Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

oc ram na obu platformach daje sporo, chociaz zen2 troszke więcej zyskują. Minimalny fps po oc ramu wystrzela mocno do góry :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, tomcug napisał:

Ach te mity... wiecznie żywe :lol2:

Mity... ta...

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIdac ze nie skumales o co chodzilo skoro wklejasz ten test... 😅 Przeczytaj jeszcze raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Phoenixsuple napisał:

WIdac ze nie skumales o co chodzilo skoro wklejasz ten test... 😅 Przeczytaj jeszcze raz.

 

20 minut temu, GregM00 napisał:

Chodziło o efekt podnoszenia taktowania IF, nie o ogólne OC pamięci. Znalazłem te testy: https://ithardware.pl/testyirecenzje/test_wplywu_taktowania_infinity_fabric_na_wydajnosc_procesorow_amd_ryzen-9429.html

Skumałem, tylko odniosłem się do ostatnich trzech postów o OC pamięci. OC IF to też OC pamięci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyliście, że włączenie HWS w beta sterownikach daje gorszy efekt w desktopie? U mnie przewijanie okna w Firefox nie jest tak płynne, jak z "HWS off". I różnica jest na tyle spora, że mi się to rzuca w oczy.
Druga dziwna rzecz, jak się otworzy Menedżer zadań, to przy "HWS on" ciężko wyłapać apki, które korzystają z hardwareowego wsparcia, pojawiają się tam dosłownie na błysk oka (że w sumie ciężko wyłapać, co z tego wsparcia GPU korzysta).

Może to taka beta właśnie. Ktoś z NV może zweryfikować, jak te desktopowe rzeczy wyglądają na zielonych kartach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, zgredzik86 napisał:

Pisałem już w tym wątku. Zielone/czarne ekrany, freezy całego kompa na YT czy nawet pustym pulpicie i takie cyrki.

O jaaaa, tez miałem kilka razy zielony ekran ale myślałem że to wina zasilacza albo monitora :o Co za złom te karty... 

Później na chwile kupiłem Rtxa 2060 Super i żadnych najmniejszy problemów z grami. 

Edytowane przez ketiw555
Dodanie tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, GregM00 napisał:

Może to taka beta właśnie. Ktoś z NV może zweryfikować, jak te desktopowe rzeczy wyglądają na zielonych kartach?

Wszystko działa tak jak działało, zero problemów, zysku też za bardzo nie widzę ale co ja tam gram, 20 minut w PUBG albo WoT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, ketiw555 napisał:

O jaaaa, tez miałem kilka razy zielony ekran ale myślałem że to wina zasilacza albo monitora :o Co za złom te karty...

Tak niestety bywa z kartami. Znam świeży przypadek z tego forum (bo pomagałem trochę człowiekowi, który był w kropce z problemem), znikający obraz z monitora. Pechowiec wymienił 5 monitorów po kolei, bo myślał, że to ich wina (brak certyfikacji G-sync compatible). A na koniec przy piątym w końcu wymienił kartę i problem się rozwiązał. I pomyśleć, NVidia, w potocznym przekonaniu prawie ideał.
Nikomu rzecz jasna tego nie życzę, ale trzeba brać, szybko testować i jak coś nie gra to oddawać. Ostatnio trafił mi się taki felerny monitor, ale nie obraziłem się na Asusa, wziąłem inny egzemplarz i jest gites.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dalej walczę z nagłymi spadkami fps.

Zauważyłem, że nasilają sie przy włączonej synchronizacji pionowej.

Wyłączyłem i włączone freesync, brak szarpnięć ale z góry

na dół ekranu "jeżdzi" pozioma linia na pograniczu której

widoczne jest rozerwanie obrazu.

Edytowane przez jg77xfx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a te spadki fps to nie wina zen+ i narzutu sterownika amd navi ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, jg77xfx napisał:

Wyłączyłem i włączone freesync, brak szarpnięć ale z góry

na dół ekranu "jeżdzi" pozioma linia na pograniczu której

widoczne jest rozerwanie obrazu.

No i OK.

Teraz bierzesz Chilla, patrzysz jaki masz zakres Freesync i w Chillu jako wartość "Maks. FPS" ustawiasz trochę niżej niż max monitora (ja u siebie na monitorze 144Hz wstawiłem 140). Druga wartość "Min. FPS" to liczba klatek, do której karta będzie spadać, jak obraz będzie bardziej statyczny. Ustaw np. 75.

Dopóki karta będzie pracować w zakresie FS monitora, to vsync jest zbędny, a nie będzie tearingu (który pojawia się wtedy, kiedy karta wychodzi poza zakres FS).

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam na Dirt Rally,

2 rdzenie ogarnełyby tą grę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź gry dx12, gdzie siedzą na sporej liczbie wątków, bo zen+ ma krótkie wątki, więc czym gra mniej rdzeni wykorzysta, tym potrzebuję "dłuższe" rdzenie, czyli krótko mówiąc mocne. Tak jak ets2 w dx11, na 4 rdzeniach siedzi i na intelu mam sporo więcej minimalnego fps niż na zen2. Ale gra potrzebuję mocnego pojedynczego wątku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, GregM00 napisał:

No i OK.

Teraz bierzesz Chilla, patrzysz jaki masz zakres Freesync i w Chillu jako wartość "Maks. FPS" ustawiasz trochę niżej niż max monitora (ja u siebie na monitorze 144Hz wstawiłem 140). Druga wartość "Min. FPS" to liczba klatek, do której karta będzie spadać, jak obraz będzie bardziej statyczny. Ustaw np. 75.

Dopóki karta będzie pracować w zakresie FS monitora, to vsync jest zbędny, a nie będzie tearingu (który pojawia się wtedy, kiedy karta wychodzi poza zakres FS).

Niestety ichill + freesync i wywala mi gre do pulpitu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jg77xfx napisał:

Niestety ichill + freesync i wywala mi gre do pulpitu.

Takich numerów to nie miałem. Praktycznie cały czas mam to włączone, chyba od kwietnia, kiedy zmieniłem RTSS na Chill.

Jak nie Chill, to masz RTSS w z limiterem, on działa z Navi trochę gorzej, ustaw go na jakieś 135

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też wywaliło do pulpitu.

Nie wywala jak mam wyłączone ficzery w sterownikach.

Wtedy jestem zmuszony na synchronizację pionową

bo inaczej obrasz poszarpany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakąś magię masz u siebie.

Dobra, to inny wariant, włącz Vsync ale nie w grze, jedynie w ustawieniach Radeona. Co wtedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mogę stwierdzić, że freesync nie działa w Dirt Rally 2.0.

On/Off identycznie rozrywanie obrazu.

Może to wina monitora?

Edytowane przez jg77xfx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Freesync działa w zakresie odświeżania monitora i jest to niezależne od gry, bo jest związane z wysyłaniem obrazu do monitora, na co gra nie ma żadnego wpływu.

Freesync nie będzie działał, jeśli gra jest odpalana w oknie, w borderless window itp. Musi być fullscreen (czyli wyświetlanie obrazu z pominięciem windowsowego menedżera okien), żeby Freesync zaczął działać.

Edytowane przez GregM00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobie downgrade sterowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Już chyba znalazłem przyczynę

np. w AC Origins miałem ustawione odświeżanie na 60 Hz

a nie takie jak w monitorze 144 Hz.

Ustawiłem 144 Hz, lock 60 i obraz się nie rozrywa.

Co do wywalania gry to zbugowany bios ASRocka.

Wczytałem zapisany profil OC, ale wczytałe się inne

timingi niż miałem poustawiane przy zapisie...

2h zabawy 🙄

Edytowane przez jg77xfx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, GregM00 napisał:

Freesync działa w zakresie odświeżania monitora i jest to niezależne od gry, bo jest związane z wysyłaniem obrazu do monitora, na co gra nie ma żadnego wpływu.

Freesync nie będzie działał, jeśli gra jest odpalana w oknie, w borderless window itp. Musi być fullscreen (czyli wyświetlanie obrazu z pominięciem windowsowego menedżera okien), żeby Freesync zaczął działać.

W wielu grach freesync nie uaktywnia się nawet przy spełnionych warunkach!

Obecnie ogrywam A Plague Tale Innocence i po uruchomieniu gry w Full Screen, Freesync nie działa w ogóle. Dopiero minimalizacja gry do pulpitu i ponowny powrót do gry uaktywnia działanie Freesync.

Jak to wytłumaczysz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam up

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...