Skocz do zawartości
Gość sir.walazz

AMD RYZEN 3000 - temat zbiorczy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Wypada poczekać zbytnio się nie napalając na jakiegoś killera w hiper cenie. Jest progress i wielu ma ciekawą alternatywe. Nawet ci co potrzebują tej przestrzeni dyskowej szybszej jak i rdzeni. Ceny też dobrane tak by człowiek miał jakąś możliwość przesiadki lub sklecenia wszystkiego w jakimś budżecie.

 

Wzrost w tym Łacz dogs w porównaniu z 2700x pinkny :E

Edytowane przez wii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przecież to samo pisałeś ponad 2 lata temu. No i dupa.

 

Czy ja wiem, ponad 2 lata temu i5 było fajne. Dzisiaj to gówno. Ryzen był średni i taki pozostał ;)

 

Intel to taki sprinter. Ryzen maratończyk :)

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciekawie wygląda to, że 3700x i 3900x prawie tak samo w grach wypadają.

 

Po tym można stwierdzić, że 3600x też powinno (w single core) a jednak cenowo wypada bez tragedii. Trochę gorzej od 9600k w grach, lepiej we wszystkim innym, może będzie chłodniejsze - cena podobna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tylko na wuja do procka na tym lvl, mobasy za takie grube pieniądze?!

do 12-16 rdzeniowych procków które dotychczas intel dawał na LGA2066/2011

Czy ja wiem, ponad 2 lata temu i5 było fajne. Dzisiaj to gówno. Ryzen był średni i taki pozostał ;)

raczej obrzucono je gównem zamiast ubisoftu gdy premiera Ryzena pozwoliła olać optymalizacje

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ciekawie wygląda to, że 3700x i 3900x prawie tak samo w grach wypadają.

Z prostej przyczyny - IF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej obrzucono je gównem zamiast ubisoftu gdy premiera Ryzena pozwoliła olać optymalizacje

 

Raczej optymalizacja dzisiaj, to utylizacja większej ilości wątków niż blokada na 4. Ta sama gierka wiesz jak by działała jakby nie umiała pojechać na większej ilości rdzeni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z prostej przyczyny - IF.

jeszcze prostszej gry nie potrafią zrobić użytek z 12 rdzeni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Z prostej przyczyny - IF.

Odpalisz Crysis 3 i poziom z falującymi trawkami i twoja teoria pada na pysk. Problem jest z prymitywnymi grami ,które cofneły się z fizyką o dekadę!

Edytowane przez Atak_Snajpera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

jeszcze prostszej gry nie potrafią zrobić użytek z 12 rdzeni

Jak powstawała większość obecnych gier to nawet nie było na horyzoncie procków więcej niż 4 rdzeniowych gra nie powstaje z roku na rok.

Edytowane przez Andrew2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalisz Crysis 3 i poziom z falującymi trawkami i twoja teoria pada na pysk. Problem jest z prymitywnymi grami ,które cofneły się z fizyką o dekadę!

W przeciągu 2/3 lat się to powinno zmienić :Up_to_s:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przeciągu 2/3 lat się to powinno zmienić :Up_to_s:

Ta znowu musimy czekać na konsole. Dopiero wtedy fizyka ruszy bo ma być 8C/16T@3.2GHz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niepotrzebnie wracacie do argumentów z czasów FX że za 2-3 lata programy będą, bla bla bla, a liczy się to co tu i teraz.

Jak Ryzen 3000 okaże się procem na poziomie 7700K, z nielicznymi przebłyskami w okolice 8700k, no to niestety słabo.

Jak dodać do tego pogłoski o beznadziejnym OC, słabym kontrolerze pamięci który nie potrafi z reguły obsłużyć pamięci 3733, no to zaczyna to bardzo źle wyglądać.

Nie mówię że nie ma postępu, czy że procki są beznadziejne, ale spodziewałem się więcej.

Edytowane przez Mar_S

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Liczy sie to co jest teraz , a nie powtarzanie co bedzie za 2-3lata, tak jak radeony magicznie przez lata nie rozwinely skrzydel tak samo procki nie rozwina i ta piesne ze w przyszlosci..... Za 2-3lata to beda juz nowe archi i nikt nie bedzie o dzisiejszych procesorach pamietal.

 

Ile razy mozna tego Crysisa 3 odpalac :E

Edytowane przez Phoenixsuple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta znowu musimy czekać na konsole. Dopiero wtedy fizyka ruszy bo ma być 8C/16T@3.2GHz.

Nawet tyle nie musi być. Jaguar w obecnych co wyszły w 2014r jednak trochę bardziej odstaje. Ale ciekawie się zapowiada licząc jeszcze jakieś usprawnienia i inne kombinowanie.

 

Chyba że czekasz na następnych co będą się pchać w ślady cryteka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Raczej optymalizacja dzisiaj, to utylizacja większej ilości wątków niż blokada na 4. Ta sama gierka wiesz jak by działała jakby nie umiała pojechać na większej ilości rdzeni?

przecież można wykrywać ilość rdzeni w procesorze za pomocą funkcji WinAPI GetSystemInfo lub metody std::thread::hardware_concurrency

[o instrukcji cpuid w nie wspomnę]

a nie lecieć 8 watkami jak na konsolach nie ważne czy ma się 4c4t czy może 8c16t ...

każde resize okna lub obsłużenie wciśnięcia klawisza jest realizowane przez oddzielny watek (trwający milisekundy)

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Niepotrzebnie wracacie do argumentów z czasów FX że za 2-3 lata programy będą, bla bla bla, a liczy się to co tu i teraz.

Jak Ryzen 3000 okaże się procem na poziomie 7700K, z nielicznymi przebłyskami w okolice 8700k, no to niestety słabo.

Jak dodać do tego pogłoski o beznadziejnym OC, słabym kontrolerze pamięci który nie potrafi z reguły obsłużyć pamięci 3733, no to zaczyna to bardzo źle wyglądać.

Aj tam, aj tam. Jakoś ludzie nie mają problemu z kupowaniem Zen+ w takiej bogatej Japonii

zqhfmczy8b831.jpg

 

 

 

Przy Zen2 sprzedaż jeszcze bardziej wypali. Wygląda na to że niemała grupa klientów nie spina się o każdy fps jak tutaj ,niektóre nolife'y.

Edytowane przez Atak_Snajpera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście za 2 lata te ryzeny w kompach nie staną się wydajniejsze.. No przynajmniej nie znacznie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

przecież można wykrywać ilość rdzeni w procesorze za pomocą funkcji WinAPI GetSystemInfo lub metody std::thread::hardware_concurrency

[o instrukcji cpuid w nie wspomnę]

a nie lecieć 8 watkami jak na konsolach nie ważne czy ma się 4c4t czy może 8c16t ...

każde resize okna lub obsłużenie wciśnięcia klawisza jest realizowane przez oddzielny watek (trwający milisekundy)

Otóż to! Żaden programista nie ustawia ilości wątków na sztywno tylko odczytuje ilość procesorów logicznych i potem dzieli zadania.

Edytowane przez Atak_Snajpera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Otóż to! Żaden programista nie ustawia ilości wątków na sztywno tylko odczytuje ilość procesorów logicznych i potem dzieli zadania.

a Ci z ubi to co małpy?

z tym że nie wszystko da się równoległość!

Jak powstawała większość obecnych gier to nawet nie było na horyzoncie procków więcej niż 4 rdzeniowych gra nie powstaje z roku na rok.

absolutnie się zgadzam

Edytowane przez Namonaki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

przecież można wykrywać ilość rdzeni w procesorze za pomocą funkcji WinAPI GetSystemInfo lub metody std::thread::hardware_concurrency

[o instrukcji cpuid w nie wspomnę]

a nie lecieć 8 watkami jak na konsolach nie ważne czy ma się 4c4t czy może 8c16t ...

każde resize okna lub obsłużenie wciśnięcia klawisza jest realizowane przez oddzielny watek (trwający milisekundy)

 

 

 

Brzmisz tak samo jak NVidia, która twierdziła, że RT można dodać do gry pstrykając palcami. Nawet lista gierek na premierę okazała się długa jak srajtaśma patrząc na to co jest na rynku po prawie roku. 

 

Ostatecznie się okazało, że potrzeba podwójnej roboty aby implementować podwójne metody oświetlenia. Pewnie podobnie wyglądała by sytuacja z gierkami działającymi idealnie pod każdą ilością rdzeni. 

Edytowane przez Minciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a Ci z ubi to co małpy?

z tym że nie wszystko da się równoległość!

 

Co autor miał na myśli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Odpalisz Crysis 3 i poziom z falującymi trawkami i twoja teoria pada na pysk. Problem jest z prymitywnymi grami ,które cofneły się z fizyką o dekadę!

 

Nie pada, to jest właśnie wręcz książkowy przykład tego o czym piszę. Jeden jedyny efekt, stałe dane (tylko wyliczanie cieni rzucanych przez trawę) i każdy procek (nawet FXy..) potrafią sobie z tym radzić. Ale gry to nie cinebench, nie da się zrównoleglić danych, dlatego to wygląda jak wygląda, a przyczyną jest IF. I to się nie zmieni. Jest już całe mnóstwo gier, które robią użytek z ośmiu-szesnastu, a nawet więcej wątków i dziwnym trafem ryzeny dalej tam nie błyszczą z powodu wymienionego wcześniej.

Edytowane przez Kowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Ja tam nie podzielam tego entuzjazmu. Jest szybciej ale i drożej. Drożej nawet od Intela.

 

 

Liczy sie to co jest teraz , a nie powtarzanie co bedzie za 2-3lata, tak jak radeony magicznie przez lata nie rozwinely skrzydel tak samo procki nie rozwina i ta piesne ze w przyszlosci..... Za 2-3lata to beda juz nowe archi i nikt nie bedzie o dzisiejszych procesorach pamietal.

 

 

 

No nie wiem. Mój i5 3570k kupiony x lat temu dopiero teraz zaczyna mieć problemy w nowszych grach. Kupując teraz procesor, płytę i RAM mam nadzieję że to wystarczy co najmniej na kolejne 5 lat.

Edytowane przez Zdzisiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie znowu IF skoro oprogramowanie użytkowe skaluje się normalnie z liczbą wątków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brzmisz tak samo jak NVidia, która twierdziła, że RT można dodać do gry pstrykając palcami. Nawet lista gierek na premierę okazała się długa jak srajtaśma patrząc na to co jest na rynku po prawie roku. 

 

Ostatecznie się okazało, że potrzeba podwójnej roboty aby implementować podwójne metody oświetlenia. Pewnie podobnie wyglądała by sytuacja z gierkami działającymi idealnie pod każdą ilością rdzeni. 

bo z gotowymi bibliotekami jest pstryknięciem palcami tylko mało jest sprzętu który te biblioteki odsługuje wiec trzeba pstrykać 2 razy; raz dla RTX i 2 dla przeważającej reszty (jaki procent jest ludzi RTX'ami?)

dlatego mamy sterowniki z obsługa DXR dla pascal by zwiększyć pule obsługiwanego sprzętu

tak samo jest z popularyzacja rozszerzeń instrukcji w CPU np. SSE4.1/2, AVX

 

brzmię jak ktoś kto programuje od 15 lat :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...