Skocz do zawartości
Czeryboj

Hydepark, Retro, Luźne rozmowy

Rekomendowane odpowiedzi

@Spl97 Owszem, chciałem pierwotnie iść do technikum, ale mój upatrzony kierunek otworzyli dopiero rok później, więc wylądowałem w liceum i nie kiblowałem, czyli jestem z rocznika '89 ;)

...

Mam już wstępne wyniki Athlon'a 64 X2 6000+ Windsor F3 na płycie M2N-SLI Deluxe.

aqklmlmr.jpg

Podoba mi się, że jest to jeden z nielicznych procesorów AMD K8 z "X" w oznaczeniu modelowym. Nie jest to "zwykła ADA", a właśnie "ADX" :)

jiu86jtp.jpg

2wb3oe3g.jpg

9i6j6u6g.jpg

Na chipsecie nadal dzielnie trzyma się oryginalna folia, czyli dokładnie tak jak lubię :D

3f2p3g3z.jpg

Szybkie sprawdzenie całości na dwóch kościach, bez dysków oraz na boxowym coolerku (nie od tego procka oczywiście). Grzało się to niemiłosiernie, osiągając nieco ponad 60 stopni na procku w BIOS'ie. Na szczęście nie męczyłem go niczym więcej, bo chciałem jedynie się upewnić, czy całość wstaje oraz czy nowa bateria trzyma zadane ustawienia. Raptem parę minut pracy.

dmyawt8g.jpg

Od razu później płyta otrzymała resztę modułów, a procesor chłodzenie Scythe Infinity. Z mocowaniem jak widać, chłodzenie musi być obrócone i taka jest jego natura.

Nie wspomniałem wcześniej, ale obecnie do wszystkich podzespołów stosuję pastę termoprzewodzącą Gelid GC-4, kierując się ceną do jakości oraz ilości. Wystarcza z nawiązką do tego typu sprzętów ;)

lffhftj8.jpg

Na tym chłodzeniu procesor w BIOSie miał już okolice 30 stopni, czyli niebo a ziemia. W obu przypadkach napięcie zasilające rdzeń wynosiło 1.35V.

sojiopfh.png

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym zostawił procka na Stock'u ;) 6400+ tak nieco ładniej wygląda :D

a5qrqrjb.png

Tym razem wykonałem testy w dwóch różnych wersjach benchmarku Cache & Memory, bo wyniki z nowszej wersji wydawały mi się jakieś dziwne. Po prostu nie tak je zapamiętałem.

qwgkea3l.png

A ciekawości powtórzyłem też moje dwa kolejne ulubione testy:

ueh76ifj.png

kzezuke7.png

CPU Queen wyszedł identyczne w obu wersjach, które dzieli około 13 lat. Ładnie widać prawidłową wydajność, delikatnie wyższą od 6400+ Stock.

2sd7frq7.png

pcomxdrf.png

Photoworxx'a odświeżono, ale pozycja w tabeli praktycznie nie uległa zmianie: spokojnie wyprzedzam pretestowanego 6400+ Stock. Fajne jest to, że w tej tabeli znalazł się on dokładnie na płycie od @Kelero ;)

...

Nie mogło oczywiście zabraknąć Cinebench'a 2003 ;) Tym razem jednak CPU-Z postanowił zgubić niektóre odczyty, ale jak coś, to całość działała dokładnie tak jak było to widoczne w AIDA64 CPUID chwilę wcześniej.

9ae4df3a.png

...

Chcąc dać jeszcze większe szanse Athlon'owi, postanowiłem go testowo sparować z GTX'em 260 SP216 i to dodatkowo nie byle jakim, bo najbardziej wykręconą wersją, jaką można było wtedy kupić: Gigabyte GeForce GTX 260 Super Overclock, która posiadała fabrycznie zainstalowane szybsze kostki pamięci, wzięte z GTX'a 275 (referencyjnych z GTX'a 260 nie dało się wykręcić aż tak wysoko). Przy okazji dopowiem, że była to moja kolejna karta po wcześniejszym 8800 GTS'ie 512MB. Później kartę odsprzedałem znajomemu, a u niego dokonała żywota. Obecną odkupiłem do kolekcji na przestrzeni ostatnich lat.

Po raz kolejny widać, że wysokie taktowanie na pamięciach GPU miało dla mnie znaczenie. Przepustowości nigdy za wiele ;)

aisxp5fl.png

W teście Nature 763 fps względem ~500 fps na E6600 i 8800 GTS 512 Stock, ale to i tak nic nie dało ;)

...

op5fcboe.png

3DMark03 o wiele lepiej skaluje się lepszą kartą, ale co z tego jak w pierwszym teście ledwo 605 fps względem 777 fps na E6600 i 8800 GTS 512 Stock.

...

wpj4q928.png

Odmiana '05 jeszcze bardziej uwypukla stratę fps'ów względem E6600 i tylko test Canyon Flight jako tako się dobrze trzyma.

CPU Tests: 9117 na 6000+ vs 11764 na E6600

...

9x2vmqis.png

Wyniku w '06 chyba nie muszę, komentować, bo jest to powtórka z '05.

SM2.0 Score ~46 fps na 6000+ vs ~52 fps na E6600 - kolejne testy mocno procesorowe.

CPU Score: 2521 na 6000+ vs 2845/2846 na E6600.

Cache L2 oraz nowsza architektura Core z łatwością zwycięża przeciwko lepiej prowadzonym pamięciom z dużo niższym czasem dostępu na AM2.

Nawet najszybszy Windsor F3 z lutego 2007 nie miał szans z E6600 z lipca 2006. Owszem, gdyby nie zabawa w "pseudo zegar w zegar", to wyniki na Stock powinny się w teorii zrównać ze sobą: C2D 2.4GHz vs 6000+ 3GHz.

...

Podsumowując, jestem niesamowicie szczęśliwy że posiadam te platformy w swojej kolekcji oraz że mogę sobie w domowych warunkach wykonać takie porównanie ;)

AMD Athlon 64 X2 6000+ wraz z tą całą platformą trafi do obudowy Cooler Master Centurion 5 (CAC-T05-UW). Muszę dobrać tylko jakiś odpowiedni zasilacz oraz wentylatory.

  • Like 3
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@RemiKo widzę że dokładnie przetestował athlona, też myślałem dla testu wstawić 8800 GTS, 5000+ ładnie się podkręcił. Osobiście w tamtym okresie kompletnie nie interesowałem się komputerami, po athlon 1700+ to nawet nie wiem co miałem, wiem że był tani i z allegro. Telefon to w 2007 kupiłem używaną Nokie 6630 co ten telefon potrafił! Uwielbiałem Nokie na Symbianie.

Jestem ciekaw jak wypadnie bez przetaktowania 5200+ względem 3800+ który kompletnie sobię nie radzi w Test drive unlimited - 20-30fps gdzie 7300gt mają jeszcze spory zapas.

Mnie Vista ominęła, osobiście uważałem że była za ładna i zbyt upchana w niepotrzebne bibeloty. Jako użytkownik Windows xp w widoku klasycznym, przeżyłem szok przy pierwszym kontakcie z Vista, nie mogłem się tam odnaleźć więc u siebie nigdy jej nie zainstalowałem, przy przesiadce na win 7 też szło jak krew z nosa, marudziłem że nie mogę nic znaleźć i muszę szukać w Internecie. Do dzisiaj się cieszę że sterownik do NVIDIA wyglądają tak jak kiedyś - przejrzyście i czytelnie.

Edytowane przez Kelero
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RemiKo A ty gdzie swój sprzęt kupowałeś, bo mam wrażenie, że Cię znam.
Od roku 2007 sprzedawałem sprzęt w Wrocławiu i Opolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś chętny na radeona 5850, oczywiscie sprawny 50pln+KW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Kelero Dziękuję za miłe słowa :)

Tamten 5000+ BE na co dzień pracował u mnie z taktowaniem 3150MHz, aż go nie wymieniłem na Athlon'a X2 7750 Black Edition (AD775ZWCJ2BGH), którego zaś trzymałem na 3GHz.

...

Zaskoczyłeś mnie informacjami o Test Drive Unlimited, bo pamiętam że ogrywałem go przyjemnie płynnego na starym Athlon'ie 64 3200+ Venice s.754, 512MB ramu i takim samym 7300GT. Jednakże, aby było płynnie, to gra wymagała paru optymalizacji.

Najważniejszą z nich była defragmentacja dysku twardego po instalacji gry wraz z optymalizacją za pomocą oprogramowania Auslogics Disk Defrag (przykładowo obecnie wersją 3.2.0.0 pod WinXP). Niwelowało to całkowicie zacięcia spowodowane doczytywaniem danych z dysku (dotyczy oczywiście tylko dysków talerzowych). Gra oczywiście powinna być zainstalowana na osobnej partycji, a nie na partycji systemowej i to tę drugą partycję defragmentujemy oraz optymalizujemy (chodzi mi o opcję z Auslogics Disk Defrag, która upakowuje zdefragmentowane pliki jak najbliżej początku partycji).

Kolejną optymalizacją była standardowa redukcja aplikacji działających w tle oraz czyszczenie pamięci ram od razu przed uruchomieniem gry (wymagane przy 512MB ramu, wykonane programem Ram Cleaner 1.40 XP), aby podczas rozgrywki nie doszło do zapełnienia pamięci. Nawet zwykły błąd, czyli przypadkowe wciśnięcie klawisza Windows podczas grania (wymuszone wyświetlanie Menu Start od Windows'a podczas gry), powodowało że gra po takim błędzie z naszej strony zaczynała haczyć i potrzebny był restart. Wszystko działało aż tak bardzo na styk na 512MB ramu.

Prywatnie też zdecydowałem się na usunięcie latających liści po ulicach (wymagało to usunięcia odpowiedniego pliku z folderu gry). Tym samym sposobem można było się pozbyć ruchu ulicznego oraz policji. Bardzo mocno zwiększało to płynność rozgrywki i dawało radochę ze śmigania po pustych ulicach :) Uwielbiałem tym sposobem wyszukiwać sobie długie proste oraz pobijać rekordy maksymalnej prędkości poszczególnych modeli samochodów :D

No i na koniec oczywiście całość leciała u mnie na podkręconym sprzęcie. Athlon 64 3200+ legitymował się w systemie jako 3400+ i miał taktowanie 2431MHz, pamięci ram śmigały na DDR442 CL2.5 3-3-8 1T, grafa miała odpowiednio 600MHz z 500MHz na rdzeniu oraz 800MHz z 700MHz na pamięciach GDDR3.

Wszystko powyższe sprawiało, że grało się naprawdę przyjemnie w rozdzielczości 800x600 @ 100Hz oraz 1024x768 @ 85Hz na detalach średnio-wysokich z Anizo x16.

Poza tym Socket 754 to obecność Single Channel, a i tak dawało to nieźle radę :D

...

Dodatkowo ucieszyło mnie, że nie byłem sam w użytkowaniu Windowsa XP w widoku klasycznym (czyli takim z Win9x) :D Dzięki temu całość działała jeszcze szybciej, a animacje nie zarzynały tak sprzętu. Dodatkowo również wyłączałem praktycznie wszystkie upięknienia, zostawiając jedynie "Użyj popularnych zadań w folderach", "Pokazuj zawartość okna podczas przeciągania" oraz "Wygładź krawędzie czcionek ekranowych". Cała reszta była przeze mnie odznaczona i jej nie potrzebowałem. Żadnych cieni oraz animacji. Dźwięki systemu również miałem wyłączone ;)

Wszystkie moje lata używania Windows'a XP na daily dokładnie tak wyglądały i nigdy nie używałem Luny. Zdecydowałem się na nią dopiero w ostatnich latach, kiedy to rozpocząłem swoją zabawę ze starszymi sprzętami. Ta srebrna kompozycja Luny tak bardzo mi obecnie leży oraz umila oko, że nie mogę się powstrzymać :D

Oczywiście na wolniejszych sprzętach, na których też lubię wcisnąć Windows'a XP, to stosuję już kompozycję klasyczną, aby zaoszczędzić zasoby.

...

@Setnik Od 1999 do okolic 2003 roku zaopatrywałem się w sklepie Comar w Kluczborku (czyli całkiem blisko Opola). Później, od 2003 roku większość sprzętu kupowałem na aukcjach Allegro, a niektóre tylko w Kluczborku (jak nowe zasilacze, dyski twarde lub obudowy). Zmieniłem wtedy mój ulubiony sklep na Grafi. Niekiedy też zdarzały mi się pojedyncze zakupy w Opolu, ale były to same nagrywarki CD oraz DVD. Po 2008 roku już praktycznie nic nie kupowałem lokalnie w sklepach i wszystko brałem z neta. Nadal jednak całkiem miło wspominam sklep Grafi z Kluczborka, bo miałem z właścicielem naprawdę dobry kontakt oraz wypracowane rabaty ;)

__________

Jak już jesteśmy w temacie mojego Athlon'a 64 3200+ Venice s.754, to odgrzebałem parę wyników z tej platformy, przy okazji pokazujących na jakich nastawach ogrywałem wtedy wspomniane wcześniej TDU. Różnią się jedynie ustawienia pamięci ram, bo tamte delikatnie lepsze kostki już dawno sprzedałem i obecnie mam w tej platformie włożone nieco gorszą kość 1GB, dlatego widnieje CL3, a nie CL2.5. Poza tym oczywiście karta graficzna jest inna, bo nie posiadam już Galaxy 7300GT. Tak, samą platformę nadal posiadam i to jest właśnie ta, która umożliwiała instalację zarówno kart na AGP oraz PCIe.

j6h96vll.png

Wiem, przydałoby się puścić ten test z EVEREST'a v5.50, dlatego być może niedługo wyciągnę tę platformę na kolejne testy ;)

a8qtvgay.png

osw3dcbi.png

tue7vt2z.png

kz3vujt8.png

Niby chipset to nForce 4-4x, a spokojnie w BIOSie można podnieść HT Link do 1000MHz mnożnikiem 5x, który jest opcjonalny, ale dostępny. Standardowo działa na 4x, czyli HT 800MHz.

Tak wyglądał ten sprzęt w grudniu 2007:
(po raz kolejny autentyczne zdjęcia, wykonane K750i)

cuumzn5l.jpg

7xe87izz.jpg

p646dll5.jpg

Na zdjęciach widać GeForce'a 4 440MX-8x, który został mi jako jedyna karta po odsprzedaży GF 6200A. W tym samym miesiącu w kompie wylądował ten 7300GT od Galaxy:

l9rmnceg.jpg

Hmm, może faktycznie jest to kolejny pomysł na testy, gdzie zapnę sobie tego Athlon'a 64 3200+ z jakimś 7600GS/GT 256MB i sprawdzę jak się sprawy mają w TDU ;)

Istnieje możliwość, że gra Ci kuleje @Kelero ze względu na zbyt nowe sterowniki, które "zabiły" wydajność serii 7000. Wrzuć wersję ForceWare 169.21:

https://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/169.21/169.21_forceware_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce

...

Przy okazji dopowiem również, że każda obecnie testowana przeze mnie platforma ma stawiany system od zera, dodatkowo na zupełnie świeżym dysku pozbawionym jakichkolwiek partycji oraz z czystym MBR'em, a całość sterowników oraz oprogramowania jest wgrywana za pomocą pendrive'ów lub płytek CD. Nic nie jest przechodnie z jednej platformy do drugiej i wszystkie ustawienia są czyściutkie oraz identyczne za każdym razem (ustawienia rejestru oraz usług, jak również ustawienia samego sterownika graficznego - ręcznie na najwyższą wydajność).

...

EDIT:

Stwierdziłem że na szybko wrzucę jeszcze mnożnik wyżej Windsor'owi F3 6000+ i dam mu jeszcze jedną szansę w Cine2003 oraz 3DMark'u 01:

77p4qt96.png

cm76znyn.png

qbwxdvrr.png

Od razu widać przyrost punktów, ale do E6600 nadal daleko. Fajna sztuka procka się trafiła tak przy okazji :D

...

W nowszych 3DMark'ach okazało się, że najprawdopodobniej natrafiłem na ścianę po stronie zasilacza, który oferuje jedynie 18A przy 12V, czyli ma wydajność 216W. Jest to zasilacz Silver Power 400W (wizualnie identyczny z tym znajdującym w mojej białej obudowie na powyższych zdjęciach), stricte do retro platform, posiadający mocne linie 3.3V i 5V oraz obecność linii -12V, ale jakoś tak był najbardziej pod ręką ;)

046-jpg.153212
(zdjęcie zapożyczone z neta)

I tak nieźle, że pociągnął tego procka z tą kartą w poprzednich testach :D

Edytowane przez RemiKo
  • Like 1
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tutaj również wszystko postawiono od nowa, sterowniki do grafiki najnowsze pod xp, nic nie rwie tylko proc chodzi cały czas na 100% więc ewidentne jego wina, programy w tle zawszę mam po wyłączane (w 3D Mark 2001 daje sporo pkt).

Przez chłodzenie i wysokie ramy chodzą w single ale jak wpadnie Asus silent knight to z powrotem będzie dual channel.

Edytowane przez Kelero

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kelero Dokładnie o tym mówię ;)

Nowsze sterowniki Nvidii mają problem z większym narzutem na procesor, dlatego zabijają ogólną wydajność.

Ta gra nie jest aż tak bardzo procesorowa, żeby być w stanie zamulić dwa rdzenie na maxa.

U mnie na pojedynczym rdzeniu wszystko działało lepiej i nawet nie kojarzę, aby proc leciał pod korek (bo się nie grzał zbytnio).

Jak będziesz miał możliwość, to sprawdź te starsze stery. Wydajność powinna powrócić ;)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie musi poczekać, teoretycznie będę w weekend w domu ale moja by mnie zabiła jak bym w komputerach grzebał, ostatnio marudziła że mam chorobę zbieractwa po mojej Mamie, że kupuję i zamiast używać to leżą w szafie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RemiKo Znajdź Athlona 3200+ który zgłasza się jako Mobile w CPUz.
Ustawisz mu szynę 200MHz, Pamiętam takiego lecz nie mogę przypomnieć sobie  serii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Setnik Mówisz o takim? Mam takiego Barton'a, ale nigdy nie miałem Mobile'a, chociaż jeden zwykły wczesny Barton z odblokowanym mnożnikiem mi się kiedyś trafił ;)

20190609_010033tsknj.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@RemiKo Coś takiego tylko te mobile startowały od 1v - 1.1v na def po zmianie szyny było max 1.4 i miały właśnie odblokowany mnożnik.

Jak dobrze pamiętam miałem ustawione FSB 400MHz i mnożik x6, dla niego kupiłem nawet taki Pentagram cały miedziany.

Edytowane przez Setnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem test sterowników z myślą o @Kelero oraz aby przekonać się jaki wpływ na wydajność w testach mają nieoptymalnie dobrane sterowniki.

Całość odbędzie się na przykładzie nieco słabszej karty: Galaxy GeForce 8600 GTS 512MB

ivoxodlc.jpg

jpufw9xb.jpg

nw3xp9hc.jpg

Platforma cały czas ta sama co we wcześniejszych wpisach. Pędzel jak zwykle znów przydatny przy tego typu kartach ;)

...

Będę porównywał sterowniki ForceWare 169.21 do ForceWare 197.45. Pierwsze są dobre do starszych serii kart, m.in. serii 7000 oraz starszych tytułów gier, natomiast drugie są dobre do kart z serii 8000. Oba sterowniki wspierają jednak obie te serie, więc dzisiaj nastąpi ich porównanie na w.w. karcie graficznej.

Wyniki wrzucę jeden pod drugim, najpierw starsze, a później te z wyższym numerkiem. Testy były wykonane jedynie w benchmarkach syntetycznych. Wszystkie ustawienia w sterownikach, BIOSie, sprzęcie i taktowaniach były identyczne. Jedyna różnica to wersja zainstalowanych sterowników.

vp8o6uox.png

np7l58x4.png

Stary 3DMark od razu ucieszył się z bardziej odpowiednich dla niego sterowników. Procesor nie jest tak "blokowany", dlatego i fps'y przez niego generowane w testach najbardziej procesorowych są wyższe.

Stricte graficzny test Game 4 Nature nie wykazał zupełnie żadnych różnic, zgodnie z przewidywaniami.

...

i6j6gqb9.png

mwwgf4kc.png

Jednakże już w teście skalującym się głównie wydajnością karty graficznej obserwujemy odwrócenie się wyników, gdzie nowsze sterowniki są po prostu dużo lepiej dopracowane dla tej serii kart. Tym razem test najbardziej procesorowy (Wings of Fury) nie wykazał różnic pomiędzy sterownikami, a reszta testów wyraźnie korzysta z nowszych sterowników.

...

cq8aszs9.png

bcfdnsvu.png

Im nowsza wersja 3DMark'a, tym różnica na korzyść nowszych sterowników większa. Dla serii 8000 aż się same proszą :)

...

ha7hyliw.png

d97luobp.png

Identycznie sytuacja ma się w '06, gdzie tylko test procesora stoi w miejscu. Specjalnie sprawdzałem to parę razy, bo osobiście zaskoczyła mnie aż taka różnica w całej reszcie podtestów.

...

Jednakże aby nie było tak kolorowo z nowszymi sterownikami, to okazało się, że mają one sztucznie zablokowaną możliwość zmiany taktowania tego modelu karty graficznej. Suwaczki mogłem przesuwać w obojętnie jaką stronę, ale po zastosowaniu ustawień one i tak wracały do stanu początkowego. Nowsze sterowniki pokazywały również komunikat o braku podpiętego dodatkowego zasilania do karty i poinformowały mnie, że z tego powodu karta będzie pracowała na "bezpiecznych taktowaniach" ;)

Ze mną jednak nie ma tak łatwo i "magicznie" okazało się, że na tych starszych sterownikach możliwość zmiany taktowania była normalnie obecna, więc wziąłem się do pracy :D
To głównie dlatego zainstalowałem tę wersję sterowników, a ten obecny test wyszedł tak jakby przy okazji ;)

xay948fg.png

9n2jhsqz.png

9n5ck7kf.png

o97f74sm.png

Tym samym starsze sterowniki wyprzedziły nowsze, bo umożliwiały tę zmianę ;)

I takie mniej więcej właśnie są "cyrki" ze sterownikami do kart graficznych z tamtego okresu :D

Jak będę miał chęci oraz możliwości, to przeprowadzę podobne testy, ale na serii 7000, zaopatrując się również w trzeci sterownik ForceWare o numerze 307.83, czyli najnowszy możliwy dla tej serii kart pod WinXP.

Sam jestem ciekaw efektów/wyników ;)

...

__________

@Kelero Tak przy okazji, to przypomniało mi się jeszcze, że do Test Drive Unlimited i Athlon'ów 64 X2 zalecało się instalację AMD Dual-Core Optimizer 1.1.4:

https://www.instalki.pl/download/programy/windows/narzedzia/testowanie-i-diagnostyka/amd-dual-core-optimizer/

Ta gra po prostu nie została stworzona z myślą o procesorach wielordzeniowych i wielu się właśnie skarżyło na jej kiepskie działanie. Ogólnie TDU jest pod tym względem naprawdę kapryśne i tak naprawdę najlepiej byłoby złożyć osobny sprzęt tylko pod tę grę 😜

Hmm, może to obczaję również u siebie i zobaczę, czy czasem wyłączenie jednego rdzenia (z poziomu Windows'a) nie załatwiłoby całkowicie tego tematu mulenia tego tytułu gry. Bez żadnych optimizerów, kombinowania oraz podkręcania.

 

Poza tym, jeżeli chcesz, to zostawiam Ci również namiary na te "nowsze" sterowniki, abyś sam mógł u siebie przetestować:

http://us.download.nvidia.com/Windows/197.45/197.45_desktop_winxp_32bit_international_whql.exe

Zostawiam je dlatego, bo w przypadku tych starszych (169.21) różni się nieco ten panel sterowana Nvidia, o którym wspominałeś że Ci odpowiada. Jest w nim nieco więcej opcji, ale nie wszystko może Ci podejść ;)

__________

@Setnik Kurcze, taki mobile to proc marzenie :D Nieco drogi, ale marzenie dostępne jeszcze od ręki ;)

https://allegro.pl/oferta/nowy-athlon-xp-2-8-s462-axma2800fkt4c-fv-10732596208

Mój najlepszy Barton XP robi 2300MHz przy domyślnym napięciu 1.65v, co mi absolutnie wystarcza :)

...

Odnoszę jednak wrażenie, że możemy mówić o tych innych Mobile'ach, bo takie na s.754 też istniały, ale obecnie modele z 1MB cache'u też już sporo kosztują ;)

https://allegro.pl/oferta/amd-mobile-athlon-64-3200-amn3200bix5ar-9362966908

https://allegro.pl/oferta/amd-mobile-athlon-64-3200-ama3200bex5ar-10745095916

Nigdy wcześniej jakoś nie myślałem o zakupie takiego procka, nawet poniekąd ze względu na wyższy proces technologiczny niż ten, który już wtedy posiadałem.

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 godzin temu, Setnik napisał:

@RemiKo Coś takiego tylko te mobile startowały od 1v - 1.1v na def po zmianie szyny było max 1.4 i miały właśnie odblokowany mnożnik.

Jak dobrze pamiętam miałem ustawione FSB 400MHz i mnożik x6, dla niego kupiłem nawet taki Pentagram cały miedziany.

Raczej słabo pamiętasz. Mobile to Mobile, jak już, to po prostu CPU-Z mogło mieć błąd w rozpoznaniu CPU, ale zwykły AXP to dalej zwykły AXP, nawet jeśli źle rozpoznany.

FSB400 to realne 200, z mnożnikiem x6 = 1200MHz, ciut mało jak na Athlona :) No i modele Mobile kończyły się na 3000+, zwykłe były 3200+ (11x200 oraz 14x166) i nie ma opcji, żeby przy takim taktowaniu leciały na 1-1.1V. Mój procek na którym mam WR >3600MHz, tego nie zrobi za chiny. Tylko nie wkręcaj, że miałeś realne FSB400, bo to też awykonalne, ledwo powyżej 300MHz to WR.

Mobilki 3000+ miały rate 1.65V, 2800+ 1.55V, nie ma opcji na undervolting do 1.1V przy stock taktowaniu... no chyba, że faktycznie mówisz o taktowaniu j/w 1200MHz, to tak, ale to jest grubo poniżej stock taktowania.

@RemiKo kilka Mobilków się wala u mnie :) ktoś chętny na bundla z modowanym Abitem NF-7? Vdimm rail na +5V zamiast 3.3V, mody na Vdimm/VDD/VTT - Winbondy w zestawie :D

2300MHz to tak słabo, fajne wyniki to się zaczynały >2.8GHz na wodzie

Edytowane przez rybek
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RemiKo  Dziękuję za linki do sterowników, przetestuję jedne i drugie, znalazłem niemiecki test wydajności z tdu athlon vs c2d można powiedzieć że by się zgadzała wydajność ok 30fps.

Screenshot-20240528-170042.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@rybek Witaj, już Ci swoich racji nie udowodnię, ale z wszystkich w tamtym czasie jakie miałem tylko ten miał odblokowany mnożnik resztę dało się kręcić szyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
16 minut temu, Setnik napisał:

@rybek Witaj, już Ci swoich racji nie udowodnię, ale z wszystkich w tamtym czasie jakie miałem tylko ten miał odblokowany mnożnik resztę dało się kręcić szyną.

Sprawa prosta jak budowa cepa - miałeś procka wyprodukowanego przed ~39 tygodniem :) Tu głowy nie daje za konkretny termin, bo to też od modelu zależało, ale jakoś to tak było koło tego. Nic szczególnego, wtedy prawie wszystkie były unlock i dało rade randomowo trafić w sklepach jak wychodziły.

https://www.overclockers.com/forums/threads/athlonxp-2600-barton-locked-question.416002/

Edytowane przez rybek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Kelero W międzyczasie też udało mi się dokopać do paru informacji związanych z TDU na prockach dwurdzeniowych i faktycznie wychodzi na to, że możesz mieć rację. Gra miała tak kiepską optymalizację i jednym działała bardzo dobrze, a innym właśnie gorzej/tragicznie.

Tak na szybko wrzucę parę linków na ten temat:

https://forum.dobreprogramy.pl/t/skaczace-gry-amd-athlon-x2-dual-core-4600/136308

https://forum.gram.pl/temat/60950-problem-z-test-drive-unlimited-dosc-nietypowy/

https://forum.purepc.pl/topic/181614-test-drive-unlimited/page/227/#comment-2917404

Z kolei ja ten tytuł pamiętam jako bardzo płynny oraz bardzo grywalny, tak jak na testach od Tom's Hardware:

P9wsyTk3CTkZWMndx2wuAC-970-80.gif

dgGjz6BnRnZDU6t2FzUdXW-970-80.gif
https://www.tomshardware.com/reviews/radeon-hd-4850,1957-13.html

Lub:

BLGiHDt9PgXssDjhvGnM5B-970-80.png.webp aE8JyUnjC3o8uqBHsfyaqT-970-80.png.webp

x7hApWguCRUAo3wSdqudhS-970-80.png.webp JjtZeZ23qrXugJpzLxGCSM-970-80.png.webp
https://www.tomshardware.com/reviews/athlon-gaming-benchmark,2054-8.html

Jak się nie przesadziło z detalami, rozdzielczością oraz FSAA, to jak najbardziej można było miło pograć. Wszystkie powyższe wykresy pokazują wydajność na maksymalnych detalach z włączonym HDR'em.

Pamiętam że na moim Athlon'ie 64 3200+ Venice s.754 grałem maksymalnie na rozdzielczości 1024x768, detale wysokie, HDR wyłączony, V-sync wyłączony, FSAA na 0x lub 2x i Anizo dałem sobie na x16, bo lubię ładne tekstury ;)

Jednakże wiem też jak to jest z pamięcią. Dla mnie wtedy było to przyjemne płynne, ale nigdy nie sprawdzałem faktycznego fps'a w grze (z racji braku zasobów sprzętowych, bo wszystko inne musiało być wyłączone). Jak najbardziej istnieje szansa, że gra nie osiągała u mnie 60 fps, a właśnie bliżej 45-50. Myślę jednak, że niską płynność na poziomie 30 fps'ów i mniej bym dobrze zapamiętał. Poza tym nie przejmowałem się aż tak bardzo minimalnym fps'em. Owszem, w mieście gra chodziła wolniej, ale zawsze dało się omijać obszar miejski, tak aby móc się cieszyć przyjemną rozgrywką. Pamiętam również, że od zawsze, we wszystkich ścigałkach, wybierałem kamerę na zderzaku ;)

Tym bardziej mnie to zmotywowało to przeprowadzenia testów wydajności, tak abym mógł poznać faktyczny fps ;) Myślę, że kiedyś poczynię takie testy, dla zaspokojenia własnej dociekliwości :D

...

____________________

Na dzisiaj udało mi się przygotować ten test sterowników, o którym wspominałem we wcześniejszym poście.

Platforma testowa oraz wszelakie ustawienia takie jak wcześniej, za wyjątkiem innej karty graficznej, tym razem średniaka z serii 7000:

ASUS GeForce 7600 GT 256MB 128Bit

93zbmuml.jpg

...

Wybrałem cztery wersje sterowników ForceWare:

  • ForceWare | 94.24 | Windows XP | datowane na 19 kwietnia 2007
  • ForceWare | 169.21 | Windows XP | datowane na 5 grudnia 2007
  • GeForce/ION | 197.45 | Windows XP | datowane na 3 kwietnia 2010
  • GeForce | 307.83 | Windows XP | datowane na 31 stycznia 2013

Premiera karty graficznej, której dotyczy test: 9 marca 2006.

...

Dla przypomnienia/ciekawostki, data premiery gry Test Drive Unlimited: 5 września 2006.

A poszczególne procesory zgodnie z poniższymi tabelkami:

xjrfafyy.png mxcc57ff.png
(źródło: Wikipedia)

...

Wyniki w testach syntetycznych wrzucam zgodnie z kolejnością premiery kolejnych wersji sterownika, poczynając od najstarszej:

kemfbw4l.png

i5u2gheo.png

hgrl8fiz.png

qetc36jx.png

3DMark2001 SE po raz kolejny ładnie pokazał swoją wrażliwość na zbyt nowe sterowniki. Co ciekawe, tym razem ucierpiała również wydajność w teście stricte graficznym Game 4 Nature.

...

7zizei65.png

3ggwmwue.png

q88askbj.png

q5us92ho.png

Pod względem punktowym ta wersja 3DMark'a również wydaje się preferować starsze sterowniki. Test Wings of Fury doskonale ukazuje większy narzut na procesor z każdą kolejną wersją sterownika. Jednakże w tej wersji 3DMark'a jesteśmy w stanie zaobserwować lepszą wydajność 3D w teście Mother Nature, poczynając od wersji 197.45.

...

pc2zd3ur.png

ai8jpdar.png

ue42d8ny.png

kfzpaemu.png

W 3DMark'u 05 po raz pierwszy najstarsze sterowniki zaczynają odstawać od reszty, która oferuje liniową wydajność.

...

h8sybw5i.png

jke8tdl7.png

xoo4eanc.png

io7fycjl.png

W '06 najstarsze sterowniki odjęły wydajność procesora w testach CPU, gdzie reszta trzymała się liniowo. W tym teście po raz kolejny wygrał optymalny kompromis pomiędzy narzutem na procesor, a wydajnością w 3D.

...

Nie bez przyczyny sterowniki ForceWare 169.21 są tak często używane w zestawieniu z kartami z serii 7000 :)

Co prawda, na internecie chodzą również słuchy, że wersje 175.19 oraz 186.18 są najlepsze do gier z tamtego okresu. W teorii powinny być one właśnie takim pomostem pomiędzy wydajnością w syntetykach, a kompatybilnością (łatkami) dla "nowszych" tytułów gier dla kart z serii 7000.

Jak coś, zostawiam namiary na te dwie wersje:

https://www.nvidia.com/content/DriverDownloads/confirmation.php?url=/Windows/175.19/175.19_geforce_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce

https://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/186.18/186.18_desktop_winxp_32bit_international_whql.exe&lang=pl&type=GeForce

Sterowniki ForceWare 197.45 są z kolei wydają się być nieco zbyt nowe dla serii 7000 i o wiele lepiej radzą sobie w obecności zunifikowanych shader'ów, obecnych od serii kart GeForce 8000. Zaleca się je właśnie w obrębie tych trzech serii: 8000/9000 oraz późniejszej serii 200, z którymi te sterowniki radzą sobie najlepiej.

Jednakże na koniec już dopowiem, że podtrzymuję moje ostatnie słowa oraz polecam @Kelero sprawdzenie w pierwszej kolejności sterowników 197.45, z racji na obecność SLI, które nie działało mi na wersji 94.24 (a 169.21 nie sprawdzałem).

Tyle ode mnie na tę chwilę ;)

...

____________________

EDIT: [30.05.2024]

Udało mi się wykonać parę testowych przelotów Test Drive Unlimited korzystając z różnych konfiguracji procesora na powyższej platformie.

Wyłączenie rdzenia oraz ograniczenie pamięci ram zostało wykonane przy użyciu "Zaawansowanych opcji rozruchu" narzędziem "msconfig".

Do testów użyłem możliwie najszybszej karty graficznej, ale ograniczając się wyborem do serii GF 7000, dlatego tym razem wybór padł na Galaxy GeForce 7900 GS 256MB, która dodatkowo została delikatnie podkręcona. Użyłem również nieco starszych sterowników ForceWare w wersji 93.71, aby maksymalnie ograniczyć narzut samego sterownika na procesor.

W systemie został zainstalowany program AMD Dual Core Optimizer, który podczas testowania wydajności pojedynczego rdzenia był ręcznie deaktywowany. Zaś sam procesor miał ręcznie ustawiane taktowanie za pomocą odpowiednich mnożników w BIOSie.

Do zliczania klatek na sekundę użyłem programu Fraps 3.5.99, który wygenerował dla mnie logi.

Przykładowe ustawienie systemu oraz procesora do testu:

p74u8qcc.png
Rozdzielczość systemowa: 800x600 75Hz, kompozycja klasyczna, ręczny dark mode, usługi oraz elementy startowe dopasowane do okolic 100MB użycia pamięci po świeżym starcie.

9z2wbsw5.png nysftlsr.png
Podkręcenie zegarów karty + widoczna wersja sterowników.

...

Wszystkie testy zostały wykonane przy użyciu następujących ustawień graficznych:

1024x768 60Hz, detale Wysokie, HDR wyłączony, AA 0x, Anizo 16x (RivaTuner), V-Sync włączony (RivaTuner).

Dobrałem takie, a nie inne ustawienia, ponieważ takie właśnie wyszły z testów, że zapewniają możliwie największy komfort grania oraz wizualnie największą płynność animacji, bez skoków, tearing'u oraz zacięć. Tym sposobem da się mniej więcej wymusić obecność stałych 60 fps'ów, na których mi zależało. Wizualnie gra też robiła dobre wrażenie, nawet pomimo braku wygładzania krawędzi.

Każdy z testów trwał około dwóch minut i zliczał przejazd dokładnie tę samą trasą. Został użyty widok z kamery na zderzaku.

Wartości dziesiętne zostały zaokrąglone odpowiednio w górę lub w dół.

Oto co wyszło mi z testów:

5wbvzblj.png

Mam nadzieję, że wykres okaże się być czytelny :)

Okazuje się, że moja pamięć nie była najgorsza i faktycznie dało się przyjemnie pograć mając jednordzeniowego Athlon'a 64 3200+ Venice s.754 podkręconego do 2430MHz. Poza tym grałem właśnie dokładnie na takich samych ustawieniach graficznych, identycznych systemowych oraz podobnej wersji sterowników.

Oczywiście 3.25GHz na dwóch rdzeniach, wraz z Dual Core Optimizer'em zrobiło największą robotę. Bez tego programu gra działała nieprzyjemnie, aby nie powiedzieć że źle.

Ogólnie okazało się, że w tym tytule należy właśnie trzymać się okolic 60 klatek, ponieważ wyższy klatkaż robił tyle samo złego co niższy. Gra niemiłosiernie szarpała i wizualnie wyglądało to jakbyśmy mieli właśnie ścinki do okolic 30 klatek, gdzie tak naprawdę mogliśmy mieć powyżej 100 klatek.

...

Na koniec zostawię parę screenów z testów, wraz z licznikiem klatek w lewym górnym rogu:

800x600, Low, AA/Anizo 0x, V-Sync OFF

gr7z63na.png

mblexp43.png

k2b8isve.png

3zxizj45.png

35kapoym.png

____________________

1024x768, AA 4x, Anizo 16x, V-Sync OFF

kf6hjgdb.png

6ur8ld5e.png

rbzp8mbf.png

psljngg6.png

Tyle ode mnie na dziś :)

Edytowane przez RemiKo
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDU aż tak problematyczny jest? Szczerze w tą grę nigdy nie grałem, bo nie miałem ogólnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś leży originale pudełko u mnie z TDU, fajna gra, jak na tamte czasy graficzne powalała.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu upolowałem płytę główną na AM2+. Oczywiście była to płyta Asus'a w pełnym box'ie ze wszystkimi dodatkami, czyli tak jak lubię najbardziej ;)

8w4ctdct.png

Przeleżała u mnie jakieś 8 miesięcy zanim się za nią zabrałem, aby ją sprawdzić. Okazało się, że była zalana kawą. Ale było to tak niefortunne zalanie, że ze zdjęć zrobionych od góry, leżącej płycie głównej na płasko, nic nie było widać. Poza tym były to zdjęcia na OLX, czyli zupełne zero powiększenia oraz szczegółów. Dopiero jak się spojrzało od boku (czyli od góry, zakładając że płyta jest zamontowana w standardowej obudowie), to było widać jak wszystko po kolei nosiło znamiona spływającej kawy.

Oberwało wszystko od góry do dołu: sekcja zasilająca, socket procesora, gniazda pamięci ram, mostek północny, porty PCI-E aż do samej kości BIOSu włącznie. Nie mam zdjęć, ale możecie mi uwierzyć, że nie wyglądało to za dobrze. Dodatkowo, radiatory płyty głównej idealnie skrywały większość tych sekretów. Widać było, że ktoś na szybko powycierał te nieco bardziej widoczne ślady zalania.

Wiedząc, że w takim stanie nie odważyłbym się na jakiekolwiek próby odpalenia płyty, od razu zabrałem się za czyszczenie oraz sprawdzenie kilku metod.

Na samym początku zdemontowałem wszystkie radiatory i sprawdziłem na co najlepiej zareaguje zaschnięta kawa (z samego początku nie wiedziałem z czym mam do czynienia i było to po prostu zalanie czymś ciemnym). Okazało się, że idealnie wszystko schodzi po kontakcie z samą czystą wodą. Zabrałem więc radiatory pod kran w łazience i dokładnie spłukałem całość. Od razu później udałem się na kompresor i osuszyłem całość sprężonym powietrzem. Wyszło idealnie :)

Później zdemontowałem baterię CMOS, przygotowałem sobie szklankę z wodą oraz za pomocą patyczków higienicznych zabrałem się za czyszczenie laminatu płyty głównej w celu oszacowania poziomu skorodowania punktów lutowniczych. Po oczyszczeniu takiej niezłej plamy, zakrywającej jednocześnie parę drobnych elementów SMD, oszacowałem, że punkty lutownicze są w idealnym stanie i nic ich nie wyjadło :)

Ucieszył mnie ten mały sukces, ale przerażał mozolny proces czyszczenia, tym bardziej, że większość tej kawy znajdowała się pod elementami, gdzie patyczkami nijak się nie dostanę.

Długo się nie zastanawiając, od razu zabrałem płytę główną na kąpiel w wannie :E Spłukałem całość słuchawką prysznicową, widząc jak idealnie schodzi cała warstwa kawy, bo woda zrobiła się brązowa. Doczyściłem jeszcze wszystko pędzelkiem i spłukałem raz jeszcze. Starałem się omijać porty panelu tylnego, które były nietknięte przez kawę. Od razu po kąpieli płyty głównej zabrałem ją na kompresor i bardzo dokładnie osuszyłem, wydmuchując całą wodę spod chipów, portów oraz socket'u. Dmuchanie sprężonym powietrzem trwało około trzy razy dłużej niż sama kąpiel wodna.

Po tym całym procesie zostawiłem płytę główną w okolicy jednego z pracujących komputerów, tak aby delikatnie ciepłe powietrze owiewało jej laminat. Te suszenie końcowe trwało około dwóch godzin.

Po tym czasie wziąłem płytę główną na wizualny przegląd, podczas którego okazało się, że dźwigienka socket'u nie działa do końca swobodnie tak jak powinna. Resztki kawy nadal musiały się znajdować pomiędzy ruchomymi elementami plastików socket'u. Tak samo zachowywał się procesor podczas próby włożenia w socket, nie "lądował" swobodnie i było czuć jakby delikatnie klejąco-gumowy opór. Tym razem cały socket skąpałem już za pomocą izopropanolu pod ciśnieniem i po takim czyszczeniu całość zaczęła działać jak nowa :)

Później zweryfikowałem termopad na radiatorze sekcji zasilającej. Był w idealnym stanie, więc zamontowałem całość, używając świeżej pasty termoprzewodzącej na chipset'cie oraz mostku południowym.

Następnie przystąpiłem do odpalenia platformy i całość wstała od razu za pierwszym razem! :D:D:D I to z pięknie działającego przycisku na płycie głównej ;) Chwilę później wymieniłem baterię CMOS na nową i zacząłem zabawę z ciekawym/nietypowym sprzętem :)

r2vaacpt.jpg

Na heatpipe'ach widać jeszcze dwie plamki po tej kawie, dokładnie pod sekcją zasilającą. Jedynie tę miedzianą rurkę lekko wyżarło, tak że zmieniła kolor na jaśniejszy.

Pamięci ram to OCZ Platinum DDR2 800MHz CL4 4x1GB, ale zupełnie inne sztuki modułów niż na poprzedniej platformie AM2.

fcrsyned.jpg

ekipgffj.jpg

Tym razem trafiło na Athlon'a X2 na AM2 bez "64" w nazwie, czyli ciekawy i mało popularny model BE-2350, który charakteryzował się tym, że był energooszczędny i domyślne napięcie zasilające było obniżone o 0,1V względem standardowych procesorów. Jego TDP wynosi 45W, taktowanie to 2.1GHz, a rdzeń to Brisbane 65nm G2 2x512KB Cache'u L2.

xlrsrzij.jpg

Karta graficzna to w sumie też ciekawy model GeForce'a od Galaxy, bo jest to chyba jedyna 9500 GT 512MB wymagająca zewnętrznego zasilania. Właśnie obecność tego zasilania skłoniła mnie do jej zakupu, ponieważ wiedziałem, że skoro to jest karta od Galaxy, to zaoferuje ona nieco więcej zabawy ;)

...

Po zainstalowaniu świeżego systemu operacyjnego, dograniu sterowników oraz dobraniu ustawień przyszedł czas na testy.

Na początek Stock 3DMark03 całości:

w3iednw6.png

W sumie to zupełnie nic ciekawego. Wszystko jest nijakie, bardzo konserwatywnie poustawiane i niewydajne. Widać było, że wydajność się marnuje. GF 8600 GTS 512MB od Galaxy, z paru postów wyżej, był wydajniejszy, chociaż to w teorii zupełnie to samo.

Jedyną dodatkową ciekawostką jest wersja BIOSu, która była obecna na tej płycie głównej. Jest to absolutnie pierwsza, premierowa wersja BIOSu i od tamtego czasu nikt jej nie ruszył! :D Coś niesamowitego jak dla mnie :) Oczywiście profili w BIOSie również nie było zapisanych, czyli jak ja to mówię: kompletna dziewica się trafiła ;)

...

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym pozostawił platformę działającą na Stock'u, więc wszystkie kolejne testy puszczone są już po delikatnym dopieszczeniu wszystkich ustawień:

d4sqm3g3.png

f88vkd4e.png

g7g6tgxb.png

ls6fbcni.png

ozc3xgwa.png

vn74je3i.png

Kurcze, po OC tej karty to ten wcześniejszy GF 8600 GTS 512MB od Galaxy może się schować :D:D:D

W '01 zawala stricte sam procesor, który nie ma startu do Windsor'a F3 2x1MB L2 na 3.25GHz, ale w teście Nature jest widoczny przyrost 22 fps na korzyść 9500 GT.

Serio, taki 9500 GT zawsze kojarzył mi się z pasywnym radiatorem, obecnością pamięci DDR2 i ogólnie beznadziejną wydajnością, wiecie z taką właśnie kartą:

221243_0_i1064.jpg
(zdjęcie zapożyczone ze sklepu Morele.net)

Ale tutaj Galaxy pokazało pazurki i bardzo mi się to podoba! :D

...

Chyba najciekawszym aspektem tej platformy, w obecnej jej formie, jest fakt, że całościowo podkręciła się ona stabilnie o około ~34%:

pq289ejq.png

x74jzahz.png

Karta graficzna w sumie zaskoczyła mnie najbardziej, bo nie często zdarza się 35% OC na rdzeniu oraz pamięciach jednocześnie i to bez dodatkowych modów, zmiany napięcia lub czegokolwiek innego. Same suwaczki w prawo i tyle.

Co Galaxy to jednak Galaxy :D I te zewnętrzne zasilanie jednak nie było po nic ;)

Jak obliczyłem procentowy przyrost w 3DMark'u 03 Stock vs OC, to dokładnie wyszło mi 33.6%, czyli bardzo blisko tego ~34/35% OC całej platformy. Można wręcz powiedzieć, że wszystko skaluje się idealnie liniowo :)

...

W najbliższych dniach ta platforma stanie się pełnoprawną platformą AMD AM2+, ale to już w kolejnych wpisach ;)

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale fart, że wylana kawa nie spowodowała uszkodzeń :D.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten czerwony radiator od razu mi się z czymś skojarzył bo miałem coś podobnego. Zazwyczaj ciężko sobie przypomnieć nazwy sprzętu sprzed kilkunastu lat, ale tym razem zajęło to parę sekund. Winfast a6200. Ten radiator chyba nadal gdzieś mam. 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://archiwum.allegro.pl/oferta/karta-winfast-leadtek-a6200-tdh-128mb-agpx8-silent-i8975800578.html&ved=2ahUKEwizqLSumMSGAxW5IRAIHUlOEG4QFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw1efcRr-0w3e_3aqgJrJHvo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stan niektórych rzeczy od razu mnie odrzuca od zakupu. Tu bym się chyba ładnie zirytował. Normalnie to jakieś fajki, czasem piwnica, wietrzenie dłuższe lub krótsze ale daje radę.

Tym razem wpadły mi HD5850 ale są chyba klejone na kupę :E do tego fajkami tak walą, że przypomniała mi się paczka sprzed kilku lat. Odebieram z paczkomatu i w momencie otwierania skrytki poczułem papierosy, jak dobrze pamiętam to mobo trzymałem tydzień na balkonie, resztę z paczki kilka dni i mimo, że miało to też jakąś tam wartość to odpsrzedałem :lol2: Na razie kilka dni minęło i już ich nie czuć z metra. Może jak przestaną capić całkowicie to zabiorę się za sprawdzenie.

Miałem też raz Scythe Ninja CU, tak czymś upaćkane, że dopiero ketchup i potem moczenie w coli dało radę ale finalnie i tak miedź była już w tak wizualnie opłakanym stanie, że na skup to oddałem :E

To samo jest z pastą, dzieciaki naoglądają się jutuberów co pół tubki wywalają pod chłodzenie i potem tak jest, że kupujesz mobo, a tam tyle pasty, że sam byś pewnie z 5-6 procków tym wysmarował. A jeszcze jak widzę tą złotą to mnie lekki wkurw bierze, nie dość, że nie jest to jakoś specjalnie dobre to jeszcze syfi niemiłosiernie. To samo te tanie chińskie, te ciemne w takich słoiczkach, ludzie to kupują, bo tanie i dużo ale już bym wolał kupić coś bez pasty albo resztą starej niż to kolejny raz czyścić.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podczas remontu na strychu dokopałem się do płyty która była cała zakopana, można by zec wykopałem artefakt który jakiś król zakopał. musiała przejść kąpiel pod prysznicem, a później do IPY gdzie po wyczyszczeniu schła 2 dni. Płyta wstała ale była niestabilna nawet w biosie. Po dzisiejszej wymianie kondensatorów, płyta stabilna. Nawet udało się wbić szynę 190 MHz można byłoby coś więcej podziałać ale bios jest cholernie okrojony.

 

https://imgur.com/a/yUcuj9Q

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kupiłem przez przypadek moją pierwszą płytę z agp, myślę że ciekawą ale oceńcie sami bo w tym sprzęcie jestem mało obeznany - MSI K8N Neo Platinum MS-7030 prawdopodobnie do płyty będzie sempron 3000+. Jaką do tego ciekawą grafikę dobrać? Mam pod nosem w Słupsku 7600gs ale to trochę za świeżo, myślałem o jakimś fx 5500 bo tanio można dostać albo Radeonie 9600? Co o tym myślicie? 

Zdjęcie poglądowe płyty z ogłoszenia.089994a84e83b3c5282cda7a5229.jpg

Zamówiłem do tego takie chłodzenie ale nie mam pewności czy wejdzie pod zapinkę s754. Wygląda jak pod am2/lga775 

9e1f0be64ce6907b22bb3733b736.jpg

Edytowane przez Kelero
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • na mój gust to jednak wina pamięci. System postawiony od nowa a potrafi zawiesić się zaraz na ekranie logowania. Najciekawsze że potrafi zawiesić się podczas próby ustawień w samym biosie. Na mój gust nie jest więc to wina przegrzewania procesora Awarie zgłosiłem do lenovo. .Laptop objęty jest gwarancją premium care. ( naprawa w domu właściciela laptopa) Zobaczymy więc jak to będzie wyglądało w praktyce
    • Też jestem ciekaw, poprzeczkę zawiesiła Frieda z ~60 podejściami, oby ktoś to w końcu przebił.  Ale faktycznie przywołanie summonów na początku powinno być możliwe i w taki sposób balansować rozgrywkę można, usprawniać hitboxy, ale nie tak że w podstawce nagle Godfrey ma tylko 1 pasek życia, Radahn jest 2 razy prostszy niż na premierę.  Też uważam że wszystko jest kwestią buildu i skilla i cierpliwości, DLC było zapowiadane jako najcięższy content jaki mieliśmy dostać i taj powinno zostać. Mamy wyzwanie przed sobą to dostosowanie buildu pod bossa, buffy, uczenie sie każdego skilla na pamięć powinno być obowiązkiem, dopiero 3 dzień po premierze a ludzie już chcą mieć wszystko ograne i rozpracowane, mimo że sami nazywają się casualami to nie wiem gdzie tu logika, jeżeli każdy przeszedł by sobie przez DLC spacerkiem jak przez podstawkę gdzie jedynie Malenia była wyzwaniem.  Niestety muszę sam zasmakować końcowych bossów aby odpowiedzieć, ale ludzie narzekają nie tylko na końcowych bossów i to mnie dziwi. Nie twierdze że każdy gracz powinien być skilla jak speedruner ale oni dają przykład żę da się pokonać bossa hitless na lvl 1 to znaczy że my mając 150lvl+, 14 potów, nie wiadomo jaki arsenał do wyboru co niektórzy jeszcze summony dalej narzekamy że jest za trudno, a argumenty jakie padają to 'ale ja mam się nauczyć jak uniknąć każdego ataku osobno i on ma ich 20' jak to tak można. I też chodzi mi o to że ER zostało grą roku, masa ludzi zagrała i to był dla nich pierwszy tytuł od FS i dużo osób nie wie że DLC podbijało praktycznie zawsze poziom trudności często dwukrotnie w porównaniu do podstawki. Elden Ring miało od początku tą przypadłość że bossowie spamowali aoe, combami gdzie dobry opening miało kilka z nich i przedłużane ciosy to normalna rzecz tylko dopiero teraz gdy poziom trudności jeszcze wzrósł ludzie zaczynają walić negatywne recenzję, może trzeba bylo od początku o tym wspomnieć, a nie bo przecież 95% bossów dało się facetankować i było ok, a gdy teraz trzeba się postarać o coś więcej to dopiero się zapaliła niektórym czerwona lampka w głowie.  To dla przykładu podaj mi bossa który jest sprawiedliwy i na dzisiejsze standardy trudny. 
    • Elegancko, wykręcić 33km/h solo to już jest konkret wynik, niezależnie od warunków. Chyba, że jedziesz z wiatrem, ale wiadomo że takie cuda to tylko w bajkach. U mnie ostatnio też 100km/500 metrów przewyższeń under 3h, ale pizgało wściekłe powrotne 30 km, więc tętno 166. 
    • Witam, poszukuję koniecznie białego monitora w okoliach 27 cali (nie mniej) (nie więcej niz 30) raczej w full hd bo gpu nie będzie jakies kosmiczne (rx 7600 8gb), będzie na tym coś grane, więc fajnie jakby mialo powyżej 100hz, ale wątpię, że taki istnieje.. Jedyne co znalazłem to cos takiego https://iiyama-sklep.pl/1191-monitory-biurowe-bialy-monitor-iiyama-prolite-xub2792hsu-w6-27-ips-led-100hz-04ms-hdmi-displayport-hub-usb-flickerfree-4948570123360.html Wiem, ze pod względem technicznym nie ma to zbytnio sensu, ale kobita się uparła, że musi być biały i nie ma przebacz. Wiecie może o jakichś innych modelach, które byc moze przegapiłem?   EDIT. https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/monitory-led/monitor-msi-mag-274qrfw-27-2560x1440px-ips-180hz-1-ms-gtg?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsuSzBhCLARIsAIcdLm4hvBiZyxTpG2Q47dwCbVaoF-go3TVX7uJmOjYHtWANqBJr4XjIWFcaAih0EALw_wcB Znalazłem cos takiego jeszcze, w gruncie rzeczy w najnowsze tytuły mało gra, zawsze mozna zjechac z rozdzielczoscia, a zawsze to bardziej przyszlosciowy monitor. 
    • Życzę jak najdłuższej odsiadki choć pewnie więcej niż 6 miesięcy nie dostanie a i tak go pewnie krab ułaskawi 😡 Ziobro zaskoczenia 🤷‍♂️
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...