Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie też ile rdzeni będą mieli do dyspozycji developerzy, w przypadku PS4 przez długi czas było to jedynie 6 rdzeni.

Ps4 maiło 2 modłuy 4 rdzeniowe z taktowaniem 1,6 ghz.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt będzie szybszy, ale to nie znaczy, że starsze gry będą z niego w pełni korzystać. Zwiększenie mocy sprzętu bez poprawek kodu może wprowadzić masę nieprzewidywalnych błędów. Dobry przykład to GTA5, które na PS4 Pro wygląda tak samo jak na slim i w dodatku cały czas się tnie :lol2:

Z wniosku patentowego Sony na testowanie aplikacji można wyczytać, że stworzyli specjalne środowisko testowe ze zmienną konfiguracją. Obstawiam, że w trybie "ps4" APU będzie zrzucać takty do poziomu PS4 żeby zachować podobną wydajność i tym sposobem będą mogli zapewnić sobie jak najmniejszą ilość błędów w grach. Raczej nie będą testować każdej gry z osobna i to jest najszybszy i najlepszy sposób na dodanie kompatybilności.

post-608413-15612294507666_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są 2 rzeczy w nowych konsolach;

ZEN2 8/16

PCIE ssd

To czy gpu będzie maiało 10 czy 12TF juz jest mało ważne. Wreszcie jakiś powiew świeżości dla twórców gier.

Lepsze animacje

lepsza fizyka (destrukcją i interaktywności ze światem)

lepsze symulacje otoczenia (złudzenie żyjącego świata w sandboxach)

Edytowane przez Smogsmok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze są 2 rzeczy w nowych konsolach;

ZEN2 8/16

PCIE ssd

To czy gpu będzie maiało 10 czy 12TF juz jest mało ważne. Wreszcie jakiś powiew świeżości dla twórców gier.

Lepsze animacje

lepsza fizyka (destrukcją i interaktywności ze światem)

lepsze symulacje otoczenia (złudzenie żyjącego świata w sandboxach)

 

Dokładnie, jeśli gry będą wyglądać tak samo jak np. Uncharted 4 ale za to na nieporównywalnie większą skalę, złożoność i bez sztucznych loadingów to wchodzę to 4 kończynami :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie informacje wskazują że w nowej konsoli Sony mają być naprawdę "grube " podzespoły. Ale ja radzę ostudzić emocje ta konsola będzie napewno kosztować około 500$, wątpię czy Sony powtórzy scenariusz z PS3 tracąc sporo kasy na każdej sprzedanej sztuce. Wszak AMD i producent pamięci max zejdą z ceny do 50% w stosunku do ceny rynkowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grube na dziś. W 2020 nie będzie tak różowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie informacje wskazują że w nowej konsoli Sony mają być naprawdę "grube " podzespoły. Ale ja radzę ostudzić emocje ta konsola będzie napewno kosztować około 500$, wątpię czy Sony powtórzy scenariusz z PS3 tracąc sporo kasy na każdej sprzedanej sztuce. Wszak AMD i producent pamięci max zejdą z ceny do 50% w stosunku do ceny rynkowej.

Niech kosztuje o ile tylko będzie mocna, 500$ za ~7 lat grania to nie tak dużo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i tak po 3 latach wyjdzie odświeżona półgeneracja z mocniejszym GPU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Del

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i tak po 3 latach wyjdzie odświeżona półgeneracja z mocniejszym GPU.

Co 3 lata dać te 500$ jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pincet $. Robiąc upgrade starą konsolke sprzedajesz. Mnie upgrade z ps4 na pro wyniósł ~500, ale pln :E, a jednak konsolka sporo mocniejsza.

Po 3-4 lata to dobry czas na upgrade.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi kosztami to niektórzy grubo przesadzają, ceny jakie płaci Sony za podzespoły mają się nijak do cen rynkowych. Za same pamięci płacą sporo, sporo mniej niż kosztują w dystrybucji a to dlatego, że biorą w gigantycznych ilościach i prosto od producentów. Jedno PS4 to aż 16 kostek pamięci GDDR5. Nawet gdyby Samsung sprzedawał je Sony po 5$ za sztukę to już dla producenta jest to 800 mln $ przychodu przy 10 mln sprzedanych konsol. Na takim rynku jak konsole nacisk jest kładziony na to, żeby zarabiać na ilości a nie na sztuce.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konsoli niema złączy jest tylko jedno PCB. Tam masz pamięć wlutowaną w PCB niema slotu na DDR który też kosztuje jest jedno chłodzenie nie tak jak w kompie że Proc oddzielnie,Grafa oddzielnie i jeszcze buda i zasilacz oddzielnie a zdarza się jeszcze chłodzenie na sekcji zasilania czy na chipset. No i nie trzeba nie wiadomo ile miejsc na karty rozszerzeń robić czy nawet wyjść. W PC gniazdo procesora sporo kosztuje a w konsoli masz lutowany proc do płyty.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mówiłem o pamięci GDDR6, w kartach graficznych też jest lutowana, tak samo jak GPU. Zresztą sideband kiedyś wspominał, że taka Nvidia płaci około 1$ za GDDR5 także o czym my tu mówimy :E Sony ma znacznie większe pole do negocjacji ceny niż przeciętny "kowalski". Tutaj chociażby szacowane koszty produkcji PS4 w 2013 roku

 

 

PlaystationCostbySubsystemLarge.jpg

 

 

Co się z tego możemy dowiedzieć? Napęd Blu-ray mógł kosztować Sony 28$, cena do dziś nieosiągalna dla przeciętnego kowalskiego, dalej mamy koszt całego APU na poziomie 100$ gdzie więcej kosztował sam Radeon 7850 w dniu premiery. później widzimy pamięć GDDR5, 88$ za 16 kostek. Biorąc pod uwagę, inflację itd nie sądzę aby PS5 przekroczyło 500$ jeśli chodzi o koszt produkcji. Dla porównania wyprodukowanie jednego PS3 w 2006 roku kosztowało bagatela ponad 800$ :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak oni i tak na grach zarabiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na grach i na PS+. Z tego względu nie muszą zarabiać na sprzęcie.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze jakiś nowy abonament z filmami ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że Sony wybierze 7nm EUV (7nm+) do produkcji. Dzięki temu, osiągalna będzie lepsza efektywność energetyczna Navi i Zen 2. Da się tak zmieścić szybszy sprzęt. GPU o poziomie 5700 byłoby niezadowalające, pamiętajmy, że to prawdopodobnie sprzęt na całą kolejną dekadę, a nie na rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie kwestia tego co Sony wybierze tylko raczej tego czym będzie dysponować TSMC ;) Na ten moment uzysk w przypadku 7nm EUV jest taki sam jak w przypadku 7nm DUV co dobrze zwiastuje.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że Sony wybierze 7nm EUV (7nm+) do produkcji. Dzięki temu, osiągalna będzie lepsza efektywność energetyczna Navi i Zen 2. Da się tak zmieścić szybszy sprzęt. GPU o poziomie 5700 byłoby niezadowalające, pamiętajmy, że to prawdopodobnie sprzęt na całą kolejną dekadę, a nie na rok.

Na 3 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że Sony wybierze 7nm EUV (7nm+) do produkcji. Dzięki temu, osiągalna będzie lepsza efektywność energetyczna Navi i Zen 2. Da się tak zmieścić szybszy sprzęt. GPU o poziomie 5700 byłoby niezadowalające, pamiętajmy, że to prawdopodobnie sprzęt na całą kolejną dekadę, a nie na rok.

Bez większego znaczenia czy wybiorą Samsunga czy TSMC procesy z EUV dzieli ~8% jeżeli chodzi o wydajność, a więc lepszy proces nie wydłuży czasu życia konsoli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ~7 lat bym powiedział, taki jest mniej więcej czas życia jednej generacji konsol. Takie PS3, które kosztowało ogrom kasy na premierę w 2013 roku ostro niedomagało jakby ktoś zapomniał ;)

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez większego znaczenia czy wybiorą Samsunga czy TSMC procesy z EUV dzieli ~8% jeżeli chodzi o wydajność, a więc lepszy proces nie wydłuży czasu życia konsoli.

Jemu chyba chodziło o kwestie rozmiaru chipu a przynajmniej tak myślę. Nie ma co się łudzić, że w nowych konsolach będzie więcej aniżeli 10 TF, nawet przy 7FF+. Sporym ograniczeniem w konsolach jest pobór prądu a tu AMD dalej leży.

Edytowane przez Kris194

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...