Forum PCLab.pl: Jak skutecznie ćwiczyć mięśnie - Forum PCLab.pl

Skocz do zawartości


Otwarty

Ikona Ostatnio dodane tematy

Ikona Najnowsze pliki

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

Jak skutecznie ćwiczyć mięśnie Oceń temat: -----

#1 Użytkownik jest niedostępny   Kozak2018 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 28
  • Dołączył: So, 15 Gru 18

Napisany 17 Grudzień 2018 - 08:29

Jestem już prawie przed 30-stką i nadal mam bardzo chude i słabe kończyny. Czasami widzę 18 latków i już są napakowani i przez to się czuję dużo gorszy i mam niską pewność siebie. Czy to jest wina że mam taki organizm czy przez lenistwo czy za mało ćwiczę i czy w ciągu kilku miesięcy do roku dało by się taki trening zastosować żeby już z daleka było widać na oko że są efekty czy jest już za późno. Boję się że dopiero około 40 stki będą mi tak mięśnie wyglądać jak teraz moim rówieśnikom to oczywiście przy założeniu że coś konkretnego zrobię. Czy można tak naturalnie się wyćwiczyć czy trzeba sobie dopomagać sterydami. Co byście zrobili na moim miejscu?

#2 Użytkownik jest niedostępny   magiczek91 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 447
  • Dołączył: Wt, 13 Maj 08

Napisany 17 Grudzień 2018 - 12:16

Zobacz postKozak2018, o 17 Grudzień 2018 - 08:29, napisał(a):

Jestem już prawie przed 30-stką i nadal mam bardzo chude i słabe kończyny. Czasami widzę 18 latków i już są napakowani i przez to się czuję dużo gorszy i mam niską pewność siebie. Czy to jest wina że mam taki organizm czy przez lenistwo czy za mało ćwiczę i czy w ciągu kilku miesięcy do roku dało by się taki trening zastosować żeby już z daleka było widać na oko że są efekty czy jest już za późno. Boję się że dopiero około 40 stki będą mi tak mięśnie wyglądać jak teraz moim rówieśnikom to oczywiście przy założeniu że coś konkretnego zrobię. Czy można tak naturalnie się wyćwiczyć czy trzeba sobie dopomagać sterydami. Co byście zrobili na moim miejscu?

Brzmisz trochę jak troll, ale potraktuję to poważnie i Ci odpowiem XD masz chude i słabe kończyny bo ich nie ćwiczysz i każdy jak nie ćwiczy to takie ma (chyba, że dużo wpieprza to ma grube i słabe) :D Jeżeli masz niski poziom tkanki tłuszczowej (< 15%) to możesz po prostu wejść na tak zwaną masę i zbudować sporą ilość mięśni w kilka miesięcy/rok jak jesteś początkującym ;d Wbij na nadwyżkę kaloryczną (tak z 300-500kcal ponad Twoje zapotrzebowanie), jedz przynajmniej 1,8g białka na każdy kilogram masy ciała i zacznij ćwiczyć. Optymalnym rozwiązaniem byłoby ćwiczyć każdą partię mięśniową 3 razy w tygodniu (ponieważ zwiększona synteza białek po treningu trwa około 24-72h). Jednak już dwa treningi FBW tygodniowo zrobią ogromną robotę. Skup się na ćwiczeniach złożonych, wielostawowych takich jak martwy ciąg, przysiady, wyciskanie na ławce płaskiej (OBEJRZYJ KONIECZNIE JAK WYKONYWAĆ JE POPRAWNIE TECHNICZNIE!) + dołóż ze dwa ćwiczenia izolowane typu jakieś hantelki na biceps i coś na barki albo tricepsy i wystarczy ;d Pilnuj progresu, na początkowym etapie powinieneś być w stanie dokładać ciężar co trening. To progres i nadwyżka kaloryczna powodują, że Twoje mięśnie rosną. Załóż sobie jakąś liczbę serii i powtórzeń, np. 5 x 5 w ćwiczeniach wielostawowych i 3 serie x 8 powtórzeń w izolacjach i staraj się dokładać odrobinę ciężaru co trening. Żeby budować mięśnie bardzo ważny jest też sen, staraj się codziennie mieć 7-9h jakościowego snu. Po roku będziesz juz serio dobrze wyglądał. Niestety jak będziesz na nadwyżce kalorycznej to razem z mięśniami przybędzie trochę tłuszczu, ale nie martw się tym - dotniesz to na luzie w 2-3 miechy.

#3 Użytkownik jest niedostępny   zionz 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 143
  • Dołączył: So, 16 Gru 17

Napisany 08 Kwiecień 2019 - 10:43

Z pewnością jest tak, że mięśniom potrzebny jest ruch. Potrzebny jest jakiś rodzaj aktywności fizycznej, wysiłku fizycznego.
Tyle ile zapewnimy, takie będziemy mieli mięśnie.
Jeden wyborze pływanie, inny bieganie a jeszcze inny jazdę na rowerze.
Zależy kto co lubi. Na https://www.zico-bike.pl/szosowe proponuję sprawdzić specyfikację wybranych rowerów.

Ten post był edytowany przez zionz dnia: 14 Kwiecień 2019 - 08:30


#4 Użytkownik jest dostępny   Kaczkofan 

  • Uzależniony od forum
  • PipPipPipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 1613
  • Dołączył: Nd, 12 Gru 10

Napisany 15 Kwiecień 2019 - 10:28

Od siebie dodam tylko to, co wiadomo od zawsze: dieta to podstawa sukcesu zarówno w przy odchudzaniu jak i nabieraniu masy.

Oblicz, ile potrzebujesz kalorii (swoje podstawowe PPM) i masz punkt wyjścia.

Jeśli chcesz na poważnie się za to wziąć, to polecam mimo wszystko dietetyka, bo możesz być np. ektomorfikiem (typ budowy somatycznej) i żeby nabrać masy będziesz potrzebował o wiele więcej kalorii niż mezomorfik czy endomorfik :)

Druga sprawa: jak już wyżej napisał Zionz: warto odpowiedzieć sobie na proste pytanie, tj. jaki cel chcesz osiągnąć. Sam zaczynałem od zwykłej gimnastyki + raz na tydzień basen (przy 176 cm wzrostu ważyłem ponad 85kg) i diety. Obecnie, po 1,5 roku ćwiczeń zjechałem do 11% tkanki, moja waga to 69kg i zdecydowanie poprawił się wygląd, uwidoczniły mięśnie, siła poszła w górę i rzecz jasna poprawiła się ogólna sprawność. Fakt faktem od maja 2018 przerzuciłem się na kalistenikę, 5 x 60 minut w tygodniu. Nie są to efekty spektakularne, ale też nie narzuciłem sobie jakiejś drastycznej diety, poza odstawieniem alkoholu i węglowodanów prostych + redukcja do minimum tłuszczy nasyconych.

Kolejna sprawa: z wiekiem trudniej mimo wszystko zbudować masę mięśniową (mówię o tzw. suchej masie mięśniowej. Sam zaczynałem w wieku 34 lat, więc coś tam wiem ;) , aczkolwiek jak pokazuje przykład Franka Medrano nie ma rzeczy niemożliwych.

#5 Użytkownik jest niedostępny   britanic 

  • Dyskutant
  • PipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 31
  • Dołączył: Pt, 14 Cze 19

Napisany 26 Czerwiec 2019 - 08:16

Polecam trening obwodowy. Oznacza to, że wykonujesz po serii jednego ćwiczenia i przechodzisz do kolejnego. I tak aż do momentu, kiedy zrobisz wszystkie. Na początku odpoczywaj między ćwiczeniami, aż złapiesz oddech. Ideałem byłoby, gdybyś cały obwód robił bez przerwy. Wiele takich programów można wykonac samodzielnie w domu.

No i warto wziąć pod uwagę elektrostymulację. U mnie dała bardzo dobre efekty jeśli chodziło o zbudowanie masy mięśniowej. https://www.intime20.pl/

Ten post był edytowany przez britanic dnia: 30 Czerwiec 2019 - 10:16


#6 Użytkownik jest niedostępny   JohnyTheMusician 

  • Gaduła
  • PipPipPip
  • Grupa: Forumowicze
  • Postów: 194
  • Dołączył: Wed, 30 Lis 16

Napisany 12 Lipiec 2019 - 09:46

Tak jak koledzy tutaj napisali. Bierzesz 3x FBW na start, dieta z założeniem 1.4-1.8g białka na kg i trzymasz jakieś 20-25% większą ilość kcal dziennie. Jak nie wiesz jak to liczyć idź raz do dietetyka, zapłacisz stówkę-dwie a będziesz mieć dobry plan. Jak nie dasz rady takiej ilości białka wyciągać z posiłków to dorzuć sobie jakiś izolat białeczka i jechane.

Dodatkowa rada ode mnie, jako że na początku ludzie skupiają się tylko na tym by jechać górę i zapominają o nogach, Ty tego nie rób. FBW to FBW, rób nogi, wykroki z hantlami, przysiady z obciążeniem, jak jest ciężko to chociaż na jakieś maszynie podziałaj.

KONIECZNIE ROZCIĄGAJ SIĘ bo inaczej złapiesz łatwo kontuzję.

Strona 1 z 1
  • Nie możesz rozpocząć nowego tematu
  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie

1 Użytkowników czyta ten temat
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych