Skocz do zawartości
KILLER289

Doom Eternal

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej przedstawiciel firmy nie przyjdzie do mnie do domu nie zarzada zwrotu gry bo cos tam....a dopoki mam sprawny nosnik w domysle plyte to mam prawo grac kiedy mi sie podoba i jak mi sie podoba nawet ze 20 lat po premierze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracając do gry. Udało mi się ją uruchomić (nie dogadaliśmy się wcześniej z Odinem, bo mi od początku chodziło o wersję do kupna na stałe na dysk, a nie tymczasową do szybkiego grania).

Po kilku godzinach grania mogę powiedzieć, że jest nieźle. Mapy bardzo przypominają te z Quake Champions. Połączenie technologii ze starożytnością pasuje. Dużo ulepszeń i modyfikacji, także kombinacji ruchu na podobieństwo Ori and the blind forest. Jedynie lekko irytujący jest tryb spidermana. To ma być Doom, a nie akrobacje po ścianach :E

Edytowane przez Áltair
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Áltair napisał:

Wracając do gry. Udało mi się ją uruchomić (nie dogadaliśmy się wcześniej z Odinem, bo mi od początku chodziło o wersję do kupna na stałe na dysk, a nie tymczasową do szybkiego grania).

Po kilku godzinach grania mogę powiedzieć, że jest nieźle. Mapy bardzo przypominają te z Quake Champions. Połączenie technologii ze starożytnością pasuje. Dużo ulepszeń i modyfikacji, także kombinacji ruchu na podobieństwo Ori and the blind forest. Jedynie lekko irytujący jest tryb spidermana. To ma być Doom, a nie akrobacje po ścianach :E

Właśnie to łażenie po ścianach mnie ostatecznie zniechęciło do tej gry... co jest fajne w Tomb Raiderze niekoniecznie w Doomie...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę co będzie dalej. Byle nie skakanie po jakichś świątyniach i drążkach na czas jak w AC2...

Niemniej to uczucie, gdy słychać pomiędzy utworami muzę w odświeżonej wersji ze starych Doomów :)

Edytowane przez Áltair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Áltair napisał:

Zobaczę co będzie dalej. Byle nie skakanie po jakichś świątyniach i drążkach na czas jak w AC2...

Niemniej to uczucie, gdy słychać pomiędzy utworami muzę w odświeżonej wersji ze starych Doomów :)

Walki rekompensują wszystko :E

Zagraj sobie potem w Doom'a 2016 to zobaczysz o co mi chodzi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walki są dobre, chyba nawet się wydają trudniejsze niż w 2016, bo tam do 3 lvl trudności to był tutorial. Planuję zagrać właśnie dla porównania w tamto :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko zwykły DOOM z 2016r działa w 4k i 60fps na konsoli Xbox series x ? Bo planuje zakup dooma i dooma eternal 

Obie gry maja polskie napisy na konsoli Xbox?

Edytowane przez voltq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tę chwilę mogę powiedzieć, że ogólnie jest bardzo dobrze. Klimatycznie i szczegółowo zaplanowane lokacje, swobodnie można grać bez radaru i mapy, bo przechodzi się je liniowo. Niezbyt podoba mi się kilka rzeczy, ale to nic nowego, o czym w temacie już nie napisano:

- irytujące platformówki (jedyne miejsca, gdzie ginę), dobrze, że jest na to runa bullet time

- nie można grać, jak się chce (na przykład samą piłą i super shotgunem), bo taktyka gry jest wymuszona

- nie wiem w sumie, czy lubię czy nienawidzę sposobu zdobywania amunicji i armora (z piły i miotacza ognia)

- do lorę napchali za dużo wszystkiego, że nie wiadomo, o co chodzi (pełno bogów, ras, magów, cywilizacji, tolkienowskich nazw fantasy)

- konflikt klawiszy (domyślnie dwie rzeczy przypisane go jednego)

Więcej napiszę, jak już skończę.

:tse:

Doom Eternal Screenshot 2021.07.16 - 23.13.55.60.jpg

Edytowane przez Áltair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jeszcze muzyka która jest już tylko tłem, a nie jak w D00M 2016 na równi z samą grą. Za dużo razy, powtarzające się w kolejnych etapach, te  same motywy, mało różnorodności. Po konflikcie z Mick Gordon, sami musieli dokończyć ścieżkę dźwiękową i to słychać dobitnie.

Edytowane przez KaszaWspraju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W dodatku nie ma już muzyki Mick'a. Ogólnie bez jego muzyki kolejna część tego Doom'a to już nie będzie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do muzy to podobały mi się reworki 2 rozpoznanych utworów, jeden jako soundtrack w tle, a drugi w postaci basowego chóru. Muzyka ogólnie pasuje do rozgrywki, ale szału nie ma. Nie ma nic takiego, co nadawałoby się do słuchania do auta.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gubię się trochę z runami. W danym momencie można używać tylko 3 run (nazwijmy je X) i widzę też, że przy dopalaczach (statua z żółtymi kulami, które się bierze do ręki) na mapach nie można tych wybranych run X ulepszać. Za to nieużywane runy (Y) da się ulepszać w nieskończoność. Po co jest takie rozwiązanie? Dopalaczy jest masę, po co więc, skoro działają tylko 3 runy? A nawet jak jakąś X zamieni się na Y, to i tak ta Y ma właściwości podstawowe.

Fota podglądowa z gry-online.

Clipboard01.jpg

Edytowane przez Áltair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Áltair napisał:

Gubię się trochę z runami. W danym momencie można używać tylko 3 run (nazwijmy je X) i widzę też, że przy dopalaczach (statua z żółtymi kulami, które się bierze do ręki) na mapach nie można tych wybranych run X ulepszać. Za to nieużywane runy (Y) da się ulepszać w nieskończoność. Po co jest takie rozwiązanie? Dopalaczy jest masę, po co więc, skoro działają tylko 3 runy? A nawet jak jakąś X zamieni się na Y, to i tak ta Y ma właściwości podstawowe.

Fota podglądowa z gry-online.

<obrazek>

Pierwsze słyszę, jeśli chodzi o runy to można je jedynie odblokować i aktywować 3 z nich. Żadnych ulepszeń tych run nie kojarzę. Jedyne ulepszenia jakie kojarzę, to ulepszenia broni (modbot i pierwsze żetony z obrazka po prawej na górze), ulepszenia stroju (trzecie żetony), ulepszenia zdrowia/pancerza/ilości amunicji oraz ulepszenia "krwawego ciosu" (jeśli dobrze pamiętam). Może dzisiaj też odpalę i zobaczę, może coś przeoczyłem.

 

W dniu 17.07.2021 o 14:15, Áltair napisał:

nie można grać, jak się chce (na przykład samą piłą i super shotgunem), bo taktyka gry jest wymuszona

W świecie gry można znaleźć znajdźki i wśród nich są "kody oszustwa" które uruchamia się przy wyborze misji (z głównego menu, czy z twierdzy slayer'a, nie jestem pewien ale chyba tylko przy misjach, które już się przeszło można je aktywować). Jest taki "kod oszustw" który daje nieskończoną ilość amunicji (każda broń czy gadżet, od strzelby, przez piłę mechaniczną aż po BFG), pomaga to bardzo przy mistrzostwach broni, minus jest taki, że szybko gra się nudzi przy tym :P jak grałem bez tego to kombinowałem aby mieć czym strzelać, zmieniałem broń, a z tym kodem po prostu wziąłem minigun z trybem wieżyczki i wsio kosiłem.


Co do muzyki się zgodzę, grając w DOOM'a z 2016 było słychać i czuć tą muzykę, w obecnym jest zaledwie tłem, na które nie zwracałem uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Bart2_3_4 napisał:

Pierwsze słyszę, jeśli chodzi o runy to można je jedynie odblokować i aktywować 3 z nich. Żadnych ulepszeń tych run nie kojarzę. Jedyne ulepszenia jakie kojarzę, to ulepszenia broni (modbot i pierwsze żetony z obrazka po prawej na górze), ulepszenia stroju (trzecie żetony), ulepszenia zdrowia/pancerza/ilości amunicji oraz ulepszenia "krwawego ciosu" (jeśli dobrze pamiętam). Może dzisiaj też odpalę i zobaczę, może coś przeoczyłem.

Chodzi o moment, jak znajduje się na mapie dopalacz. Taki słupek z kulą, którą bierze Slayer do ręki i ona go ładuje błyskawicami. Pojawia się wtedy menu i można wybrać runę. Trzeba trzymać LPM przez kilka sekund, by runa się załadowała. Te trzy wybrane już przez gracza są zablokowane, ale inne (czyli sześć) można ładować do woli. Nie rozumiem właśnie tego mechanizmu. A te slupy z kulami sa co chwilę na mapie. 55gMEBfbUVTsVCm7BhKpP9-970-80.jpg.webp

 

44 minuty temu, Bart2_3_4 napisał:

W świecie gry można znaleźć znajdźki i wśród nich są "kody oszustwa" które uruchamia się przy wyborze misji (z głównego menu, czy z twierdzy slayer'a, nie jestem pewien ale chyba tylko przy misjach, które już się przeszło można je aktywować). Jest taki "kod oszustw" który daje nieskończoną ilość amunicji (każda broń czy gadżet, od strzelby, przez piłę mechaniczną aż po BFG), pomaga to bardzo przy mistrzostwach broni, minus jest taki, że szybko gra się nudzi przy tym :P jak grałem bez tego to kombinowałem aby mieć czym strzelać, zmieniałem broń, a z tym kodem po prostu wziąłem minigun z trybem wieżyczki i wsio kosiłem.

A wydawało mi się, że to tylko jakiś dodatek do multiplayera ;) Trzeba jeszcze raz przeszukać menu, bo co chwilę coś tam wlatuje. Mnie najlepiej gra się plasmagunem z modyfikacją, że ładuje się strumień energii na stwora i on wybucha. Czasem na jednego demona schodzi cały magazynek.

Edytowane przez Áltair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Áltair napisał:

Taki słupek z kulą, którą bierze Slayer do ręki i ona go ładuje błyskawicami.

Ok, już rozumiem. Te słupki z kulą po prostu odblokowują te runy (i pierwsze 3 odblokowują miejsca na runy), potem te runy możesz w menu podczas gry wymieniać do woli aż dopasujesz je pod swoją grę (ja mam spowolnienie podczas skoku, dłuższe ogłuszenie i większa kontrola manewrowania w powietrzu), wydaje mi się, że podobna mechanika była w poprzedniej części, ale w poprzedniej chyba właśnie można było ulepszyć robiąc wyzwanie runy, tutaj tego nie ma :) Tu się przyznam, na początku myślałem, że te cyferki przy runach to ich poziom, po pewnym czasie skumałem, że taka cyferka wskazuje który slot zajmuje dana runa :D

Ja sobie upodobałem strzelbę rotacyjną :D plus minigun w trybie wieżyczki oraz wyrzutnia rakiet z modem na rakiety naprowadzane, sprawdza się na duże i szybkie demony (np. na Barona, czy też Rycerza Piekieł). Jeżeli chodzi o plasmagunem to też latam z modem na ładowanie uderzenia, tego na łapanie na "lasso" nie czuję i wybija mnie z rytmu szczególnie na dużych demonach, gdy trzeba dłuższy czas przy nich stać zamiast dalej skakać wokół areny mając 20hp :szczerbaty:.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało, że te numery to levelowanie run :) Za dużo tych słupów nastawiali, a bywają mylące. Trudno na nie nie trafić i nie nazbierać łącznie 9 run. Wyzwania run z Doom 2016 chyba były ciekawsze.

Ja ogólnie lubię supershotguna, ale tu kompletnie jest bezużyteczny i ma mało amunicji (przy ulepszaniu postaci mam 50% slotów dołożone do ammo). Jest strasznie dużo demonów podczas walk, więc na przemian gram plazmą, ciężkim działem z trybem snajperki i balistą (to co tak kosi wszystko po 5 sekundach ładowania). No i klawisze R oraz C kiedy tylko się da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja to tutaj tak zostawię, aby przypomnieć dobry "music" z Dooma, a nie z tych popłuczyn zwanych "Eternalem".:szczerbaty:

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tam macie, że co jakiś czas pobierają się gigantyczne patche? Gram tylko w singla, więc po co to komu.

 

Clipboard01.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedzisz w świecie PCMR i nie wiesz po co komu patche? :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam się o rozmiar. Bo znajomy twierdzi, że ściąga mu się po 800 mb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tez Bethesda launcher czy steam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie ciekawe. Chyba ze twój znajomy się pomylił z jakiegoś powodu.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć podobnie jest z patchami z Quake Champions. Steam ma w setkach mb, a Bethesda po kilka gb, jakby od nowa ściągały się jakieś pliki gry.

Edytowane przez Áltair

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może steam stosuje jakaś kompresje a po ściągnięciu rozpakowuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Cały czas na tym samym kablu jedziesz? A np. wyciągnięcie i ponowne włożenie kabla nie likwiduje problemu?
    • Jak oni te pasty nakładają? Ręcznie czy maszynowo? Bo jak miałem 970 strixa, to po chyba 4-5 latach od kupna uznałem że wymienię pastę, bardziej z ciekawości jak to się robi, niż ze wzrostu temperatur, jak ściągnąłem chłodzenie, to sobie myślę WTF? Pasta tak walnięta jakby ktoś to po kilku głębszych robił, nie wiem ale połówka rdzenia była bez pasty  może to tak miało być, bo wsumie jeden jedyny raz wymieniałem pastę na gpu.
    • Nie ma czegoś takiego... ta zgoda podobno istniała już kilka razy w ciągu kilku miesięcy, a jednak... Obecnie Partia Republikańska w większości to opłacane przez Putina pionki, mniejszość to ta, która chce pomóc Ukrainie. Do tego masz karierowiczów, którzy zrobią wszystko(Johnson, który bez przyzwolenia Trumpa nie kiwnie palcem). Trump jest najważniejszym politykiem po prawej stronie w USA i to on decyduje o kształcie i kierunkach polityki Partii Republikańskiej. Właśnie z tego powodu rozdzielili te pakiety pomocowe, bo okazało się, że część demokratów nie chciała poprzeć pomocy dla Izraela(morderstwa osób cywilnych w Gazie), a tym samym dla Ukrainy i zrobił się kłopot. Teraz pomoc dla Izraela przejdzie, a pomoc dla Ukrainy zostanie uwalona, jeśli w ogóle zostanie poddana pod głosowanie. Reagan przewraca się w grobie, bo jest totalnie niezrozumiałe czym stała się prawica w USA i czyich interesów broni.
    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...