Skocz do zawartości
Lohater

Elex 2

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Co chcielibyście widzieć w kontynuacji wspomnianej gry?

Ja jako miłośnik Gothic (1 i 2 bo reszta+ Riseny to porażka) z chęcią powitałbym pierwotne ustawienia takie jak:

- możliwość pobicia każdego NPC, a nie tylko zabicia jak w podstawce.

- możliwość odbierania przeciwnikom broni, co często w Elex było niemożliwe.

- system "strachu" jak w G1. Piękne było spuścić strażnikowi łomot, a przy kolejnym rozrabianiu takowy udawał, że tego nie widzi i podziwiał "pogodę". Albo gdy prosty kopacz widząc np. golema dawał drapaka rozumiejąc różnicę sił.

- Powrót do trudniejszej nawigacji, czyli braku GPS do każdego celu misji czy przedmiotu a raczej bazowanie na opisach.

- Usunięcia idiotycznych opłat przy craftingu, np. wykuwam topór i za to płacę? Komu, samemu sobie czy kowadło pobiera opłaty? Wydaje mi się, że gdy już mam materiały i umiejętności, tworzyć własnoręcznie powinienem móc za darmo...

- Usilnienia mechów bo trochę głupawe było gdy mogłem taką górę stali i pancerza ustrzelić z łuku...

- Rozwinięcia magii, gdyż w mojej opinii rodzajów zaklęć powinno być więcej.

- Przywrócenia pewnego rodzaju szermierki, gdy po wciskaniu ataku w różnych kierunkach uzyskiwało się fajne kombinacje zamiast prostego klikania myszką.

 

A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?

Edytowane przez Lohater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Abiiii

Lepszy system walki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym zobaczyć "Elexa 2" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także nie byłem początkowo nastawiony pozytywnie do ELEX`a, bo nie przepadam za łączeniem fantasy i SF, ale zaryzykowałem, i nie żałuję. Widać było w tym rękę "Piranii". Chociażby w kładzeniu lachy na szczegóły (animacja wody, odlatywanie trupów gdy się na nie najdzie), a większy nacisk na fabułę.

 

Domyślam się jednak że nie doczekam się prawdziwej kontynuacji Gothic, więc zadowalam się tym co jest, a ELEX jednak mnie wciągnął, w przeciwieństwie do Risen, czy Arcanii.

 

Myślę, że w 2 mogliby też pomyśleć o większej ilości frakcji. Co do do zarzutu "drewna", to właśnie mogłoby iść w parze z rozbudowaniem szermierki, coś właśnie na wzór G1 i G2. Zapewne niektórzy pamiętają, że gdy np. za szybko kliknęło się kolejny atak, to postać się blokowała na dwie sek. co często decydowało o losie starcia. Tylko oczywiście fajnie byłoby aby nie było podpowiadaczy HUD (teraz kliknij w lewo...) bo każdy kto się wciągnie sam wyczuje system :)

Edytowane przez Lohater

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Co chcielibyście widzieć w kontynuacji wspomnianej gry?

Ja jako miłośnik Gothic (1 i 2 bo reszta+ Riseny to porażka) z chęcią powitałbym pierwotne ustawienia takie jak:

- możliwość pobicia każdego NPC, a nie tylko zabicia jak w podstawce.

- możliwość odbierania przeciwnikom broni, co często w Elex było niemożliwe.

- system "strachu" jak w G1. Piękne było spuścić strażnikowi łomot, a przy kolejnym rozrabianiu takowy udawał, że tego nie widzi i podziwiał "pogodę". Albo gdy prosty kopacz widząc np. golema dawał drapaka rozumiejąc różnicę sił.

- Powrót do trudniejszej nawigacji, czyli braku GPS do każdego celu misji czy przedmiotu a raczej bazowanie na opisach.

- Usunięcia idiotycznych opłat przy craftingu, np. wykuwam topór i za to płacę? Komu, samemu sobie czy kowadło pobiera opłaty? Wydaje mi się, że gdy już mam materiały i umiejętności, tworzyć własnoręcznie powinienem móc za darmo...

- Usilnienia mechów bo trochę głupawe było gdy mogłem taką górę stali i pancerza ustrzelić z łuku...

- Rozwinięcia magii, gdyż w mojej opinii rodzajów zaklęć powinno być więcej.

- Przywrócenia pewnego rodzaju szermierki, gdy po wciskaniu ataku w różnych kierunkach uzyskiwało się fajne kombinacje zamiast prostego klikania myszką.

A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?

- bijatyka z każdym? Po co?

- zabierając pokonanym broń, bez obecnej blokady w mig staniesz się bogaczem. I w połowie gry będziesz drapał się po głowie/zadku zastanawiając się co z tą kasą robić. Tak było choćby w Gothic 3.

- system strachu? Chcesz zrobić najazd i okraść wszystko co nie jest trwale przytwierdzone do podłoża? Po co?

- system nawigacji bez punktu na mapie to ciekawy pomysł, ale winien być jako opcja a nie jako domyślne ustawienie.

- opłata przycraftingu jest celowa, ma usuwać gotówkę z gry i uniemożliwiać łatwe zdobycie bogactwa.

- Mechy są nieźle zbalansowane, mogłyby mieć nieco lepsze AI bo często się klinują, przez co łatwo je wtedy ubić. Jeśli chcesz coś poprawiać - winni usunąć "samosterujące"kamienie rzucane np. przez trolle.

- magia - to nie klasyczny Gothic, nie ta epoka/planeta. Chociaż nie powiem, właśnie ubogość magii powodowała, że nie przystępowałem do Berserkerów.

 

do natychmiastowej poprawy:

- system twarzy, mimiki postaci.

- drętwość dialogów - tego nie szło słuchać, czytać, to się klikało licząc na to, że się nie zaśnie przed końcem rozmowy.

- interakcje pomiędzy kompanami pozostawionymi w bazie. Kto grał w serie "Dragon Age", "Pillars of Eternity", Divinity Original Sin", gdzie mamy możliwość podróży z kilkoma kompanami, ten wie o czym mówię. Te przekomarzania, docinki znacząco umilają podróż pomiędzy lokacjami/misjami.

- więcej zadań pobocznych, choćby ubić i przynieść trochę mięsa, które co jakiś czas pojawiają się u sklepikarzy/barmanów.

- więcej unikalnej broni i wyposażenia, by chciało się eksplorować świat w poszukiwaniu artefaktów.

 

Na pewno nie ruszałbym mechaniki walki - właśnie ta drętwość ruchów powoduje, że czuje się klimat Gothic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie są wasze oczekiwania i życzenia?

 

Nie chciałbym zobaczyć "Elexa 2" ;)

 

Hehe :lol2::thumbup:

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co bójka z każdym Chociażby po to aby NPC którzy się brzydko odzywają mogli dostać po gębie a nie od razu być zabijani:)

I nie uważam aby w poprzednich odsłonach było drętwo, w walce właśnie trzeba było działać z wyczuciem gdyż na przykład szybkie naciskanie myszą często kończyło się blokadą postaci. Gorzej natomiast było z kamerą, na przykład w walce z goblinami które biegały dookoła i Bezi nie nadążał z odwracaniem się. Ogólnie chodzi mi o to aby walka nie ograniczała się do bezmyślnego naciskania myszy, a do współdziałania z klawiaturą.

Co do zabierania broni pokonanym to w Gothic 2 na przykład załatwili to w ten sposób, że większość NPC posiadała jakieś taniochy w stylu prosty miecz albo albo zardzewiały itp. dzięki czemu nie zarabiało się na nich zbyt dużo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-Większa ilość pancerzy do wyboru

(szczególnie kiedy chcemy byc bezfrakcyjni)

-Większa ilość broni

 

(Myśle że tu dużo lepszy był choćby Two Worlds2 od Elexa, a tam było mase świetnych zestawów i do tego super wyglądających, czy kozacko designerskich broni)

 

-Większa ilość przeciwników, mutantów (obcych?)

 

-Lepszy balans pomiędzy broniami w zwarciu a dystansowymi, jak już rozwinęlismy postać to się okazywało że miecze i topory ssają i to mocno w porównaniu do łuków i karabinów.

 

-większe konsekwencje naszych decyzji, jeśli dołączyliśmy do jakiejś frakcji to zapomnijmy że dla innych zrobimy jakieś zadania również sprzedawcy mogli by na nas krzywo patrzeć i odmówić handlu albo dać wyższe ceny.

 

-lepiej działający jetpack, postać nie wzlatuje do góry a my nadajemy kierunek, a nie że lekko do przodu i nie mamy na to wpływu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Azazell

Elex 1 to bardzo dobra gra. Lecz ma swoje minusy względem Gothica. Mało charakterystyczne postacie poboczne i raczej ciężko kogoś polubić tak jak niegdyś pokochaliśmy Lestera, Diego itp. Dlatego właśnie powinni pod tym kątem popracować.

 

I to tyle ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Atakowanie bronią białą Albów jest efektownie... krótkie, nie mamy szans podejść wystarczająco blisko.

Porównanie do Two Worlds 2 jest nietrafione, tam każda klasa broni jak i magia były w miarę dobrze zbalansowane. Inna rzecz, że sama mapa i system eksploracji był cholernie upierdliwy.

Co do pancerzy i broni - fanowski Community Patch do gothic 3 wprowadzał ciekawą kwestię wyposażenia frakcyjnego - w zbroi buntownika nie szło wejść do miasta orków bez polowania na bezimiennego. To samo ze zbroją od orków i próbą wejścia do obozów buntowników. W Elex tego brakuje, straże mogłyby obić nas i zabrać zakazane rzeczy.

Co do jetpacka - czasami to bardziej wkurza niźli pomaga, tym powinno się sterować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat. To jest niepodobne do Piranhy Bytes, że siedzą cicho aż tak długo. Zwykle nowa gra wychodziła co 3 lata. Trzy lata minęły i nie było nawet potwierdzenia, że gra jest w fazie produkcji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast iluś tam Elexów powinni zrobić jednego dobrego Gothica i wszystkim by wyszło imo na plus.

Co ja bym dał aby w jakiś dobrze zmontowany prequel zagrać, niekoniecznie z bezimiennym.  Bardziej postawić na immersje i fabułę niż elementy sandboxowe i było by super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, Radio_Tirana napisał:

Odświeżę temat. To jest niepodobne do Piranhy Bytes, że siedzą cicho aż tak długo. Zwykle nowa gra wychodziła co 3 lata. Trzy lata minęły i nie było nawet potwierdzenia, że gra jest w fazie produkcji. 

Drewno długo dojrzewa🤗

  • Haha 1
  • Confused 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie doczekamy się duchowego następcy Gothica, bo nie ma kto go zrobić. Zespół tworzący 1-kę i 2-kę nie tworzy już gier od dawna, a Piranie tylko pomagały przy produkcji 1-ki i dokończyli 2-kę. Dlatego każda kolejna ich gra jest średnia, bo oni po prostu taki poziom reprezentują. Jedynie Noc Kruka była ich własnym dziełem ale nie sztuką było zrobić dodatek do już istniejącej gry, który dodawał tylko lokację i trochę historii. Z resztą już wtedy wyszło ich dziwne zboczenie w kierunku piratów.

Oni stoją od lat w miejscu, każda ich kolejna gra to ten sam poziom.

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, bleidd napisał:

Nie doczekamy się duchowego następcy Gothica, bo nie ma kto go zrobić. Zespół tworzący 1-kę i 2-kę nie tworzy już gier od dawna, a Piranie tylko pomagały przy produkcji 1-ki i dokończyli 2-kę. Dlatego każda kolejna ich gra jest średnia, bo oni po prostu taki poziom reprezentują. Jedynie Noc Kruka była ich własnym dziełem ale nie sztuką było zrobić dodatek do już istniejącej gry, który dodawał tylko lokację i trochę historii. Z resztą już wtedy wyszło ich dziwne zboczenie w kierunku piratów.

Oni stoją od lat w miejscu, każda ich kolejna gra to ten sam poziom.

W końcu ktoś nazwał rzeczy po imieniu.
Nie jestem wielkim fanem ich gier, tj. gdy Gothic I oraz II były na topie to przyjemnie się w to grało (podobnie w III) chociaż przy każdej z nich było widać pewne dziwne (już wtedy) rozwiązania, naleciałości oraz swoistą miłość do bugów oraz robienia wielu rzeczy na odpierdol - jednak sumarycznie były to fajne gry.
Tylko od premiery Gothic II zaraz minie 18 lat a sam Elex utwierdził mnie w przekonaniu, że to studio nie tyle co stoi w miejscu a się cofa, bo pod wieloma względami Elex był po prostu gorzej przemyślany od Gothica.

Nie wiem czy w roku 2020 i nadchodzącym 2021 jest sens czekać na kolejne niedopracowane drewno, które większość będzie oceniać przez pryzmat nostalgii (lub taryfy ulgowej) bo te naście lat temu fajnie się bawili w Górniczej Dolinie.
Nie ma się co czarować i zaklinać rzeczywistości - ci ludzie od niemalże 20 lat robią jedną i tę samą grę i efekt jest taki, że nadal nie są w stanie zrobić produktu, który odbije się szerokim echem poza krajami niemieckojęzycznymi czy Polską.

Wystarczy popatrzeć jaki postęp zrobiło np: Larian, które zaczynało w podobnym okresie czasu. Niebo a ziemia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, bleidd napisał:

Nie doczekamy się duchowego następcy Gothica, bo nie ma kto go zrobić. Zespół tworzący 1-kę i 2-kę nie tworzy już gier od dawna, a Piranie tylko pomagały przy produkcji 1-ki i dokończyli 2-kę.

To kto jest developerem pierwszych Gothiców?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lypton napisał:

To kto jest developerem pierwszych Gothiców?

Gothica (choć wtedy jeszcze się tak nie nazywał), jeszcze we wczesnych latach 90. zaczęło robić trzech uczniów z okolic Kolonii. Swoje małe, amatorskie studio nazwali Mad Scientist. Inspirowali się którąś Ultimą (w każdym razie na początku, potem gra zaczęła ewoluować i rozrastać się). Na początku projekt traktowany był jako hobby i wprawka programistyczna. Po pewnym czasie chłopaki zaczęły myśleć na poważnie o wydaniu gry i zaczęły się poszukiwania wydawcy. Wydania gry podjął się Egmont Interactive. Trzech chłopaków z Mad Scientist przez kilka lat spokojnie dłubało sobie przy grze, aż w końcu Egmont zaczął coraz mocniej naciskać na przyśpieszenie prac nad Gothickiem i podesłał «naukowcom» na pomoc jedno ze studiów współpracujących z Egmontem, nieznane wtedy nikomu Piranha Bytes, którego założycielem i szefem był Alex Bruggemann. Mimo to głównymi developerami gry, jej kierownikami, wciąż pozostawali Mad Scientist, a wśród piranii tylko Bruggemann miał jakiś większy wpływ na grę. Tak czy siak Piranha Bytes podczas prac nad Gothickiem byli jedynie podwykonawcą.

Gothica, ze względu na kończące się środki i cierpliwość wydawcy wypuszczano w pośpiechu i zrezygnowano z implementacji części elementów gry. Prawdopodobnie ofiarą cięć padła linia fabularna Starego Obozu, z którego w pewnym momencie w dość niejasnych okolicznościach zostaje wykopany Bezimienny. Niby że Gomez po zawaleniu się Starej Kopalni wpadł w furię i chciał zabić Bezimiennego. Ale niby co Bezimienny mógł mieć wspólnego z zawaleniem się kopalni i dlaczego Gomez miałby wściekać się akurat na niego? To pokraczne rozwiązanie fabularne miało prawdopodobnie na celu ucięcie linii fabularnej w Starym Obozie. Zwyczajnie zabrakło czasu na dokończenie wątku dla grających po stronie Starego Obozu. Co prawda developerzy nigdy tego oficjalnie nie potwierdzili, ale też nie zdementowali plotek.

Tak czy siak Gothic okazał się sukcesem i piranie z Mad Scientist rozpoczęli prace nad dodatkiem, tzw. Gothic Sequel, który miał opowiadać historię najazdu demonów na Górniczą Dolinę. W dodatku miały się też znaleźć elementy, których nie zdążono wprowadzić do Gothica. Za projekt odpowiadał Alex Bruggemann z kilkoma osobami, w tym członkami Mad Scientist, podczas gdy reszta piranii pracowała nad jakimś FPS-em.

W międzyczasie zmienił się wydawca, Mad Scientist pożegnali się z piraniamii i gamedevem w ogóle, a Alex Bruggemann odszedł do Ubisoftu, gdzie był autorem sukcesu gry The Settlers: Narodziny Imperium. W ten sposób Piranha Bytes straciła wszystkich utalentowanych ludzi, którym Gothic zawdzięczał sukces. Ale wciąż pozostał ich dorobek, bo Gothic Sequel był na dość zaawansowanym etapie i istniały już grywalne dema i pełny scenariusz. Co prawda nowy wydawca, JooWood, wolał nową, pełną grę niż tylko dodatek, ale nic straconego. Najazd demonów zmieniono na najazd smoków, zrezygnowano z niektórych elementów scenariusza (przybycie króla Rhobara II do Górniczej Doliny, Obóz Uchodźców w Górniczej Dolinie), podrasowano trochę silnik graficzny i tak oto z dodatku powstała pełnoprawna gra, która znów odniosła sukces.

Najśmieszniejsze jest to, że znów to Mad Scientist i Bruggemann są prawdziwymi ojcami sukcesu Gothic II, pomimo że w momencie ogłoszenia prac nad nim, już ich w Piranha nie było. W końcu „dwójka” bazuje w ogromnej większości na pomysłach z „jedynki” i nieukończonego dodatku.

  • Thanks 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam czekam na Elex'a 2 bardzo, świetna jedynka była na swój sposób drewniana, ale czułem się jak w Gothic'ach, które mnie wychowały, Risen 1 oraz 3 były świetne, też się przy nich świetnie bawiłem. Ludzie czekają i ekscytują się Cyberpunkiem a mi to wsio ryba, zagram z ciekawości, najbardziej obecnie wyczekuje właśnie tego Elex'a 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Racją jest, że niektórzy patrzą na kolejne gothicopodobne twory przez pryzmat nostalgii (ja się zaliczam do tego grona), ale cóż nam pozostaje? Toć nie cofniemy się w czasie, aby na nowo się cieszyć pentium 3 i wymaganiem posiadania "akceleratora 3d". Choć nie powiem, mam oddzielnego PC z win XP na którym uruchamiam czasem starsze tytuły (Commandos, czy Saga Gniew Wikingów) :)

Gdyby nic nie wydawali, to wszędzie byłoby narzekania, że gdzie oni są. A tak, chociaż kalekie pod rożnymi względami to przypominają stare dobre Gothic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O której ta konferencja co mają podać datę premiery?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, ODIN85 napisał:

O której ta konferencja co mają podać datę premiery?

Data premiery 2022 - nie dziękuj właśnie zaoszczędziłeś czas :E

Po tym co ostatnio było można zobaczyć na materiałach raczej nie jest realne wydanie gry w takim stanie nawet pod koniec 2021 no chyba że chcesz powtórki z CP2077 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...