Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jej całkiem nie zamkniesz to się nie spoci, byleby przewiew był (nie zabudowany tył) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeśli chodzi o konsole to tryb HGIG jest w sumie tym najwłaściwszym. Dynamiczne mapowanie to jest bajer rozjaśniający cały ekran, czernie i wpływający mocno na jakość detali w jasnych partiach.

Off, lub najlepiej HGiG to, że będzie ciemniejszy to fakt, bo HDR ma nie rozwalać czerni i detali, a ma je wyciągać. HGIG prawidłowo skalibrowany w ustawieniach konsoli i do tego w ustawieniach gry najlepiej odda HDR.

Dwa obrazki pokazujące jak można rozwalić HDR przez dynamiczne mapowanie czy złe ustawienia. Detale w jasnościach powinny być widoczne.

nZecYJH9945oNBdLggUKCK-970-80.png.webp

NiMf4wvu2d4zQbqgj24McQ-970-80.png.webp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynamiczne mapowanie powinno wyciągnąć jasne partie których nasz ekran nie jest w stanie poprawnie wyświetlić. Nie powinien tykać się ciemnych partii i rozjaśniać wszystko jak to zazwyczaj robi dynamiczne mapowanie.

Nic z tego HDR nie zostaje jak TV wszytko podciąga pod te same parametry.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kadajo napisał:

Ale jaka implementacja. obraz się powinno ustawić zgodnie z wytycznymi a nie jakaś implementacja.

 

Zobacz sobie RE Village na PS5, z hgig jest za ciemno w wiosce w dzien.

Pisze o implementacji hdr w grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Sheeneek napisał:

Zobacz sobie RE Village na PS5, z hgig jest za ciemno w wiosce w dzien.

Pisze o implementacji hdr w grze.

Imho dla tego bo źle ustawiony HDR. Po pierwsze kalibracja pod ten tryb w ustawieniach konsoli, po drugie odpowiednie ustawienie HDR w ustawieniach gry.

HGiG czy off dla HDR w ustawieniach TV to są tryby najmniej ingerujące w metadane, które są w danej grze.

Ale dynamiczne mapowanie zawsze będzie jaśniejsze, bo ono tak działa rozjaśnia cały obraz, nie tylko jasności, ale i czernie. No, ale niektórzy tak lubią to jest podobnie jak niektórzy lubią oglądać TV/filmy SDR w trybach dynamicznych gdzie cały obraz jest nadmiernie rozjaśniony i przekolorowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukadd napisał:

Imho dla tego bo źle ustawiony HDR. Po pierwsze kalibracja pod ten tryb w ustawieniach konsoli, po drugie odpowiednie ustawienie HDR w ustawieniach gry.

HGiG czy off dla HDR w ustawieniach TV to są tryby najmniej ingerujące w metadane, które są w danej grze.

Ale dynamiczne mapowanie zawsze będzie jaśniejsze, bo ono tak działa rozjaśnia cały obraz, nie tylko jasności, ale i czernie. No, ale niektórzy tak lubią to jest podobnie jak niektórzy lubią oglądać TV/filmy SDR w trybach dynamicznych gdzie cały obraz jest nadmiernie rozjaśniony i przekolorowany.

No wlasnie w REV jakos slabo to wygladalo, ciezko tez cos nie tak skalibrowac, w konsoli to 2min przeciez i proste jak budowa cepa. W grze to prawde mowiac juz nie pamietam co tam bylo do ustawiania ale napewno sie bawilem. I niestety dzien wygladal jak wieczor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Sheeneek napisał:

Zobacz sobie RE Village na PS5, z hgig jest za ciemno w wiosce w dzien.

Pisze o implementacji hdr w grze.

A nie ma kalibracji HDR w samej grze ?
Tak czy siak HGIG to nie jest odpowiedz na każdy problem z HDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Sheeneek napisał:

No wlasnie w REV jakos slabo to wygladalo, ciezko tez cos nie tak skalibrowac, w konsoli to 2min przeciez i proste jak budowa cepa. W grze to prawde mowiac juz nie pamietam co tam bylo do ustawiania ale napewno sie bawilem. I niestety dzien wygladal jak wieczor.

Ja grałem tylko w demko i na PC i na PS4 pro nie miałem problemu z kalibracją hdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzien masz dopiero pozniej jak jestes w wiosce, na poczatku tez wygladalo ok, ale juz tam moim zdanie bylo zbyt ciemno. 

Ciezko mi to teraz pokazac o co chodzi bo nie mam gry.

Poza tym zeby HGIG wyladal dobrze wymaga on tego zeby gra go wspierala ( a chyba chodzi o to zeby w pelni polegala na tej kalibracji w konsoli), tego czy REV tak robi to juz nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Imho po prostu jest ci za ciemno, ale można to lekko podbić przy kalibracji ustawień gry i podczas kalibracji trybu HDR w konsoli. Tryb dynamiczny będzie dużo jaśniejszy bo on tak działa i jak niektóre dzienne sceny powiedzmy jeszcze ujdą przy tym nadmiernym rozświetleniu mimo przepalenia detali, to gdy pojawią się nocne to robi się tragedia i zamiast nocy masz szarówkę z wypranymi czerniami.

Sam HGIG to jest ogólnie tryb, który ma za zadanie wyłączyć algorytmy TV z przetwarzania obrazu HDR i podać obraz w takiej postaci w jakiej są zakodowane metadane w materiale.

W różnych TV nawet jak dasz mapowanie na OFF to TV i tak częściowo stosuje swoje algorytmy dla obrazu HDR. HGIG nawet jak gra go oficjalnie nie wspiera będzie działał podobnie jak tryb off, z tą różnicą, że potrafi lepiej wyciągać detale w jasnych partiach obrazu. Tryb off potrafi trochę mocniej je gubić i robić takie mocniejsze mleczko w jasnościach.

Edytowane przez lukadd
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, lukadd napisał:

Sprawdź jeszcze ustawienie off w porównaniu z HGiG

Hgig zdecydowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, azgan napisał:

No to nie bardzo pomagają bo środek muszę wycierać dzień w dzień inaczej widać kurz właśnie na tym piano black. Białych boków faktycznie nie muszę ruszać ?

U mnie konsole i tak zawsze stoją za tv, albo w jakimś niewidocznym miejscu - przecieram raz na ruski rok jak juz jest dużo kurzu  :D 

Muszę w koncu się ps4 pro pozbyć bo mi tylko graci.. 

kWvBLi0.jpg
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Winter™ napisał:

Taka ciekawostka odnośnie HDRu i implementacji standaryzacji HGIG w telewizorach.

Odpaliłem trial nowej FIFY 22 i porównałem HDR na HGIG i z włączoną funkcją Dynamicznego mapowania tonów. Wynik? Jest zdecydowanie lepiej z HGIG, a jeszcze wcześniej praktycznie wszystkie gry były lepsze bez HGIG, bo było zbyt ciemno. Teraz jest i jaśniej i kolory lepsze.

Długo kazali na to czekać 

HDR w grach będzie jeszcze lepszy. Microsoft, Sony i inni gracze łączą siły https://ithardware.pl/aktualnosci/hdr_w_grach_bedzie_jeszcze_lepszy_microsoft_sony_i_inni_gracze_lacza_sily-7002.html

HDR w grach zostanie zoptymalizowany przez firmy z branży https://www.purepc.pl/hdr-w-grach-zostanie-zoptymalizowany-przez-firmy-z-branzy

ale skoro mówicie że wreszcie będzie można zrobić dobry użytek z bajerów w TV za które i tak zapłaciliśmy to tylko się cieszyć ?

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

What is HGiG?

 

'HGiG' stands for 'HDR Gaming Interest Group'. As the name suggests, rather than a format or spec, it's a consortium of companies that have come together in order to create guidelines and best practices for the implementation of HDR in gaming. Console-makers Microsoft and Sony instigated the creation of HGiG, and members include TV manufacturers such as LG, Samsung and Panasonic, and game developers and publishers such as Activision, EA, Rockstar and Ubisoft.

Czyli nie wszyscy twórcy gier i producenci tv są w tym aliansie.

Nie wiem co tam Rockstar robi, bo żadna z ich gier nie ma nawet podstawowej implementacji HDRu na jakimkolwiek poziomie. RDR2 to był cyrk.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znowu marketingowy BS... do porządnie działającego HDR sa potrzebne wyświetlacze które wyciągną co najmniej 4 tys. nitów bez żadnych problemów a nie jakieś półśrodki w postaci dynamicznego mapowania które jedno naprawia a piec innych rzeczy zepsują... Jedyne sensowne dynamiczne mapowanie ma Dolby Vision, dlatego to właśnie DV najlepiej wygląda z aktualnych technologii HDR na rynku. A dlaczego ? Ano dlatego ze materiały DV maja dynamiczne metadane już zaimplementowane w samym sygnale, mówiąc krotko ktoś kto się na tym znal w labach Dolby przygotował dany transfer a nie jakiś algorytm W TV. Dlatego DV nie ma żadnych problemów a on sam wygląda jak się najlepiej da na danym wyświetlaczu.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hgig to żadna rewolucja. Działa to na tej samej zasadzie co zwykły HDR10. Tyle, że pomija algorytmy mapowania TV co może być jakimś plusem. Ale i tak pod warunkiem poprawnej kalibracji bo jak nie skalibrujemy poprawnie to i tak będzie dupton.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, kadajo napisał:

Znowu marketingowy BS... do porządnie działającego HDR sa potrzebne wyświetlacze które wyciągną co najmniej 4 tys. nitów bez żadnych problemów a nie jakieś półśrodki w postaci dynamicznego mapowania które jedno naprawia a piec innych rzeczy zepsują... Jedyne sensowne dynamiczne mapowanie ma Dolby Vision, dlatego to właśnie DV najlepiej wygląda z aktualnych technologii HDR na rynku. A dlaczego ? Ano dlatego ze materiały DV maja dynamiczne metadane już zaimplementowane w samym sygnale, mówiąc krotko ktoś kto się na tym znal w labach Dolby przygotował dany transfer a nie jakiś algorytm W TV. Dlatego DV nie ma żadnych problemów a on sam wygląda jak się najlepiej da na danym wyświetlaczu.

Referencyjny wyświetlacz ma zdaje się gdzieś pod właśnie 4 tysiące nitów. Nie mniej mija się to kompletnie z celem, bo mnie już przy CX wypala gały w nocy, mimo ambientowego oświetlenia z 3 LEDów.

Przyszłość to Dolby Vision, HDR10+ się nie przyjął, a Samsung nadal upiera się przy swoim. Gdyby zaimplementowali DV w swoich TV to pewnie bym się zastanowił nad ich ofertą, a takto nie ma sensu nawet rozważać. Rożnica jest widoczna.

12 minut temu, lukadd napisał:

Hgig to żadna rewolucja. Działa to na tej samej zasadzie co zwykły HDR10. Tyle, że pomija algorytmy mapowania TV co może być jakimś plusem. Ale i tak pod warunkiem poprawnej kalibracji bo jak nie skalibrujemy poprawnie to i tak będzie dupton.

Rewolucja to będzie, jak TV z konsolą same wszystko poustawiają odpowiednio. Teraz nawet advanced user może mieć problemy z ustawieniem wszystkiego odpowiednio, bo każdy twierdzi co innego. Często też niektórzy upierają się aby włączać Dynamiczny kontrast pod HDR, co mocno rozjaśnia obraz, ale niszczy detale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, kadajo napisał:

Znowu marketingowy BS... do porządnie działającego HDR sa potrzebne wyświetlacze które wyciągną co najmniej 4 tys. nitów bez żadnych problemów a nie jakieś półśrodki w postaci dynamicznego mapowania które jedno naprawia a piec innych rzeczy zepsują... Jedyne sensowne dynamiczne mapowanie ma Dolby Vision, dlatego to właśnie DV najlepiej wygląda z aktualnych technologii HDR na rynku. A dlaczego ? Ano dlatego ze materiały DV maja dynamiczne metadane już zaimplementowane w samym sygnale, mówiąc krotko ktoś kto się na tym znal w labach Dolby przygotował dany transfer a nie jakiś algorytm W TV. Dlatego DV nie ma żadnych problemów a on sam wygląda jak się najlepiej da na danym wyświetlaczu.

Polsrodki? zgadza sie, tylko ze na takie wyswietlacze pod strzechami jeszcze troche poczekamy, wiec robia co moga zeby zapewnic lepsza jakosc na "dzisiaj".

No DV wyglada ladnie, tyle ze nie kazdy chce placic Dolby za uzywanie ich technologii, otwarty standard to jest to czego trzeba zeby to mialo rece i nogi przy obecnych wyswietlaczach i pewnie jeszcze przez kilka dobrych lat. 

Swoja droga wie ktos czy implementacja DV wymaga oplat ze strony dewow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś nie ma w co grać to brać Kene, świetna jest, tak się wciągnąłem, że nawet Deathloop nie odpaliłem i napewno nie jest na tylko kilka godzin, spokojnie około 10 można z niej wycisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Sheeneek napisał:

Polsrodki? zgadza sie, tylko ze na takie wyswietlacze pod strzechami jeszcze troche poczekamy, wiec robia co moga zeby zapewnic lepsza jakosc na "dzisiaj".

No DV wyglada ladnie, tyle ze nie kazdy chce placic Dolby za uzywanie ich technologii, otwarty standard to jest to czego trzeba zeby to mialo rece i nogi przy obecnych wyswietlaczach i pewnie jeszcze przez kilka dobrych lat. 

Swoja droga wie ktos czy implementacja DV wymaga oplat ze strony dewow?

Na pewno wymaga opłaty. Dlatego DV for gaming nie pojawiło się na PS5, choć nie ma wyłączności dla XSX.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licencja DOLBY VISION na pewno jest płatna 

Gry na Xbox Series X będą piękniejsze - nadchodzi wsparcie dla Dolby Vision https://www.benchmark.pl/aktualnosci/gry-na-xbox-series-x-beda-obslugiwac-dolby-vision.html

Osobiście wolałbym DOLBY VISION w PS5 ale jak nie ma to dobre i to wsparcie dla HGIG 

24 minuty temu, Winter™ napisał:

Na pewno wymaga opłaty. Dlatego DV for gaming nie pojawiło się na PS5, choć nie ma wyłączności dla XSX.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o $ ?

Tak jak mówisz nie na innego sensownego wytłumaczenia czemu PS5 nie wspiera DOLBY VISION zwłaszcza że TV od SONY posiadają takie wsparcie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Winter™ napisał:

Referencyjny wyświetlacz ma zdaje się gdzieś pod właśnie 4 tysiące nitów. Nie mniej mija się to kompletnie z celem, bo mnie już przy CX wypala gały w nocy, mimo ambientowego oświetlenia z 3 LEDów.

Przyszłość to Dolby Vision, HDR10+ się nie przyjął, a Samsung nadal upiera się przy swoim. Gdyby zaimplementowali DV w swoich TV to pewnie bym się zastanowił nad ich ofertą, a takto nie ma sensu nawet rozważać. Rożnica jest widoczna.

Rewolucja to będzie, jak TV z konsolą same wszystko poustawiają odpowiednio. Teraz nawet advanced user może mieć problemy z ustawieniem wszystkiego odpowiednio, bo każdy twierdzi co innego. Często też niektórzy upierają się aby włączać Dynamiczny kontrast pod HDR, co mocno rozjaśnia obraz, ale niszczy detale.

Bo w HDR nie chodzi o to żeby wypalało oczy tylko żeby rozpiętość tonalna mogla być maksymalnie wysoka. Przy ekranie który ma 4 tys. nitów on tyle będzie oddawał punktowo, tak jak punktowo w sygnale będziesz miał 4 tys. nitów. Ogólnie wprowadzenie HDR tak wcześniej do TV zapewne zostało tylko podyktowane stagnacja na rynku TV w technologiach. Na HDR nadal żaden TV nie jest gotowy i jeszcze długo nie będzie.
Jedno natomiast jest pewne, to nigdy nie będzie zdrowe dla oczu, jakby nie zaklinać rzeczywistości i czarować marketingowym BS, to jest sztuczne światło i im ono będzie silniejsze tym gorzej dla naszych oczu.

Advanced user skalibruje sobie wszytko do standardów jakie są. To są osoby które wiedza co jest 5.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Bo w HDR nie chodzi o to żeby wypalało oczy tylko żeby rozpiętość tonalna mogla być maksymalnie wysoka. Przy ekranie który ma 4 tys. nitów on tyle będzie oddawał punktowo, tak jak punktowo w sygnale będziesz miał 4 tys. nitów. Ogólnie wprowadzenie HDR tak wcześniej do TV zapewne zostało tylko podyktowane stagnacja na rynku TV w technologiach. Na HDR nadal żaden TV nie jest gotowy i jeszcze długo nie będzie.
Jedno natomiast jest pewne, to nigdy nie będzie zdrowe dla oczu, jakby nie zaklinać rzeczywistości i czarować marketingowym BS, to jest sztuczne światło i im ono będzie silniejsze tym gorzej dla naszych oczu.

Advanced user skalibruje sobie wszytko do standardów jakie są. To są osoby które wiedza co jest 5.

Oczywiste oczywistości. HDR, szeroki gamut itp itd przybliża nas do tego jaki obraz odbieramy na codzień patrząc przez okno. Jak będziesz patrzeć prosto w słońce też nie będzie to zdrowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dlatego rozumiem kwestie postępu ale na dłuższą metę nie da się oglądać wszystkiego w HDR bo nasze oczy wymiękną. Mnie osobiście HDR powiewa. Do pełnego zadowolenia z obrazu wystarcza mi SDR FHD/QHD/UHD, skalibrowany OLED, Bluray i PC do gier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...