rozwiąże na PCtach dla większości. Ram faktycznie jest opcją, tylko pytanie ile i czy gra pisana pod szybki dysk będzie się modyfikować na korzystanie z ramu. Nie znam się kompletnie więc takie luźne pytania i przypuszczenia. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja o tym mówię. Jeżeli rzeczywiście byłyby jakieś sztuczki z tymi dyskami to jak to się rozwiąże na PCtach dla większości. Ram faktycznie jest opcją, tylko pytanie ile i czy gra pisana pod szybki dysk będzie się modyfikować na korzystanie z ramu. Nie znam się kompletnie więc takie luźne pytania i przypuszczenia. ;)

Może będzie tak, ze pecetowcy w pewnym momencie będą musieli sobie zaaplikować 32-128 gb ram :P

edit: albo i na pecety w krótkim czasie wyjdzie rozwiązanie z szybkimi dyskami, które rozwiąże problem

Edytowane przez Suchy211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy dyski takie jak w XOX już są. Tylko ile osób taki dysk ma? Ja mam dość szybki NVMe gen 3 i podejrzewam, że jestem w jakimś procencie, a o gen 4 nawet nie wspominam. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietajmy jedno, nvme nie dodadza fps a loadingow na PC to ja juz nie pamietam kiedy widzialem wiec caly ten killer ficzer ssd skonczy sie na szybszym wczytywaniu i nic wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że produkcja ciepła w obu konsolach będzie podobna Xbox ma niższe zegary ale ma większy rdzeń bo 56 cu A Ps5 ma ich tylko 36 dlatego może sobie pozwolić na wyższe taktowanie. Wartości poboru energii jak i generowania ciepła będą pewnie porównywalne w obu konsolach także wszystko będzie tylko zależeć od sposobu chłodzenia.

Odpowiednik grafiki od AMD, mniej więcej gpu PS5 tj. 5700XT ma 1600 MHz i 1950 w boost, a chłodzenie zajmuje 2/3 miejsca i nie jest to ani najcichsza, ani najzimniejsza karta graficzna. A PS5 ma mieć 2230 MHz i wszystko będzie ok?

Czyli Sony nie obejmuje ta sama fizyka co AMD i Nvidię? :E

 

przecież nie zrobią czegoś co po wyjęciu z pudełka się zepsuje bo wtedy nikt tego nie kupi. Dba o to wielu inżynierów.

Pozdrowienia od inżyniera RROD i inżyniera YLOD

 

220px-Xbox360-ringofdeath.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednik grafiki od AMD, mniej więcej gpu PS5 tj. 5700XT ma 1600 MHz i 1950 w boost, a chłodzenie zajmuje 2/3 miejsca i nie jest to ani najcichsza, ani najzimniejsza karta graficzna. A PS5 ma mieć 2230 MHz i wszystko będzie ok?

Czyli Sony nie obejmuje ta sama fizyka co AMD i Nvidię? :E

 

 

Mało tego, karta grafiki w pc jest w osobnym oddalonym slocie, ma indywidualne chłodzenie dwu lub trzy wentylatorowe i potężny radiator. Podobnie jest z procesorem, sądzę że niewielu używa oryginalnego wentyla od Amd, a zakłada poważniejsze chłodzenie z dużym wiatrakiem uzbrojonym w sporych rozmiarów radiator. A tutaj nie dość że wszystko zbite w kupie to jeszcze wyżyłowane do granic możliwości. Ciekawe jak sobie z tym poradzi ta armia inżynierów która nad wszystkim czuwa, jak już ktoś napisał. Nawiasem mówiąc ten cały xbox ma całkiem fajną konstrukcję, no i ta turbina robi spore wrażenie, ciekawe jakie temperaturki potrafi utrzymać na poszczególnych klockach przy ilu decybelach. Przypuszczam że jak sony użyło by tej samej konstrukcji co microsoft, to wszystko by się tam ugotowało, albo zaczęło by się zbijanie zegarów zaraz po odpaleniu gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę innego wyjścia jak zrobienie podobnej obudowy co XSX. Tego się po prostu nie da inaczej schłodzić, chyba że cieczą, ale nawet wtedy muszą być jakieś większe, zewnętrzne wentylatory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Corsair One jest chłodzony cieczą i przy tym konstrukcja jest podobna do tej z Xa. Gabaryt większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konsolach można pomarzyć o takim drogim rozwiązaniu.

a5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakty są takie, jeżeli układ gpu w ps5 nie jest oszczędniejszy od Navi 10 to się po prostu ugotuje i będzie zasysał prąd jak smok.

Możliwe, że 2230Mhz to papka marketingowa i gpu będzie zbijało zegary do 2ghz lub niżej podczas intensywnego obciążenia.

Edytowane przez Smogsmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietajmy jedno, nvme nie dodadza fps a loadingow na PC to ja juz nie pamietam kiedy widzialem wiec caly ten killer ficzer ssd skonczy sie na szybszym wczytywaniu i nic wiecej.

Ja tylko przypomnę jak wyglądał crash bandicoot na PS1, albo podobne gierki Naughty Dog na ps2/ps3 (Ratchet and Clank, albo The Last of Us).

Playstation 1 miało 1MB ramu, przeciętna ilość danych na level w crashu zamykały się w 30MB. Dane były cały czas strumieniowane, po bodaj 64kB, przez cały level.

Przez co porównując np do takiego Tomb Raidera, który ładował się raz, wyglądał kilka klas wyżej.

Głównym zamysłem Cerny'ego wg. tego co prezentował, było rozszerzenie tego podejścia i umożliwienie obejścia ograniczenia wielkości ramu, co pozwoliłoby przeładowywanie znacznych ilości danych w locie. Tak, aby można było budować znacznie większe, bogatsze poziomy. Dodatkowo zwolniłoby to dodatkowo ilość, już zajmowanych danych w ram, oraz na dysku, bo dane nie musiałyby być powtarzane, albo trzymane na zapas.

 

Jednakże, to teoria główną kwestią jest jednak to, która platforma będzie najsłabszym ogniwem i kiedy zostaną ostatecznie porzucone stare konsole + kiedy można by się spodziewać jakichś exów.

Patrząc na kondycję Naughty Dog, to nawet jak uda im się w końcu skończyć TLoU 2, to z kolejnym projektem wcale lepiej nie będzie. Skoro już przy Uncharted 4, były spore poślizgi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednik grafiki od AMD, mniej więcej gpu PS5 tj. 5700XT ma 1600 MHz i 1950 w boost, a chłodzenie zajmuje 2/3 miejsca i nie jest to ani najcichsza, ani najzimniejsza karta graficzna. A PS5 ma mieć 2230 MHz i wszystko będzie ok?

Czyli Sony nie obejmuje ta sama fizyka co AMD i Nvidię? :E

 

 

Pozdrowienia od inżyniera RROD i inżyniera YLOD

 

220px-Xbox360-ringofdeath.jpg

Skoro 5700XT RDNA to odpowiednik RDNA 2 z PS5 to mialbys cos na potwiedzenie tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę innego wyjścia jak zrobienie podobnej obudowy co XSX. Tego się po prostu nie da inaczej schłodzić, chyba że cieczą, ale nawet wtedy muszą być jakieś większe, zewnętrzne wentylatory.

W obudowie XSX jeden wentylator tylko wyrzuca gorące powietrze. Wg mnie przy 2,23 Ghz, oprócz wyrzucania gorącego powietrza, potrzebny by był drugi na nawiew na radiator rdzenia gpu (apu).

 

Fakty są takie, jeżeli układ gpu w ps5 nie jest oszczędniejszy od Navi 10 to się po prostu ugotuje i będzie zasysał prąd jak smok.

Możliwe, że 2230Mhz to papka marketingowa i gpu będzie zbijało zegary do 2ghz lub niżej podczas intensywnego obciążenia.

Wszystkiego się dowiemy po premierze PS5 i testach przez Digital Foundry, lub kogoś innego.

Zegary będą non stop latać 2,0 - 2,23 GHz przy wysokiej temperaturze i w miarę głośnej pracy wentylatora.

- mała obudowa ?

- wysoki zegar 2,23 ghz

- chłodzenie demo vs tego jak to wygląda na osobnym gpu w PC

- niska cena chłodzenia - bo cała konstrukcja musi się zamknąć w ~ 500 $

 

Nie wiem co by tam mieli robić inżynierowie Sony i ile by się nie napracowali - to finalnie i tak zrobią, aby gry widziały 9.2 TF niż 10.2 TF. Te 10.2 TF to będzie taki potwór z Loch Ness - kto kolwiekwidział, ktokolwiek wie :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ale co wy sie przejmujecie tymi zegarami, ten najwyzszy zegar gpu bedzie wbijal momentami wtedy kiedy cpu nie bedzie korzystalo tez z max mocy i ten peak to bedzie pewnie przez ulamek sekundy zeby tylko zegar zgadzal sie ze specka, nie bez powodu "variable frequency" to caly haczyk :E Ewidentnie widac ze bylo planowane 9tera i w ost chwili podbili na papierze co trzeba. Poderzewam ze wiecej przejmuja sie uzytkownicy tym taktowaniem niz samo sony ktore dobrze wie ze z takim zegarem pracowac konsola nie bedzie a sa kryci przez swoje dopiski o zmiennym taktowaniu.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...