jurekk 1841 Napisano 1 Lutego 3 godziny temu, GregM00 napisał: Na pocieszenie, dla Requiem zrobili lepszy silnik, Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060 A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregM00 435 Napisano 2 Lutego 19 godzin temu, jurekk napisał: Dyskutowałbym.Na alderze gdzie sa ludzie nie załadujesz rtx 3060 No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej. 19 godzin temu, jurekk napisał: A ze radeon ma problem w dx11 to pclab pisal w 2012 roku Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają. Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia. Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia. Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s. https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kadajo 13857 Napisano 2 Lutego https://www.purepc.pl/czy-amd-ograniczalo-podaz-aby-utrzymac-wysokie-ceny-procesorow-i-kart-graficznych-odpowiedz-nie-jest-jednoznaczna Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killer85 360 Napisano 2 Lutego (edytowane) Mam na testach POWERCOLOR Radeon 6600 Fighter 8GB Nawet fajna karta...cicha,chłodna,energooszczędna Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB i cenami obu kart 666zł.vs.1239zł. Przewaga RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach Jakby nówka sztuka kosztowała z 1000zł.to byłby killer Edytowane 2 Lutego przez Killer85 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregM00 435 Napisano 2 Lutego 12 minut temu, Killer85 napisał: Gorzej z wydajnością w porównaniu z AsRock RX 5600 XT Challenger 6GB Odpowiednikiem 5600XT jest 6600XT (ta sama liczba CU - compute unit). 6600 (nie XT) wyższym zegarem rdzenia nie zrównoważy mniejszej liczby CU. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gloin 30 Napisano 2 Lutego Godzinę temu, GregM00 napisał: No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej. Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają. Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia. Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia. Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s. https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął. Teraz, Gloin napisał: Godzinę temu, GregM00 napisał: No i co z tego? Dla gracza to, że są miejsca gdzie gpu jest czymś ograniczone i nie idzie na max nie są odczuwalne tak jak problem opisany wcześniej. Mamy 2023r i to nie ten problem, że jakieś stare silniki źle działają. Ograniczenie DX11: kompilacja shader'a (bytecode -> ISA) dopiero w momencie jego użycia. Requiem - DX12 w którym nie ma powyższego ograniczenia. Kolejny przykład z Innocence, mój filmik, przy bramie, 13s. https://www.youtube.com/watch?v=OAMjpbaViWY RTX3070 to samo miejsce, koleś testuje różne nastawy (a każda zmiana -> ponowna kompilacja -> stutter)https://www.youtube.com/watch?v=yDmy-0C7E1o Ode mnie drugi przebieg (shader z cache'a), masełko https://www.youtube.com/watch?v=sB_PcMdl8GE Teoretycznie grę używającą DX11 można napisać tak, żeby generowała wszystkie możliwe draw'y w momencie ładowania poziomu (wymusić kompilację shaderów -> wstawić do cache'a na gotowe użycie już podczas gry). Coś jak problem z premierą Callisto Protocol, gdzie szybko wypuszczony patch po premierze wymusił pre-kompilację shaderów i generalnie problem ze stutteringiem w trakcie gry zniknął. Jakiego programu używasz do monitorowania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregM00 435 Napisano 2 Lutego (edytowane) 4 minuty temu, Gloin napisał: Jakiego programu używasz do monitorowania RTSS. Wrzucałem tu niedawno do pobrania "skórę" którą widać. Przydałaby się jeszcze widoczność rdzeni procka, ale nie mam na razie pomysłu jak to powinno wyglądać żeby nie zajmowało miejsca i pokazywało to, co istotne (zajętość). Edytowane 2 Lutego przez GregM00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jurekk 1841 Napisano 2 Lutego (edytowane) Godzinę temu, Killer85 napisał: Przewaga RX6600 tak, tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD Edytowane 2 Lutego przez jurekk Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killer85 360 Napisano 2 Lutego 1 minutę temu, jurekk napisał: taka tak pchaj sie na 5500 z 6600 to sobie polepszysz xD Czytaj uważniej posty Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregM00 435 Napisano 2 Lutego (edytowane) Godzinę temu, Killer85 napisał: Przewaga RX6600 to zdaje się w porywach~15% w rożnych grach Szacowanie wydajności: zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38% liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22% +38 -22 = +16% Godzinę temu, Killer85 napisał: cenami obu kart 666zł.vs.1239zł Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł. Edytowane 2 Lutego przez GregM00 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 3190 Napisano 2 Lutego Ciekawa matematyka 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Killer85 360 Napisano 2 Lutego (edytowane) 6 minut temu, tomcug napisał: Ciekawa matematyka Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło Nie ma co się spinać Edytowane 2 Lutego przez Killer85 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 3190 Napisano 2 Lutego (edytowane) 15 minut temu, Killer85 napisał: Oglądałem trochę testów i tak+\- by wychodziło Nie o to chodzi Edytowane 2 Lutego przez tomcug 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonio 86 Napisano 2 Lutego (edytowane) 45 minut temu, GregM00 napisał: Szacowanie wydajności: zegar rdzenia: ~1800MHz (5600XT) vs ~2500MHz (6600) = ~ +38% liczba CU: 36 vs 28 = ~ -22% +38 -22 = +16% Na premierze 5600XT płaciłem jakieś 1300zł. Opierając się tylko na tym co napisałeś to: 1800 x 36 = 64800 2500 x 28 = 70000 70000 : 64800 * 100% -100% = 8% na marginesie, tak to wygląda na techspocie Edytowane 2 Lutego przez sonio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KaBaSZo 133 Napisano 2 Lutego 66 - 56 = 10 +- tak by wychodzilo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gloin 30 Napisano 2 Lutego 37 minut temu, sonio napisał: Opierając się tylko na tym co napisałeś to: 1800 x 36 = 64800 2500 x 28 = 70000 70000 : 64800 * 100% -100% = 8% na marginesie, tak to wygląda na techspocie 6700xt na poziomie rtx 3070 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GregM00 435 Napisano 2 Lutego Godzinę temu, tomcug napisał: Ciekawa matematyka 26 minut temu, sonio napisał: Opierając się tylko na tym co napisałeś to: 1800 x 36 = 64800 2500 x 28 = 70000 70000 : 64800 * 100% -100% = 8% Macie rację, jak patrzę na to co napisałem, to rzeczywiście bez sensu matematycznego to proste dodanie na koniec, powinien być iloczyn ? Chyba trzeba do szkoły wrócić. Poprawiam się, wzrost wydajności dla 6600: 78% (bo mniej z CU o ~22%) * 138% (bo więcej o ~38% z wyższego taktowania) = ~8% więcej niż 5600XT Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonio 86 Napisano 2 Lutego (edytowane) 18 minut temu, Gloin napisał: 6700xt na poziomie rtx 3070 No i? mała lista gier (12) to i wyniki mozna przeciągać w lewo lub w prawo. Takie testy są dobre jak porownujesz 2 karty z podobną technologią. Więc w miarę dobrze oddają różnice między seria 5 i 6 AMD (co nie znaczy że 40 gier, zamiast 12 nie było by lepsze). Ale jak porównasz do calkiem innej karty to wyniki potrafią być wypaczone. Przykład 7900xtx vs 4080. Są gry gdzie przewaga Radka jest do 30 % i odwrotnie. Świetnie to widać w testach gdzie podają wyniki z bardzo dużej ilości gier. Nawet u nas techlipton ma film z mniejszą ilością gier gdzie pokazuje przewagę 4080, a potem nagrywa 2 film z większą ilością gier i mu przewaga stopniała. A nawet sterowników nie zmienił. Edytowane 2 Lutego przez sonio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 8679 Napisano 2 Lutego 38 minut temu, Gloin napisał: 6700xt na poziomie rtx 3070 Chyba tylko w tym kiepskim tescie 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonio 86 Napisano 2 Lutego (edytowane) 15 minut temu, Phoenix. napisał: Chyba tylko w tym kiepskim tescie Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. Więc kto kłamie? Kto robi źle? Ja mam to gdzieś i czytam co najmniej 10 testów i z tego.dopiero robię swoje zdanie. Zanim kupiłem ryzena to chyba wszystko co było widziałem na necie xD nawet jakieś po niemiecku xD Edytowane 2 Lutego przez sonio Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 8679 Napisano 2 Lutego 2 minuty temu, sonio napisał: Ta, na szybko wbiłem techpowerup i różnica średnio 3 procent pomiędzy kartami. Wszyscy oszukują xD pisałem że to wystarczy zmienić kilka gier, miejsca w grze. Stery, nawet dać inna wersję itp. u nas ludzie za wyrocznie biorą purepc, a praktycznie to strasznie oderwane od wszystkich zachodnich portali wyniki mają w MOJEJ ocenie. roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonio 86 Napisano 2 Lutego 3 minuty temu, Phoenix. napisał: roznica to jest dobre 10% i to konkurent dla 3060ti, a nie 3070, a to ze portale maja kiepskie miejsca testowe to juz inna bajka A który ma dobre miejsca? I skąd wiesz że akurat ten. Pytam poważnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phoenix. 8679 Napisano 2 Lutego 5 minut temu, sonio napisał: A który ma dobre miejsca? I skąd wiesz że akurat ten. Pytam poważnie. https://ithardware.pl/testyirecenzje/radeon_rx_6750_xt_test_recenzja_opinia-21889-16.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonio 86 Napisano 2 Lutego 9 minut temu, Phoenix. napisał: https://ithardware.pl/testyirecenzje/radeon_rx_6750_xt_test_recenzja_opinia-21889-16.html Zrzut z recki 6700xt na hardware unboxed. Chyba im się miejsca testowe popsuły Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomcug 3190 Napisano 2 Lutego (edytowane) Zrzut z nowszego testu na HWU, w 1080p +2% dla RX 6700 XT. Edytowane 2 Lutego przez tomcug 1 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach