Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Na Dx12 zarówno na AMD jak i Nv działa lipnie przez pierwsze 10-15min bo dane są przerzucane do shader cache. Każdą mapę trzeba ograć z 15min i później już działa wzorowo w sensie nie ma ścinek z powodu tworzenia shader cache bo na RX 5700XT stuttering nadal wystepuje 

Wykresy frametime i fps mogą być idealnie płaskie a i tak szarpie obrazem co jest odczuwalne. Wystarczy nagrać obraz z monitora telefonem w slowmotion i zobaczysz jak szarpie na AMD ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może na jakiś starych sterach :) nie wiem na jakich ty odpalałeś, ale karty juz sporo czasu nie masz

20.9.2 ładnie problem stutteringu rozwiązały ;)

 

jak bym miał kupować teraz kartę tylko do bf5, to tylko i wyłącznie rx5700xt, żadna nvidia, ale to moje odczucie z grania

Edytowane przez kochan4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed ostatnie sterowniki jakie były ;)

Jeśli przez pół roku używania karty występował ten problem w mniejszym bądź większym stopniu praktycznie w każdej grze i żadne sterowniki nic nie poprawiły to wątpię w to aby najnowsze coś w tej kwestii zdziałały no ale cuda się zdarzają  :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przypominam sobie , zeby w innych niż ostatnie coś o naprawie stutteringu pisali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, kochan4 napisał:

nie przypominam sobie , zeby w innych niż ostatnie coś o naprawie stutteringu pisali

Za krótko siedzisz na RX 5600XT to sobie nie przypominasz ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co ma piernik do wiatraka? stery sprawdzałem od kwietniowych praktycznie wszystkie

ty za to nie masz karty od 2 miechów, ale wiesz najlepiej jak na nowych sterach stuteruje, nic tylko przyklasnąć uszami :E

Edytowane przez kochan4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak problem stutteringu Ci doskwierał skoro szukałeś rozwiązania :cool:

Karty nie mam od połowy września i od tamtego czasu pojawiła się tylko jedna wersja sterownika a przewaliłem wszystkie sterowniki od premiery w celu zminimalizowania problemu ze stutteringiem i żadne nie pomagały doraźnie dlatego wątpię aby ostatnia wersja coś w tej sprawie zdziałała. 

To samo co problemy z Black Screen , które są naprawiane w jednej wersji a w następnej wracają na listę problemów :E 

EDIT Żeby nie było ja w prywatnym PC problemów z BS nie miałem ;) 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na większym napięciu. Odczucia są takie, że bez UV po 30 minutach rozgrywki nie napotkałem żadnego mikroprzycięcia. Chyba zostawię tak jak karta z pudełka, jedynie vram na 1860 MHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, DjXbeat napisał:

Czyli jednak problem stutteringu Ci doskwierał skoro szukałeś rozwiązania :cool:

To samo co problemy z Black Screen , które są naprawiane w jednej wersji a w następnej wracają na listę problemów :E 

serio ? napisałem gdzieś , ze mi doskwierał? szukałem rozwiązania do cryengine i SGW Contracts (okazało się że to wina systemu , nie sterów), tak ku twojej wiedzy , nie mam problemu od początku ze strutteringiem ani BS-ami, podobno to był problem serii 5700, więc sorry, nie miałem okazji doświadczyć ;) 

@up

to samo odkryłem, navi nie lubi być niedovoltowane ;)

a właśnie @DJ, może UV miałeś zrobione i to samo co u @Sarena

karta niedovoltowana normalnie chodzi , nie zwiesza się a przycinki są, zresztą skoro pisałeś DJ, ze prawie w każdej grze to miałeś to na 99% obstawiam ten scenariusz 

Edytowane przez kochan4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełomowy weekend. Szyna PCIE na oszczędzaniu energii oraz niedowoltowane GPU haha. Kartę mam ponad rok już, a dopiero teraz ją poznałem. Mało się gra to sprzęt obcy. Tylko w przejściach na zdalną zwiększa się częstotliwość. Tak to max 2h na weekend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, DjXbeat napisał:

Na Dx12 zarówno na AMD jak i Nv działa lipnie przez pierwsze 10-15min bo dane są przerzucane do shader cache. Każdą mapę trzeba ograć z 15min i później już działa wzorowo w sensie nie ma ścinek z powodu tworzenia shader cache bo na RX 5700XT stuttering nadal wystepuje 

Wykresy frametime i fps mogą być idealnie płaskie a i tak szarpie obrazem co jest odczuwalne. Wystarczy nagrać obraz z monitora telefonem w slowmotion i zobaczysz jak szarpie na AMD ;) 

Wybaczcie ignorancję, bo nie wiem jak jest pod Windowsem, ale na Linuksie Steam ma od paru miesięcy opcję "Shader pre-caching" dla Vulkana i DXVK, wydłuża to start gry, ale nie ma ścinek po uruchomieniu. Jak to wyłączę, albo kliknę skip w oknie dialogowym "shader pre-caching" to przez kilka minut nieźle potrafi szarpać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, kochan4 napisał:

a właśnie @DJ, może UV miałeś zrobione i to samo co u @Sarena

karta niedovoltowana normalnie chodzi , nie zwiesza się a przycinki są, zresztą skoro pisałeś DJ, ze prawie w każdej grze to miałeś to na 99% obstawiam ten scenariusz 

UV nie miało wpływu na działanie mojej karty. Były gry gdzie było ok pod względem stutteringu ale były również gry gdzie pomimo stałej wartości fps z blokadą obraz szarpał. Idealnie to było widać jak nagrałem obraz z monitora w slowmotion. Przy takim zwolnieniu idealnie było widać momentu w których obraz się rozrywał lub szarpał a wykres frametime idealnie płaski jak przy zablokowanej ilości kl/s. 

2 minuty temu, Jenot napisał:

Wybaczcie ignorancję, bo nie wiem jak jest pod Windowsem, ale na Linuksie Steam ma od paru miesięcy opcję "Shader pre-caching" dla Vulkana i DXVK, wydłuża to start gry, ale nie ma ścinek po uruchomieniu. Jak to wyłączę, albo kliknę skip w oknie dialogowym "shader pre-caching" to przez kilka minut nieźle potrafi szarpać.

Na Windowsie pod DX12 shader cache jest tworzony w folderze konfiguracyjnym Battlefield 5 i plik jest nadpisywany przy uruchomieniu gry. Trzeba każdą mapę ograć z 10-15min aby dane z mapy zostały nadpisane do shader cache. Po tym czasie gra zaczyna działać normalnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla testów dam locka 60 i sprawdzę czy będzie szarpać. Na locku niestety nadal szarpię, dzieje się to przy dużych zmianach taktowań.

Przycinki pojawiają się gdy karta gwałtownie zmniejsza/zwiększa taktowanie co jest konsekwencją locka. Gdy karta jest  równomiernie obciążona nie zaobserwowałem takiego problemu. W przypadku wcześniejszych kart nie miałem zapasu mocy więc zawsze chodziły na 100%. 

Edytowane przez Saren7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, kochan4 napisał:

szukałem rozwiązania do cryengine i SGW Contracts (okazało się że to wina systemu , nie sterów)

Jakiego systemu :E To stery są skopane, na NV pod W10 nie ma problemu z grami na CryEngine (może pomijając najnowszą kompilację 2004).

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, tomcug napisał:

Jakiego systemu :E To stery są skopane, na NV pod W10 nie ma problemu z grami na CryEngine (może pomijając najnowszą kompilację 2004).

na win7 wszystko hula cacy na sterach z tym samym numerkiem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu, że to wina sterów, że pod W10 nie działają jak trzeba.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden teścik, c.d. do tych z 2 stron do tyłu (stock 38/17/71):
iY1eeoz.png

Udało mi się osiągnąć chyba najlepsze nastawy: lock na max moc + taktowanie trochę na wyrost. W efekcie temperatury są pod kontrolą, a jeśli jest zapas mocy, to karta się bardziej rozkręca.
efekt.png.ceb64148ac0fa67d2a1cc32494dfb5fd.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, DjXbeat napisał:

Idealnie to było widać jak nagrałem obraz z monitora w slowmotion. Przy takim zwolnieniu idealnie było widać momentu w których obraz się rozrywał lub szarpał a wykres frametime idealnie płaski jak przy zablokowanej ilości kl/s. 

Tak to będzie, nagrywasz ze stałym fps'em w telefonie, a klatki sobie pływają w jakimś zakresie.

 

4 godziny temu, Saren7 napisał:

Dla testów dam locka 60 i sprawdzę czy będzie szarpać. Na locku niestety nadal szarpię, dzieje się to przy dużych zmianach taktowań.

Przycinki pojawiają się gdy karta gwałtownie zmniejsza/zwiększa taktowanie co jest konsekwencją locka.

Dlatego "płaski" lock jest do bani. Gram zwykle na Chillu z dużą rozpiętością (typu 75+100/120) tak, żeby karta miała przestrzeń do taktowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, GregM00 napisał:

Tak to będzie, nagrywasz ze stałym fps'em w telefonie, a klatki sobie pływają w jakimś zakresie.

I co w związku z tym? 

Nagrywając obraz telefonem w slomotion widać, gdy obraz przesuwa się płynnie w jedną bądź drugą stronę ale widać również  momenty gdzie występuje stuttering i obraz przeskakuje co daje efekt szarpnięcia. To nie telefon gubi klatkę tylko szarpie obrazem z PC. 

W zwolnionym tempie świetnie widać te szarpnięcia obrazem. 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, DjXbeat napisał:

Przy takim zwolnieniu idealnie było widać momentu w których obraz się rozrywał lub szarpał a wykres frametime idealnie płaski jak przy zablokowanej ilości kl/s. 

= tearing, powstaje w efekcie niezgodności synchronizacji

Wrzucasz do jednego worka różne rzeczy. Stuttering to nie rozrywanie.

Kwestia "przycięć" też jest względna, bo obraz w swojej naturze nie jest płynny, to statyczne klatki, które się zmieniają na tyle szybko, że oko widzi to w sposób płynny. Zwolnione tempo będzie psuć ten efekt płynności.
Sensowny system oceny polegałby po prostu na pomiarze czasu wyświetlania takiej klatki, jeśli jest zbyt długi, to wtedy jest problem.

Co to są "szarpnięcia obrazem"? Widzisz jakieś większe zmiany jakby bez klatek pośrednich? O to chodzi?
 

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no cóż, DJ ma super oko, widzi te zwolnione tempo bez jego zwalniania :E

ja w zwolnionym tempie grałem w bf-a jak miałem i5 2500 i hd7850, teraz gram w przyśpieszonym :D

jedna rzecz mnie tylko zastanawia, skoro DJ-owi fpsy sie zgadzały, framerate sie zgadzał to może mu coś monitor z tym radeonem nie współpracował jak należy i szarpało

Edytowane przez kochan4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, GregM00 napisał:

= tearing, powstaje w efekcie niezgodności synchronizacji

Wrzucasz do jednego worka różne rzeczy. Stuttering to nie rozrywanie.

Kwestia "przycięć" też jest względna, bo obraz w swojej naturze nie jest płynny, to statyczne klatki, które się zmieniają na tyle szybko, że oko widzi to w sposób płynny. Zwolnione tempo będzie psuć ten efekt płynności.
Sensowny system oceny polegałby po prostu na pomiarze czasu wyświetlania takiej klatki, jeśli jest zbyt długi, to wtedy jest problem.

142kl/s włączona blokada, wykres płaski, włączony freesync, który działa. W momencie nagrywania w slowmotion widać jak obraz idealnie przesuwa się w prawo bądź w lewo. Jest ultra płynnie ale co jakiś czas występuje po pierwsze: 

- rozerwanie obrazu gdzie część wyświetlanego obrazu przesunęła się już w prawo od połowy do góry natomiast dolna część została w tyle. 

- występują chwilowe szarpnięcia, które w zwolnionym tempie widać doskonale - stuttering. Obraz pomimo stałej ilości klatek na sekundę szarpie. 

 

 

Teraz, kochan4 napisał:

no cóż, DJ ma super oko, widzi te zwolnione tempo bez jego zwalniania :E

Nie widzi a odczuwa przy ruchu myszką - niestety psuje to komfort rozgrywki. 

2 minuty temu, kochan4 napisał:

jedna rzecz mnie tylko zastanawia, skoro DJ-owi fpsy sie zgadzały, framerate sie zgadzał to może mu coś monitor z tym radeonem nie współpracował jak należy i szarpało

Licznik nie zawsze wyłapie Ci stuttering. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie bardzo dobrze widać jak działa freesync w teście SotTR, 3 test, jak na początku mam koło 100 fps i powoli kamera schodzi na miasto a fpsy wkraczają nazakres freesync (poniżej 75) i powyżej widać lekkie rwanie obrazu (chyba tak to należy nazwać) a poniżej 75 kl/s jest już idealnie płynnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@DjXbeat na moje stare inżynierskie oko @GregM00 może mieć nieco racji - załóżmy że masz te stałe 142fps, ale nie mamy danych ile klatek na sekundę nagrywa Ci kamera, jaki jest czas ekspozycji jednej klatki, ile czasu świeci jedna ramka na ekranie, zresztą gdyby były te dane w specyfikacji to pewnie z rzeczywistością też mają niewiele wspólnego. Ale nie o tym - jeśli liczba klatek/s nagrywana przez aparat/kamerę nie jest całkowitą wielokrotnością fps na ekranie to co jakiś czas możesz mieć szarpnięcie na filmie (jakaś klatka się nie "załapała" na film) lub rozerwanie (załapały się dwie sąsiednie). Najprościej to sprawdzić nagrywając dłuższy film w slomo i sprawdzić czy interwał między szarpnięciami/rozerwaniami jest stały. Jeśli tak, to problem nie istnieje, a raczej że nagrany film nie jest żadnym "dowodem" stutteringu.

 

Edytowane przez Jenot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...