Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepsze to są te filmy na yt, w których autorzy cytują twórców którzy cytują leakerów "EXCLUSIVE" :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Saren7(jg77xfx) napisał:

Ja lecę na 20.8.3 ale mam tylko ETS2 zainstalowanego. Zauważyłem, że podczas Furmarka GPU nie łapie 100% obciążenia, oscyluje między 85-90%. Jakieś pomysły dlaczego tak?

może zacznij od odinstalowania tego zabijacza kart graficznych?

mało masz benchy do testowania gpu? Unigine Heaven, Valley, Superposition Benchmark, 3dMark, World of Tank Encore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też Furmarka już od dawna nie używam , niczemu on nie służy jak tylko zażynaniu karty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, kochan4 napisał:

ostatnie podpisane stery z maja (20.4.2), to pokazuje ile błedów jest w nowszych od tamtej pory, skoro certyfikatu mikroszitu nie mogą dostać :/ 

Żeby uzyskać certyfikat muszą sporo zapłacić a tną koszty więc WHQL pojawia się rzadko i tylko to jest powodem wydawania sterowników bez certyfikatu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piszecie, ze nie wypuszczają tak często podpisanych, bo by musieli zapłacić (jakby na bieda firmę trafiło) a i tak wszyscy w testach nowszych sterów porównują właśnie do tych majowych podpisanych, bo są najstabilniejsze :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ma się 1080p przeskalowane w ustawieniach gry np. do 160% w porównaniu do 1440p ?

Czy monitor 1440p daje dużo lepszy obraz w porównaniu do przeskalowanego 1080p?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz sobie policzyć

1080p to 1920x1080 pikseli

1440p to 2560x1440 pikseli

teraz sobie przemnóż 160% x piksele z 1080p i będziesz wiedział, jak to się ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przybliżeniu wychodzi 177% między FullHD, a WQHD. Bardziej chodzi mi o jakość obrazu czy monitor 1080p przeskalowany do WQHD będzie miał porównywalną jakość jak monitor 1440p?

Czy jednak jest to coś zupełnie innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej Ci włączyć w sterownikach Virtual Super Resolution i ustawić 1440p ?

Ja używam tego na monitorze 1080p tylko w Wasteland 3 i moim zdaniem obraz jest lepszy. Bynajmniej nie muszę mieć włączonego  AA i obraz jest nie gorszy niż 1080p z AA

Edytowane przez Dario+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy ustawiam Virtual Super Resolution nie działa Freesync. Jest włączony ale widzę, że obraz się rozrywa podczas gry. Tylko gdy mam 1080p jest ok lub ze skalowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zagrałem przed chwilą w CoD Warzone z VSR w 1440p i o ile nie zauważyłem problemów z freesyncem ale odczuwam taką dziwną ociężałość podczas grania , i nie wiem czy jest to spowodowane po prostu spadkiem fps czy jednak jest jakiś taki jakby lekki lag po włączeniu VSR ?. FPS spadły średnio z około 144FPS do 116FPS. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnie z VSR jest coś nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To w każdej grze masz problem z freesyncem i VSR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyna gra w której widzę że 8GB Vramu jest mało i to w 1080p to CoD Warzone z teksturami high , 12GB będzie idealnie za parę lat  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym się objawia ten brak przy 8GB? Bo całość sobie alokuje? Miałbyś 16GB vRAM, to CoD też by sobie to zajął. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

dokładnie, ja gram  w CoD WZ w 1440p (tyle, ze normal tekstury, bo przy high juz 6 zapycha) i jest jeszcze zapas koło 800mb

i szczerze? to jedyna gra co musiałem zejść z teksturami (a wszystkie gry odpalam w 1440p na high lub ultra, nawet killera Metro Exodus na ultra posuwam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, smilehunter napisał:

Czym się objawia ten brak przy 8GB? Bo całość sobie alokuje? Miałbyś 16GB vRAM, to CoD też by sobie to zajął. 

Już tu kiedyś  z kimś o tym dyskutowałem. Objawia się to u mnie tym że 1%low fps spadają o około 10fps. Jeśli tekstury mam na normalna, zajętość vramu u mnie około 7,6gb max i low fps ~100. Jeśli tekstury dam na high, zajestoc vram, 7.9gb i 1%low fps, ~89. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na normalne zachowanie. Podnosisz ustawienia graficzne, fps spada. Jakbyś miał jakieś zacięcia, freezy, czy na prawdę solidne spadki, to inna sprawa. 

Teoretycznie, w takiej sytuacji PCI-E 4.0 powinno pomagać. Kończy się bufor na karcie, korzystamy z dynamicznie przydzielanej pamięci RAM -> potrzeba szybszej komunikacji. 

Edytowane przez smilehunter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne zachowanie, oczywiście , ale samo ustawienie tekstur na high w tej grze w sytuacji gdy vramu nie brakuje nie powoduje spadku FPS 1%low .  Sprawdzałem w lokacji (trening battle royal ) gdzie pomimo ustawień high 1%FPS był taki sam jak na normal bo max użycia Vramu tam dochodziło do około 7.5GB z tego co pamiętam. A co do PCI-E 4 to raczej nic bu tu u mnie nie zmieniło , testy wykazują znikomą różnica pomiędzy wersjami 3 a 4 . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie testy i czy są one robiony w scenariuszy gdy karcie kończy się podsystem pamięci?

Na rx5500xt różnice wykazuje się spore. Na RTX 3080 żadne, bo długo minie, nim 10GB @ 760GB/s się skończy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

testowanie w trening battle royal nic nie daje, też tak robiłem na początku, a po wejściu do gry już były różnice, widocznie sporo elementów nie ma w tej testowej lokacji związanych bezpośrednio z multiplayeram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, o tym pisze, w treningu nie widać u mnie też różnicy, bo jest dużo mniej elementów do wczytania. W rozgrywce mp już brakuje vramu przy teksturach high i dlatego mam spadek 1%low fps 

9 godzin temu, smilehunter napisał:

Jakie testy i czy są one robiony w scenariuszy gdy karcie kończy się podsystem pamięci?

Na rx5500xt różnice wykazuje się spore. Na RTX 3080 żadne, bo długo minie, nim 10GB @ 760GB/s się skończy. 

https://youtu.be/SvBovtT4Vf4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak ustawie high to spadku raczej nie widzę , ale za to takie niemiłe rwanie (taki stuttering)  jest, przy normal tego nie mam, więc to raczej na pewno przez vram

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...