Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, GregM00 napisał:

Na pocieszenie, dla Requiem zrobili lepszy silnik,

Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060

A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, jurekk napisał:

Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

19 godzin temu, jurekk napisał:

A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na testach POWERCOLOR Radeon 6600 Fighter 8GB
Nawet fajna karta...cicha,chłodna,energooszczędna
Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB i cenami obu kart 666zł.vs.1239zł.
Przewaga 
 RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach
Jakby nówka sztuka kosztowała z 1000zł.to byłby killer

rx6600yvd6h.jpg

Edytowane przez Killer85
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Killer85 napisał:

Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB

Odpowiednikiem 5600XT jest 6600XT (ta sama liczba CU - compute unit). 6600 (nie XT) wyższym zegarem rdzenia nie zrównoważy mniejszej liczby CU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, GregM00 napisał:

 

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

Teraz, Gloin napisał:
Godzinę temu, GregM00 napisał:

 

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

Jakiego programu używasz do monitorowania 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Gloin napisał:

Jakiego programu używasz do monitorowania 

RTSS. Wrzucałem tu niedawno do pobrania "skórę" którą widać.

Przydałaby się jeszcze widoczność rdzeni procka, ale nie mam na razie pomysłu jak to powinno wyglądać żeby nie zajmowało miejsca i pokazywało to, co istotne (zajętość).

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Killer85 napisał:

Przewaga  RX6600

tak, tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD

Edytowane przez jurekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jurekk napisał:

taka tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD

Czytaj uważniej posty :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Killer85 napisał:

Przewaga  RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach

Szacowanie wydajności:
zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38%
liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22%
+38 -22 = +16%

Godzinę temu, Killer85 napisał:

cenami obu kart 666zł.vs.1239zł

Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł.

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, tomcug napisał:

Ciekawa matematyka :E

Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło
Nie ma co się spinać

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Killer85 napisał:

Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło

Nie o to chodzi ;)

Edytowane przez tomcug
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, GregM00 napisał:

Szacowanie wydajności:
zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38%
liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22%
+38 -22 = +16%

Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł.

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%

na marginesie, tak to wygląda na techspocie

1080p.png

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, sonio napisał:

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%

na marginesie, tak to wygląda na techspocie

1080p.png

6700xt na poziomie rtx 3070 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomcug napisał:

Ciekawa matematyka :E

 

26 minut temu, sonio napisał:

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%


Macie rację, jak patrzę na to co napisałem, to rzeczywiście bez sensu matematycznego to proste dodanie na koniec, powinien być iloczyn  ?
Chyba trzeba do szkoły wrócić.

Poprawiam się, wzrost wydajności dla 6600:
78% (bo mniej z CU o ~22%) * 138% (bo więcej o ~38% z wyższego taktowania) = ~8% więcej niż 5600XT
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Gloin napisał:

6700xt na poziomie rtx 3070 

No i? mała lista gier (12) to i wyniki mozna przeciągać w lewo lub w prawo. Takie testy są dobre jak porownujesz 2 karty z podobną technologią. Więc w miarę dobrze oddają różnice między seria 5 i 6 AMD (co nie znaczy że 40 gier, zamiast 12 nie było by lepsze). Ale jak porównasz do calkiem innej karty to wyniki potrafią być wypaczone.

Przykład 7900xtx vs 4080. Są gry gdzie przewaga Radka jest do 30 % i odwrotnie. Świetnie to widać w testach gdzie podają wyniki z bardzo dużej ilości gier.

Nawet u nas techlipton ma film z mniejszą ilością gier gdzie pokazuje przewagę 4080,  a potem nagrywa 2 film z większą ilością gier i mu przewaga stopniała. A nawet sterowników nie zmienił.

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Gloin napisał:

6700xt na poziomie rtx 3070 

Chyba tylko w tym kiepskim tescie :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Phoenix. napisał:

Chyba tylko w tym kiepskim tescie :E

Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. 

Więc kto kłamie? Kto robi źle? Ja mam to gdzieś i czytam co najmniej 10 testów i z tego.dopiero robię swoje zdanie. Zanim kupiłem ryzena to chyba wszystko co było widziałem na necie xD nawet jakieś po niemiecku xD

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sonio napisał:

Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. 

roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Phoenix. napisał:

roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka ;)

A który ma dobre miejsca? I skąd wiesz że akurat ten.

Pytam poważnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

scyibf.png

Zrzut z nowszego testu na HWU, w 1080p +2% dla RX 6700 XT.

Edytowane przez tomcug
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...