Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

58 minut temu, dawidoxx napisał:

Albo kabel ;) 

Można się śmiać, ale przyczyna czasem jest zupełnie niespodziewana. Tylko trzeba szukać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z tatą i kolegą, którzy są informatykami i powiedzieli, że clear CMOS nic w tej sprawie raczej nie pomoże. Oczywiście pierwsze co zrobiłem to spróbowałem innego monitora i innego przewodu oraz innych wejść na karcie i w monitorach. Spróbowałem poprzednią kartę i z powrotem nową.

.... Okazało się, że mieliście rację i pomogło właśnie clear CMOS z tyłu. XD Od razu mi to przyszło do głowy ale stwierdziłem, że skoro nie zmieniałem nic w UEFI bezpośrednio przed black screenem (tylko wcześniej zaznaczyłem "Above 4G decoding"), to po co resetować. XD Najciemniej pod latarnią, jak się to mówi.

No nic, wracam do próbowania zrobić tak by 6700 XT lepiej działał. Mam jeszcze czas do końca maja, zanim odleci do USA.

  • Haha 11

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Kynareth napisał:

Rozmawiałem z tatą i kolegą, którzy są informatykami i powiedzieli, że clear CMOS nic w tej sprawie raczej nie pomoże.

Z doświadczenia wiem, że informatycy się ch... znają na sprzęcie. :P

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Stara prawda - sprawdza się w 99.9%.

Edytowane przez Kelam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Soul Calibur VI działa w 4K 60fps ale frametime jest nierówny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dożyłem chwili, w której BF5 na dx11 działa tak samo płynnie jak na kartach nvidia :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja nie jestem zachwycony. Niektóre gry działają znacznie lepiej, a inne nie. Mimo ustawiania maksymalnych częstotliwości.... AoE III DE w innych scenariuszach niż te, które sprawdzałem na początku też nie trzyma 60 fps w 4K, tylko spada nawet do 40 kl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy pamiętam to bfv i I miały nikły narzut cpu na sterownik ale ciekawe co z asasynami dx11.Tam zaden radeon nie uczestniczył w teście cpu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie może sprawdzę AC: Unity w 4K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4k i 1060ka to pewni nic nie zobaczysz bo gpu load i tak 100 procent.Ta gra przykryje cpu wymaganiami gpu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, jurekk napisał:

Od kiedy pamiętam to bfv i I miały nikły narzut cpu na sterownik ale ciekawe co z asasynami dx11.Tam zaden radeon nie uczestniczył w teście cpu?

Bardzo źle pamiętasz, na operacji metro w 1440p jak jest niezła zadyma to miałem zawsze spadki do około 100-110fps i gpu load na 30%, teraz poniżej 180fps nie spada, gpu load 50%+. Co najważniejsze znikął stuttering z miejsc gdzie był zawsze. Z resztą to tylko wersja beta sterowników więc z pewnością jeszcze to poprawią.

EDIT: Ciekawe jak tam ten crysis i problem chyba na DX10 :D

Edytowane przez Bodzi3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co teraz masz?

2 minuty temu, Bodzi3k napisał:

EDIT: Ciekawe jak tam ten crysis i problem chyba na DX10 :D

tez nie pamietam problemu na dx9 i 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
22 minuty temu, Bodzi3k napisał:

Bardzo źle pamiętasz

Ja kolego jeszcze porównywałem bf4 za czasów fxa 8120 i 3570k

 

To ty żle pamiętasz.Generalnie bf  chodzi jak nvidia  a gry dx9 i 10 pomijalnie.Problemem było cześc gier dx11 no i opengl ale tych jest tyle co kot napłakał.Znaczy z tego sortu co ja gram

4 godziny temu, Kynareth napisał:

.. AoE III DE w innych scenariuszach niż te, które sprawdzałem na początku też nie trzyma 60 fps w 4K, tylko spada nawet do 40 kl.

ty masz totalna pażdzież .Ja nawet na Igpu intela mam 100 plus

Edytowane przez jurekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, jurekk napisał:

4k i 1060ka to pewni nic nie zobaczysz bo gpu load i tak 100 procent. Ta gra przykryje cpu wymaganiami gpu

Przecież ja teraz mam 6700 XT, dlatego piszę w tym temacie. 1060 jeszcze w AC: Unity nie testowałem (a szkoda).

Co do gry ... to kiepsko jest: 60 fps ale tylko w 1080p (rozdzielczość Windowsa musi być taka sama, bo inaczej nie działa), z modelami i teksturami na ultra, FXAA (przy MSAA x8 spada poniżej 60), cieniami wysokimi i SSAO (miękkie cienie oraz HBAO+ powodują dodatkowe błędy graficzne). Użycie CPU dosyć wysokie na wszystkich 12 wątkach ale nigdy nie sięga 100%. Szybkość CPU nie ogranicza tej gry, tylko GPU. W 4K ani w QHD nie jest płynnie. Niestety nadal występuje doczytywanie tekstur oraz trochę błędów graficznych. Gra jest na HDD, bo na SSD nie mam już miejsca. Nie jestem zadowolony. Żeby 14 teraflopsów nie dało rady takiej grze powyżej 1080p to żal. Zauważyłem, że w 4K, zajęcie VRAM dochodzi do 9 GB. Granie poniżej 60 klatek nie jest komfortowe. Ja nie wiem jak ci konsolowcy mieli ochotę grać w 20-30 fps na Xbox One i PlayStation 4.

Zapłaciłem 2500 zł za kartę i nie dała rady grze z 2014 w QHD... może to wina programistów Ubisoftu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
11 godzin temu, jurekk napisał:

Ja kolego jeszcze porównywałem bf4 za czasów fxa 8120 i 3570k

 

To ty żle pamiętasz.Generalnie bf  chodzi jak nvidia  a gry dx9 i 10 pomijalnie.Problemem było cześc gier dx11 no i opengl ale tych jest tyle co kot napłakał.Znaczy z tego sortu co ja gram

ty masz totalna pażdzież .Ja nawet na Igpu intela mam 100 plus

Nie wiem po co się kłócisz, skoro podałem Ci różnicę jaka jest TYLKO między samymi sterownikami 22.5.1 a 22.10 previev. 

Poczytaj sobie jak ludzie narzekali na dx 11 w batlefield 5 na kartach AMD. Jako iż to mój ulubiony tytuł to sam przez około rok grałem na dx 12 który działał lepiej od dx 11, jednak to co jest teraz na moim 6900 xt  (dx11) nie ma nawet porównania. FPS skoczył mega do góry i frametime równy jak linia prosta.

Jest/był problem w Crysis na jakiejś mapce chyba na dx10. Na win 7 było wszystko ok, a na 8/8.1/10 i pewnie 11 były straszne problemy. Kiedyś ktoś o tym pisał i tak mu utkwiło w pamięci, jednak nie znam tematu w 100%.

Edytowane przez Bodzi3k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Bodzi3k napisał:

Nie wiem po co się kłócisz, skoro podałem Ci różnicę jaka jest TYLKO między samymi sterownikami 22.5.1 a 22.10 previev. 

Poczytaj sobie jak ludzie narzekali na dx 11 w batlefield 5 na kartach AMD. Jako iż to mój ulubiony tytuł to sam przez około rok grałem na dx 12 który działał lepiej od dx 11, jednak to co jest teraz na moim 6900 xt  (dx11) nie ma nawet porównania. FPS skoczył mega do góry i frametime równy jak linia prosta.

Jest/był problem w Crysis na jakiejś mapce chyba na dx10. Na win 7 było wszystko ok, a na 8/8.1/10 i pewnie 11 były straszne problemy. Kiedyś ktoś o tym pisał i tak mu utkwiło w pamięci, jednak nie znam tematu w 100%.

A w innych grach nie ma problemów na tych sterach preview?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy też na HDD macie takie niedoczytane modele budynków? Czy to ta gra akurat taka jest? Nie ważne ile stoję na tym dachu, to i tak nie doczytuje.

AC-Unity-Pary-1.jpg
AC-Unity-Pary-2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ktos jeszcze HDD używa do gier o0? HDD w tych czasach, to jedynie na nośnik danych się nadaje .

  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ac unity, jeden z najbardziej niedopracowanych assasynow od ubi, pelen bugów i z ujowa optymalizacja a ten szuka w 4 k perfekcjonizmu ?

No leze i kwicze po prostu

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, novi napisał:

A ktos jeszcze HDD używa do gier o0? HDD w tych czasach, to jedynie na nośnik danych się nadaje .

Na tym złomie system się ślimaczy a co dopiero gierki ? Trzeba być niezłym masochista, żeby używać dziś HDD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cicho, jego tata jest informatykiem, nie znacie się

 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 16.05.2022 o 07:50, Bodzi3k napisał:

Jest/był problem w Crysis na jakiejś mapce chyba na dx10. Na win 7 było wszystko ok, a na 8/8.1/10

chodziło o crysis 3 a nie crysis

Edytowane przez jurekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Phoenixsuple napisał:

Na tym złomie system się ślimaczy a co dopiero gierki ? Trzeba być niezłym masochista, żeby używać dziś HDD.

Wiesz jak łatwo zapełnić 500 GB SSD?

Poza tym, mam 64 GB RAMu, więc czemu gra po prostu nie załaduje wszystkiego co trzeba do RAMu, który jest szybszy od SSD?

Kurde może kupię sobie nowy SSD... ale nie chce mi się reinstalować Windowsa itp.

AC 2 działa mi w 4K 60fps na 1060, a AC Unity nie działa nawet w 1440p 60 na 6700 XT, mimo że odstęp pomiędzy grami i kartami jest taki sam. Co oni skopali w optymalizacji?

Edytowane przez Kynareth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CS GO działa w 50 fps w 4K max ustawienia. Karta z 2021 ze średniej półki, gra z 2012. Dźwięk przerywa.

Próbowałem wcześniej zainstalować sterowniki AMD 22.1.2 ale się nie udało. Nie wiem skąd pobrać starsze. Na 21.50.21.11-220428a-379219C-AMD-Software-Adrenalin-Edition są ciągle jakieś problemy. Bardzo jestem niezadowolony. Wydałem 2.5 tysiaka żeby w większości gier oraz wideo mieć gorsze doświadczenie niż na 1060. Wygląda na to, że pójdzie do zwrotu, a powiedzieli że odzyskam całą kwotę. Nie polecam kart AMD w tej sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Wszystkie kostiumy:     Jest ich 30, aż dziwne, że część z nich nie wylądowała w jakimś sklepiku   biorąc pod uwagę, że devi robili wcześniej gry na mobilki.:D Niektóre z nich...   Nie wiem też skąd tyle narzekania. Są też "normalne" stroje, nie każdy musi latać z "gołą pupą".
    • Ale to co zostało kupione skoro ten xeon E3-1230V2 z linku wchodzi na tą płytę główną? Może Ci wysłali inny?
    • Szczerze mówiąc wydajność 4090 z niższym poborem W i ceną by mi wystarczyły. No ale właśnie, tu pojawia się kwestia ceny.   W ogóle to zastanawiam się czy do 5080/5090 przebiedować jeszcze na obecnej platformie pod 1440p UW, czy raczej nie ma to sensu. Bottleneck CPU będzie się zdarzać, ale myślę że to naprawdę tragiczne przypadki.   Jeśli budowałbym nową platformę to już raczej na 8800/9800X3D (nie wiadomo jakie oznaczenie będzie miała następna seria). 
    • Na prawdę chcemy tutaj udowodnić globalne ocieplenie na podstawie 60 ostatnich lat?  To chyba trolling. Nawet co do tych danych z lat 50.: czy narzędzia / technologia użyta do pomiarów wtedy jak i dzisiaj jest taka sama? Czy punkty pomiarowe znajdują się w takich samych odległościach od zurbanizowanych części miast, aby nie zaburzać pomiarów? Jeśli choćby 1 z tych 2 rzeczy jest inne to te pomiary nie są dokładne, bo staramy się w nich zbadać średnie odchylenia o dziesiąte części stopni. Wiarygodne dane byłby by np. z ostatnich 150-200 lat gdy spełnione byłby by takie same warunki co do miejsc pomiaru i za pomocą takich samych narzędzi. Co i tak jest tylko analizą danych w krótkoterminowych okresie i nijak ma się do wahań temperatur w większej skali.   Albo te wykresy powyżej dotyczące np. poziomu pokrywy śnieżnej i temperatury zimą - cały w ciągu ostatnich 50 lat są wahania w tym ostatni pomiar wychodzący poza normę. Ponownie jednak - brak jakichkolwiek szczegółów w jakich warunkach i za pomocą jakich narzędzi były prowadzone pomiary. Na pewno na przestrzeni lat były one bardziej dokładne - co poddaje tylko w wątpliwość wcześniejsze pomiary gdzie margines błędu jest wyższy.  W bardziej długoterminowym okresie czasu wygląda to mniej więcej tak: http://www.faculty.ucr.edu/~legneref/bronze/climate.htm Albo tak: A Temperature reconstruction with 95% confidence intervals shown, from Loehle and McCullough (published in Energy and Environment, 2008): Correction to: A 2000 year global temperature record based on non-tree ring proxies. As this reconstruction is based soley on proxy data, the recent, measured global average temperature was not added to the end of the record as was done by Mann. The last data point represents a 29 year average centered around 1935   Albo tak, dla zwolenników globalnego ocieplenia. Nawet ten wykres nie do końca jest dla nich korzystny. Jest on kwestionowany ze względu na duzą niedokładność: czarna linia poziom uśredniony, żółte linie - niepewność ""Hockey stick" reconstruction of global average temperature changes over 1000 years (ending in 1998). Reconstruction performed using proxy data before 1900 and instrumental data after 1900. Yellow and red shading show author's estimation of uncertainty in the reconstruction."   Dlatego męczą mnie te teksty, że globalne ocieplenie to niepodważalna prawda i jest milion dowód nie do obalenia, bo tak nie jest. 
    • Widzę, że sam nie wie co chce kupić, ale CCC nadal działa 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...