Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

sln

Stacja do renderingu, 4x GPU + i7 8700k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zamierzam zbudować kompa do grafiki 3D, głównie do renderingu na GPU, gdyż obecny sprzęt strasznie spowalnia moją pracę.

Bazą będzie i7 8700k (który zamierzam w miarę potrzeby podkręcać) i 4 karty graficzne, dlatego potrzebuję głównie pomocy w wybraniu płyty głównej pod ten procesor.

Ogólnie potrzebuję pomocy w doborze:

 

- mobo + RAM

cena nie gra roli - ma być wydajnie i przede wszystkim stabilnie, ale bez zbędnych dodatków. Ramu na początek 16GB, i tak renderuję na gpu.

Obsługa quad SLI mile widziana, ale nie wymagana :) Miło by było użyć tych 4 kart w jakiejś grze, skoro już będą w środku.

 

- chłodzenie na CPU

Proc pewnie będzie prędzej czy później kręcony, ale powietrze wystarczy, mam 0 doświadczenia z chłodzeniem wodnym (może kiedyś...)

 

- obudowa + chłodzenie

Coś w miarę dużego i wydajnego, co pozwoli stabilnie utrzymać niskie temperatury przez np. kilkanaście godzin renderowania

 

- zasilacz

który uciągnie to wszystko (na początek będą to 4x GTX 1060 6GB, później pewnie 1080)

 

Resztę rzeczy (dyski, monitor, peryferia, karta audio) przerzucę z poprzedniego kompa. Za propozycje z góry dziękuję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mobo ASRock Z370 Extreme4 625zł

 

Ram G.SKILL 16GB 3200MHz Trident Z CL15 (2x8GB) 970zł

 

Obudowa Corsair GRAPHITE SERIES 780T biało-czarna 877zł

 

Chłodzenie CPU Thermalright Macho Le Grande 289zł

 

PSU be quiet! 1000W Dark Power Pro P11 BOX 959zł

 

Jak nie będziesz podkręcał kart to 1000w pod 4x1080 8gb wystarczy. Jak jesteś 100% pewien ze 1060tki które pobierają znacznie mniej prądu od 1080tek zmienisz na 4x1080 i będziesz mocno podkręcać cepa i karty, to może być 1200w. Jak nie zmienisz kart na 1080 i nie będziesz podkręcał, to zakup zasilacza o mocy 1200w nie jest konieczny, bo wystarczy 1000w.

 

PSU be quiet! 1200W Dark Power Pro P11 BOX 1099zł

 

EDIT:

Obudowę zmieniłem z SilverStone na sprawdzonego Corsara dlatego że SilverStone ma duzą piwniczkę na zasilacz i bałem się, że może skoliduje z kartami a nie wiem jakie karty Chcesz zamontować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na czym renderujesz?

silnik na pewno wykorzystuje 4 gpu? i jest z tego wymierny zysk?

Nie czepiam się nijak, ale w niektórych programach renderowanie na 2x GTX1080 da Ci o wiele lepszego kopa niż 4x GTX1060

Po prostu przyrost mocy obliczeniowej między 2xGpu a 4xGpu nie koniecznie musi wynosić 100%, są programy, które dadzą tylko dodatkowo 25% czasu

 

Jeżeli jesteś tego świadom to nie ma problemu, ale jeśli nie, to warto sobie to sprawdzić, jak jest w Twoim programie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na czym renderujesz?

silnik na pewno wykorzystuje 4 gpu? i jest z tego wymierny zysk?

Nie czepiam się nijak, ale w niektórych programach renderowanie na 2x GTX1080 da Ci o wiele lepszego kopa niż 4x GTX1060

Po prostu przyrost mocy obliczeniowej między 2xGpu a 4xGpu nie koniecznie musi wynosić 100%, są programy, które dadzą tylko dodatkowo 25% czasu

 

Jeżeli jesteś tego świadom to nie ma problemu, ale jeśli nie, to warto sobie to sprawdzić, jak jest w Twoim programie

 

 

W tej chwili głównie Blender (Cycles, CUDA) - wcześniej Maya/Sketchup + Vray (CUDA). Tak, silnik wykorzystuje wszystkie karty, które znajdzie w systemie. Możesz połączyć nawet GTX 680 oraz 1080 i ich moc będzie wykorzystywana.

Z tego co widzę po benchmarkach, to kupno 1080 w tej chwili nie ma absolutnie sensu jeśli chodzi o wydajność. Problem może pojawić się dopiero, gdy zacznie mi brakować VRAMU (no chyba że istnieje wersja 1060 z większą ilościa VRAMu niż 6GB) i dopiero wtedy zmienię karty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o blenderaq i rendering na gpu...

 

najtańsze rozwiązanie:

 

https://www.morele.net/asus-z9pe-d8-ws-471794/ - niestety ciężko dostać ale jeszcze niektóre firmy sprowadzają

http://allegro.pl/intel-xeon-e5-2670-20m-cache-2-60-ghz-8-00-gt-s-i6649668402.html dwa takie proce

 

ramu 64 czy 128, ddr3 ecc reg można dość tanio kupić, często od stacji della wyprzedają

 

na tej płycie w blenderze bez kłopotów liczy 6x titan xp, procesory mają swoje nody, każdy "trzyma" swój bank pamięci i "swoje" karty

 

także można kupić jedną grafikę a potem dokładać kolejne, oczywiście jeśli ma ich być 6 dwuslotowych to pudło zew. i risery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Up, co to za karta? Psilab ocenzurował, forum schodzi na psy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy renderowanie na CPU ma sens, skoro wg tych wyników nawet GTX980 zjada xeona http://download.blender.org/institute/benchmark/latest_snapshot.html

dlatego chce miec silne CPU do modelowania/tworzenia tekstur a kilka GPU do renderowania.

Największą bolączką właśnie jest ilość VRAMU, która na chwilę obecną sie niestety nie sumuje. Ma to być zmienione w przyszłości, ale kto wie kiedy to będzie .. :)

 

https://www.asus.com/pl/Motherboards/Z9PED8_WS/

 

 

p.s. na wszelki wypadek to Asus Z9PE-D8 WS

 

 

o cholera, zaintrygowales mnie, teraz mam ciezki orzech do zgryzienia :o:lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie mówił o renderowaniu z użyciem xeona, jest potrzebny tylko na udźwignięcie kart,

jak Ci brakuje vramu, to wkładasz 4 karty graficzne z mniejszym vramem, kupujesz monitor, który obsługuje 4 pipy po niezależnych wejściach i z każdej karty odpalasz jeden viewport (bez żadnego sli)... i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nikt nie mówił o renderowaniu z użyciem xeona, jest potrzebny tylko na udźwignięcie kart,

jak Ci brakuje vramu, to wkładasz 4 karty graficzne z mniejszym vramem, kupujesz monitor, który obsługuje 4 pipy po niezależnych wejściach i z każdej karty odpalasz jeden viewport (bez żadnego sli)... i tyle

 

VRAMu może zabraknąć przy renderowaniu, w blenderze/cycles jśli renderujesz za pomocą CUDA to cała scena jest wrzucana do VRAMu właśnie, sam viewport nie stanowi problemu.

Płyta świetna, nawet nie pomyślałem wcześniej o 2-procesorowym rozwiązaniu, dzięki :thumbup::)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz jakąś taką wielką scenę, którą mógłbyś udostępnić, żeby sprawdzić ? nie ma tam limitu bufora do ustawienia ? bo z zawaleniem viewporta się spotkałem al., żeby zabrakło v-ramu przy renderingu to mi się nie zdarzyło ale człowiek się cały czas uczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki ma to sens na takiej platformie skoro procesor to max PCI-E x16. Jak dodasz jeszcze dyski M.2 to zdechnie wszystko. Za mało lini PCI-E.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki ma to sens na takiej platformie skoro procesor to max PCI-E x16. Jak dodasz jeszcze dyski M.2 to zdechnie wszystko. Za mało lini PCI-E.

 

po co do renderingu dyski m.2 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz jakąś taką wielką scenę, którą mógłbyś udostępnić, żeby sprawdzić ? nie ma tam limitu bufora do ustawienia ? bo z zawaleniem viewporta się spotkałem al., żeby zabrakło v-ramu przy renderingu to mi się nie zdarzyło ale człowiek się cały czas uczy

 

niestety udostępnić nie mogę :) ale jak pracujesz przy projektach, gdzie trzeba renderować w 4K (zdarzało mi się w 6000x6000) to musisz używać dużych tekstur (4k to absolutne minimum). Najlepiej teksur PBR, które mają po kilka map. Do tego czasami dochodzi displacement, oświetlenie w HDRi itd.. Sam denoiser w blenderze zjada dziwnie dużo ramu :)

Jasne, pewnie dałoby radę dłużej posiedzieć i zoptymalizować scenę, ale to jest dla mnie stracony czas, bo nie tworzę na potrzeby gier i nie muszę liczyć trójkątów etc. A czas to pieniądz bo mogę go przeznaczyć na kolejny projekt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chodziło mi o optymalizację sceny, tylko ustawienia samego renderingu w blenderze, jakiegoś bufora, obszaru ? akurat osobiście go nie używam to nie wiem czy można coś takiego zrobić ale mogę dopytać, jeśli nie ma takiej opcji to kup jakiegoś titana z 12gb i już

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz 4xGPU i platforma typu mainstream? A czy te GPU nie będła dławione przez brak Lini PCIE? Nie lepiej ci iść w HEDT czy to INTEL czy to AMD? wtedy bedziesz miał wiecej lini PCIE.

Wsadzanie 4xGPU do 8700k to chyba można porównać do wsadzenia silnika ferrari do Garbusa niby można ale co ci to da? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz 4xGPU i platforma typu mainstream? A czy te GPU nie będła dławione przez brak Lini PCIE? Nie lepiej ci iść w HEDT czy to INTEL czy to AMD? wtedy bedziesz miał wiecej lini PCIE.

Wsadzanie 4xGPU do 8700k to chyba można porównać do wsadzenia silnika ferrari do Garbusa niby można ale co ci to da? :D

 

No właśnie, może tak jak kolega powyżej poradził, pójdź w HEDT jeśli masz na to pieniądze. Proponuję socket TR4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że karta sobie liczy, ale komunikacja między nią a procesorem to zabójcze kilkanaście megabajtów/render, ot aby dać info że bierze na klatę liczenie kolejnego tile i na samym początku wczytuje do ddr5 dane sceny 3D.

To nie gry a obliczenia, czyli coś ala mining kryptowalut, tutaj mniej pciex wystarczy.

A vram to rzeczywiście pupa blada i trzeba się pilnować, jak zabraknie to rendering nie odpali a 8 gb to pikuś nawet w najprostszej scence. Ale power jak się zmieścisz w pamięci to ma :thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plyta pod X99 (C612 dual) + xeon + modzik i masz 18rdzeni/36Wątków taktowanych 3,50Ghz _ kart grafiki pewnie z 3szt spokojnie wsadzisz.

16Gb ddr4 Ecc-R = 360pln.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chodziło mi o optymalizację sceny, tylko ustawienia samego renderingu w blenderze, jakiegoś bufora, obszaru ? akurat osobiście go nie używam to nie wiem czy można coś takiego zrobić ale mogę dopytać, jeśli nie ma takiej opcji to kup jakiegoś titana z 12gb i już

 

nie da się niestety; albo scena się zmieści w VRAMi wyrenderuje albo będzie błąd/zwis aplikacji

 

Zaraz 4xGPU i platforma typu mainstream? A czy te GPU nie będła dławione przez brak Lini PCIE? Nie lepiej ci iść w HEDT czy to INTEL czy to AMD? wtedy bedziesz miał wiecej lini PCIE.Wsadzanie 4xGPU do 8700k to chyba można porównać do wsadzenia silnika ferrari do Garbusa niby można ale co ci to da? :D

 

 

No właśnie, może tak jak kolega powyżej poradził, pójdź w HEDT jeśli masz na to pieniądze. Proponuję socket TR4.

 

 

tak jak kolega gofer87 pisał - wątpię, żeby CPU tutaj miał jakikolwiek wpływ na karty. Jest podobnie jak w bitcoin - karty renderują scenę podczas gdy CPU może być cały czas w spoczynku.

 

Teraz powiedzcie mi: gdybym w przyszłości chciał się brać za tworzenie czegoś w Unreal Engine 4 / Unity albo chciał zainstalować dzieciakowi jakąś grę to ten i7 8700k na serio będzie dławił te karty i potrzebuję Xeona ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blender ma mieszany tryb renderingu, może renderować i na gpu i na cpu równocześnie, nie mówiąc już o sieci czy chmurze, my dlatego postawiliśmy do niego komp na tej dwuprocesorowej płycie, przy okazji obsługuje quad sli, no ale jakby to nam do niczego nie potrzebne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Cały czas na tym samym kablu jedziesz? A np. wyciągnięcie i ponowne włożenie kabla nie likwiduje problemu?
    • Jak oni te pasty nakładają? Ręcznie czy maszynowo? Bo jak miałem 970 strixa, to po chyba 4-5 latach od kupna uznałem że wymienię pastę, bardziej z ciekawości jak to się robi, niż ze wzrostu temperatur, jak ściągnąłem chłodzenie, to sobie myślę WTF? Pasta tak walnięta jakby ktoś to po kilku głębszych robił, nie wiem ale połówka rdzenia była bez pasty  może to tak miało być, bo wsumie jeden jedyny raz wymieniałem pastę na gpu.
    • Nie ma czegoś takiego... ta zgoda podobno istniała już kilka razy w ciągu kilku miesięcy, a jednak... Obecnie Partia Republikańska w większości to opłacane przez Putina pionki, mniejszość to ta, która chce pomóc Ukrainie. Do tego masz karierowiczów, którzy zrobią wszystko(Johnson, który bez przyzwolenia Trumpa nie kiwnie palcem). Trump jest najważniejszym politykiem po prawej stronie w USA i to on decyduje o kształcie i kierunkach polityki Partii Republikańskiej. Właśnie z tego powodu rozdzielili te pakiety pomocowe, bo okazało się, że część demokratów nie chciała poprzeć pomocy dla Izraela(morderstwa osób cywilnych w Gazie), a tym samym dla Ukrainy i zrobił się kłopot. Teraz pomoc dla Izraela przejdzie, a pomoc dla Ukrainy zostanie uwalona, jeśli w ogóle zostanie poddana pod głosowanie. Reagan przewraca się w grobie, bo jest totalnie niezrozumiałe czym stała się prawica w USA i czyich interesów broni.
    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...