Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Co wy myślicie o tym 3d audio na TV? Przetestowałem w dwóch grach, I pierwsze wrażenia WTF? Generalnie zupełnie inaczej wszystko brzmi niż na standardowych ustawieniach, czy się tam idzie doszukać 3d, nie wiem. W każdym razie jest inaczej, czy lepiej, hmmm.

 

Edit

Nie wiem jak u was, ale u mnie o niebo lepiej przy wyłączonej opcji "zastosuj wyniki pomiarów do dźwięku 3D"

Edytowane przez Tomek1623

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jakby co na dysku od XBOX SERIES X nie działa (nie spełnia wymagań) :E

Samsung 980 bez dopisku PRO (Gen3) też kaplica 😊

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dobra, mam i ja. Muszę przyznać, że pad od plejki jak dla mnie z 10x lepszy niż ten od Koksa, jeśli chodzi o wyprofilowanie. Jest większy, grubszy, masywniejszy i lepiej leży. Na Koksowym dłonie mi spadają do wewnątrz, tutaj nic bym nie zmienił, a haptyczne wibracje to serio game changer. Teraz nie wiem jak mogłem się bez tego wcześniej obejść, o wiele większa immersja. 

Edytowane przez TmK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, TmK napisał:

Dobra, mam i ja. Muszę przyznać, że pad od plejki jak dla mnie z 10x lepszy niż ten od Koksa, jeśli chodzi o wyprofilowanie. Jest większy, grubszy, masywniejszy i lepiej leży. Na Koksowym dłonie mi spadają do wewnątrz, tutaj nic bym nie zmienił, a haptyczne wibracje to serio game changer. Teraz nie wiem jak mogłem się bez tego wcześniej obejść, o wiele większa immersja. 

No heptyka jest swietna, ale mi juz lepiej lezy w rekach ten od Xa.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, azgan napisał:

 

Potwierdził tylko to co mówiło DF. Dysk wewnętrzny konsoli oprócz uruchamiania gier jeszcze obsługuje system operacyjny, zapisuje rozgrywkę itd i pewnie keszuje tekstury... Dlatego dysk na m.2 jest szybszy. 

Sabrent ma jeszcze jeden fajny bajer w zanadrzu. Nie długo wejdzie do sprzedaży. Radiator w kształcie klapki. Już linka dawałem do tego bajeru. Gdyby nie to że już kupiłem samsunga 980pro to pewnie bym wybrał tą opcję. Najbardziej mi się podoba. 

 

 

Edytowane przez zaodrze244

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, azgan napisał:

Lipa że tylko na głośnikach wbudowanych w TV a nie dali już wsparcia dla kina domowego i soundbarów.

Kino domowe nie potrzebuje tempesta, gra wysyla dzwiek surround tak czy siak. A co do soundbarow - one sa dobre przy ogladaniu meczu i jakiejs telewizji/seriali. Widzialem wiele z nich ostatnimi czasy bo skladam 5.1.4 i kazdy soundbar, nawet te za 10k to byly popierdolki i protezy jesli chodzi o dzwiek przestrzenny. 

 

14 godzin temu, Tomek1623 napisał:

Co wy myślicie o tym 3d audio na TV? Przetestowałem w dwóch grach, I pierwsze wrażenia WTF? Generalnie zupełnie inaczej wszystko brzmi niż na standardowych ustawieniach, czy się tam idzie doszukać 3d, nie wiem. W każdym razie jest inaczej, czy lepiej, hmmm.

 

Edit

Nie wiem jak u was, ale u mnie o niebo lepiej przy wyłączonej opcji "zastosuj wyniki pomiarów do dźwięku 3D"

Nie wiem jak cos co stoi przed Toba ma robic surround. Moze dawac jakas imitacje. O ile na sluchawkach sie to sprawedza to wszelkie tv/soundbary nie nadaja do tego. Zwykle kino 5.1 robi 100x lepsza robote. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
25 minut temu, joloxx9 napisał:

Kino domowe nie potrzebuje tempesta, gra wysyla dzwiek surround tak czy siak. A co do soundbarow - one sa dobre przy ogladaniu meczu i jakiejs telewizji/seriali. Widzialem wiele z nich ostatnimi czasy bo skladam 5.1.4 i kazdy soundbar, nawet te za 10k to byly popierdolki i protezy jesli chodzi o dzwiek przestrzenny. 

 

 

Produkuj się dalej. Gdyby było niepotrzebne nie zapowiadali by tego również dla zestawów kina domowego 

Wsparcie dla dźwięku 3D (virtual surround sound) w głośnikach telewizorów oraz systemach kina domowego ma nadejść w bliżej niesprecyzowanym jeszcze terminie.

Źródło:

https://www.gry-online.pl/hardware/ps5-wystartuje-bez-pelnego-wsparcia-tempest-3d-audiotech/z31e9b2

Na tą chwilę dodali do TV zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To będzie nic innego jak mixowanie zwykłego stereo surround do Tempest pytanie tylko po kiego czorta bo to gówno nie dość ze namiesza w źródle to jeszcze pogorszy jakość dźwięku. To jest jakaś bzdura bo jeśli PS5 ma wsparcie dźwięku wielokanałowego takiego jak DD, DTS, DA i DTSX to już wysyła dźwięk surround a to TV z niego robi resztę.

Sony jak zwykle pisze jakieś głupoty i sami nie wiedza o co chodzi. A ten caly Tempest to jest to samo co Windows Sonic, Dolby Atmos for Headphons itd. Laik nie zna się i nie rozumie ze miksowany z wielokanałowego sygnał stereo DD którego się dziś używa jest kodowany tak ze ma w sobie praktycznie zawsze DS. Konsola na bank nie wysyła do takiego TV po HDMI zwykłego stereo lub DS (chyba ze można to wymusić) bo wtedy z takiego TV do Soundbara tez będzie trafiało tylko stereo czy DS a nie Atmos czy jaki kolwiek inny sygnał wielokanałowy. Elementarny brak wiedzy w zakresie dźwięku przestrzennego widać tutaj ewidentnie.

Z tego co widzę PS5 nie ma osobnego HDMI tylko dla dźwięku wiec za każdym razem jak będzie sytuacja ze macie uruchomiony ten pseudo Surround to zapomnijcie o Atmosie i innych fajnych kodekach.

Edytowane przez kadajo
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

 To jest jakaś bzdura bo jeśli PS5 ma wsparcie dźwięku wielokanałowego takiego jak DD, DTS, DA i DTSX .

PS5 wspiera tylko Dolby Digital i DTS w opcjach konsoli nie można wybrać ani Dolby Atmos ani DTS:X dla zestawów nagłośnienia 🤗.

Dolby Atmos i DTS:X wspiera XBOX SERIES X a nie PlayStation 5 - pomyliły Ci się konsole 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie to było kluczowe w tym co napisałem. Dla dźwięku surround (nie mylić z dyskretnym wielokanałowym) nie ma znaczenia czy będzie Dolby Digital czy Dolby Atmos czy będzie DTS czy DTS:X. Bo i tak on jest tworzony tylko z podstawowego "core" czyli z DD lub DTS.

Zresztą z tego co pamiętam Tempest został zaprojektowany dla słuchawek a nie głośników wolnostojących wiec po kiego uja oni chcą to dodać poza marketingowym błyskaniem nie mam pojęcia bo to będzie działać słabo lub wcale.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, azgan napisał:

Produkuj się dalej. Gdyby było niepotrzebne nie zapowiadali by tego również dla zestawów kina domowego 

Wsparcie dla dźwięku 3D (virtual surround sound) w głośnikach telewizorów oraz systemach kina domowego ma nadejść w bliżej niesprecyzowanym jeszcze terminie.

Źródło:

https://www.gry-online.pl/hardware/ps5-wystartuje-bez-pelnego-wsparcia-tempest-3d-audiotech/z31e9b2

Na tą chwilę dodali do TV zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 

Co sie mam produkowac? Lykasz bajeczki producentow i tyle. To ze oni na glosnikach stereo puszczaja zmiksowane kanaly to przeciez nic nowgo, moje pradawne glosniki logitecha mialy taka mozliwosc, ba cos co mialem okolo 2003r na biurku mialo magiczny guzik surround. 

 

Zeby poczuc i miec prawdziwy surround to dzwieki musza dochodzic z roznych stron, tak to dziala. Na sluchawkach da sie to super upozorowac, ale nie na czyms co jest 2m przed Toba. Dziwek wyjdzie zmodulowany, ale co z tego skoro bedzie przed Toba? Ostatnimi czasy przekopuje fora itd bo komponuje sprzet, bylem w sklepach i testowalem soundbary nwaet w takich specjalnych pokojach pokazowych. Mozna czarowac na papierze, wciskac nieswadomym ludziom magiczne napisy, fizyczne glosniki to fizyczne glosniki I smiem twierdzic, ze zwykle dolby 7.1 zjada atmosowy soundbar na sniadanie jesli chodzi o pozycjonowanie. Co mi z 128 kanalow skoro dzwiek i tak mi bedzie dochodzic z przodu? Celowanie glosnikami w sufit to kolejna smieszna rzecz :E 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, kadajo napisał:

Sony jak zwykle pisze jakieś głupoty i sami nie wiedza o co chodzi. A ten caly Tempest to jest to samo co Windows Sonic, Dolby Atmos for Headphons itd.

Moja ulubiona strona internetu. Grupa projektantów nie wie, ale całe szczęście mamy @kadajo który ich nauczy :) 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 minut temu, kadajo napisał:

 wiec po kiego uja oni che to dodac poza marketinogwym blyskaniem

No wlasnie po to, moga teraz napisac ze bedzie to dzialac na tv i ludzie znow maja o czym mowic, to ze jest to smieszny mikser kanalow to inna sprawa.

Teraz, zapsu napisał:

Moja ulubiona strona internetu. Grupa projektantów nie wie, ale całe szczęście mamy @kadajo który ich nauczy :) 

Ale niech sobie dodaja co chca, kazdy kto mysli chyba widzi ze z pozycjonowanie na dwoch(czy ile tam te smieszne soundbary maja glosnikow) nie ma sensu bo dzwiek dociera do nas z przodu.

 

Soundbary obecnie to moda i wygoda, wrzucasz pod tv dziala, gra lepiej, to super, a to ze ludzie sie nabieraja i doplacaja za nalepke atmos to juz inna sprawa:) 

Edytowane przez joloxx9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 minut temu, zapsu napisał:

Moja ulubiona strona internetu. Grupa projektantów nie wie, ale całe szczęście mamy @kadajo który ich nauczy :) 

Jacy projektanci ? Wiesz co tam się dzieje aktualnie ? Przyszedł marketing i powiedział do inżynierów ze maja dodać Tempest dla TV, ich reakcja na 100% była taka :

Spiderman Laugh GIFs | Tenor

I dlatego masz opóźnienie bo oni teraz siedzą i się zastanawiają jak z gówna maja bata ukręcić.

W dźwięku przestrzennym siedzę już od 25 lat wiec na pewno mam pojęcie. ;) 

Edytowane przez kadajo
  • Haha 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

Jacy projektanci ? Wiesz co tam się dzieje aktualnie ? Przyszedł do nich marketing i powiedział do inżynierów ze maja dodać Tempest dla TV, ich reakcja na 100% była taka :

Spiderman Laugh GIFs | Tenor

I dlatego masz opóźnienie bo oni teraz siedzą i się zastanawiają jak z gówna maja bata ukręcić.

 

Jeżeli chodzi o dźwięk przestrzenny z głośników TV to się z Tobą zgadzam. Natomiast Tempest 3D na słuchawkach ma potencjał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma tak jak inne tego typu kodeki bo zostały do tego zaprojektowane.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
32 minuty temu, joloxx9 napisał:

Co sie mam produkowac? Lykasz bajeczki producentow i tyle. To ze oni na glosnikach stereo puszczaja zmiksowane kanaly to przeciez nic nowgo, moje pradawne glosniki logitecha mialy taka mozliwosc, ba cos co mialem okolo 2003r na biurku mialo magiczny guzik surround. 

 

Zeby poczuc i miec prawdziwy surround to dzwieki musza dochodzic z roznych stron, tak to dziala. Na sluchawkach da sie to super upozorowac, ale nie na czyms co jest 2m przed Toba. Dziwek wyjdzie zmodulowany, ale co z tego skoro bedzie przed Toba? Ostatnimi czasy przekopuje fora itd bo komponuje sprzet, bylem w sklepach i testowalem soundbary nwaet w takich specjalnych pokojach pokazowych. Mozna czarowac na papierze, wciskac nieswadomym ludziom magiczne napisy, fizyczne glosniki to fizyczne glosniki I smiem twierdzic, ze zwykle dolby 7.1 zjada atmosowy soundbar na sniadanie jesli chodzi o pozycjonowanie. Co mi z 128 kanalow skoro dzwiek i tak mi bedzie dochodzic z przodu? Celowanie glosnikami w sufit to kolejna smieszna rzecz :E 

Mam zestaw 5.1 (z tylnymi osobno) nie musisz mi tłumaczyć jak to działa. Czy to są bajeczki SONY to sobie potestuje jak wydadzą Tempest 3D AudioTech dla zestawów nagłośnia. Na słuchawkach mimo dwóch głośników słychać różnicę z tym bajerem. Na XSX też słyszę różnicę jak gra wspiera DOLBY ATMOS.

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@azgan już kiedyś uzgodniliśmy ze nie masz właśnie pojęcia jak to wszystko działa to raz, po drugie to ze słychać różnice nie znaczy ze gra dobrze.

Jedyny powód do stworzenia T3D dla głośników wolnostojących to aktualny brak wsparcia dźwięku surround dla systemów dwu kanałowych, i teraz niech mi jakiś właściciel PS5 to potwierdzi.
Po co ty chcesz to testować jak masz Soundbara który obsługuje kodeki wielokanałowe ? Chyba ze zaczniesz grać z dźwiękiem z TV :E albo na tym SB zaczniesz używać tylko dwóch kanałów :E

Pytanie jak jest tworzone audio w grach dla PS5 bo jeśli na wyjściu gra i tak będzie miała 5.1 lub więcej to należenie na to kolejnego kodeka jakim jest taki Tempest tylko ten dźwięk zniekształci i na 100% pogorszy.

Edytowane przez kadajo
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, kadajo napisał:

@azgan już kiedyś uzgodniliśmy ze nie masz właśnie pojęcia jak to wszystko działa to raz, po drugie to ze słychać różnice nie znaczy ze gra dobrze. Jedyny powód do stworzenia T3D dla głośników wolnostojących to aktualny brak wsparcia dźwięku surround dla systemów dwu kanałowych, i teraz niech mi jakiś właściciel PS5 to potwierdzi.
Po co ty chcesz to testować jak masz Soundbara który obsługuje kodeki wielokanałowe ? Chyba ze zaczniesz grać z dźwiękiem z TV :E

Mam surround - 3 głośniki z przodu, 2 z tyłu + subwoofer i dla mnie gra to dobrze. Jestem zadowolony i nie zmieni tego Twoje marudzenie 🤗.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i nawet nie wiesz kiedy gra prawdziwy dyskretny surround a kiedy matrycowy. :E

Ale jak ktoś pisze ze wsio mu ryba czy jest RT czy SSR to już się uruchamiasz :E

  • Haha 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, zapsu napisał:

Moja ulubiona strona internetu. Grupa projektantów nie wie, ale całe szczęście mamy @kadajo który ich nauczy :) 

Bo tutaj zawsze wszyscy się na wszystkim znają 😉

16 godzin temu, Tomek1623 napisał:

Co wy myślicie o tym 3d audio na TV? Przetestowałem w dwóch grach, I pierwsze wrażenia WTF? Generalnie zupełnie inaczej wszystko brzmi niż na standardowych ustawieniach, czy się tam idzie doszukać 3d, nie wiem. W każdym razie jest inaczej, czy lepiej, hmmm.

 

Edit

Nie wiem jak u was, ale u mnie o niebo lepiej przy wyłączonej opcji "zastosuj wyniki pomiarów do dźwięku 3D"

I jak oceniasz Tempest 3D AudioTech na TV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiedza jest na wyciagnięcie ręki. Wystarczy poczytać ;) reszta to praktyka.

No ale jak wam się nie chce i zamiast tego wolicie siedzieć cały dzień na labie i cytować marketingowe newsy to do siebie możecie mieć tylko pretensje. :E

Here's More Proof That Jimmy Fallon Parties Harder Than You | Happy gif,  Dancing animated gif, Jimmy fallon

12 minut temu, azgan napisał:

Bo tutaj zawsze wszyscy się na wszystkim znają 😉

Spójrz na moja sygnaturkę i potem na swoja i porównaj systemy audio. Z czym ty do mnie starujesz :E

Edytowane przez kadajo
  • Like 2
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...