Skocz do zawartości
Tomek1623

Assetto Corsa Competizione

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałem tak? Może przed Mozą R12, ale teraz już wiem że T300 się nie nadaje do realnego ścigania, a raczej weekendowej zabawy. Jakbym miał miejsce to by stelaż porządny wleciał i by została, serio. Jak się raz posmakuje to się nie chce wracać do pasków... 

Fanatec nie ma problemu raczej ze starszymi grami, za to Moza w takiej Forzie 5 miewa problemy, nie wiem, nie znam tematu bo ja tylko ACC grywam... Moza z kierownicą ES nie jest szpetna ani trochę ;) 

Choć muszę się przyznać że ostatnio grywam w Le Mans Ultimate, FFB dużo lepiej działa i więcej auta czuć, miła odmiana po "gumowej" ACC. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, galakty napisał:

za to Moza w takiej Forzie 5 miewa problemy

I bardzo dobrze :)  FH5 to arcade na pada :banan:

4 godziny temu, galakty napisał:

miła odmiana po "gumowej" ACC. 

Jak ACC jest dla Ciebie "gumowe", to pograj trochę w Forza Motorsport :szczerbaty:  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, maras2574 napisał:

Jak ACC jest dla Ciebie "gumowe", to pograj trochę w Forza Motorsport :szczerbaty:  

No jest gumowe i niezbyt realistyczne, każdy simracer Ci to powie. Jak ktoś jeździł dużo w rFactor2, iRacing czy AC zwykłą to patrzy z przymrużeniem oka na ACC. Jak byłem w miejscu gdzie szkolą się kierowcy wyścigowi i zapytałem czy mają ACC to wybuchnęli śmiechem :szczerbaty:

ACC jest popularna bo... Była dostępna na konsole, tu jest główna przyczyna. Ani fizyka, ani FFB, ani nawet audio (reverb jest srogi) nie są zbyt bliskie rzeczywistości. I w ogóle ACC jest nazywana "tire pressure simulator", do tego masz meta setupy czyli dajesz damping na 0 i max i to jest META SETUP XD 

Gra się fajnie i głównie ze względu na LFM, ale serio w takim LMU nawet na T300 czuć dużo więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem nigdy o czyms takim zeby acc bylo gumowe, ogladalem filmiki ludzi co jezdzili gt3 i acc i mieli pozytywne odczucia co do jazdy.

a co do kierownic, to od zawsze wiadomo, ze jak masz zwykle pedaly i zmienisz np t300/g29 na powiedzmy moze r12 to duzo szybszy nie bedziesz, sama baza ci duzo nie da. jak zostaniesz na t300 i podstawowe pedaly zmienisz na powiedzmy heusinkveld sprint czy ultimate zyskasz wiecej niz zmieniajac baze kierownicy z g29 na jakis mocny dd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam też nie mam nic do zarzucenia ACC ;)

@galakty Ciekawe co przyniesie AC2 :hmm:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A próbowaliście innych simów? Tylko nie AMS2 i inne kupska, ale iRacing, AC, rFactor2? Serio nie czujecie że są bardziej ostre i bezpośrednie? A może to ustawienia ACC u mnie, ale próbowałem różnych i ciągle mam wrażenie kiślu. 

Zresztą nieważne, największą bolączką ACC jest system kolizji. Czasem wystarczy delikatne puknięcie i auto robi piruet :F 

AC2 to pewnie w tym roku Alpha, a premiera w 2025. Ogólnie mam nadzieje że będzie kozacko i utrzymają chociaż poziom AC, liczę na kombajn ze wszystkimi klasami wyścigów by mieć jeden produkt do wszystkiego. Dlatego też LMU polubiłem, bo mamy GTE, P2 i Hypercar, jakby dodali jeszcze GT3 i coś dodatkowo + więcej torów to pewnie tu się przeniosę. 

48 minut temu, Dominix1910 napisał:

a co do kierownic, to od zawsze wiadomo, ze jak masz zwykle pedaly i zmienisz np t300/g29 na powiedzmy moze r12 to duzo szybszy nie bedziesz, sama baza ci duzo nie da. jak zostaniesz na t300 i podstawowe pedaly zmienisz na powiedzmy heusinkveld sprint czy ultimate zyskasz wiecej niz zmieniajac baze kierownicy z g29 na jakis mocny dd.

Pełna zgoda, T-LCM zrobiły u mnie największą różnicę. Przy T300 bardziej brakuje mi tych 2NM mocy i wiadomo - braku pasków bo reakcja jest szybsza. 

Jak będzie Moza R5 dostępna to pewnie wymienię na to i już zostawię aż padnie sama z siebie. Więcej niutów nie wykorzystam w małym mieszkaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 godzin temu, galakty napisał:

Była dostępna na konsole, tu jest główna przyczyna

A może jako pierwsza trgo typu gra nie wyglądała jak kupa (nie, zabawa w tysiąc modów w AC nie każdego kręci)? :E Tzn. było wcześniej CARS 2, ale ono fanom simów nie pasowało... czyli jednak to ACC nie może być takie słabe, zwłaszcza, że startowało z malutką liczbą torów względem czy to CARS, czy tych wszystkich rFactorów i iRacingów opartych na MTX/abo... och, czy to nie kolejny powód? :E 

Co do ostrości - no dla mnie początkowo ostrzejsze CARS, to fakt :) A potem przeczytałem, o co chodzi z ustawieniami i mam teraz podobnie tu i tam, mi to wystarczy.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, galakty napisał:

A próbowaliście innych simów? Tylko nie AMS2 i inne kupska, ale iRacing, AC, rFactor2? Serio nie czujecie że są bardziej ostre i bezpośrednie? A może to ustawienia ACC u mnie, ale próbowałem różnych i ciągle mam wrażenie kiślu.

Naprawdę, zrób risercz na temat tego co mają do powiedzenia o tych tytułach prawdziwi kierowcy np. Nicki Thim który ma swój jutubowy kanał. Wszystkie te tytuły mają duże wady a wybór polega w znacznym stopniu na preferencjach gracza. ACC się tu nie wyróżnia niczym negatywnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda film z iRacing ale mieć taki kokpit i monitory... Ehhh :szczerbaty: Chyba taniej wyjdzie VR :D 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taniej, kiedys chyba mowil ze cos kolo 100k $ , filmy z acc tez wrzuca ;)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko on ma chyba ruchomy rig, to jest piękna sprawa... Raz spróbowałem (niestety mieli tylko AC) i to jest kozackie, ale nie nadaje się do dłuższego grania :szczerbaty:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dzisiaj napisałem w wątku o Forza Motorsport, że to co czujemy na kierownicach

jest komponentem "drive by wire" złożonym z kilku podsystemów, które się konfiguruje w całość.

I jeśli nie mamy wiedzy, wykorzystujemy tylko jakąś część możliwości simów/simcade.

Mam do dyspozycji 3 kierownice: G25, G923 i G PRO.

Porównuję na: rF2, ACC, AC, Cars2, FM7, FM/8.

Pierwsze wrażenie "z pudełka" w żadnym z tych tytułów nie jest zachęcające.

Ale w każdym z nich dążenie konfiguracją całości systemu do limitu,

powoduje że tytuł zaczyna żyć wyścigowym życiem.

Nie określam ACC gumowatym, bo na limicie dużo się dzieje.

I określenie czy sim jest dobry wynika z tego czy jadąc na limicie w tempie wyścigowym

czujesz że się ścigasz i prowadzisz, czy walczysz z kierownicą i odstajesz.

Dobry sim(cade) wyścigowy "gada" do nas przez "slip angle" opony i wymaga ciągłej pracy korektami kierunku.

Jeśli tego nie czuć na kierownicy, to może tez być wina ustawień podsystemu kierownicy, a nie sima jako złej całości.

Tak "gada" rF2, tak "gada" ACC, ale tak też "gada" FM/8. Tylko że w FM/8 wydobycie tego wymaga więcej pracy i testów.

Osiągnięcie tego jest trudne na G25, bo trzeba ustawieniami konfiguracji kierownicy, wpasować się w siły silników i opory zębatek.

Na G PRO jest to łatwo osiągalne.

Na G25 opory powodują sytuację którą nazywam "klincz".

To jest coś takiego jak przysiad samochodu na tylnej oponie na wciśniętym gazie.

Odpuszcza dopiero po ustaniu siły gdy puścimy gaz.

Źle skonfigurowane G25 tak samo potrafi trzymać siłę, że mam wrażenie że coś się zmieni dopiero po wyjściu z zakrętu ... i "nie gada" oponą.

I da się to ogarnąć konfiguracją, ale domyślnie siły są za duże, przesterowują silniki

i jest wrażenie gównianej, nie responsywnej kierownicy.

Ale to jest zła konfiguracja całego systemu "drive by wire" jaki tworzy kierownica i gra,

a nie sama gra i nie sama kierownica.

 

Latami konfigurowałem simy i kierownice powiedzmy w SPOSÓB 1.

Teraz nauczyłem się robić to na SPOSÓB 2.

Biorę wszystkie tytuły jakie mam, konfiguruje je i zachwycam się nimi na nowo.

W weekend wziąłem AC i BMW E30, ustawiłem setup i poupalałem aż miło.

A wcześniej uważałem tą BeeMkę za niefajną.

Ale to ja byłem niefajny, nie ona :)

Edytowane przez tekkno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co, zmieniłem obręcz z F599XX na 488 GT3 i jeździ się dużo lepiej, czuję więcej auta i poślizgów, łatwiej kontrolować. Teraz przeszkadza mi jedynie system paskowy w T300, ale tego się już nie zwalczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli że jest powód, dla którego nie montuje się juz w sportowych autach okrąglaków? :) 
Ale jednak okrągłe mają swój klimat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okrąglak ma sens jak masz duży kąt obrotu, a w GT3 nie kręcisz po 900 stopni :szczerbaty:

Do tego są lżejsze, a to kolejna zaleta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

Edytowane przez Tomek1623

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co tam bedzie, myslalem ze to evo to 1 kwietnia zrobili ale jednak tak zostalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Porzucenie UE, własny engine. Radzę nie mieć dużych oczekiwań żeby się nie rozczarować ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby było jak AC, bez kiery nie podchodź :) i coś by dało się F1 zastąpić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że EVO to nie będzie ACC, tylko właśnie AC z możliwością modowania. Wtedy LFM wesprze jak starą AC i będzie symulator wszystkiego w jednym miejscu (poza iRacing ofc). 

I w sumie innego sensu nie widzę, skoro ACC dostała właśnie dwa spore DLC i wciąż jest mega popularna - nie potrzeba kolejnej odsłony, nic odkrywczego już nie zrobią tutaj na UE5. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Właśnie ukończyłem czterogodzinny wyścig w ACC w karierze (uff), zero problemu z AI przez 115 okrążeń :)  Żadnych problemów z dublowanymi autami, ustępowali miejsca jak się należy :) Brawo Kunos, Turn 10 Studios niech patrzy i się uczy ;)  

Xf16rd3.png

YIyHP4Q.png

Edytowane przez maras2574
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja odpuściłem ACC póki co, grywam ostro w LMU - dużo lepiej mi się jeździ jakoś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Okej, a są w takim razie jakieś fajne laptopy z matrycą IPS, LED 14 calowe w takim razie tak do 4K ? Jednak w tym excelu coś tam będę siedział. 
    • FC IQ którego IQ bedzie wynosilo 25  
    • Oj młodziku wydasz więcej, oj wydasz. A tak poważnie. Trafi ci się ciężka choroba i wydasz krotność tej kwoty. Oczywiście nie dotyczy to każdego pacjenta, bo budżet by się nie domknął. A to "...w tym także w prywatnej w USA." Dowodzi tylko że z tym marnotrawstwem nic nie zrobisz. Poza tym lekarze zarabiają tyle ile zarabiają i mogą się domagać więcej, bo jest ich za mało. I co im zrobisz?
    • Stalker to przeszedł ewolucje w grafice między czasie tak długo klepali tą grę.
    • Popatrz na rynek foto, to nie jest rynek rozwijający się, czy jakaś inna bańka w którą ludzie ładują pieniądze bez opamiętania. Pojawienie się takich aparatów to nie tylko ot troszkę większa matryca - to cały nowy "pipeline" (od projektu do jutubera reklamiarza :E) z wprawdzie dużą częścią wspólnych z klasyką techniki foto podzespołów, ale jednak nowy. Można zadać inne pytanie: mamy przecież niszę aparatów z totalnie górnej półki. Firmy utrzymujące się jakoś na powierzchni z produktami premium. Patrząc na pomysł Bono, idealnym rozwiązaniem byłaby po prostu matryca okrągła/ośmiokątna, zbudowana na bazie kwadratu, wykorzystująca światło z obiektywu bardzo optymalnie. Oto moje pytanie: dlaczego segment na poziomie ceny przykładowo £50000+ za aparat, nie ma innowacyjnych, zbliżonych chociaż do kwadratu, matryc?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...