Forum PCLab.pl: [PORADNIK] Forza Horizon 3 i 4 na crashe i problemy z grą - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości

Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

[PORADNIK] Forza Horizon 3 i 4 na crashe i problemy z grą

#1 Użytkownik jest niedostępny   deton24 

  • beware
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 7478
  • Dołączył: So, 27 Lis 10

Napisany 05 Wrzesień 2018 - 03:09

Forza Horizon 3 i 4 - kompendium wiedzy dot. crashy i problemów z grą

Uprzejmie proszę użytkowników o kontynuowanie dyskusji i zgłaszania problemów i rozwiązań w tym temacie:
FH3: http://forum.pclab.p...a-Horizon-3-PC/
FH4: http://forum.pclab.p...orza-Horizon-4/
Temat aktualizowany w oparciu o wymienione tematy (FH4 do 145 strony).
Ost. większa aktualizacja tego tematu: 25.02.19

Informacje nt. możliwych fixów na crash/wychodzenie w trakcie, lub przed grą, BSOD, problemy z dźwiękiem, płatnością aplikacją Xbox, pobieraniem gry, optymalizacją, stabilnością i FPS Forza Horizon 3 (i 4)

Większości osób na wychodzenie z gry po ~20 minutach pomaga po włączeniu gry wyłączenie explorer.exe w menadżerze zadań po uruchomieniu gry
(więcej szczegółów i zautomatyzowane skrypty pod FH4 niżej).
Na drugim miejscu wymiana na CPU więcej niż czterordzeniowy (np. na 4/8), potem upgrade RAMu do 12-16GB, wrzucenie gry na SSD, i na samym końcu, przywrócenie domyślnych ustawień stronicowania, na automatyczne lub kontrolowane przez system. Karty Creative powodują wychodzenie z gry po filmiku Turn 10 (FH4).


- Rozszerzone wsparcie nieobsługiwanych kierownic dla FH3 i FM7 (nie wiem jak reszta części):
https://forzatools.weebly.com
(działa od buildu 16299 [1709])

Jeżeli masz uporczywe problemy z niedziałającą aplikacją Xbox wymaganą do działania FH3/4, (problemy z logowaniem, błędy zobacz tę stronę:
https://windowsrepor...unt-windows-10/

Jeżeli masz uporczywe problemy z pobieraniem FH 3/4 z MS Store, zajrzyj tutaj:
https://pclab.pl/news75607.html (alternatywna metoda instalacji i pobrania gry jako plik EAppx).

Jeśli ktoś pobiera grę po raz pierwszy, polecam ściągnąć całą grę właśnie tą metodą, i pobrany plik przechować na wypadek konieczności reinstalacji gry (FH3 już nie jest aktualizowane, więc nawet po czasie plik będzie całkowicie aktualny).

Po wyciągnięciu linku programem, pobieranie tam przebiega przez IDM. Uczulam tylko by ktoś nie przerwał pracy programu po zakończeniu pobierania, bo on jeszcze długo łączy segmenty po wszystkim (z buta mi się komputer wyłączył, i w momencie 15GB złączonych segmentów przerwało, i tyle potem po naprawieniu segmentów mi wywaliło do ściągania jeszcze raz...).
W nowszych kompilacjach, wymieniany tam tryb dewelopera włącza się w innym miejscu niż w artykule. Zobacz wtedy tutaj:
https://pl.ccm.net/f...ra-w-windows-10

W PowerShell, na wypadek błędu 0x800f0908, po prostu go zignoruj, bo nie przeszkadza to w instalacji paczki.
Warto też wspomnieć, że pobrany plik w przypadku FH3 np. ma rozszerzenie EAppx, a nie EAppxBundle, więc wpisujemy takie rozszerzenie jakie pobraliśmy.
W PowerShellu, po wpisaniu komendy, skończeniu procesu instalowania, i po naciśnięciu dowolnego klawisza,

- W Powershellu lub w sklepie na wypadek błędu 0x80070005 (odmowa dostępu - access denied), pobieramy:
Take Ownership
NTFS Access
(opcjonalnie) Unlocker
Interesuje nas folder WindowsApps.
W linku Take Ownership jest instrukcja co z nim zrobić wraz z linkiem do pobierania.
W NTFS Access wybieramy folder i klikamy grant access.
Teraz polecam usunąć katalog WindowsApps jeśli nie jest na dysku systemowym, a także jeśli żadnych innych folderów tam nie ma poza zaczętym pobieraniem (czyli jeden folder).
Jeśli nie możesz usunąć folderu, użyj programu unlocker i wybierz polecenie kasuj.
Może być też tak, że system omyłkowo sam podmienił lokalizację wypakowywanej paczki na inną, więc warto to też po tym błędzie skontrolować.

- Przy przenoszeniu aplikacji na inny dysk gdy dostaniemy błąd 0x80073d0b, wpisujemy w Powershell:
Get-AppXPackage | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}
Jeśli nadal to samo, musimy powtórzyć instalację całej gry z pobranego wcześniej pakietu, po uprzedniej deinstalacji i zmianie domyślnej lokalizacji.

- W razie problemów z pobieraniem w sklepie, wznawiaj ciągle pobieranie (nawet jak zniknie okazjonalnie postęp po restarcie, to po dłuższym czasie się wznowi). Czekaj cierpliwie na zakończenie migania kursora. Okazjonalnie możesz spróbować też resetu gdy uznasz, że Store w końcu zgłupiał (bywa że po restarcie szybciej wznawia pobieranie w pewnych przypadkach). Wiedz, że Store sam nie wznowi pobierania gdy utracisz połączenie z siecią. Musisz samemu wstrzymać i wznowić pobieranie. W razie jakiegoś błędu, czasem wystarczy po prostu ręcznie kilka razy kliknąć na wznowienie pobierania. Może być też konieczne zresetować cały sklep (ew. może pobieranie). Warto też mieć aktualny system.

- Jeśli masz problemy z realizacją płatności w sklepie, wklejam alternatywną metodę realizacji płatności (instrukcja by "Kserkses" gry-online.pl):

"Jak kupić grę ? Poniżej napiszę pokrótce w jaki sposób (moim zdaniem najlepszy, bez żadnych kart kredytowych i PayPal trzeba mieć tylko konto allegro) zapłacić za grę, ja tak zrobiłem.

Najlepszym sposobem jest zasilenie bezpośrednio konta Microsoft za pomocą Bonu upominkowego, przy którym z automatu nam ściąga przy kupnie gry (pojawia się tzw trzecia opcja zapłaty, której nie widać na początku przy zerowym saldzie. Normalnie jest zapłać "kartą kredytową i PayPal"

1. Zakładamy konto na stronie jeżeli takowego nie posiadamy https://www.microsof...m/pl-pl/account ( na tym koncie logujemy się do wszystkich aplikacji jakie ma Microsoft - jest to główne)

2. Kupujemy bon upominkowy http://allegro.pl/sh...TRlYzMxYzgyOA==

http://allegro.pl/sh...jhmNDIyNDBiMw==
( ja kupiłem 2x70zł i 2x50zł = 240zł - wychodzi prawie równo :) za wersje standardową, zostanie nam grosz. Trzeba zwracać uwagę żeby był to automat i ilość kodów dostępnych w bazie co by otrzymać kod po 5 min. od kupna i przelania środków na konto sprzedającego - PayU ( Nie robię tutaj reklamy z kupnem kodów, lecz z tego kupiłem i jest sprawdzone.

3. Teraz realizujemy kody upominkowe na naszym koncie Microsoft, po zalogowaniu klikamy na nasze zdjęcie lub jego brak/nazwę z prawej wybieramy wyświetl konto teraz z lewej strony na dole klikamy na "Zrealizuj kod lub bon upominkowy" wpisujemy kod bez żadnych spacji czy znaków specjalnych w ciągu np HBN6K74HHHYVRXF2GQKRXXXXX (ma być 25 cyfrowy), po każdym zrealizowaniu kodu nasze saldo będzie rosło.

4. Po dobiciu do ceny za jaką chcemy kupić grę, wchodzimy w zakładki na tej stronie, czyli : sklep/gry/gry dla systemu Windows/ w wyszukiwarce wpisujemy pełny tytuł gry i szukamy naszej wersji Ultimate, deluxe, czy standard, "wybierzcie właściwą grę!" klikamy na "zamów przed premierą", po otwarciu nowego okna logowania, wybór płatności powinien z automatu wam zaznaczyć opcję "Microsoft account balance kwota salda" klikamy dalej i w sumie tyle :)"

Jeśli gra po wyświetleniu pierwszych filmów, i napisu wczytywania prze pokazaniem menu długo się ładuje, poczekaj kilka minut. Może się to zdarzyć zaraz po instalacji gry, lub przeniesiu jej na inny dysk.

Gra się nie uruchamia / wychodzenie z gry - crash / BSOD rozwiązywanie problemów

- Na nierozwiązane niżej problemy z grą, polecam zainstalować przynajmniej dla próby, czysty system, nawet obok naszego obecnego na innej partycji (będzie ekran wyboru przy starcie komputera) z ISO na DVD lub pendrive (np. Rufusem).
https://www.microsof...nload/windows10
W ten sposób uzyskamy najnowszą dostępną kompilację systemu.
Tym linkiem na telefonie można wygenerować łącze do pobrania ISO które można pobrać sobie potem na PC (wystarczy go sobie przesłać np. mailem jak się wyświetli tam na stronie, i otworzyć na komputerze). Na Windowsie, z tej strony przekierowuje na pobranie narzędzia pobierającego ISO, ale nie samo ISO, niż jak gdy odpalimy ten link np. na Androidzie. Może nie być różnicy, ale polecam mieć ISO. Choć narzędzie w rezultacie doprowadzi nas po prostu do umieszczenia systemu na pendrive lub DVD, czyli bez różnicy.

- Jeżeli jesteś po październikowej aktualizacji 1903, a nie grałeś wcześniej, mieliśmy raporty że ta wersja systemu powoduje problem u niektórych po aktualizacji. Możesz spróbować przywrócić poprzednią wersję systemu Windows, lub zainstalować poprzednią wersję kompilacji. Nowsza niż 1903 też może rozwiązywać problem. Celem aktualizacji do najnowszej, również wejdź na tą samą stronę:
https://www.microsof...nload/windows10
i kliknij zaktualizuj teraz.

- "Jak gra się nie uruchamia po aktualizacji windy czy gry, to zrobić reset we właściwościach."
(PPM na menu start>Ustawienia paska>strona główna>aplikacje>forza>opcje zaawansowane>reset

- W niektórych przypadkach reset aplikacji nie pomaga. Trzeba ściągać grę od nowa (lub zainstalować przez powershella pobrany plik z grą jak opisane jest w poradniku z pclab zalinkowanym wyżej, po wcześniejszej deinstalacji w wyżej wymienionym panelu PPM na menu start>Ustawienia paska>strona główna>aplikacje>).
Poniższa solucja dotyczy także problemu z pozostawianiem po sobie plików gry po instalacji (gdy miejsce na dysku nie zostaje zwolnione):

"nie zawsze samo kliknięcie 'odinstaluj' usuwa grę.
Możesz np. pobrać program TreeSize - nim lokalizujesz gdzie nadal zainstalowana jest Forza w katalogu WindowsApps (program wyświetla rozmiar zawartości wszystkich folderów, w ten sposób znajdziesz który to), aby jednak usunąć ten folder z Forzą musisz nadać mu uprawnienia
(zobacz na samą górę "Take Ownership"). Dopiero po usunięciu tego folderu z Forzą zabierasz się za pobieranie gry od nowa i pobiera Ci się od razu najnowsza wersja gry. Po tym gra zadziała na 100%. Dodam, że usuwasz wszystkie foldery z WindowsApp z "Microsoft.SunriseBaseGame" w nazwie" a dla FH3 ten z "Opus". Znając te nazwy, w zasadzie program jest zbędny.

Błąd 0x80070490 może wystąpić podczas próby aktualizacji gry, gdy gra została przeniesiona na inny dysk, lub do innej lokalizacji: poszukaj w Google "re-register modern app Windows 10" (z oficjalnej strony)

Instalacja gry musi zostać dokonana na partycji NTFS, i usługa EFS musi być włączona (nie wyłączać jej).

Mieć najnowsze sterowniki (to na ogół jasne).

- Dla problemu wychodzenia z gry po wideo Turn 10 (FH4)
j.w. - przekierować sygnał z wirtualnej karty dźwiękowej na naszą, lub zmienić kartę muzyczną na zintegrowaną.
Jeśli problem występuje u Ciebie na karcie Creative, to dowiedziałem się, że problem nie pojawia się u każdego na tych kartach.
Możesz spróbować zainstalować sterowniki od Daniel K lub oryginalne ze strony Creative. Jest też wersja beta sterownika dla kompilacji 1803: Mój link. W tej chwili (wrzesień 2019) już są dostępne oficjalne najnowsze sterowniki dla 1803 w wersji finalnej na: https://support.crea...=Sound Blaster#

"nie wiem co zrobić z tym czarnym ekranem podczas wczytywania i freezami animacji na początku gry. Potem trochę przechodzi i już nie tnie.
- Wejść w Aplikacje i funkcje, wybrać trzeba grę i są opcje "Przenieś" i "Odinstaluj". Przeniosłem sobie z HDD na SSD problem zniknął."

- Dla problemu wychodzenia z gry na początkowym logo gry
- "należy zainstalować aplikację Soccer Stars. Sposób dziwny ale wydaje się działać!
Gdy już mamy zainstalowany Soccer Stars, a mimo to FH3 się nie włącza, wystarczy odinstalować i zainstalować ponownie Soccer Stars."
Dodatkowo można:
- Odinstalować Comodo AntiVirus, Trend Micro Maximum Security, Sophos, Emsisoft Anti-Malware, Avira, Duet Display (błąd FH001)
- Zresetować aplikację w ustawieniach systemu Windows>aplikacje
- Wyłączyć zintegrowaną grafikę Intela w menadżerze urządzeń (kod błędu FH001)
- Odłącz wszystkie urządzenia audio poza głośnikami/słuchawkami. Odłącz też VR.

- Zainstaluj to: https://go.microsoft.../?LinkId=746572

- Gdy gra już działa, na crash / wychodzenie z gry po jakimś czasie grania, na początek wypróbuj wklejenie poniższego tekstu do notatnika, zapisz jako, wybierz wszystkie pliki, i wpisz nazwę uruchom.bat. Uruchom przed włączeniem gry. Zamknij po zakończeniu gry (jeśli samo nie zniknie).

Metoda nr 1 dla FH4:

Jeśli gra po restarcie nie przechodzi automatycznie do pełnego ekranu jak wcześniej, wciśnij ALT+ENTER przed upływem 70 sekund od uruchomienia skryptu.

@echo off

START explorer.exe shell:appsFolder\Microsoft.SunriseBaseGame_8wekyb3d8bbwe!SunriseReleaseFinal

TIMEOUT /T 70 /NOBREAK
taskkill /f /im explorer.exe



:LOOP
TASKLIST | FIND /I "FORZAHORIZON4" >nul 2>&1
IF ERRORLEVEL 1 (
GOTO CONTINUE
) ELSE (
ECHO fh4 is still running
TIMEOUT /T 5
GOTO LOOP
)

:CONTINUE

START explorer.exe
EXIT


Nr 2, analogiczna metoda dla FH3 (nowość 2019):

@echo off

START explorer.exe shell:appsFolder\Microsoft.OpusPG_8wekyb3d8bbwe!OpusReleaseFinal

​

TIMEOUT /T 70 /NOBREAK

taskkill /f /im explorer.exe

​

:LOOP

tasklist|findstr "forza"

IF ERRORLEVEL 1 (GOTO CONTINUE) ELSE (TIMEOUT /T 1

echo "FH3 running!"

GOTO LOOP)

:CONTINUE

​

START explorer.exe
EXIT


Metoda nr 3 dla FH3/4:

@echo off 
:M1 
TIMEOUT /T 600 /NOBREAK 
netsh interface set interface name=LAN admin = DISABLE 
TIMEOUT /T 30 /NOBREAK 
netsh interface set interface name=LAN admin = ENABLE 
GOTO M1



"W miejsce "LAN" wstawić swoją nazwę połączenia internetowego, w moim przypadku jest to "Ethernet" (lub może być też "Wi-Fi")
4h i żadnego crash`a, a wcześniej co 20min."

Metoda nr 4 dla FH3/4:

:loop
@echo off
cls
ipconfig /flushdns
ipconfig /release
ipconfig /renew
cls
timeout /t 600
goto loop

Odnawia pamięć podręczną DNS, i odnawia IP co 600 sekund.

- Metoda nr 5:

Jeżeli wyrzuca Ci grę w losowych momentach to spróbuj w tej kolejności takich metod
1) zresetuj grę z poziomu windowsa: start > ustawienia > aplikacje > znajdź 'forza horizon 3/4' > zaawansowane > reset > zresetuj komputer
2) po uruchomieniu gry w menadżerze zadań zakładka 'szczegóły' > znajdź 'forza horizon 3/4' > ustaw priorytet 'wysoki' (może powodować problemy z włączonym trybem gry).

Metoda nr 6:
(to samo co metoda nr 1 dla FH4 i nr 2 dla FH3, tylko pulpit sam nie wraca, przestarzała):
3) "MI DOPIERO TO POMOGŁO: utwórz sobie plik .bat o takiej treści":

@echo off
TIMEOUT /T 70 /NOBREAK
taskkill /f /im explorer.exe


odpalaj ten plik dopiero po włączeniu gry, po wyłączeniu gry zobaczysz kursor i szary ekran - wtedy nacisnąć klawisze CTRL+Shift+ESC i wyskoczy menadżer zadań, potem klikamy więcej szczegółów>Plik>Uruchom>wpisujemy tam: explorer.exe>OK i wszystko powinno wrócić do normy. Tzn. pulpit.


Reszta możliwych rozwiązań problemów min. z wychodzeniem z gry:

- Zaktualizuj sterowniki do swojego GPU do najnowszych. W przypadku zwłaszcza Ryzen 3xxx, aktualizacja sterowników chipsetu lub BIOSU (UEFI).

- (FH4) Raz czytałem jak komuś gra wywalała po jesieni na samym początku gry, to przechodziło to na trybie okienkowym. Z tym że z tego co kojarzę, błąd był związany ze zbyt starymi sterownikami.

- wywalanie z gry może mieć związek z kontem współdzielonym jeśli masz.
18/10/18 - Podobno przestało już crashować ostatnio z tego powodu.

- "wyloguj sie z windows store, odpal gre w trybie offline i zaloguj sie jak juz bedziesz smigac nie powinno wywalac"

- Zmiana platformy z nowszej (i3 6100) na starszą (i7 2600K) miało pomoc komuś na crashe w FH3 (więcej wątków).

- Zmiana 8GB na 16 komuś pomogło pobyć się crashy w FH3 (przynajmniej 12GB warto mieć, zwłaszcza jak się nie gra na low).

- W FH3 zmiana w opcjach (i/lub Windows) z 60Hz na 59Hz komuś pomogła na crashe.

- Na forum MS zalecają 399.24 na problem crashy, ale nie każdemu pomaga. Na nowszych sterach ktoś się skarżył na spadki wydajności, i powrót na 411.63 pomógł. W porównaniu do 399.xx, nowsze sterowniki mają kilka klatek więcej w FH4. Zwłaszcza wydane w wakacje 2019 sterowniki 436.02 pomagają na mocniejszych kartach, ale na niektórych słabszych mogą powodować spadki.

- 399.24 pomagały też na problem BSODów (więcej rozwiązań na to w dolnej części tekstu)

- (ze strony gry) "[The problem of] NVIDIA GTX 780 & GTX 780 TI hard lock when using driver version 411.63. Rolling back to 399.24 fixes the issue." (możliwe że załatane w nowszych wersjach)

- bodaj któreś nowsze stery zaczęły powodować crashe (prawdopodobnie v. 4xx po premierze RTX) [możliwe że załatane w nowszych wersjach]

- W FH3 na problem wywalania do pulpitu komuś pomogło wgranie sterowników 388.13.

- włączenie MSAA powoduje crashe w FH4 na HD 7XXX

- wyłączenie MSI Afterburner zapobiega problemom ze startem wersji premierowej FH4.
Problem powoduje dokładnie RivaTuner.
W RivaTuner w global daj detection na none tak by nakładka OSD w grach przestała działać.

- Jak ktoś ma crashe na np. 970, i to po bardzo szybkim czasie, to pomaga revert sterów do 378.49.

- W podobnym przypadku pomaga też wyłączenie trybu gry (było mówione).

- Ustaw zegar na godzinę 2:00 w nocy (działało to kiedyś w 3, może w 4 też zadziała).

- Upewnij się że plik stronicowania i gra jest na SSD. - Po ustawieniu stronicowania innym niż auto komuś zaczynało wywalać grę.

- Obniż detale

- Wykonaj polecenie Fix Permissions dla katalogu WindowsApps w którym znajduje się gra:
https://www.maketech...der-windows-10/

- To normalne, że demo FH3/4 nie zapisuje postępów.

- Na problem artefaktów na teksturach (głównie RTX 2XXX/GTX 16XX):
Klik


- Problem crashy w Forzie Motorsport 6/7 może rozwiązać również jak w powyżśzym linku, downgrade sterowników (prawdopdoobnie problem wcześniej się nie zdarzał). Na chwilę wydania 436.30, dokładnie ten problem jest liście znanych problemów Nvidii w informacji podawanej przy tej wersji sterowinków w dziale download. Prawdopobnie crash gry kończy błąd: "“Sterownik ekranu nvlddmkm przestał odpowiadać, ale odzyskał sprawność”"

- Crashe w Motorsport związane z PCI Express Endpoint są prawdopodobnie związane z platformą AMD i Ryzen 3xxx i/lub dyskiem NVMe.
Temat z możliwymi rozwiązaniami.

- Dla problemu BSODów w FH4 pomaga ponoć zainstalowanie 399.24 (raport z wersji 399.07 pod BFV).
Ogólnie też w porównaniu do 416.16 na starszych kartach niż RTX, 399.24 mają wyższą wydajność
https://youtu.be/mFSLro_OXLQ (ale problem nie musi dotyczyć każdego).

- Problemem jest też program AI Suite Asusa który z jakichś przyczyn nie lubi się z FH4 i powoduje BSODy.

- Reset aplikacji na wywalanie z gry przy końcu wczytywania (i ogólnie też)
Ustawienia systemu Windows > Forza > Opcje zaawansowane >Resetuj
Przykładowy powód. Crash po wyścigu, i uszkodzenie stanu gry. Wtedy ostatni prawidłowy save zostanie pobrany z chmury.
Sytuacja może się zdarzyć gdy skończy się miejsce na dysku z grą (warto mieć do 4GB wolnego miejsca na zrzuty pamięci które rozrastają się po crashach, są to 20MB pliki forzaxxx.dmp, które można usuwać. Można też pilnować na bieżąco miejsca, ale trzeba się liczyć z rozrostem 1.1GB na ok. max 300MB usuwanych plików (zależy jak często miewamy crashe).

- Logować się do konta MS zamiast lokalnego (choć bodaj raz widziałem że pomagało jak jest odwrotnie)

- Wyłączenie Windows Defender, wyszukiwanie sterów przez Driver Talent, i wyłączenie mikrofonu.

- Ktoś wspominał też o włączeniu trybu dewelopera w Windowsie.

- Gra ma być bardzo wrażliwa na OC, i czasem pomaga odkręcenie (w jednym przypadku pomogło poprawienie timingów pamięci).

- Było też o szczęśliwych posiadaczach 8 wątków i 16GB RAM co miało naprawiać problem wywalania z gry, ale i tak z marnym wynikiem 2:1 w stosunku do trzeciego jegomościa z tą samą konfiguracją i jednak crashami.

- Pierwsze włączenie gry, gdy następuje optymalizacja ustawień dla naszego PC, może zakończyć się wyrzuceniem do pulpitu na konfiguracjach z małą ilością RAM. Należy włączyć grę jeszcze raz. Raz zakończona optymalizacja nie będzie musiała przebiegać od początku.

- Jeżeli instalowałeś osobnego firewalla w systemie, usuń go. Niemniej domyślna Zapora Windows powinna działać normalnie, gdyż jej wyłączenie może powodować problemy.

Na problemy z crashami podczas wyścigu Goliat

- na początek, sprawdzić solucje związane z crashami opisane na samej górze
Dodatkowo można:
- ograniczyć czas wyścigu do ok. godziny
lub (wg. supportu)
- ograniczyć ilość okrążeń do 5 lub 6 (u niektórych nawet do 3) choć gra potrafi się wywalić od razu na pierwszym...
- ograniczyć używanie cofania czasu
lub
- wyłączyć cofanie całkowicie (co pomaga najbardziej).
Support chyba pisał też coś o pauzie, że może to wywoływać.
Przed ew. jednak tryhardowaniem Goliata, polecam zrobić kopię całego katalogu WPSystem umieszczonego na dysku na którym mamy zainstalowaną grę, bo zdarzały się przypadki, że można utracić całego save'a po crashu. Wtedy wystarczy przywrócić folder, i przy uruchomieniu wybrać save lokalny zamiast z chmury. Za każdym razem po intrze w menu jest wykonywany proces tej synchronizacji i jesteśmy
to pytani, jeśli zajdzie potrzeba.

- FH4 problemy z dźwiękiem

Zmiana w panelu sterowania, dźwięk na 24-bit 48000 Hz z 44100 - rezultat brak trzasków. Jeśli nie pomaga, to np. na AIM pomaga wyłączenie w panelu sterowania ulepszeń:
http://forum.pclab.p...st__p__15230955
Alternatywnie można też spróbować kartę muzyczną zintegrowaną, jeśli używamy jakiejś innej. Problem występował też na X-Fi Titanium i Gamer, raczej Music też, Fatality PCIe (za to ponoć gra działa normalnie na Soundblaster Z), Razer Kraken, Steelseries Arctis 5, 7, Corsair Void, i tu zmiana na integrę może być konieczna (wystarczy tymczasowo zmienić urządzenie domyślne w Panelu Sterowania>Dźwięk.
W rzadszych przypadkach na trzaski pomagała zmiana w panelu sterowania na 5.1 i na 24 bit/96kHz (kolejność zmiany może mieć znaczenie).
W innym miejscu pisali o ustawieniu 24BIT/96KHZ i 7.1 w Windowsie.
(32Bit/96kHz 7.1 też miało działać. Najpierw zmieniać ustawienia jakości, potem konfiguracje głośników). Po dokonaniu zmiany, warto zrestartować komputer.
Można jeszcze tu spojrzeć:
https://www.youtube....h?v=7x0zPOtMhY4
Ktoś jeszcze wspominał, że problem zniekształconego dźwięku występował komuś tylko w demo, ale nie u wszystkich. Nie każdemu udaje się pozbyć problemu, więc może zaistnieć konieczność używania karty zintegrowanej w grze.
Oczywiście na słuchawkach silnik będzie mniej słyszalny, bo nie będzie zmiksowanego głośnika centralnego. Że nie wspomnę o pozycjonowaniu.
https://www.reddit.c...ellow_creative/
Przy ustawieniu 7.1, jest sposób by odzyskać część dźwięków, w konfiguracji głośników w Windows odznaczając głośniki boczne na liście. Wtedy Windows zmiksuje te dźwięki na przód i tył.
Warto wiedzieć że na połączeniu optycznym może nie być 7.1.

(FH4) "Panowie ma problem z dźwiękiem w grze, a dokładniej jego braku. Przy intro jest dźwięk, w menu i rozgrywce już brak, ale gdy zmieniam samochód poza domem/festiwalem i mam ekran wczytywania po wybraniu samochodu normalnie jest dźwięk.
- Nie reinstaluj, to jest znany problem. Górna opcja "Disable all enhancements" musi być wyłączona (tak jak na screenie).
- (rozw. 2) U mnie rozwiązanie problemu dźwięku polegało na włączeniu Windows Sonic dla słuchawek
Nie włączać wirtutalizacji 7.1, bo wywali grę po intrze.

Jeżeli jeszcze ktoś nadal ma te problemy, lub nie jest zadowolony ze zmian w dźwięku z powodu zmiany konfiguracji kanałów, rozwiązanie polega też na pobraniu aplikacji VoiceMeter Banana i przekierowaniu sygnału do naszej karty:
"Basically I just set FH4's output to banana's Aux Output in Settings > System > Sounds > App volume and device preferences(on the bottom), and in Banana set the Aux to route the audio back to the creative SB X-fi (A1 under AUX in on, and A1 device is set to MME X-Fi Speakers)"
Tylko zróbcie sobie wcześniej punkt przywracania przed instalacją programu.

Komuś też raz pomogło ustawienie w konfiguracji kanałów ustawienia słuchawki.

Alternatywnie jeszcze jeśli ktoś zrozumie o co chodzi w tej wypowiedzi:
"I tried in 24 bit 96khz and it works. I was nevertheless convinced to have tried all the possibilities, but in fact, I had tried them by activating the windows sonic 7.1 at the same time, except that activated windows sonic puts the parameters in 16 bit 44,1kzh. That's why it did not work. Result it works just by setting in 96khz 24 bit.

On the other hand it does not work in 24 bit 48khz. I did not really retest any other parameter without windows sonic.

So it works like that without any 7.1 things at all..."

- Jeśli problem zniekształceń pojawia się na Realteku, należy pobrać Display Driver Uninstaller lub DDU i usunąć nim sterowniki do karty dźwiękowej, a potem zainstalować najnowsze (ze strony Realtek, lub producenta laptopa, ew. płyty głównej).

Ze znanych błędów na stronie twórców:
- Realtek HD audio manager cuts sound to the game if earphones are plugged in during gameplay.
- If player has “Disable all sound effects” (or similar) ticked in Sound Options > Speaker Properties > Spatial, or has Spatial Sound Format set to None, game might be silent or crash.

"For realtek HD Users, first uninstall the audio driver with DDU(latest version) then disconnect internet for being automatically download for latest audio driver. play a game and connect internet again. if problem still appeared, you can try unplug your sound cable (3.5mm,etc). wait for second then play a game"


Problemy z rozgrywką sieciową

- (FH3 i niżej) "ja żeby włączyć grę, muszę wyłączyć zaporę w antywirusie i później będąc w grze muszę ją włączyć, żeby się podłączyć do online"

- tutaj jest o tym by dodać wyjątki dwóch folderów do antywirusa:
https://pcgamingwiki..._3#Issues_fixed

(FH3) Od aktualizacji 1803 zostało usunięte Teredo i niektórzy mieli problem z grą online (nie wiem na ile poprawiono)
Między czasie z aktualizacjami Windowsa poprawiały się problemy z NAT.
Także dla pewności warto sprawdzić czy posiadamy też aktualny system i numer kompilacji. Można skorzystać z aplikacji Update Assistant aby upewnić się, że posiadamy najnowszą kompilację (na maj 2019 to 1809).

Można też przetestować różne buildy Windy, począwszy od 1511, gdzie w nowszych już zaczęto zgłaszać różne problemy.
Choć większość od czasów przesiadki z Anniversary na Creators.
Ale aktualizacje na nowszych buildów też czasem pomagały, np. na NAT.
FH4 wymaga buildu W10 min. 1703

- Generalnie nie powinno się wyłączać zapory w systemie, bo może to uniemożliwiać grę online (również FH4) i poprawne działanie Teredo.

- "Pograłem chwilę z jednym kolesiem i po 15 minutach wyświetliło informację o IPSEC z kodem błędu"
"problem z Horizon Life? Wiecznie się ładuje i nie może znaleść żadnej sesji. A jak chcę rozegrac wyścig w kooperacji lub pvp to wyskakuje komunikat, że muszę się połączyć z tymże Horizon Life. Reszta sieciowych rzeczy typu wyścigi sezonów, czy Forzathon działają poprawnie. Jednakże nie mogę z nikim zagrać w sesji."

>W Operacjach sieciowych Xbox dałem opcje napraw i teraz NAT jest otwarty. To jednak pozwala na grę z innymi z bardzo słabą stabilności, często rozłącza, a w FH3 w ogóle łączy w nieskończoność pomimo otwartego NATu."
- Problem może wiązać się z brakiem stałego IP, lub generalnie być zależny od dostawcy (ktoś miał dawną Neostradę), zwłaszcza jeśli ktoś jest faktycznie za NATem, nie ma możliwości odwrócenia tego żadnym ustawieniem w systemie.
- "Jesteś prawodpodobnie za NATEM, masz zablokowane porty, najpenwiej musisz:
- wykupic publiczne IP - ja płace 5zł miesiecznie bo złodzieje z INEI w defalucie poblokowali porty na gry microsoftu i ubi...
No i 2 opcja przeobić stos poradników z ipsec, może cudem jakiś pomoże."
Generalnie da się grać online będąc za NATem, ale u niektórych dostawców może to wyglądać różnie, dlatego warto iść tym tropem.
Mamy w tej kwestii też inny głos:
"Nie wykupuj bo to ci nic nie da, wykupujesz stale IP zamiast dynamicznego, to nie ma nic wspolnego z NATem bo i tak bedziesz mial NAT jako ze twoja wewnętrzna siec jest na prywatnych adresach (192.168..).
Sprawdź czy twój router ma wszystko ok poustawiane z NATem i czy nie blokuje ci jakiś portów (kiedyś miałem router od VM który domyślnie blokował IPSEC).
Kiedyś widziałem to:
1. MANUALLY ENTER DNS-SERVER INFO WITH 1.1.1.1 AND 1.0.0.1 INSTEAD OF HAVING IT ON AUTOMATIC
Zmien sobie DNS na jakis publiczny zamiast od dostawcy.
2. RE-START THE WINDOWS UPDATE SERVER (MINE SEEMS TO SHUT DOWN EVERY RE-BOOT)
U mnie to powodowało problem z XBOX live services z jakiegoś powodu"
Dodam jeszcze, że warto spróbować na routerze sprawdzić czy włączona jest opcja UPnP.
Alternatywnie tutaj jest lista koniecznych do przekierowania portów:
https://portforward....orza-horizon-4/ (FH3 i 4).

>Udalo mi sie naprawic problem, winna byla jedna opcja w plikach systemowych, ktora kiedys wylaczylem przez przypadek optymalizujac komputer pod jak najwieksza wydajnosc w grach. Dokladnie chodzi o usluge ''Pomoc IP"

- Players may see the “Failed to open a connection. Check if your network allows IPSEC connections, and try again.” error. This issue can happen after suspending or when trying to quickly reconnect to a server previously connected to.

- Osiągnięcia nie działają:
"Upewnij się że Telemetria i "Application Telemetry Settings" są włączone i usługa "Connected User Experiences and Telemetry" is jet włączona (nie znam polskich nazw). Upewnij się że wszelkie używane przez Ciebie narzędzia prywatności dla W10 umożliwiają działanie telemetrii"

- Jeśli masz błędy dotyczące Qos, upewnij się że port 3075 UDP jest przekierowany na Twoim routerze.

Optymalizacja, problemy z płynnością

(FH4) - Najmniej zasobożerne detale pozwalające poprawić grafikę na najniższych ustawieniach:
- cienie niskie (zamiast wyłączone) - robią się mniej pstrokate kolory teksturm, sporo wnosi
- FXAA
- SSAO średnie
- SSR średnie

- Co się tyczy ścin na 8GB RAM, przeniesienie gry na SSD trochę pomoże.

- Gra do 60 FPS lubi DDR4, a także włączenie ogranicznika klatek w grze (30/60), a także czasem włączenie (możliwe że też w panelu Nvidia) wstępnie renderowaych klatek na 1/2/3 (1 do zablokowanego FPS).

- W przypadku gdy CPU/RAM jest wąskim gardłem, polecam sprawdzić program inSpectre i wyłączyć ochronę przed podatnościami

- Na 1070 w 4K ustawienie cieni do 60 FPS wymagane ustawienie high.
(Ustawienia FH4 dla 1070/i7 Haswell:
Mój link )

- W panelu sterowania Nvidia ustaw w zarządzaniu energią i filtrowanie tekstur na maksymalną wydajność

- Przy poważnych problemach z płynnością zablokuj ilość klatek na np. 38 (bodaj w RTSS powinno się dać), ustaw V-Sync na włączony.

- Buildy Forzy Horizon 3 od czasów aktualizacji poprawiającej wielowątkowość są też ponoć mniej stabilne co się tyczy crashy (to było 8 miesięcy po premierze). Niektórzy w skrajnych przypadkach potrafili przejść do latającego po sieci buildu Dev Ops, lub nawet dema, które wyszły jeszcze przed tą aktualizacją.

- Gra podobno nie lubi ustawiania powyżej 60Hz.
Mieliśmy tu nawet przypadek ustawienia specjalnie 50Hz dla stabilności klatek.

- Ustawienie stronicowania na wartość min. od 9GB wzwyż (MSI Afterburner pokazuje dwie wartości - RAM, i RAM+pagefile - stąd np. 14GB (ta druga wartosc) odjąć 5GB zajętego RAM (pierwszą wartość) = 9GB page do ustawienia).
Ktoś raz pisał że ustawienie na sztywno 14GB mu pomogło.
Uprzedzam tylko że u nas jeden forumowicz pisał, że po ustawieniu innym niż auto zaczynało mu wywalać grę.

- Wyłączenie kompresji i prefetcher (wstępne ładowanie do pamięci):
Wydaje mi się że te dwie rzeczy pomogły zwiększyć FPS, ale u każdego może być z tym różnie, i rezultaty mogą być różne w różnych tytułach. Polecam przetestować na próbę.
Otwieramy PowerShell jako administator i wpisujemy:
Disable-MMAgent -ApplicationPreLaunch
Disable-MMAgent -pagecombining
Disable-MMAgent -mc
A także wchodzimy do Panel Sterowania>Narzędzia administracyjne>Usługi i tam znajdujemy usługę "Wstępne ładowanie do pamięci", wchodzimy we właściwości, wybieramy wyłączony, po czym resetujemy komputer.
Usługa ta powinna być wyłączana dla systemów i gier umieszczanych na SSD.
Wyłączenie kompresji może pomóc na płynność z grą, ale przy mniejszej ilości RAM, może mieć wpływ na problem wczytujących się tekstur i białych plam na mapie. Aczkolwiek nie znowuż tak często. Bardziej za ten problem obwiniałbym wyłączony prefetcher i/lub CFG i inne opcje w Windows Defender. Przed zmianą tych rzeczy polecam wcześniej przejechać chociaż jeden wyścig jeśli mamy mało RAMu (np. 6GB).

- Polecam też przetestować wyłączenie "Control Flow Guard" w Windows Defender
https://docs.wholeto...efault.asp?W790

Oczywiście tymczasowo wyłączyć Control Flow Guard globalnie, bo na dłuższą metę jest to bardzo niezalecane z przyczyn bezpieczeństwa.
Ręcznie dla wybranej binarki UWP nie da się tego ustawić, mimo przydzielonych uprawnień

- Jak wspominałem, można też sprawdzić wpływ wyłączenia łat Spectre i Meltdown programem InSpectre.
W Mafii III na słabszych CPU i małych ilościach RAMu sporo to pomagało, więc tu pewnie też może (zrobić restart po dokonaniu zmian).

- Polecam też przetestować EmptyStandbyList wg. instrukcji: https://pcgamingwiki...ors_Update_1709

- Zainstalować grę na SSD.

- Przy mniejszych ilościach RAM nawet polecam skonfigurowanie Razer Cortex do zamykania aplikacji i usług w tle. Bo gra ma zapędy na używanie 16GB. FH4 już nie tak mocno. Warto mieć chociaż 12GB. Tak samo również mniej FH4 siedzi na CPU, ludzie raczej chwalą optymalizację FH4, gra działa ludziom lepiej jak FH3, a pełna nawet działa jeszcze lepiej, choć u niektórych zaczęły pojawiać się crashe.

- Zauważyłem że FH3 i FH4 lubi Game Mode. Było 5 FPS więcej w benchmarku w relacji ok. 40/45 FPS, i był stabilniejszy.
Począwszy od październikowej aktualizacji, w panelu gry opcja trybu gry bodaj zniknęła. Można ją znaleźć tutaj:
Ustawienia systemu Windows -> Granie -> Tryb gry -> Przesuń na włączone

- Wstępne renderowanie dla odblokowanej ilości klatek powinno być 3. Dla zablokowanej - 1, z wyjątkami poniżej (4K).

- Przynajmniej w FH3, obraz jest płynniejszy gdy mamy włączony limit klatek i synchronizację pionową, mimo że klatki są odblokowane na 60. Wespół z trybem, gry, daje to bardzo dobre efekty, mimo że wzrost klatek jest nieduży; a gra się bardzo fajnie, nawet na Core2Quad @3.16 z cieniami niskie, i detalami wpływającymi na CPU na najniższe (w wyścigach przełajowych okolice 40-45/free roam >55). Ilość wstępnie renderowanych klatek na domyślne 3, ale są wyjątki.

- Na sterownikach 411.63 na GTX 970 ktoś miał problem z wyciekiem pamięci VRAM, i dużymi ścinkami. Problem nie występował na 375.70 i 378.78. Nie wiem jak sprawują się najnowsze.

- Na problemy z opóźnieniem sterowania i samoczynnym skręcaniem w FH3/4 w trybie gry, pomaga włączenie explorer.exe w priorytet wysoki w menadżerze zadań (FH4) [powyżej normalnego w FH3, być może nie trzeba już tego na trochę lepszych CPU], choć tu dodatkowo za wysoki poziom detali może powodować problem mimo wszystko.
Dodatkowo w CTRL+SHIFT+ESC odnajdujemy "Host usługi: zdalne wywołanie procedur" klikamy prawym przyciskiem myszy>Przejdź do szczegółów. Przekierowuje nas do kolejnej zakładki z podświetlonym jednym z procesów svhost.exe. Klikamy na niego PPM>Ustaw priorytet>Powyżej normalnego (FH3). To będzie w zakładce szczegóły proces svhost który będzie używał najwięcej CPU ze zminimalizowaną grą.
Z automatu można ustawiać zawsze ten priorytet w aplikacji Process Lasso. We właściwościach skrótu do programu można domyślnie wymusić tray przy uruchomieniu usuwając /showwindow.
Do tego upewniamy się, że nie zmieniliśmy domyślnego ustawienia wstępnie renderowanych klatki w opcjach gry, które przy takich problemach powinno być ustawione na 3.
Jeżeli wszystko powyżej zawiedzie, należy ustawić wtedy priorytet dla aplikacji Forzy na niski. Jeśli co chwilę priorytet sam się zmienia, należy w Process Lasso ustawić parametr priorytetu always low. Aplikację zamknąć (może być w trayu).

Do ustawienia explorer.exe w priorytet powyżej normalnego jednym kliknięciem, można utworzyć plik bat w notatniku, o następującej treści:
wmic process where name="explorer.exe" CALL setpriority "above normal"

Warto też mieć na uwadze, że całkowite zamknięcie explorer.exe przy włączonym trybie gry (np. niektórym pomaga to uniknąć wychodzenia z gry) również może u niektórych powodować problemy ze sterowaniem, więc explorer.exe w trybie gry może być złym pomysłem, i wtedy lepiej wyłączyć tryb gry.

Jeżeli opisywany problem występuje poza trybem gry:
- wyłącz synchronizację pionową
- włącz limit 30 FPS
- wyłącz w tle niepotrzebne aplikacje (np. P2P, czy nawet nakładkę ściemniającą ekran)
- możesz obniżyć jakieś mniej istotne detale (efekty cząsteczkowe, odbicia szyb)
* albo CPU nie wyrabia, albo karta wadliwa (artefakty? Sprawdź w 3DMark 11).

- Z tego co zauważyłem też, FH3 lepiej chodzi z ustawieniem 16 bit/48kHz zamiast 24 bit/48kHz - to też i wyższe wartości mogą mieć i większy wpływ przy problemach z płynnością. Nie warto ustawiać 16/44, bo gra zaczyna wariować, a w dodatku dynamiczna zmiana z 44 na 48 w czasie rozgrywki, powoduje rozciągnięcie dźwięku.

- Warto też wiedzieć że w FH3 tryb gry może powodować problemy z nagrywaniem.

- W FH3 przez pewien czas na AMD lepiej od ówczesnych sterów miały ponoć działać 17.2.1 (z okolic premiery FH3):
https://community.am...m/thread/216210
Wedle raportu naszego usera, był zmuszony używać ich by gra wystartowała, okazało się, że to było na piracie (kompilacja 1809 ubija pirackie kopie Forzy BTW [czasami też na reinstalowanej 1803]), ponoć wersja Codex działa trochę lepiej niż oryginał. Na oryginalnej wersji FH3 nie miałem takich problemów, i najnowsze sterowniki działają poprawnie z FH3. Może też w jakimś innym przypadku to pomoże.
Instrukcja jak wymieszać stare bilbioteki DX12 z nową paczką sterowników 17.2.1:
https://www2.ati.com...7.2.1-feb28.exe
Przekopiować z nich do katalogu:
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\c0334122.inf_amd64_2e9fcce50cc19bdc\B333740
te pliki:
amdxc64.dll
amdxc32.dll
amdxcstub64.dll
amdxcstub32.dll
W razie instalacji całej paczki, należy wykonać czystą instalację (zaawansowane).
FH4 nie działa na 17.3.1, pewnie 2.1 też (crashe, artefakty).
Po testach na 14.11.18 orzekam że 17.2.1 pogarszają obecnie wydajność FH3.

- Gdyby ktoś pytał, dla punktu odniesienia przeglądając filmiki na YT, patch poprawiajacy wielordzeniowość pojawił się w maju 2017. Wszystkie filmiki wypuszczone przed tym czasem, będą nieaktuelne pod kątem wydajności. Zresztą to samo tyczy się w dużej mierze tych, które kręcone były przez Shadowplay lub Windows DVR, lub w inny sposób, bez grabbera.

- Na samym końcu wspomnę, dla posiadaczy monitorów 16:10, że aby uzyskać trochę więcej wydajności, kosztem nie aż tak dużego spadku jakości grafiki, można ustawić zamiast 1920x1200 - 1680x1050. Rozdzielczość ta nie ma podobnie wysokiego odpowiednika dla 16:9, choć istnieje rozdzielczość 1600 x 900, którą w razie braku na liście, należałoby dodać ręcznie w panelu sterownika karty graficznej.

- Forza Horizon 4 na 8GB RAM w single channel i HDD działa zauważalnie wolniej niż na 2x8GB i nadal HDD. Na lepszych konfiguracjach niż 4/4, i wraz z DDR4 2400MHz, załatwia to problemy z płynnością.

Rady dla poprawy działania w 4K
Ciekawostka. FH3 jest grywalna w 4K/30FPS na podkręconym RX 470 4GB i X5460.
Trick polega głównie na ilości wstępnie renderowanych klatek na 3, i dla lepszej stabilności gry, limit klatek na 30. Ustawienia 2, 3 dawały niestabilną grę.
Wyłączane były tylko jakieś mniej istotne detale typu anizo, MSAA, odbicia na szybie przedniej, w lussterkach, szczegóły samochodów, śnieg, reszta najwyższe.
Nie musi się udać od razu uzyskać grywalnych FPS.
Na początku, na terenie festiwalu gra może być niegrywalna (10-13 FPS). Po wyjeździe z niego też. Ciekawym trickiem jest zmienić wtedy rozdzielczość na niższą, i wyjechać w jakieś haszcze z dużą ilością FPS by gra złapała więcej FPS, a potem zmienić na 4K, i czasem gra może zacząć śmigać w miarę w porządku. Choć czasem FPS może spaść do 3-4.
Zdarza się że kamera ze środka bez kokpitu i maski daje często dodaktowe 8 FPS (22 vs 30) i z rzadszymi spadkami do 20-24 klatek, gra śmigała sobie z reguły w 27-30. Może w samych wyścigach nie jest najprzyjemniej, ale przynajmniej można sobie tak spokojnie płynnie grę pozwiedzać. Po drugim, czy trzecim resecie gry gra chodziła w porządku już z automatu, od samego początku, bez późniejszych zmian rozdzielczości. Zdarzało się, że zmiana rozdzielczości na wyższą w trakcie gry, wywalało do pulpitu.
Ilość wstępnie renderowanych klatek raz jak miałem na 1 (teoretycznie najlepsze ustawienie dla zablokowanych FPS), to nawet gra od początku w miarę chodziła, ale było mało stabilnie poza festiwalem. Podobna sytuacja na 2, tylko wywaliło mi raz nawet do pulpitu.
Gra na ustawieniu 2 lub 1 potrafiła od początku chodzić lepiej na festiwalu (gdy na 1 miałem z początku 10-13 FPS), ale gorzej na zewnątrz, i bez możliwości zwiększenia FPS zmianami rozdzielczości (czy też głównie ze spadkami) działo się tak głównie kiedy robiłem Alt+Enter kiedy gra się wczytywała by coś robić w tle na komputerze, gdy gra wchodziła w tryb okienkowy. Wtedy jak potem wracałem na pełny ekran głównie zdarzały się przypadki, że zmiana rozdzielczości na mniejszą, i z powrotem na 4K w grze, powodowała spadki płynności do 3-6 klatek. Działo się to też czasem prawdopodobnie gdy zmiana następowała w miejscu z za małą ilością FPS, lub gdy gra miała już 22-25+ FPS już na festiwalu (zamiast 10-13).
Spadek FPS po zmianie rozdzielczości zdawał się właśnie nie występować gdy gra była cały czas na pełnym ekranie bez wchodzenia w tryb okienkowy (i być może kiedy zmiana była dokonana gdzie poza miastem). Bardzo możliwe że włączany w ten sposób tryb okienkowy w trakcie wczytywania lub przed, może mieć wpływ na niestabilność gry po odpaleniu. Też gdzieś już tutaj wcześniej pojawiło się to jako solucja na bodaj ścinki w grze i problemy ze stabilnością.
Po prostu gra ma w zwyczaju chodzić trochę loteryjnie, tudzież też docierać się do rozdzielczości lub danych ustawień z czasem.
Z tym że w zasadzie, tylko na jednym ustawieniu predefiniowanych klatek na 3, gra potrafiła chodzić właściwie na trzy różne sposoby.
Czasem działa dobrze w 4K przez jakiś czas włączania gry, a potem kilka razy nie idzie ustabilizować FPS, i dopiero raz zmiana z QHD na 4K w menu przed wczytaniem gry pomogła.
Zdarza się też, że po załadowaniu gry zmiana rozdzielczości wywala do pulpitu. Najczęściej z QHD do FHD.

Sądzę że tutaj raczej VRAM się kończy. Podobne objawy po odpaleniu 4K ze spadkiem płynności ma Far Cry 5 na tej karcie. Akurat wewnętrzne skalowanie w grze działało lepiej w okolicach 4K, ale już w okolicach upscalowania QHD, płynniej było grać na DSR QHD niż upscalować w grze z FHD. Ew. upscalingiem dało się ładnie wyważyć ile ma użyć pamięci karta, by limitu nie przekroczyć, i uzyskując lepszą grafikę wychodząc blisko 4K upscalingiem w grze (mając dalej FHD ustawione w grze).
W FH3 gra śmigała na pulpicie w FHD, i tylko rozdzielczość w grze była zwiększana. To wtedy działa w grach UWP jak upscaling, bo nadal mamy rozdzielczość monitora wtedy taką jak na pulpicie. Ustawianie wyższej rozdzielczości w DSR na pulpicie, lub wyższej rozdzielczości niż nasza natywna w jakiejś grze, dzięki DSR/VSR vs upscaling w grze - pogarsza obraz (wystarczy popatrzeć nawet na czcionki na pulpicie). Dlatego imho. sporo tracą gry które są spoza UWP, i nie mają jeszcze upscalingu jak np. GTA V czy Far Cry 5, BFV, i nie tylko samą opcję zmiany rozdzielczości. Bo czasem tylko to zostaje, i w zasadzie też pozwala uzyskać lepsze efekty niż jedynie natywna rozdzielczość.
Generalnie najlepiej mieć już ustawioną odpowiednią rozdzielczość zanim wczytamy grę (dla zupełnej pewności). Czasem też zdarza się, że mimo że po wczytaniu gra ma 20 FPS, to po wczytaniu jakiegoś wyścigu śmiga w okolicach 30 FPS.

- Granie w FH3 na Core2Quad i Radeonach może okazać się niemożliwe, przynajmniej na wersji demo ze starą utylizacją CPU.
Podczas gdy na 750 Ti może być lepiej (przynajmniej na ostatniej wersji, i tak, pomimo iż to tytuł DX12 - Radeony powinny odskoczyć).
Na sklepowej wersji za to powinno być już na Radeonach względnie OK (zwłaszcza dużo w kwestii wydajności wniosły sterowniki od 2016 roku aż do 2018). Gra jest kompletnie niegrywalna na HDD (system i gra na HDD) i 4GB RAM.

- FH3 od któregoś z updatów zadowala się już min. 6GB RAM tylko obowiązkowo gra musi być, i SWAP również, na SSD (domyślne gdy mamy system na SSD), zwłaszcza przy wyższych detalach obowiązkowo. Na 4GB RAM w ogóle są zbyt częste ściny. Nawet ludzie z 16GB RAM określają wydajność gry HDD vs SSD jako przepaść.

Gra ważyła w 2016 ~59GB.

W demie FH4, 6GB RAM wystaczyło na najniższych, bez SSD może się nie obejść i tak, żeby gra porządnie chodziła.

Demo FH4 na najniższych w FHD chodzi dobrze nawet z 2GB VRAM, waży 27.83GB (chyba że więcej jeśli jeszcze jakiś update wyszedł, coś ściąga jeszcze potem - coś do ok 34GB prawdopodobnie).
Pełna wersja waży 64GB (Ultimate może być w porywach do 70GB).

(FH4) "Elo, jakieś pro tipy dla początkującego?
- Odpal sobie ten stream, zaloguj na konto XBL i trzymaj otwarty w tle: https://mixer.com/Si-Gerty
Naklepie Ci punktów i wheespinów, przydadza sie na start."
"Co zrobić by leciały wheelspiny z mixera? Założyć konto na tym ustrojstwie i je połączyć z kontem xboxlive?
- Musisz być zalogowany na tym samym koncie co w sklepie MS"

I na koniec niespodzianka w FH3. Po wylogowaniu w ustawieniach systemu Windows z konta MS do którego była przypisana gra, wyświetlała mi się nazwa konta Xbox live innego konta podczas grania, i z jakiegoś powodu, mimo braku w systemie konta MS do którego przypisana jest gra w MS Store, działa nadal (może świeże konto też by zadziałało, albo może dlatego tak, bo od początku save był na innym koncie). Ciekaw jestem czy instalacja gry na nowym systemie z paczki PowerShelelem też ujdzie płazem. W tej chwili wyglądałoby jakoby wystarczy tylko nie odinstalowywać gry. Niewykluczone że zalogowanie na innym koncie Xbox, najprościej w świecie stworzy nowy profil w grze po jej odpaleniu...
W tym układzie traci się chyba tylko raptem możliwość instalacji gry w Store, w razie np. postawienia systemu od początku. Chyba że ktoś ma nadal instalkę pod PowerShell (z instrukcji pobierania gry z MS Store przez manager pobierania i Fiddle z samej góry), choć nie ma całkowitej pewności, ale możliwe że to też przejdzie. W FH4 może już tak nie być, bo gra jest MS Game Pass, i potrafi wyświetlić komunikat przy próbie uruchomienia, że abonament się skończył. Nie wiem co prawda jeszcze, co by się działo na wcześniej pełnej wersji, i zwłaszcza na 1809.

(FH3) Tutaj jeszcze garść linków którą wygrzebałem. Pewnie większość rzeczy przez Was zebrana w temacie, a których nie opisałem, tam się znajduje, ale zawsze możecie coś nowego znaleźć:
(oficlane known issues FH3/4)
https://forums.forza...10-24-17.aspx?=
https://forums.forza...---Crashes.aspx
https://support.forz...H4-Known-Issues
(i reszta)
https://forums.forza...orkarounds.aspx
http://sihmar.com/fo...10-pc-xbox-one/
https://windowsrepor...rizon-3-errors/
https://windowsrepor...hes-windows-10/
https://www.gamepur....073cf9-and.html
http://www.forceclaw...ixes-amd-nvidia
https://www.gottabem...ow-to-fix-them/
https://www.chaoshou...zing-solutions/ Mirror: https://web.archive....zing-solutions/
https://www.chaoshou...zing-solutions/ Mirror: https://web.archive....zing-solutions/
(Forza Horizon 3 patches changelog):
https://forums.forza...ED--2-5-18.aspx
creashes on monitors running above 60Hz:
https://www.reddit.c...y_access_error/

Ten post był edytowany przez deton24 dnia: 26 Grudzień 2019 - 23:46


Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych