Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Minciu napisał:

Większość to zakładała do niedawna, że AMD będzie walczyło wydajnością z RTX2000 a nie RTX3000 :D 

RT na premierę 2000 było reklamowane jako pstryknięcie palcami. Łatwa implementacja bo wszytko samo naturalnie się liczy, Wystarczy wrzucić źródełko światła.

Realnie wyszło tak, że robota jest podwójna jak nie potrójna. Bo trzeba zrobić wersję pod zwykłe shadery. Później potrzeba wersję RT całej gry. A na koniec trzeba to zoptymalizować tak, żeby dało się grać. Teraz robota będzie jeszcze bardziej przewalona. Najpierw trzeba coś skroić pod konsole PS i MS w RT. Później coś pod PCty i zwykłe gpu. Później coś pod RT NV. I jeszcze raz coś pod AMD. 

Tak wyglądać ma ta prosta przyszłość dla Developerów? Przecież to nie przejdzie :D 

Gdzie tak było reklamowane?

Przykładowe programy z kodem źródłowym na korzystanie ze śledzenia promieni za pomocą API DXR Microsoft udostępnił na długo przed premierą RTX'ów.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Radio_Tirana napisał:

Tak samo jak mieli DX12 i Windowsa 10. 

kiepskie porównanie, RT to tylko dodatkowy bajer, tutaj bardziej byłby physix na miejscu jako porównanie

Edytowane przez kochan4
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt z Was nie bierze jednej rzeczy pod przemyślenia i o tym samym nie powiedziało AMD w prezentacji, a mianowicie:

1. Co z grami które już maja RT działające na nV. Czy te gry z RT będą działać na AMD. 

2. Co z wieloma tytułami, obecnie tworzonych jak CyberPunk. Czy one będą wspierać "out of the box" RT? 

3. Czy RT w wykonaniu AMD jest w pełni zgodne z API dx 12_2. 

4. Czy AMD zrobiło rozeznanie u Developerów i nakłoniło ich np. do wydania patcha jeśli trzeba. 

Jak poznam odpowiedzi na te pytania mogę nawet jutro kupić AMD. 

Edytowane przez Eclipse
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, SebastianFM napisał:

Gdzie tak było reklamowane?

Myślisz że jeszcze pamiętam gdzie dokładnie o tym było gadane/pisane?? :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Eclipse napisał:

Nikt z Was nie bierze jednej rzeczy pod przemyślenia i o tym samym nie powiedziało AMD w prezentacji, a mianowicie:

1. Co z grami które już maja RT działające na nV. Czy te gry z RT będą działać na AMD. 

2. Co z wieloma tytułami, obecnie tworzonych jak CyberPunk. Czy one będą wspierać "out of the box" RT? 

3. Czy RT w wykonaniu AMD jest w pełni zgodne z API dx 12_2. 

4. Czy AMD zrobiło rozeznanie u Developerów i nakłoniło ich np. do wydania patcha jeśli trzeba. 

Jak poznam odpowiedzi na te pytania mogę nawet jutro kupić AMD. 

1. Według prezentacji AMD tylko 5 gier ( i to nowych ) wspiera ich RT - brak info o starszych obecnych produkcjach ( zapewne potrzebna łata ze wsparciem) - więc kupując kartę na dzień dobry nie odpalisz np Control z RT 

2. W wywiadzie 2 tygodnie temu była mowa że cyberpunk na dzień dobry nie będzie miał RT od AMD - obsługa ma się pojawić w przyszłym roku ( konsole i zapewne PC )

3. Wychodzi że DX Ultimate to baza do tworzenia implementacji rozwiązań NV i AMD - sam silnik UE ma już zaimplementowane RTX od NV ( RT + DLSS) dzięki temu zaczynają pojawiać sie nowe gry na tym silniku z RT |( ponad 2 lata oczekiwania ) 

4. Zapewne tak temu na start ma być 5 gier z ich RT - z większych produkcji DIRT5 i FC6 

Ciekawostka - Watch Dogs Legion ma logo Nvidia RTX, DLSS daje kopa około 17 fps.
Ciekawostka 2 - 3-4 miesiące temu było info od jakiegoś dev produkującego grę na PS5 że wydajność RT jest na poziomie pierwszego RTX 2060, zważywszy na brak rozwiązania DLSS - RT na konsolach będzie mała ciekawostką.
Ciekawostka 3  - według przecieków jednostka wspierająca RT u AMD jest słabsza od jednostki w Turingu, a do Amper to już przepaść.

Małe podsumowanie - kto da więcej (wsparcia ) dev w grach, tego rozwiązanie RT będzie częściej stosowane  

Edytowane przez Cin&Cin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, kochan4 napisał:

chyba żartujesz, czyli co, ludzie co kupią teraz karty które w tym leżą albo nie posiadają tej technologii by nie pograli? człowieku, devsi mają w 4 literach ficzery jak im się produkt (gry) nie sprzedają - zawsze takie bajery będą jako dodatek, a często w ogóle tego nie zamieszczą jak będą po kosztach lecieć

Dokładnie, gry, zwłaszcza AAA mają się sprzedawać w jak największym nadkładzie (nie bez powodu premiera CP77 została przeunięta), na kartach pokroju 1060/580 rx - patrz na statystyki Stram'a, to wciąż topy. A nie na kartach za ileś tam kilo dukatów z RT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Cin&Cin na ten moment mówimy o dość niewielkiej liczbie gier z RT, w przyszłości zarówno AMD jak NV powinni coraz bardziej cisnąć w tym kierunku, ale kiedy to w końcu przełoży się na jakąś wartość dodatnią dla zwykłego Kowalskiego minie jeszcze jakieś ~2 lata.

 

Ciekawe czy uda im się utrzymać w ryzach pobór energii, skoro wersje nieref. mają dobijać zegarami w okolice 2500/2600MHz, no i jak to wpłynie na temperatury układu gpu, z ciśnieniem akustycznym też może nie być zbyt wesoło, w przypadku tych najwyżej taktowanych wersji, to chyba jedynie Sapphire będzie dawał rade.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Cin&Cin napisał:

1. Według prezentacji AMD tylko 5 gier ( i to nowych ) wspiera ich RT - brak info o starszych obecnych produkcjach ( zapewne potrzebna łata ze wsparciem) - więc kupując kartę na dzień dobry nie odpalisz np Control z RT 

2. W wywiadzie 2 tygodnie temu była mowa że cyberpunk na dzień dobry nie będzie miał RT od AMD - obsługa ma się pojawić w przyszłym roku ( konsole i zapewne PC )

3. Wychodzi że DX Ultimate to baza do tworzenia implementacji rozwiązań NV i AMD - sam silnik UE ma już zaimplementowane RTX od NV ( RT + DLSS) dzięki temu zaczynają pojawiać sie nowe gry na tym silniku z RT |( ponad 2 lata oczekiwania ) 

4. Zapewne tak temu na start ma być 5 gier z ich RT - z większych produkcji DIRT5 i FC6 

Ciekawostka - Watch Dogs Legion ma logo Nvidia RTX, DLSS daje kopa około 17 fps.
Ciekawostka 2 - 3-4 miesiące temu było info od jakiegoś dev produkującego grę na PS5 że wydajność RT jest na poziomie pierwszego RTX 2060, zważywszy na brak rozwiązania DLSS - RT na konsolach będzie mała ciekawostką.
Ciekawostka 3  - według przecieków jednostka wspierająca RT u AMD jest słabsza od jednostki w Turingu, a do Amper to już przepaść.

Małe podsumowanie - kto da więcej (wsparcia ) dev w grach, tego rozwiązanie RT będzie częściej stosowane  

Biorąc pod uwagę konkluzję ja jednak wezmę nV. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Cin&Cin napisał:

Wychodzi że DX Ultimate to baza do tworzenia implementacji rozwiązań NV i AMD - sam silnik UE ma już zaimplementowane RTX od NV ( RT + DLSS) dzięki temu zaczynają pojawiać sie nowe gry na tym silniku z RT |( ponad 2 lata oczekiwania )

Misiek, przestań bredzić, bo gadasz głupoty. Jeżeli implementacja DXR w wykonaniu AMD byłaby obarczona jakąś przypadłością, która wymagałaby przystosowania gier do ich sprzętu (choć wtedy raczej trzeba by ją nazwać "implementacją"), to byłaby to mega wtopa stukrotnie przebijająca zawirowania ze sterami przy pierwszych Navi. Jakoś NV zaimplementowało DXR dla starszych Pascali i obyło się bez żadnych łatek do gier, więc czemu tu miałoby być inaczej?

Edytowane przez tomcug
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, tomcug napisał:

Misiek, przestań bredzić, bo gadasz głupoty. Jeżeli implementacja DXR w wykonaniu AMD byłaby obarczona jakąś przypadłością, która wymagałaby przystosowania gier do ich sprzętu (choć wtedy raczej trzeba by ją nazwać "implementacją"), to byłaby to mega wtopa stukrotnie przebijająca zawirowania ze sterami przy pierwszych Navi. Jakoś NV zaimplementowało DXR dla starszych Pascali i obyło się bez żadnych łatek do gier, więc czemu tu miałoby być inaczej?

Lipton u siebie na kanale o tym wspomina że RT dla AMD będzie inne niz dla NV, Redzi mówią że na dzień dobry nie ma wsparcia CP dla RT AMD, i samo AMD nie chwali sie obsługą RT na chwilę obecna inną niz 5 pozycji sygnowanych logiem AMD.

RT dla pascali jest takie samo dla dla Turinga czy Amper, tylko inne jednostki robią obliczenia tego samego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Cin&Cin napisał:

RT dla pascali jest takie samo dla dla Turinga czy Amper, tylko inne jednostki robią obliczenia tego samego.

Wiesz o tym, że RT  które działa na pascalu mogło działać również na AMD gdyby dodało odpowiednie wsparcie w sterownikach czego nie zrobiło do tej pory? 

Edytowane przez DjXbeat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"W temacie RT, czy może DXR AMD nie dokona rewolucji rynkowej. Dokona się za to podział na gry oferujące RT z Radeonem i te w których efekt śledzenia promieni w czasie rzeczywistym zobaczycie wyłącznie na GeForce. Na ten moment mogę tylko spekulować, ale stawiam że doświadczenie NVIDII w tym temacie zaprocentuje wyższym poziomem szczegółowości grafiki w realizacji RT. Jednak prawdziwą kartą przetargową zielonych stanie się DLSS."

 

Słowa Liptona, poparte prezentacją AMD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak mieliby się bać bezpośredniego porównania wydajności RT? Bez przesady, co ma wisieć, nie utonie :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tomcug napisał:

Aż tak mieliby się bać bezpośredniego porównania wydajności RT? Bez przesady, co ma wisieć, nie utonie :cool:

wychodzi że tak, w tescie SDK m$ - wydajność RT 6800 XT z 72 jednostkami z wyższym taktowaniem  i bajerami, jest ciut lepsza/ porównywalna od 2080 TI ( 68 jednostek RT i nizsze taktowanie rdzenia), natomiast do AMPER już jest olbrzymia strata. 

Juz nie pierwsze info że ich RT jest słabsze od Turinga - wyszło podczas prac nad grami na konsole.

Więc gier z Rt dla AMD raczej będzie mało, obecne pozycje jak nie dostaną patcha to RT sie nie odpali. jedynie karty mogą obronić się zwykła wydajnością. 

Edytowane przez Cin&Cin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojawiła się już wczoraj informacja o wydajności RT na kartach AMD. Ktoś po prostu odpalił przykład udostępniony przez Microsoft.

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Jaycob napisał:

Dokładnie, gry, zwłaszcza AAA mają się sprzedawać w jak największym nadkładzie (nie bez powodu premiera CP2077 została przesunięta), na kartach pokroju 1060/580 - patrz na statystyki Steama, to wciąż topy. A nie na kartach za ileś tam kilo dukatów z RT. 

Dlatego najważniejsze jest, jakie karty ma większość graczy i jakie są w przystępnych cenach. W tym się niewiele zmienia, od lat to niezmiennie GTX 1060 albo coś koło tego. Ani 1660 Super ani 5600 XT nie są dużo szybsze, a karty wydajniejsze mają zbyt wysokie ceny dla większości graczy.

 

Entuzjaści 4K mają jednak co kupować : RTX 3080 albo RX 6800 XT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT to bedzie gimmick w paru grach na krzyż a 16 gb vram to jest potężna zaleta, jak tylko nowe konsole wjada to na 3080 trzeba bedzie ustawiac textury na MID  :D 

  • Haha 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Aldatha napisał:

16 gb vram to jest potężna zaleta

Dla kogo? Górników?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, tomcug napisał:

Dla kogo? Górników?

Górnicy w ogóle potrzebują jakąkolwiek pamięć? 

Co do RT na AMD i NVIDII, to patrząc na to że AMD ma to samo co konsole to nie zdziwię się jak RTX u nvidii umrze śmiercią naturalną :E

Edytowane przez gret

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Owszem, potrzebują ;) A przynajmniej ci, którzy kopią kryptominerały :E

  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, tomcug napisał:

Misiek, przestań bredzić, bo gadasz głupoty. Jeżeli implementacja DXR w wykonaniu AMD byłaby obarczona jakąś przypadłością, która wymagałaby przystosowania gier do ich sprzętu (choć wtedy raczej trzeba by ją nazwać "implementacją"), to byłaby to mega wtopa stukrotnie przebijająca zawirowania ze sterami przy pierwszych Navi. Jakoś NV zaimplementowało DXR dla starszych Pascali i obyło się bez żadnych łatek do gier, więc czemu tu miałoby być inaczej?

On nie wie w czym rzecz? Sprawa jest prosta w grach ze znaczkiem AMD developer będzie wrzucał tyle ile potrafi ogarnąć sprzęt od AMD. Ampere może pozwolić na znacznie więcej nie tylko ze względu sporo wyższą wydajność w RT, ale i też dzięki DLSS.

Podobna sytuacja jaka była z teselacją ?

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, gret napisał:

Górnicy w ogóle potrzebują jakąkolwiek pamięć? 

Co do RT na AMD i NVIDII, to patrząc na to że AMD ma to samo co konsole to nie zdziwię się jak RTX u nvidii umrze śmiercią naturalną :E

Obecnie na 4 GB ramu nie ma co kopać, min to 8.

Wydajność RT na konsolach zapowiada się mizerna.(wcześniejsze wycieki od dev oraz wycieki wydajności RT na największych kartach AMD) Wiec pewnie jeden mały efekt w grze i to takie średnie detale (analiza SpiderMan prze DF na YT)
Dla porównania CP2077 ma mieć zaimplementowane 4 różne efekty RT, natomiast jak się nie mylę Control ma ich 5. 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, sideband napisał:

Podobna sytuacja jaka była z teselacją ?

Nic dodać nic ująć ;) 

 

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...