Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, SNC napisał:

Generalnie beka z tego narzekania bo gpu na poziomie 2070super to jest duzo wiecej niz nie jeden sie spodziewal (...)

Racja, ale...
To tylko jak nie popatrzymy że to ma działać na 4k TV.
Gdyby po Full HD TV wskoczyły na 2k lub 3k - to nie było by problemu z wydajnością.
To nie czasy przeskoku z 512p (PS2) na 720p (PS3) na 1080p (PS4). Tam z generacji na generację miałeś max. 50% pixeli więcej. Teraz z 1080p na 4k masz 400% - a więc duuużo więcej. A gracze nie chcą mydła 1200p/1400p/1600p rozciągniętego do 4k.
A problem PS5 przy 4k to:
- natywne 4k przy 30 fps'ach
- 60 fpsów przy 1400p? 1600? (Rachet nowy itp. gry)
- grzałka gpu 2,23ghz i throttling zwany - budżetem energetycznym :E
- jak gry mają chodzić 4k 30 fps to boję się o te stałe 30 fps'y, przy latającym taktowaniu gpu 1200-2230 ghz.
- gpu 2,23ghz przy tak wąskiej obudowie? Mam przeczucie że PS5 "pobije" Xbox 360 RROD w ilości padających sztukach :E

Nie dość że PS5 nie ma wystarczająco mocy do 4k/60 fps, to jeszcze legalny throttling (budżet energetyczny) i gpu 2,23ghz przy tak wąskiej obudowie, daje powody do narzekania na jakość i płynność gier na PS5 w natywnym 4k.

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4k ma duży udział w zastoju graficznym gier, cała moc idzie w rozdzielczość a konsole to największe ofiary 4k bo PC to jeszcze sobie poradzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może AMD dało coś na wzór DLSS. Były o tym jakieś informacje.

Nawet Linus mówił, że 4k to waste of resources. Lepiej w 1440p iść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja tym razem się wstrzymam kilka miesięcy... byłem już beta testerem dwóch poprzednich generacji i szczerze wolę odczekać chociaż do stycznia-lutego, aż faktyczne wpadki (o ile wyjdą) wyjdą.

Poza tym, niefortunnie zbiega się premiera 5tki ze zmianą lokum na większe, więc i kasa niestety potrzebna, a 2,3k piechotą i na chodniku nie leży...

Mam tylko nadzieję, że idiotyzmy pokroju pierwszych miesięcy życia ps4 tutaj nie będą miały miejsca i jak już żonka da zielone światło to nie będę musiał walczyć z 50 januszami w kolejce po swoje ps5...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Wu70 napisał:

4k ma duży udział w zastoju graficznym gier, cała moc idzie w rozdzielczość a konsole to największe ofiary 4k bo PC to jeszcze sobie poradzą

Otóż to, a Sony jeszcze dało ciała z specyfikacją PS5.

2 minuty temu, .winter. napisał:

Może AMD dało coś na wzór DLSS. Były o tym jakieś informacje.

Nawet Linus mówił, że 4k to waste of resources. Lepiej w 1440p iść.

Wygląda że gry na PS5 wyciągną max. 4k natywne w 30 kl/s, a DLSS pozwoli je uruchomić w 60kl/s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, .winter. napisał:

Może AMD dało coś na wzór DLSS. Były o tym jakieś informacje.

Nawet Linus mówił, że 4k to waste of resources. Lepiej w 1440p iść.

Nawet jak nie będzie jakiegoś odp. dla DLSS to zostaje nadal Checkerboard Rendering znany nam już z PS4PRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie dali czarnego ps5 na start. Wyglądałby o wiele lepiej niż biała wersja.

playstation-5.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, kanon7 napisał:

Racja, ale...
To tylko jak nie popatrzymy że to ma działać na 4k TV.
Gdyby po Full HD TV wskoczyły na 2k lub 3k - to nie było by problemu z wydajnością.
To nie czasy przeskoku z 512p (PS2) na 720p (PS3) na 1080p (PS4). Tam z generacji na generację miałeś max. 50% pixeli więcej. Teraz z 1080p na 4k masz 400% - a więc duuużo więcej. A gracze nie chcą mydła 1200p/1400p/1600p rozciągniętego do 4k.
A problem PS5 przy 4k to:
- natywne 4k przy 30 fps'ach
- 60 fpsów przy 1400p? 1600? (Rachet nowy itp. gry)
- grzałka gpu 2,23ghz i throttling zwany - budżetem energetycznym :E
- jak gry mają chodzić 4k 30 fps to boję się o te stałe 30 fps'y, przy latającym taktowaniu gpu 1200-2230 ghz.
- gpu 2,23ghz przy tak wąskiej obudowie? Mam przeczucie że PS5 "pobije" Xbox 360 RROD w ilości padających sztukach :E

Nie dość że PS5 nie ma wystarczająco mocy do 4k/60 fps, to jeszcze legalny throttling (budżet energetyczny) i gpu 2,23ghz przy tak wąskiej obudowie, daje powody do narzekania na jakość i płynność gier na PS5 w natywnym 4k.

Dla mnie natywne 4k to marnowanie zasobow i oczekuje raczej 1600p + techniki upscalingu ale jak narazie to faktycznie targetuja ta rozdzialek (demon souls 4k 60fps, gt7 4k 60fps, miles morales 4k z rt, ratchet 4k z rt, trailer horizona 2 tez 4k). Obudowa za waska? Ta konsola to bydle:d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam się od lat zastanawiam czy zwyczajnie branża nie podryfowała w złą stronę. Parcie na wyższą rozdzielczość przy pewno średnim rozmiarze tv około 60cali jest lekkim bezsensem. Już 1440p wygląda bardzo ładnie i zdecydowana większość obecnych średniaków graficznych da radę z 30klatkami w tej rozdzielczości - 4k to ostateczna bariera - tutaj pasuje tylko fpsy podbijać i ubogacać świat o nowe technologie, detale etc. 8k jest imho zupełnym absurdem, bo nikt nie siedzi metr od TV, a  z 3-4 różnica rozdzielczości dla jasia kowalskiego staje się niezauważalna. Cierpi za to sprzęt, który musi się gotować generując te 8k...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, ODIN85 napisał:

Nikt tu nie celował w 60 jak od x lat ludzie grają w 30 na konsolach.

Źle mnie zrozumiałeś.
Chodziło mi o to że ta specyfikacja PS5 nie ma szans na natywne 4k i 60 fps, a jak będą chcieli dać dla 4k 60 fps'ów, to tylko poprzez DLSS lub inne sztuczki, gdyż zwykłe wyciągnięcie 4k60 na PS5 to chyba na teksturach medium, lub low.

22 minuty temu, SNC napisał:

Obudowa za waska? Ta konsola to bydle:d

PS5 - 8.5 cm szerokości (bez białych elementów obudowy - dekoracyjnej)
XSX - 15 cm szerokości.

Dużo łatwiej wsadzić wentylator, duży i cichy do obudowy o szerokości 15cm, aniżeli 8.5cm.

Edytowane przez kanon7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kanon7 napisał:

Źle mnie zrozumiałeś.
Chodziło mi o to że ta specyfikacja PS5 nie ma szans na natywne 4k i 60 fps, a jak będą chcieli dać dla 4k 60 fps'ów, to tylko poprzez DLSS lub inne sztuczki, gdyż zwykłe wyciągnięcie 4k60 na PS5 to chyba na teksturach medium, lub low.

najnowszy gameplay z demon souls lata w natywnym 4k 60 a tekstury nie wygladaja na medium lub low ;) (gt7 tez)

Edytowane przez SNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SNC napisał:

najnowszy gameplay z demon souls lata w natywnym 4k 60 a tekstury nie wygladaja na medium lub low ;) (gt7 tez)

DS to odgrzewany kotlet, a gt7 wygląda dla mnie z teksturami na medium - wolę sobie gameplay'a nie przypominać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, doradźcie.

Mam obecnie PS4 Slim i lapka z GTX 1050 na pokładzie, więc jeśli Cyberpunk pójdzie na Low, to i tak będzie święto. :D Mam też 2+ lat Game Passa, ale nigdy wcześniej nie miałam Xboxa.

Którą konsolę lepiej kupić w takiej konfiguracji? Serce mówi PS5, bo przyzwyczajenie, mam już tam całą bibliotekę gier i prędzej czy później wyjdą ciekawe exclusivy, ale z drugiej strony marketing Sony wygląda dość niepokojąco... Microsoft wydaje się mieć bardziej ogarnięta i jasną propozycję w tej generacji.

Więc może lepiej wziąć teraz XSX, tam ograć multiplatformy, a z PS5 poczekać parę lat na midgen refresh (jeśli w ogóle nastąpi)? Najbliższe exy pójdą też na PS4, chociaż pewnie nie takie ładne/płynne jak na PS5, więc w sumie na razie nic nie tracę, jeśli trochę poczekam.

Po prostu mam ochotę kupić jakiś nowy sprzęt, bo mój obecny to ewidentnie nie jest demon prędkości. ;) Ale nie wiem, co będzie najbardziej przyszłościowe. Fwiw, jestem casualem i parę klatek w tę czy w drugą stronę nie robi mi różnicy. Byle gry chodziły i nie wyglądały jak z 2005 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, kanon7 napisał:

DS to odgrzewany kotlet, a gt7 wygląda dla mnie z teksturami na medium - wolę sobie gameplay'a nie przypominać :/

ds wyglada kozacko i jak tak wygladaja remaki to jak dla mnie moga cala biblioteke z ps1/2/3 remakowac (gt7 wyglada bardzo blisko gt sport z lekko poprawionym oswietleniem co nie jest jakas duza wada bo to i tak jedna ladniejszych gier wyscigowych tylko niech wyjdzie w launch window)

Edytowane przez SNC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, kanon7 napisał:

Źle mnie zrozumiałeś.
Chodziło mi o to że ta specyfikacja PS5 nie ma szans na natywne 4k i 60 fps, a jak będą chcieli dać dla 4k 60 fps'ów, to tylko poprzez DLSS lub inne sztuczki, gdyż zwykłe wyciągnięcie 4k60 na PS5 to chyba na teksturach medium, lub low.

PS5 - 8.5 cm szerokości (bez białych elementów obudowy - dekoracyjnej)
XSX - 15 cm szerokości.

Dużo łatwiej wsadzić wentylator, duży i cichy do obudowy o szerokości 15cm, aniżeli 8.5cm.

tylko szerokosc konsoli wplywa na przeplyw powietrza ? 

https://www.theverge.com/2020/9/16/21438782/sony-ps5-size-specs-dimensions-console-huge-large-big

"The PS5 is the biggest game console in modern history"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SNC napisał:

tylko szerokosc konsoli wplywa na przeplyw powietrza ? 

https://www.theverge.com/2020/9/16/21438782/sony-ps5-size-specs-dimensions-console-huge-large-big

"The PS5 is the biggest game console in modern history"

Nie tylko szerokość, ale jak widać na zdjęciach wyrzut powietrza jest z tyłu PS5. Więc wiatrak musi być zamontowany szerokością do szerokości PS5. A wiatrak do 8.5 cm szerokości nie będzie tak wydajny i cichy jak by miał wielkość do 15cm jak w XSX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, .winter. napisał:

Szkoda, że nie dali czarnego ps5 na start. Wyglądałby o wiele lepiej niż biała wersja.

playstation-5.jpg

Czy ja wiem? Biała nadal bardziej mi się podoba i taką też mam zamiar kupić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kanon7 napisał:

Nie tylko szerokość, ale jak widać na zdjęciach wyrzut powietrza jest z tyłu PS5. Więc wiatrak musi być zamontowany szerokością do szerokości PS5. A wiatrak do 8.5 cm szerokości nie będzie tak wydajny i cichy jak by miał wielkość do 15cm jak w XSX.

ciezko dyskutowac nie wiedzac jak wyglada chlodzenie (a tez sie na tym specjalnie nie znam) ale z pewnoscia wielkosc konsoli nie jest podyktowana wydzimisiem dezajnera a wlasnie dostarczeniem odpowiedniego chlodzenia i przeplywu powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, ODIN85 napisał:

Bo nie taki był sens nowego Ps5.

A  60 to by chcieli tylko pcciarze.

PCciarze szukający 60k/s na konsoli to powinni celować raczej w XBOX SERIES X bo tam jest te 30-35% więcej mocy 

24 minuty temu, Rosveen napisał:

Koledzy, doradźcie.

Mam obecnie PS4 Slim i lapka z GTX 1050 na pokładzie, więc jeśli Cyberpunk pójdzie na Low, to i tak będzie święto. :D Mam też 2+ lat Game Passa, ale nigdy wcześniej nie miałam Xboxa.

Którą konsolę lepiej kupić w takiej konfiguracji? Serce mówi PS5, bo przyzwyczajenie, mam już tam całą bibliotekę gier i prędzej czy później wyjdą ciekawe exclusivy, ale z drugiej strony marketing Sony wygląda dość niepokojąco... Microsoft wydaje się mieć bardziej ogarnięta i jasną propozycję w tej generacji.

Więc może lepiej wziąć teraz XSX, tam ograć multiplatformy, a z PS5 poczekać parę lat na midgen refresh (jeśli w ogóle nastąpi)? Najbliższe exy pójdą też na PS4, chociaż pewnie nie takie ładne/płynne jak na PS5, więc w sumie na razie nic nie tracę, jeśli trochę poczekam.

Po prostu mam ochotę kupić jakiś nowy sprzęt, bo mój obecny to ewidentnie nie jest demon prędkości. ;) Ale nie wiem, co będzie najbardziej przyszłościowe. Fwiw, jestem casualem i parę klatek w tę czy w drugą stronę nie robi mi różnicy. Byle gry chodziły i nie wyglądały jak z 2005 roku.

Powiedziałbym że najlepiej obie ale jak wybierać i tylko jedna to lepszy będzie XBOX SERIES X 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, azgan napisał:

PCciarze szukający 60k/s na konsoli to powinni celować raczej w XBOX SERIES X bo tam jest te 30-35% więcej mocy 

powiedzmy ze gra chodzi 46 klatek ps5, 60 xsx w 4k, co robi dev, obcina klatki na ps5 do 30 czy rozdzialke do ~1800p ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, ODIN85 napisał:

Sx a Ps5 jak pro wyjdzie.

Jak będzie PS5PRO to i Microsoft wyda bardziej dopakowanego XBOX'a ?

4 minuty temu, SNC napisał:

powiedzmy ze gra chodzi 46 klatek ps5, 60 xsx w 4k, co robi dev, obcina klatki na ps5 do 30 czy rozdzialke do ~1800p ? ;)

Ja nie mam z tym problemów jak dla mnie to EX'y SONY mogą śmigać nawet w 30k/s i 1800p z szachownicą a do całej reszty wybiorę i tak XSX?

Jak będzie VRR po HDMI2.1 to nawet i 45 klatek będzie dobre

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SNC napisał:

powiedzmy ze gra chodzi 46 klatek ps5, 60 xsx w 4k, co robi dev, obcina klatki na ps5 do 30 czy rozdzialke do ~1800p ? ;)

Będzie VRR 40-60fps

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, lukadd napisał:

Będzie VRR 40-60fps

watpie bo ile ludzi ma tv z vrr (ewentualnie jako opcja moze)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Qrdel napisał:

Sam się od lat zastanawiam czy zwyczajnie branża nie podryfowała w złą stronę. Parcie na wyższą rozdzielczość przy pewno średnim rozmiarze tv około 60cali jest lekkim bezsensem. Już 1440p wygląda bardzo ładnie i zdecydowana większość obecnych średniaków graficznych da radę z 30klatkami w tej rozdzielczości - 4k to ostateczna bariera - tutaj pasuje tylko fpsy podbijać i ubogacać świat o nowe technologie, detale etc. 8k jest imho zupełnym absurdem, bo nikt nie siedzi metr od TV, a  z 3-4 różnica rozdzielczości dla jasia kowalskiego staje się niezauważalna. Cierpi za to sprzęt, który musi się gotować generując te 8k...

W sumie to Uncharted 4 i The Lost Legacy śmiga w 1440p i doborze to wygląda na PS4PRO. W jakiej rozdziałce jest The Last of Us Part II?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ci co nie mają VRR w TV, będą mieć dwie opcje grać na lock 30fps lub 40-60 bez synchronizacji z judderem. Do tej pory większość gier działających na konsolach w konsolowym "60fps" to był jednak przedział 40-60fps.

Nieliczne tylko w miarę trzymały 60fps jak np. samochodówki GTS,

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...