Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Daruj sobie DXVK na NV nie będzie lepiej. Gry na NV na API od DX9 do DX11 działają elegancko w przeciwieństwie do AMD. W przypadku AMD potrzebny powrót do Win7 cóż zrobić, że nie ogarniają sterów pod Win10.

Edytowane przez sideband
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Send1N napisał:

W opisie tego tak wyczytałem ;) skoro mowisz że działa to potestuje to ciekawe czy coś daje rzeczywiście na starych dx.

Ściągasz zip'a. Wypakowujesz z niego do katalogu z binarką gry 2 pliki: odpowiedni do wersji DXów (np. d3d11.dll) + dxgi.dll
Koniec instalacji :)

Plus dochodzą flagi do umieszczenia w zmiennych systemowych Windy, tak jak rozpisane w części HUD https://github.com/doitsujin/dxvk

Przykładowo to co ja mam, wyświetlenie HUDa i limit 90 fps:
obraz.png.bab83ebb8fc732c3023ffed814c2fe1f.png

7 minut temu, sideband napisał:

Daruj sobie DXVK na NV nie będzie lepiej.

Hmm. Patrząc na listę poprawek dla kart nV mam wrażenie, że ktoś jednak tego używa i to nie jest pojedyncza osoba.

Ale być może chodzi głównie o granie pod Linuxem.

Edytowane przez GregM00
  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RX 6600, po 4 latach i 6 miesiącach, jest 2x szybszy od RX 570, ma 2x więcej pamięci i kosztuje 2x więcej.

Postęp wydajność/cena? Zerowy. Jedyny postęp jest w wydajność/TDP.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Kynareth napisał:

RX 6600, po 4 latach i 6 miesiącach, jest 2x szybszy od RX 570, ma 2x więcej pamięci i kosztuje 2x więcej.

Z tego co patrzę, to ma porównywalne osiągi z RX 5600 XT, a kosztuje więcej. Czyli patrząc przez ostatnie 2 lata wydajność do ceny jakby w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceny RX6600 są kompletnie z d.py, ale jednego tej karcie nie można odmówić:

ws52ZFZ.png

dircgUg.png

Źródło: TechYesCity

TDP RX6600 =132W, więc wyżej pokazane wartości poboru dotyczą prawdopodobnie samego rdzenia, a nie całej karty.
Co nie zmienia faktu że współczynnik perf./wat po UV jest bardzo zacny.
Podejrzewam że pobór całej karty może się zamykać poniżej 100W.

Edytowane przez Paw79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest mniej więcej ten sam poziom, ja bym kierował się cena, gwarą , jakimiś takimi szczegółami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, draco87 napisał:

Na jednej recenzji na YT niby Nitro+ wypada gorzej od tego Pulse w co trudno uwierzyć

Bardzo dziwne. U Sapphire Nitro > Pulse.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, draco87 napisał:

Mam oba w takiej samej cenie, na necie ciężko znaleźć konkretne informacje o Nitro+, większość testowała Pulse. Na jednej recenzji na YT niby Nitro+ wypada gorzej od tego Pulse w co trudno uwierzyć :-)

Wybrał bym msi gaming x, bo sapphire udziela tylko dwu letniej gwarancji na karty graficzne a firma msi 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O znów zaczęło zrzucać takty pamięci przy 165Hz na ostatnim sterowniku pod W11.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polak potrafi

odkryłem jak obejść limit napięcia na big navi , teraz zegary 2700-2800 będą normą z dobrze chłodzoną kartą (477W w 3dmark)

2e4f855ad787.jpg

 

a tak się gra na zamkniętych zegarach w sterowniku >2700min+2800mhz max

granolimit-jpg.683607

assasinofflimit-jpg.683662

Edytowane przez SylwesterI.
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, SylwesterI. napisał:

Polak potrafi

odkryłem jak obejść limit napięcia na big navi , teraz zegary 2700-2800 będą normą z dobrze chłodzoną kartą (477W w 3dmark)

2e4f855ad787.jpg

 

a tak się gra na zamkniętych zegarach w sterowniku >2700min+2800mhz max

granolimit-jpg.683607

assasinofflimit-jpg.683662

 

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie przy wgraniu samego sterownika bez Adrenalinki, czy czymś idzie zarządzać opcjami (np. freesync, antilag itp. )? 

Czy 21.10.2 WHQL mogą różnić się od 21.10.2 nonwhql, czy to identyczne stery, które dostały tylko certyfikat ? Bo miałem czasem crashe na tych sterach (nonwhql ), potrafiło wywalić z gry, nawet przy niskim obciążeniu karty, więc zdecydowanie coś te sterowniki nie lubiły się z moim PC. Były to jedyne sterowniki, przy których Crysis 3 działał z obciążeniem gpu ~99% (o ile vram był sztywno, czyli, że nie zbijał taktowaniua w idlu  ), na karcie 6600xt, bo na innych sterach to fps o minimum połowę niższy, a "1% fps" wynosił nawet poniżej 10 (chwilowe spadki zegara do niekiedy nawet 10mhz ), więc było często wrażenie, że gra "pływa".

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, aka_rock napisał:

Czy 21.10.2 WHQL mogą różnić się od 21.10.2 nonwhql

Na moje nie.

Jak były crashe, to szukałbym raczej po stronie CPU/RAMu. U mnie ostatnio były crashe jak się zacząłem bawić OC Ryzena (coś się zmieniło między sterownikami 21.8.2 a 21.9.1+). Ustabilizowałem procka i się skończyły.

12 godzin temu, aka_rock napisał:

przy których Crysis 3 działał z obciążeniem gpu ~99%

Takie skrajności to mi nieciekawie wygląda. Albo to specyfika jakaś 6600XT, ale raczej stawiam na CPU/RAM. Nie zetknąłem się z takim rozstrzałem na jednym tytule, bo nawet jeśli to jest kwestia braku optymalizacji, to gra leci na ścieżce ogólnej.

Nie używałeś przypadkiem DXVK, bo zwykle te 99% w starszych gierkach w DX11 nie daje rady wyciągnąć.

 

12 godzin temu, aka_rock napisał:

(o ile vram był sztywno, czyli, że nie zbijał taktowaniua w idlu  )

VRAM jest zawsze sztywno w gierce, nie ma innej opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, GregM00 napisał:

Na moje nie.

Dzięki. 

3 godziny temu, GregM00 napisał:

Takie skrajności to mi nieciekawie wygląda. Albo to specyfika jakaś 6600XT, ale raczej stawiam na CPU/RAM. Nie zetknąłem się z takim rozstrzałem na jednym tytule, bo nawet jeśli to jest kwestia braku optymalizacji, to gra leci na ścieżce ogólnej.

Nie używałeś przypadkiem DXVK, bo zwykle te 99% w starszych gierkach w DX11 nie daje rady wyciągnąć.

 

VRAM jest zawsze sztywno w gierce, nie ma innej opcji.

Problemy z crysis 3 na obecnych kartach AMD to normalność. Dxvk nie instalowałem jeszcze, ale patrząc na choćby filmik z YT dxvk na rx6800 to są spadki fps z 200 do 30fps, a użycie gpu w jednym momencie spada do 10% i nawet całego tego filmiku nie oglądałem, by znaleźć momenty, jakie są największe spadki. Więc mniemam, że dxvk całkowicie problemu z crysis 3 nie rozwiązuje, a gra dalej chodzi słabo (tzn. karta co jakiś czas sobie zapomina, że to jest aplikacja 3d, a nie 2d.. ).

To, że crysis 3 działa lepiej, gdy vram nie zbija w idlu to kwestia sterowników - zawsze powiedzmy z 2x więcej fps, ale na tych 21.10.2 nie ma żadnych mocnych spadków obciążenia rdzenia, więc nie ma żadnych dziwnych spadków fps, a ogólny fps jest wyraźnie wyższy. Może AMD w końcu coś zaczęło robić z optymalizacją w związku z premierą Crysis Remastered Trilogy (nie to, że wzięli się za starsze crysisy, a po prostu optymalizowali pod remaster, który w końcu jest dalej na tym samym silniku ). 

3 godziny temu, GregM00 napisał:

Jak były crashe, to szukałbym raczej po stronie CPU/RAMu. U mnie ostatnio były crashe jak się zacząłem bawić OC Ryzena (coś się zmieniło między sterownikami 21.8.2 a 21.9.1+). Ustabilizowałem procka i się skończyły.

Trudno mi w to uwierzyć, że jedne sterowniki mogły by być bardziej wrażliwe na stabilność, ale jeśli zainstaluję tą wersję z whql i będą crashe jak na nonwhql, to mogę sprawdzić redukując offset procka i zmieniając ustawienia RAM, ale wątpie, że mam jakiś problem ze stabilnością. Wstępnie myślałem, że może jakiś problem z OC karty, że coś te stery może mącą. Ale potrafiło po chwili wywalić na niewymagającej grze, a czasem w ogóle nie wywali po dłuższym czasie w obciążającym tytule. W 3dmark też nie widziałem nic dziwnego przy wskazaniach jakie osiągał rdzeń/vram w czasie testu. Zaś samo OC karty raczej nie jest na granicy stabilności, choć w sumie jeszcze powinienem dla pewności całkowicie OC wyłączyć i wtedy zobaczyć ?

Z komentarzy w internecie widzę, że też niektórzy mieli problem z tymi sterownikami (zaś niektórzy np. z poprzednimi ? ). Podejrzewam jakiś konflikt z windowsem (pojawiał się błąd Fail fast exception czy jakoś tak ). Tak w ogóle to używałem DDU i reinstalowałem chipset, więc to też nie był konflikt związany z wgrywaniem nowych sterowników na stare.

Edytowane przez aka_rock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, aka_rock napisał:

Problemy z crysis 3 

wystarczy detale wysokie na tych grach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jurekk napisał:

wystarczy detale wysokie na tych grach

Nic to praktycznie nie daje, mam wszystko na maxa, sprawdzałem też obniżanie ustawień. Jedyna z porad z internetu, która całkiem działa to ustawić minimalny fps (RTSSem, choć w obecnych sterach też można chillem to zrobić ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat klepany od lat, pod win10 gry na cryengine leżą na radkach po całości, chcesz pograć w crysisa, sgw czy KCD to win 7 na drugiej partycji i smigasz na 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, temat oklepany, ale zobaczyłem światło w tunelu w postaci sterów 21.10.2 i jakoś wczoraj gdzieś znalazłem poradę, którą opisałem wyżej i działa to wreszcie całkiem ok, tj. "1% fps" nie spadał poniżej 60 przy 1440p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...