Skocz do zawartości
IIMechatronikII

Battlefield V

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie da się w BF V wyłączyć całkowicie AA?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Screeny przeciwko temu co widziałem na własne oczy w czasie rzeczywistym. To ma być poważna dyskusja czy żartujemy?

Screeny mają to do siebie, że potwierdzają doskonale właśnie to co widać. Teraz, gdy w battlefieldzie 5 jest mydło to screeny jakoś potwierdzają absolutnie ten fakt. W poważnej dyskusji wartość powinny mieć dowody (screeny w przypadku oceny jakości obrazu w grach) na potwierdzenie czyjejś opinii, bo same ludzkie opinie różnią się bardzo. Nie każdy ma odpowiednią wiedzę, aby uczciwie ocenić dane różnice, a nie mówiąc już o odpowiedniej spostrzegawczości i obiektywności.

 

Tak jak już napisałem, w battlefieldzie 5 DLSS zrobiło mydło z obrazu i możemy to stwierdzić nie tylko na podstawie czyjejś opinii, ale przede wszystkim screenom (dowodom). Ty byś pewnie sobie chciał, aby ludzie wierzyli ci na słowo wyłącznie twoim opiniom, ale tak się nie stanie, bo ludzie (a już zwłaszcza na takim forum jak tutaj, gdzie zbiera się grupa entuzjastów technologii obeznanych na każdy temat) nie są naiwni i mają swoją opinię na każdy temat. Jeśli nie potrafiłeś pokazać różnic na screenach to ja miałem absolutne prawo uważać, że twoja opinia nie jest godna brania pod uwagę, a już tym bardziej, że poza twoją negatywną opinią były też pozytywne (np. AlkaDE, a jest to osoba, której opinie trafiają do mnie bardziej jak twoje). Gdy więc mam do wyboru opinie dwóch osób, to uwierzę tej, której opinia współgra z dowodami.

 

Ja w poprzednim komentarzu napisałem, że DLSS w 3dmarku wygląda super, bo coś takiego przedstawiają screeny (i różnica na plus w ostrości obrazu jest znaczna względem mydła w tym battlefieldzie 5). Jeśli natomiast sam dostrzegasz jakieś rozmazany tekstury czy inne szczegóły to zalinkuj dowód w postaci screenów z tego własnie 3dmarka, gdzie wskażesz miejsce, gdzie akurat masz w tym benchmarku DLSS gorszą jakość względem TAA. Jeśli tego nie potrafisz wskazać to ja mam prawo uważać twoją obecną opinię za taką bez żadnej wartości, a być może nawet zmyśloną.

 

 

W sumie (teoretycznie) coś tam się może zmienić z nowymi sterownikami, w których powinien być profil DLSS (czy ustawienia, cokolwiek to tam jest). Stery raczej powinny być dzisiaj, by jeszcze przed Metro się wyrobić i dać tą obsługę w BFV.

Cóż, raczej nie liczę na cud, ale będą jaja jeśli faktycznie te sterowniki odmienią jakość DLSS w tej grze. Po lekturze strony Nvidii wywnioskowałem, że sterowniki zawierają cały efekt pracy tego uczenia maszynowego z komputerów Nv, więc jeśli obecne sterowniki Nv takiego profilu dla battlefielda 5 nie mają, to można by tym tłumaczyć obecny fatalny rezultat. Teraz tylko czekać na screeny po zastosowaniu tych sterowników, aby ocenić czy coś się zmieniło na plus z DLSS w Battlefieldzie.

Edytowane przez pawel86ck

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak jest w końcu z tym DLSS ?

w 3DMarku ładnie wyostrza scenę a w BF5 rozmywa liście ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś z was gra w misje coop??? moj nick origin to brainq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak jest w końcu z tym DLSS ?

w 3DMarku ładnie wyostrza scenę a w BF5 rozmywa liście ?

3dmark to nie gra tylko animacja. Tam każdą klatkę z osobna mogli dopracować na 100% z dlss.

 

Sprawdziłem dlss na tych nowych sterach. nic się nie zmienia pod względem jakość, pod względem wydajności w miejsówce GPU też nie zauważyłem jakichś znaczących różnic.

 

A co do artefaktów w dlss to popatrzcie na to mocno powiększone zdjęcie. Nie dość, że dlss rozmywa to jeszcze wszędzie wokół tych liści poruszających się na wietrze widać te artefakty co wyżej o nich pisałem. W natywnym 1080p czy 80% skalowaniu z 1080p absolutnie nie ma tych artów.

 

Jak coś to te artefakty jak i większe rozmycie widocznie widać w realu w 1080p na monitorze ~24" i siedząc ~60cm od monitora.

 

9pFMoUt.png

 

Później sprawdzę w 4k z tymi artefaktami to wrzucę lepszego screena.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja mam normalnie DLSS na rozdziałce 2560x1080

 

Po włączeniu tego i RT mam więcej FPS i karta się nudzi teraz :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RTX 2070 FHD Ultra, skok ~30fps, nie sprawdzałem jak z rtx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3dmark to nie gra tylko animacja. Tam każdą klatkę z osobna mogli dopracować na 100% z dlss.

 

Sprawdziłem dlss na tych nowych sterach. nic się nie zmienia pod względem jakość, pod względem wydajności w miejsówce GPU też nie zauważyłem jakichś znaczących różnic.

 

A co do artefaktów w dlss to popatrzcie na to mocno powiększone zdjęcie. Nie dość, że dlss rozmywa to jeszcze wszędzie wokół tych liści poruszających się na wietrze widać te artefakty co wyżej o nich pisałem. W natywnym 1080p czy 80% skalowaniu z 1080p absolutnie nie ma tych artów.

 

Jak coś to te artefakty jak i większe rozmycie widocznie widać w realu w 1080p na monitorze ~24" i siedząc ~60cm od monitora.

 

9pFMoUt.png

 

Później sprawdzę w 4k z tymi artefaktami to wrzucę lepszego screena.

O tym właśnie pisałem, te benchmarki to scenariusz idealny dla takiego DLSS z uwagi na brak zmiennych. Same gry to jednak zupełna odwrotność i widać po rezultacie z battlefielda 5, że jakość tego DLSS wygląda fatalnie zupełnie tak jak napisałeś. Fajnie, że uczciwie potraktowałeś sprawę testując nie tylko najnowsze sterowniki, ale i od razu wrzucając screena z zoomem na te artefakty o których napisałeś.

 

No cóż, jak sprawy wyglądają każdy teraz widzi i można stwierdzić, że DLSS poza benchmarkami nie jest przydatny w grach, a przynajmniej tych obecnych, skoro lepszy rezultat obrazu i wydajnosci można osiągnąć poprzez włączenie niższej rozdzielczości (choć z tego co czytałem to akurat elementy HUD'u i czcionki są renderowane w natywie przy DLSS). Swoją drogą pojawiają się lada chwila materiały z DLSS w przypadku metra, ale jakoś już coraz wątpie, aby rezultat był lepszy. Jeśli sytuacja się nie poprawi i następne gry będą równie fatalnie wyglądały z tym DLSS to może lepiej byłoby, aby przy następnej generacji kart RTX nvidia zamiast tych tensorów dała więcej rdzeni RTX albo "cudów".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem że to DLSS da jakość jak z TAA ale uzyskując większą wydajność. Za jakiś czas sam zobaczę jak to wygląda ale na razie strasznie mi wysiada internet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać trzeba trochę poczekać na profesjonalne porównanie DLSS w Battlefield 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DLSS działa tylko przy dx12 i uruchomionym RT.

Ogólnie daje jakieś 15%, ale w MP i tak fps jest na poziomie 70-80 + mikroprzycięcia.

Wole low z dx11 i pewne 120 fps.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a RT masz uruchomione ?

Bez śledzenie promieni dlss nie będzie aktywny.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Screeny mają to do siebie, że potwierdzają doskonale właśnie to co widać. Teraz, gdy w battlefieldzie 5 jest mydło to screeny jakoś potwierdzają absolutnie ten fakt. W poważnej dyskusji wartość powinny mieć dowody (screeny w przypadku oceny jakości obrazu w grach) na potwierdzenie czyjejś opinii, bo same ludzkie opinie różnią się bardzo. Nie każdy ma odpowiednią wiedzę, aby uczciwie ocenić dane różnice, a nie mówiąc już o odpowiedniej spostrzegawczości i obiektywności.

 

Tak jak już napisałem, w battlefieldzie 5 DLSS zrobiło mydło z obrazu i możemy to stwierdzić nie tylko na podstawie czyjejś opinii, ale przede wszystkim screenom (dowodom). Ty byś pewnie sobie chciał, aby ludzie wierzyli ci na słowo wyłącznie twoim opiniom, ale tak się nie stanie, bo ludzie (a już zwłaszcza na takim forum jak tutaj, gdzie zbiera się grupa entuzjastów technologii obeznanych na każdy temat) nie są naiwni i mają swoją opinię na każdy temat. Jeśli nie potrafiłeś pokazać różnic na screenach to ja miałem absolutne prawo uważać, że twoja opinia nie jest godna brania pod uwagę, a już tym bardziej, że poza twoją negatywną opinią były też pozytywne (np. AlkaDE, a jest to osoba, której opinie trafiają do mnie bardziej jak twoje). Gdy więc mam do wyboru opinie dwóch osób, to uwierzę tej, której opinia współgra z dowodami.

Denerwuje mnie to. 50 razy mogę ci pokazać że screeny były wysyłane z dokładnym linkiem do strony w wątku w którym też dyskutowaliśmy a ty i tak to ignorujesz i tłumaczysz mi dlaczego mi nie wierzysz. W dodatku czytając między wierszami... podważasz moją obiektywność. DF mają super materiały, ale naprawdę uznajesz ich za autorytet i bogów obiektywności? Wiesz jakie głupoty ludzie wypisują teraz pod ostatnim materiałem Nvidii z BFV dot. DLSS? Też powołują się na Digital Foundry, mimo że mają 0 wiedzy w tym temacie i nawet nie rozumieją tego co oglądają.

 

Teraz nagle doznałeś olśnienia i powtarzasz wszystko to co ja pisałem już dawno, mimo że wtedy się ze mną kłóciłeś że kłamię. Lepiej już zakończmy tę dyskusję.

 

Ja w poprzednim komentarzu napisałem, że DLSS w 3dmarku wygląda super, bo coś takiego przedstawiają screeny (i różnica na plus w ostrości obrazu jest znaczna względem mydła w tym battlefieldzie 5). Jeśli natomiast sam dostrzegasz jakieś rozmazany tekstury czy inne szczegóły to zalinkuj dowód w postaci screenów z tego własnie 3dmarka, gdzie wskażesz miejsce, gdzie akurat masz w tym benchmarku DLSS gorszą jakość względem TAA. Jeśli tego nie potrafisz wskazać to ja mam prawo uważać twoją obecną opinię za taką bez żadnej wartości, a być może nawet zmyśloną.

Czytanie ze zrozumieniem naprawdę leży na forum. Tyle sytuacji, gdzie piszę o jednym a ktoś rozumie to zupełnie na opak. Nie będę przedstawiał żadnych dowodów z 3DMarka, bo ja pisałem właśnie o tym, że tam DLSS wygląda dobrze z tego powodu że tekstury w tym benchmarku to w większości plastik i metal, nie ma tam za dużo szczegółów, które mogłaby zgubić ta technika rekonstrukcji. W Final Fantasy XV sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo tam masz różnorodne tekstury i o wiele bardziej szczegółowe. Tylko nie każ mi jeszcze raz wysyłać screena na dowód bo już wysłałem ci link 2 razy.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tym właśnie pisałem, te benchmarki to scenariusz idealny dla takiego DLSS z uwagi na brak zmiennych. Same gry to jednak zupełna odwrotność i widać po rezultacie z battlefielda 5, że jakość tego DLSS wygląda fatalnie zupełnie tak jak napisałeś. Fajnie, że uczciwie potraktowałeś sprawę testując nie tylko najnowsze sterowniki, ale i od razu wrzucając screena z zoomem na te artefakty o których napisałeś.

 

No cóż, jak sprawy wyglądają każdy teraz widzi i można stwierdzić, że DLSS poza benchmarkami nie jest przydatny w grach, a przynajmniej tych obecnych, skoro lepszy rezultat obrazu i wydajnosci można osiągnąć poprzez włączenie niższej rozdzielczości (choć z tego co czytałem to akurat elementy HUD'u i czcionki są renderowane w natywie przy DLSS). Swoją drogą pojawiają się lada chwila materiały z DLSS w przypadku metra, ale jakoś już coraz wątpie, aby rezultat był lepszy. Jeśli sytuacja się nie poprawi i następne gry będą równie fatalnie wyglądały z tym DLSS to może lepiej byłoby, aby przy następnej generacji kart RTX nvidia zamiast tych tensorów dała więcej rdzeni RTX albo "cudów".

 

Zrobiłem testy w 4k dlss. Pod względem artefaktów jest zdecydowanie lepiej niż w 1080p. W DLSS 4k aby dojrzeć bardzo drobniutkie artefakty trzeba się przyjrzeć statycznemu obrazowi na 55" tak z ~40cm, przy normalnej odległości w jakiej się siedzi przy takim ekranie czyli 1-1.5m praktycznie nie do zauważenia.

 

No, ale jeśli chodzi o rozmydlenie obrazu to jest tragedia z dlss.

 

4k dlss

idOOkpc.png

 

4k(80% skalowania)

P9hhraJ.png

 

 

W natywnym 4k miałem ~39 fps,

4k dlss ~55fps

80% z 4k ~55fps

 

Obniżenie skalowania rodzielczości do ~80% daje niemal identyczny fps jak dlss 4k przy jednocześnie znacznie bardziej wyraźnym obrazie

 

Tu jeszcze pełne screeny

dlls 4k

https://i.imgur.com/aiXodYS.jpg

 

4k (80% skalowania)

https://i.imgur.com/ATPaczo.jpg

 

Najlepiej oglądać na monitorze 4k, z dlss mydło jak cholera :lol2:, natywnego screena w 4k nie wrzucam bo się mi nie zapisał i nie chce mi się jeszcze raz odpalać TV i gry, ale oczywiście jest jeszcze lepiej niż 4k z 80% skalowaniem.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydała by sie opcja na 2080ti dlss na 1080p bez koniecznosci wlaczenia rt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej wrzucić 900p? Podobny wzrost wydajności i brak artefaktów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej wrzucić 900p? Podobny wzrost wydajności i brak artefaktów.

 

Nie bo wtedy nie będzie emejzing ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Misja na M1922 kończy się dziś, czy jeszcze można dokończyć grind jutro?

 

PS Frontline to takie :kupa: że aż się słabo robi. 2 wyrównane teamy na twisted steel, mecz trwał 1h30min...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej wrzucić 900p? Podobny wzrost wydajności i brak artefaktów.

Zdecydowanie lepiej wygląda 900p niż 1080p z dlss :E

 

 

Do tego jest jeszcze jeden problem z dlss. W ruchu. Podczas ruchu np. idziemy do przodu z dlss drobne elementy np. listki na drzewach dostają masakrycznego extra rozmycia, którego nie ma w niższych/innych normalnych rozdzielczościach.

 

W gruncie rzeczy jak to przeleciałem 4k dlss :E To powiem, że na moje oko już lepiej wygląda w całokształcie na monitorze 4k po prostu rozdzielczość 1440p niż 4k dlss :lol2:

 

Na filmiku na początku jest 4k z skalowaniem 80%, a w drugiej części dlss 4k. Skupcie się na drzewie i liściach od ~1:20 w dlss w miarę widać o co chodzi z tym rozmyciem. Jak się poruszam to liście dostają rozrastającego się blura, a jak staję to blur znika :E

Do tego filmik i kompresja nie oddaję tego jak jest na prawdę w realu. Bo jest to 3 x bardziej widoczne :lol2: Filmik polecam oglądać w najlepszej jakości 4k i najlepiej na monitorze 4k.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UqxutWvb2E4

 

Takich różnych kwiatków z dllss jest sporo więcej.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Efekt jak super wolne Post AA szczerbaty.gif

 

Ruch to tylko wolne przód i tył i już widać spore rozmycie na drzewie w oddali. Deformacja liści i motion blur w gratisie szczerbaty.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...