Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, GregM00 napisał:

Na pocieszenie, dla Requiem zrobili lepszy silnik,

Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060

A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

19 godzin temu, jurekk napisał:

Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

19 godzin temu, jurekk napisał:

A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam na testach POWERCOLOR Radeon 6600 Fighter 8GB
Nawet fajna karta...cicha,chłodna,energooszczędna
Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB i cenami obu kart 666zł.vs.1239zł.
Przewaga 
 RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach
Jakby nówka sztuka kosztowała z 1000zł.to byłby killer

rx6600yvd6h.jpg

Edytowane przez Killer85
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Killer85 napisał:

Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB

Odpowiednikiem 5600XT jest 6600XT (ta sama liczba CU - compute unit). 6600 (nie XT) wyższym zegarem rdzenia nie zrównoważy mniejszej liczby CU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, GregM00 napisał:

 

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

Teraz, Gloin napisał:
Godzinę temu, GregM00 napisał:

 

No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej.

Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają.

Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia.
Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia.

Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s.

https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY

RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)
https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o

Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko

https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE

Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął.

Jakiego programu używasz do monitorowania 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Gloin napisał:

Jakiego programu używasz do monitorowania 

RTSS. Wrzucałem tu niedawno do pobrania "skórę" którą widać.

Przydałaby się jeszcze widoczność rdzeni procka, ale nie mam na razie pomysłu jak to powinno wyglądać żeby nie zajmowało miejsca i pokazywało to, co istotne (zajętość).

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Killer85 napisał:

Przewaga  RX6600

tak, tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD

Edytowane przez jurekk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jurekk napisał:

taka tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD

Czytaj uważniej posty :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Killer85 napisał:

Przewaga  RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach

Szacowanie wydajności:
zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38%
liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22%
+38 -22 = +16%

Godzinę temu, Killer85 napisał:

cenami obu kart 666zł.vs.1239zł

Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł.

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, tomcug napisał:

Ciekawa matematyka :E

Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło
Nie ma co się spinać

Edytowane przez Killer85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Killer85 napisał:

Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło

Nie o to chodzi ;)

Edytowane przez tomcug
  • Haha 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, GregM00 napisał:

Szacowanie wydajności:
zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38%
liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22%
+38 -22 = +16%

Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł.

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%

na marginesie, tak to wygląda na techspocie

1080p.png

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, sonio napisał:

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%

na marginesie, tak to wygląda na techspocie

1080p.png

6700xt na poziomie rtx 3070 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, tomcug napisał:

Ciekawa matematyka :E

 

26 minut temu, sonio napisał:

Opierając się tylko na tym co napisałeś to:
1800 x 36 = 64800

2500 x 28 = 70000

70000 : 64800 * 100% -100% = 8%


Macie rację, jak patrzę na to co napisałem, to rzeczywiście bez sensu matematycznego to proste dodanie na koniec, powinien być iloczyn  ?
Chyba trzeba do szkoły wrócić.

Poprawiam się, wzrost wydajności dla 6600:
78% (bo mniej z CU o ~22%) * 138% (bo więcej o ~38% z wyższego taktowania) = ~8% więcej niż 5600XT
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Gloin napisał:

6700xt na poziomie rtx 3070 

No i? mała lista gier (12) to i wyniki mozna przeciągać w lewo lub w prawo. Takie testy są dobre jak porownujesz 2 karty z podobną technologią. Więc w miarę dobrze oddają różnice między seria 5 i 6 AMD (co nie znaczy że 40 gier, zamiast 12 nie było by lepsze). Ale jak porównasz do calkiem innej karty to wyniki potrafią być wypaczone.

Przykład 7900xtx vs 4080. Są gry gdzie przewaga Radka jest do 30 % i odwrotnie. Świetnie to widać w testach gdzie podają wyniki z bardzo dużej ilości gier.

Nawet u nas techlipton ma film z mniejszą ilością gier gdzie pokazuje przewagę 4080,  a potem nagrywa 2 film z większą ilością gier i mu przewaga stopniała. A nawet sterowników nie zmienił.

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Gloin napisał:

6700xt na poziomie rtx 3070 

Chyba tylko w tym kiepskim tescie :E

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Phoenix. napisał:

Chyba tylko w tym kiepskim tescie :E

Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. 

Więc kto kłamie? Kto robi źle? Ja mam to gdzieś i czytam co najmniej 10 testów i z tego.dopiero robię swoje zdanie. Zanim kupiłem ryzena to chyba wszystko co było widziałem na necie xD nawet jakieś po niemiecku xD

Edytowane przez sonio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, sonio napisał:

Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. 

roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Phoenix. napisał:

roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka ;)

A który ma dobre miejsca? I skąd wiesz że akurat ten.

Pytam poważnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

scyibf.png

Zrzut z nowszego testu na HWU, w 1080p +2% dla RX 6700 XT.

Edytowane przez tomcug
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Cały czas na tym samym kablu jedziesz? A np. wyciągnięcie i ponowne włożenie kabla nie likwiduje problemu?
    • Jak oni te pasty nakładają? Ręcznie czy maszynowo? Bo jak miałem 970 strixa, to po chyba 4-5 latach od kupna uznałem że wymienię pastę, bardziej z ciekawości jak to się robi, niż ze wzrostu temperatur, jak ściągnąłem chłodzenie, to sobie myślę WTF? Pasta tak walnięta jakby ktoś to po kilku głębszych robił, nie wiem ale połówka rdzenia była bez pasty  może to tak miało być, bo wsumie jeden jedyny raz wymieniałem pastę na gpu.
    • Nie ma czegoś takiego... ta zgoda podobno istniała już kilka razy w ciągu kilku miesięcy, a jednak... Obecnie Partia Republikańska w większości to opłacane przez Putina pionki, mniejszość to ta, która chce pomóc Ukrainie. Do tego masz karierowiczów, którzy zrobią wszystko(Johnson, który bez przyzwolenia Trumpa nie kiwnie palcem). Trump jest najważniejszym politykiem po prawej stronie w USA i to on decyduje o kształcie i kierunkach polityki Partii Republikańskiej. Właśnie z tego powodu rozdzielili te pakiety pomocowe, bo okazało się, że część demokratów nie chciała poprzeć pomocy dla Izraela(morderstwa osób cywilnych w Gazie), a tym samym dla Ukrainy i zrobił się kłopot. Teraz pomoc dla Izraela przejdzie, a pomoc dla Ukrainy zostanie uwalona, jeśli w ogóle zostanie poddana pod głosowanie. Reagan przewraca się w grobie, bo jest totalnie niezrozumiałe czym stała się prawica w USA i czyich interesów broni.    Kiedy Russia Today wchodzi za mocno... "Ukraińscy naziści, którzy powinni oddać Rosji część swojego terytorium". Tak wygląda dzisiaj przeciętny Republikanin, który przedstawia narrację i propagandę rosyjską. Przerażające do czego mogą doprowadzić pieniądze i głosowanie na populistów. To pokazuje jak mocne wpływy ma Rosja w USA(ale to już wiadomo oficjalnie po raporcie dotyczącym wyborów i wygranej Trumpa).
    • To już druga osoba bodajże w tym temacie z tym samym modelem i po własnej aplikacji pasty taka duża różnica, gwarancji nie trzeba żegnać jak przyrosty są tak fajne to warto to zrobić, jak jest plomba na którejś śrubie to można zamówić i nakleić jeżeli np suszarka + żyletka nie dały rady lub w ogóle ktoś robi dziurę w plombie od razu  Chwile temu zamawiałem z alledrogo do xfx https://allegro.pl/oferta/5x-naklejki-gwarancyjne-asus-msi-palit-xfx-evga-gigabyte-zotac-15362612792
    • Dane CFM z opakowań producentów nie można porównywać między nimi, a najlepiej kompletnie na te dane nie patrzeć. Nie dość, że nie ma żadnego ogólne standardu względem którego dokonywane są te pomiary, więc każdy producent mierzy jak uważa, to dodatkowo zarówno te dotyczące przepływu jak i ciśnienia są dokonywane przy skrajnych i nierealnych sytuacjach. Na przykład w przypadku ilości przepchniętego powietrza mogą być stosowane kilkudziesięciocentymetrowe tunele z "prostownikami przepływu" na końcu którego znajduje sie wentylator i po przeciwnej stronie przyrząd do pomiaru, czyli coś czego nikt w domowym komputerze nie zastosuje przez co taki wynik jest niestosowalny w praktyce dla wentylatora zamontowanego bezpośrednio na radiatorze (czy to od wieży chłodzenia czy układu cieczą) lub kratce obudowy. Zostają tylko praktyczne testy jak np. TechPowerUP czy HWCooling.net lub takie przy stałej metodologii dla wszystkich śmigieł jak np. Cybenetics. W takim przypadku będziesz miał miarodajne wyniki. Nie potrzebujesz takiej przejściówki dopóki gniazdo do którego wpinasz 4 pinową wtyczkę nie jest blokowane plastikiem z boku w którym wtyczka by wystawała (a jeżeli blokuje to możesz próbować tę blokadę usunąć). Rozstaw pinów w wentylatorze 2, 3 i 4 pinowym jest teoretycznie identyczny, bo dwa pierwsze piny to kolejno uziemienie i napięcie, kolejny to pomiar obrotów i ostatni czwarty to pin do sterowania PWM. Wentylator 2 i 3 pin można sterować tylko poprzez zmianę napięcia pracy, a dla wentylatora PWM nie ma teoretycznie znaczenia czy steruje się go sygnałem czy napięciem, tak długo jak jego sama konstrukcja nie przeszkadza w sterowaniu jego obrotami poprzez zmianę napięcia zamiast sygnałem modulacyjnym (jak np. nie powinno się robić w przypadku łożysk magnetycznych jak w wentylatorach Phanteks T30 lub Corsair ML120 czy konstrukcjach Sunona MagLev).
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...