Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro zwiekszasz ustawienia graficzne to normalne ze spada ci fps i nie ma tu zadnego problemu z brakiem vram czy czego innego. Szukasz problemu ktorego nie ma :E Nie wspominajac juz jak Ty chcesz zmierzyc w grze multi fps kiedy nie ma powtarzalnosci, te pomiary mozna sobie wiesz do kosza wrzucic.

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie lepiej zakupić jakiś klimatyzator przenośny, niż się męczyć w takich temperaturach ?. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że to są jedne z lepiej wydanych pieniędzy. Dziś było około 34* na polu, a w pokoju 23*, gdzie w poprzednim roku nie mając klimy temp. by na spokojnie dobiła do 30*+. Piszę o pokoju na poddaszu.

 

Gdybym miał większy pokój to bym pomyślał teraz mam 12-14m2 i nawet zbytnio nie mam gdzie postawić klimatyzatora. Do wysokiej temperatury organizm mam przywzyczajony bo robie na warsztacie z blachy, 40* juz wczoraj tam było, wiec takie 33* w pokoju mnie nie rusza :). Czytałem o tych małych urządzeniach, ale to są klimatory a nie klimatyzatory i podobno pic na wodę, tylko nawilza powietrze a nie chlodzi, wiec bez sensu. Kompa musze ratować jedynie po przez zapewnienie lepszej wentylacji + UV karty, bo karta najmocniej przegrzewa zestaw, nie ma co ukrywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro zwiekszasz ustawienia graficzne to normalne ze spada ci fps i nie ma tu zadnego problemu z brakiem vram czy czego innego. Szukasz problemu ktorego nie ma :E Nie wspominajac juz jak Ty chcesz zmierzyc w grze multi fps kiedy nie ma powtarzalnosci, te pomiary mozna sobie wiesz do kosza wrzucic.

Wiadomo że powtarzalności nie będzie , ale widzę że jak ustawie tekstury na normal to 1%low praktycznie nigdy nie spada poniżej 100FPS i zajętość vramu około 7.5GB.

A przy high spadki 70-90FPS , do tego nie trzeba powtarzalności i zajętość vramu 7,9 GB.

 

A tak naprawdę da się zrobić powtarzalny test , wystarczy odpalić trening z botami i 90% będzie podobnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyglądałaby różnica w fps na RTX 2060 6 gb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze jeden test, właśnie na mapie BR z botami.

Akurat na tej mapie wymagania co do ilości vramu są mniejsze i fajnie pokazało że wtedy różnicy miedzy teksturami high a normal nie ma wcale

Tekstury normal ,zajętość vramu około 5.5GB 1%low, 122FPS

Tekstury high , zajętość vramu 7.5GB ,1% low, 121FPS

Więc jeśli na karcie nie brakuje pamięci to low fps nie spada w ogóle u mnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że po dłuższej rozgrywce zaczyna

zapychać się vram?

Było tak w RE VII.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest kwestia sposobu w jaki działa gra. VRAM to jest potężna ilość pamięci, a tekstur ładowanych do niej jest ogromna ilość. Niemniej silnik może być tak napisany, że ładuje zawczasu odpowiednie tekstury występujące w konkretnym miejscu świata gry, a inne zwalnia. Najgorzej - jeśli ładuje je dopiero w momencie kiedy są potrzebne i to niestety będzie zawsze widoczne, niezależnie czy PCIE 3 czy 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że po dłuższej rozgrywce zaczyna

zapychać się vram?

Było tak w RE VII.

Po paru minutach gry wielkość używanego vramu stabilizacje się na stałym poziomie.

Z tekturami normal przed chwilą sprawdzałem nie przekroczyło 7.4GB

 

http://gpuz.techpowerup.com/20/06/14/aan.png

Edytowane przez DariŽ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie pytanie jaki powinien być zegar karty

RX 5700 bo wydaje mi się że coś u mnie jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam takie pytanie jaki powinien być zegar karty

RX 5700 bo wydaje mi się że coś u mnie jest nie tak

 

Karta nie ma stałej wartości zegara, dopasowuje taktowanie do aktualnego obciążenia. Parametryczne maksymalne taktowanie (boost) w praktyce nie jest osiągalne w pomiarach. Mierzone taktowanie zwykle pokazuje kilkadziesiąt MHz niższe wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ale zapomniałem dodać że chodzi mi o 2d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem ale zapomniałem dodać że chodzi mi o 2d

 

To też zależne od tego, co karta robi. W 2D przez system i wybrane aplikacje jest wykorzystywana akceleracja sprzętowa, więc taktowanie też będzie się zmieniać. Minimalne (domyślne) taktowanie to 800MHz - i tak nisko karta może spaść w zegarem rdzenia.

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link

 

Jeżeli portale będą kopiować te bzdury to wyskoczę przez okno lol2.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link

 

Jeżeli portale będą kopiować te bzdury to wyskoczę przez okno lol2.gif

Sam autor filmu mówi że to bzdura, tak się szerzą głupie ploty. Osoby które tworzą tematy na różnych forach i nawet nie obejrzą filmiku, który sami przecież wrzucają powinny się trochę ogarnąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Link

 

Jeżeli portale będą kopiować te bzdury to wyskoczę przez okno lol2.gif

 

Ja bym się nie pogniewał, gdyby była to prawda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do robiących UV swojej AMD navi.

Sprawdźcie czy fps wam się zgadza po UV... otóż zrobiłem uv w ab 2000mhz@1v, grałem w nfs heat, gdzie karta wyciska ostatnie soki i w inne gry, gdzie nie miałem żadnego problemu. Ale fps trochę ucięło w benchmarkach gier. Wczoraj miałem ab uruchomione w tle, w nfs heat ustałem się patrząc w ścianę, fps wisiał 110-111 , minimalizacja i zacząłem podbijać napięcie w ab. I podbijanie od 1v do 1.03v podniosło fps do 120-122, myślałem że to zbieg okoliczności, nic bardziej mylnego. Uruchamiam benchmark sotr , na tym samym taktowaniu miałem wcześniej 138fps, mam 142fps , myślę sobie , że może błąd pomiarowy , to uruchomiłem forze, w ultra z 166fps zrobiło się 170fps . Czyli jednak to nie pomyłka, fps skoczyły w górę... Więc sprawdźcie u siebie jak to jest z tym UV, względem Stock tracę 2fps w forzie i 6 w sotr w końcowym wyniku, a zyskuje 0.12v na gpu core, i aż 60-70w poboru mniej. A wedle hwinfo zegar karty nic a nic się nie zmienił, na osd wisi 1940mhz cały czas. Wiec jakby zwiększyła się efektowność zegara...

 

0ee68616400473ec.jpg

Edytowane przez novi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, u mnie tak samo,

niby ten sam zegar w ustawieniach

dla niższego napięcia, a wydajność spada.

Jak podbijam napięcie przy tym samym zegarze

do pewnego momentu wydajność rośnie.

Tak jakby karta dostosowywała zegar do obniżonego

napięcia, natomiast w ustawieniach zegar jest niezmienny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe. Patrzyliście jak wygląda osiągalne maksymalne taktowanie?

 

U mnie na 5600XT jest na odwrót, jest ograniczenie na max moc, po UV taktowania wzrastają (zmniejszenie zasilania o 40mV daje u mnie zwiększenie mierzonego max taktowania o jakieś 20MHz). Ale 5700XT nie ma limitów mocy.

 

Czytam sobie jakieś rzeczy od wczoraj, jako świeży posidacz :) o Ryzenie 3000, jest tam mechanizm dostosowywania realnego taktowania do napięcia zasilania, czyli ogólnie UV będzie powodować spadek efektywności, pomimo teoretycznie trzymania się ustawionych cyferek:

https://www.gamersnexus.net/guides/3494-amd-ryzen-3000-undervolting-offset-override

 

Może coś podobnego AMD zaimplementowało w Navi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, na przykładzie aorusa, że karta chętniej zrzuca taktowania, jeśli przekroczy 100* na hotspocie, jak nie dobijała do 100* to trzymała pięknie zegar 2040-2050mhz.

5700XT ma limit mocy, zależnie od wersji, na ogół 220-225w , tylko jakieś pojedyncze konstrukcję mają wyższe powerlimity ustalone.

 

Tak, zen2 ma coś takiego, że może się wydawać "stabilnie", ale ucina jednak troszkę wydajność po zmniejszeniu napięcia. Jak się bawiłem w uv/oc zen2, to opierałem się o wyniki w r20 multi, wszystko w tle wyłączone, dla cinebencha ustawiony priorytet czasu rzeczywistego.

Szukając minimalnego napięcia, puszczasz r20 jak wyżej opisałem, popuszczając napięcie o 0.02v powiedzmy, do czasu aż albo nie przejdzie testu, albo wynik będzie o około 20-40pkt niższy. Jeśli znajdziesz minimalne napięcie dla wyniku, który nie jest ucinany, to możesz zacząć robić testy stabilności (wedle moich obserwacji, dołożenie 0.02-0.03v, względem nieucinania wyników w r20, powinno dać stabilność w większości testów obciążeniowych + w normalnym użytkowaniu). Ostatnio używałem renderu classroom 4k , intel burn test , z próbką 6144mb i 10x przelot, do ramu albo tm5 v3 10 cykli , lub wbudowany memtest w kalkulator dram do ryzena, do 400%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Novi, potestuję sobie UV Ryzena, bo jakby ciut za bardzo się grzał u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boże dobrze ze ja już tą kartę sprzedałem - 5700 XT bo co wchodzę w ten temat to te same problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hmm:

UV chyba zawsze wiązało się z ryzykiem spadków wydajności bo gpu nie było w stanie boostować i utrzymywać taktowania. takie rzeczy miałem już na GCN 1.0 i 1.1 a potem na Polarisach. dlatego dziwię się jak widzę że ludzie zbijają napięcie grubo poniżej 1 V. u mnie sweetspot na kartach i procesorach to zazwyczaj było +/- 100 mV a były karty z którymi problemy były już po przekroczeniu 75 mV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodzi o konkretną metodykę działania przy robieniu UV, żeby nie sugerować się tym, że karta nadal chodzi bez crashów. Wiadomo, że przy Navi jest mechanizm ograniczający taktowanie względem pobieranej energii, jak widać to chyba też działa względem dostępnej energii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez to zawsze dziwilo. Do stock 1865MHz potrzebuje 1.07V (boost wowczas okloice 1820MHz +-20MHz wiecej, niz przy 1,135V z fabryki) by miec pelna stabilnosci, a tu ludki lataja po 0.95V.

 

No ale forumek przyjmie wszystko, a sygnaturka lepiej wyglada.

Edytowane przez smilehunter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestia sztuki. Red devila nie byłem w stanie zrobić takiego UV jak na aorusie. A jeśli chodzi o lekkie UV i lepszy boost, to znaczy ze karta nie jest za chłodna, chociażby na hotspocie, i zabierając jej parę watów z poboru, hot spot spadł i karta lepiej i dłużej boostuje.

 

To działa tak jak na ryzenie- za mało papu , niby wszystko jest stabilne, zegar trzyma sztywno i z zegarem identycznym jak po dołożeniu napięcia, ale jednak nie ma odpowiedniej wydajności. Gdybym dla zabawy tego nie spróbował, to bym tak siedział na tej karcie, bo jednak uv wiąże się z utratą wydajności i bym myślał że jest oki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...