Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, darkonza napisał:

Wychodzi ze Nvidia musiała wręcz iść do Samsunga ze swoimi kartami, gdyby nie poszła nie byłoby niczego

Gdyby konsole powiedzmy miały premierę w marcu, a nie teraz to sytuacja była by diametralnie inna, mieli byśmy procesorów pod dostatkiem i kart, a tak... nie ma praktycznie niczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, darkonza napisał:

Wychodzi ze Nvidia musiała wręcz iść do Samsunga ze swoimi kartami, gdyby nie poszła nie byłoby niczego

Kij go wie, ale tak się zanosi. Ciekawe ile MS i Sony zapłaciło za rezerwacje mocy przerobowych u TSMC

Do tego dochodzi pewnie jeszcze kwestia czy takie AMD lub Nvidia musi na dzień dzisiejszy zawalić rynek najnowszymi GPU.
W sumie nie muszą, dalej mają do sprzedania wiele modeli kart z segmentu jak Turing czy AMD ma jeszcze Navi pierwszej generacji do opchnięcia, więc w sumie, aż tak bardzo się nie pali :E, szczególnie, że marże na te starocia dalej są bardzo wysokie.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukadd napisał:

Kij go wie, ale tak się zanosi. Ciekawe ile MS i Sony zapłaciło za rezerwacje mocy przerobowych u TSMC

To raczej nie poszli do TSMC, tylko do AMD że chcemy tyle i tyle konsol przez pierwszy okres produkcji a jak to zapewnicie to leci bonus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak teraz MS i Sony płacą AMD za wyprodukowane układy do konsol,ale przez kilka lat był to marny procent

10 minut temu, lukadd napisał:

Ciekawe ile MS i Sony zapłaciło za rezerwacje mocy przerobowych u TSMC

U AMD zamawiali układy,a AMD zleciło TSMC ich produkcję

Edytowane przez Spl97

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Docelowo i tak kasa poszła do TSMC.  Sony i MS zapłaciło AMD, a AMD rezerwując moce zapłaciło TSMC. Konsolek weszło na rynek z premierą pewnie z ~2 miliony licząc dwa xboxy i PS5 :E

Ostatnich RX 6800/XT to nie wiem czy weszło na Europę więcej niż 3000-4000 sztuk tak patrząc po największych sklepach co dostawały max 100-150sztuk :E, a te mniejsze przecież w ogóle nie dostały ani jednej karty.
 

Więc albo produkcja tak dużych wydajnych chipów jest mega nie opłacalna, albo nie wiem co jest grane. Bo nawet na najważniejszych rynkach jak UK czy DE tych kart było jak na lekarstwo.

@sideband Może coś powiesz ciekawego bo ty na co dzień obserwujesz co tam w trawie piszczy.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas wpadło... praktycznie 0 RX 6800/6800 XT - mowa o niereferentach,nielicząc kilkudziesięciu referentów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niereferenty nigdzie w EU nie wpadły w USA było to samo praktycznie zero :E na premierę. 

Jedyne co wpadło to tylko te śladowe ilości referentów.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, lukadd napisał:

Więc albo produkcja tak dużych wydajnych chipów jest mega nie opłacalna, albo nie wiem co jest grane. Bo nawet na najważniejszych rynkach jak UK czy DE tych kart było jak na lekarstwo.

Jak masz deficyt wafli i musisz wybrać między produkcją 80mm^2 chipletów do Ryzena , które potem sprzedajesz za kilkaset usd , a 500mm^2 układem gpu  który pójdzie do partnera za podobną kwotę to wybór jest brutalnie oczywisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie 80mm? Xbox i PS5 mają coś z przedziału 300-360mm z tego co pamiętam. Jedynie okrojona wersja Xboxa S jakoś schodziła w okolice ~200mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, michaelius33 napisał:

Jak masz deficyt wafli i musisz wybrać między produkcją 80mm^2 chipletów do Ryzena , które potem sprzedajesz za kilkaset usd , a 500mm^2 układem gpu  który pójdzie do partnera za podobną kwotę to wybór jest brutalnie oczywisty.

A jeszcze  jakby tego było mało to ostatnio czytałem że w 2021 koszt wafla ma pójść o 40% do góry :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, lukadd napisał:

Jakie 80mm? Xbox i PS5 mają coś z przedziału 300-360mm z tego co pamiętam. Jedynie okrojona wersja Xboxa S jakoś schodziła w okolice ~200mm

Chiplet Zen 3 ma ok 80mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W konsolach masz GPU + CPU jako jeden duży chip

Tłuką to na potęgę w znacznie większych ilościach, w sumie w kosmicznie większych ilościach w porównaniu do RX 6800/XT i do tego ich kontrahenci sprzedają na rynku detalicznym docelowy produkt po 500$ wraz z obudową, płytą główną, dyskiem nvme 4, zasilaczem itd. :E

A co do samych Zenów 3 na rynku jest ich dalej jak kot napłakał :E

 

 

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa sprawa, jeszcze nikt nie robił testów w miejscach procesorowych na nowych navi. PPC ma je raczej wymagające, sam nawet kilka razy korzystałem z ich miejscówek procesorowych.

Cytat


To jest tylko kawałek wyników z gier, bo sprawa wyszła w trakcie, więc spodziewajcie się większego materiału niebawem. Dałem też znać kilku osobom z branży, aby sprawdzili to zjawisko u siebie, więc póki co wstrzymuję się z daleko idącymi wnioskami.

Zobaczymy co się będzie działo dalej.

Ale zapowiada się dalej katastrofa :E od ilu to już lat?

Edytowane przez lukadd
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Watch Dogs 2 nigdy nie działało MT na AMD, gry na CryEngine nigdy nie działały dobrze pod W10. Nie wiem skąd zaskoczenie u autora tego materiału, bo to jakby powiedzieć/napisać, że jest się zaskoczonym, że niebo jest niebieskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, tomcug napisał:

W Watch Dogs 2 nigdy nie działało MT na AMD, gry na CryEngine nigdy nie działały dobrze pod W10. Nie wiem skąd zaskoczenie u autora tego materiału, bo to jakby powiedzieć/napisać, że jest się zaskoczonym, że niebo jest niebieskie.

Całe szczęście dla AMD że odchodzi już DX.11 i nie chce wiedzieć jakiego karniaka dostało by AMD gdyby Valhalla była pod DX.11   a nie 12 - pewno WD2 hulało by znacznie lepiej gdyby była opcja do wyboru API

Cyberpunk 2077 jedno API - DX.12 więc całe szczęście dla Navi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, tomcug napisał:

W Watch Dogs 2 nigdy nie działało MT na AMD, gry na CryEngine nigdy nie działały dobrze pod W10. Nie wiem skąd zaskoczenie u autora tego materiału, bo to jakby powiedzieć/napisać, że jest się zaskoczonym, że niebo jest niebieskie.

PPC jak zwykle amatorka, oby szybko zdechłnal ten portal. Będą to badac 🤦‍♂️🤣

Edytowane przez Phoenixsuple
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Phoenixsuple napisał:

PPC jak zwykle amatorka

Jak dla kogo bo zapewne serwisy, które przeglądasz takich testów nie mają ewentualnie nie zrobią z wiadomych powodów  ;) 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, DjXbeat napisał:

Jak dla kogo bo zapewne serwisy, które przeglądasz takich testów nie mają ewentualnie nie zrobią z wiadomych powodów  ;) 

Ludzie którzy robią testy od lat odkryli na nowo koło gdzie średnio rozgarnięty zapaleniec PC od dawna o tym wiedział. Oni się obudzili wczoraj ? Bo tak to zabrzmiało. Temat działania amd w takim przykładowo asasynie wałkowany jest od lat, ile razy taki lipton o tym mówił w swoich testach i kiedy to już było. 

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Phoenixsuple napisał:

Ludzie którzy robią testy od lat odkryli na nowo koło gdzie średnio rozgarnięty zapaleniec PC od dawna o tym wiedział. Oni się obudzili wczoraj ? Bo tak to zabrzmiało. Temat działania amd w takim przykładowo asasynie wałkowany jest od lat, ile razy taki lipton o tym mówił w swoich testach i kiedy to już było. 

Pomyśl logicznie - nie chodzi o odkrycie, że jest problem a o jego skale. 

Wcześniej miałeś GPU o wydajności "X" , który dość szybko dobijał do swoich możliwości więc skala problemu była dość mała. Teraz wydajność układów graficznych AMD  wzrosła o 90% więc ten problem będzie się częściej i mocniej objawiał. 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Phoenix, wraz z nową generacją NAVI można by się spodziewać chociaż małych poprawek w sterownikach. No, ale AMD jak widać nic nie poprawiło. Sam się dziwię, że przez tyle lat i docelowo w najnowszej serii GPU, która ma faktycznie całkiem fajne możliwości nic nie zrobili z tymi problemami co są znane od wielu lat.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, DjXbeat napisał:

Pomyśl logicznie - nie chodzi o odkrycie, że jest problem a o jego skale. 

Wcześniej miałeś GPU o wydajności "X" , który dość szybko dobijał do swoich możliwości więc skala problemu była dość mała. Teraz wydajność układów graficznych AMD  wzrosła o 90% więc ten problem będzie się częściej i mocniej objawiał. 

Tylko nic się nie zmieniło, a jak ktoś potrzebuje mocnego GPU by odkryć Amerykę to gratuluje wiedzy 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lukadd napisał:

@Phoenix, wraz z nową generacją NAVI można by się spodziewać chociaż małych poprawek w sterownikach. No, ale AMD jak widać nic nie poprawiło. Sam się dziwię, że przez tyle lat i docelowo w najnowszej serii GPU, która ma faktycznie całkiem fajne możliwości nic nie zrobili z tymi problemami co są znane od wielu lat.

Widocznie uznali po co coś robić przyjdzie DX.12/Vulkan  problem rozwiąże się sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukadd napisał:

 Może coś powiesz ciekawego bo ty na co dzień obserwujesz co tam w trawie piszczy.

Ke? O co pytasz nic nie śledzę dopiero siadłem na czterech literach 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, sideband napisał:

Ke? O co pytasz nic nie śledzę dopiero siadłem na czterech literach 🤣

No tam kilka postów wcześniej odnośnie TSMC, produkcji, uzysku i dla czego tak mało i drogo mamy od AMD :E  Może coś ciekawego ostatnio wyczytałeś na te tematy i się podzielisz.

8 minut temu, frog67 napisał:

Widocznie uznali po co coś robić przyjdzie DX.12/Vulkan  problem rozwiąże się sam.

Od ilu lat już to jest powtarzane? Zresztą nie wiem jak inni, ale ja jako gracz lubię wracać do starszych gier i chce, aby moje nowe GPU w miarę możliwości jak najlepiej sobie z nimi radziło.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...