Skocz do zawartości
ZetMcKey

Metro exodus crashuje po wlaczeniu dx12 i RTR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem ze w Metro exodus po wlaczeniu dx12 i raytracingu gra sie crashuje, na dx11 jest ok, dlaczego tak moze sie dziac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki sprzęt?

i9 9900k

rtx 2080 gaming oc

z370 gaming m5

be quiet pure power 11 700

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki od grafy aktualne?

Jak tak to zmień na starsze.

W sumie to karta nowa(dzisiaj przyszla) takze stery najnowsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z DX 12 to jest loteria i tak w każdej grze, pisałem o tym kiedyś, że z tymi bibliotekami programiści mają ciągle kosmiczne problemy i w jaką grę bym nie grał, która obsługuje DX 12 zawsze były losowe crashe.

Edytowane przez caleb59

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię.

 

Ten sam problem na DX12.

 

Jak wrócę z urlopu zmienię na DX11 i zobaczymy jaki będzie efekt.

Edytowane przez Passt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie mogę znaleźć tematu gry, więc napiszę tutaj:

Jak ustawić tę grę pod mój sprzęt?

I9-9900K

32GB RAM DDR4

RTX 2080 TI

Windows 10 Profesional

rozdzielczość: 1440p

Od kiedy weszła wersja Enhanced Edition mam same problemy z tym tytułem - nie dość, że trzeba było grać od nowa to mam lagi, crashe, glicze, znikająca grafika, samoistna zmiana rozdzielczości monitora, itp. Do tego w tym tytule zmienia mi się LED owe oświetlenie pamięci RAM z takiej tęczy na jednostajny kolor, który tak jakby pulsuje z dołu do góry - w żadnej innej grze nie mam takiego efektu.

Ustawienia w grze:

jakość - ekstremalna

VSYNC - wyłączone

Ray Tracing - wysokie

Nvidia DLSS - jakość

odbicia - ray tracing

VRS - 2X

Może trzeba obniżyć RT, DLSS dać na wydajność lub zbalansowane i wyłączyć RT w odbiciach?

Ogólnie, gry z RT działają u mnie różnie:

Shadows of the Tomb Raider - glicze - bez RT, ok

Metro Exodus Enhanced Edition - jak wyżej

Ghostrunner - lagi

Crysis Remaster - odczuwalny brak płynności

Battlefieeld V - ok

Control - ok

Cyberpunk 2077 - ok

Watch Dogs Legion - ok

Dying Light 2 - ok, choć też czuć brak płynności

Ghostwire Tokyo - ok, choć też czuć brak płynności

Ktoś mi pisał, że to wina karty graficznej, która się 'przepaliła" i dobrze działa w mniej wymagających grach i w niższych ustawieniach a źle w maksymalnych ustawieniach - jest w ogóle takie coś, jak wypalenie, przepalenie GPU?

P.S: Zmieniłem jakość oprawy graficznej z ekstremalnej na ultra i jest już dużo lepiej, choć nadal oświetlenie pamięci RAM zmienia kolor.

 

 

Edytowane przez lis22
  • Sad 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie to jakość ekstremalna do zmiany na oczko niżej ;) 

Więcej Ci niestety nie pomogę bo nie posiadam karty RTX i nie bardzo mam pojęcie o zasobożerności RT w tej grze ale takie ustawienia, jakie masz teraz to bardziej mi pasują pod GPU na poziomie RTX 3080 przy założeniu 1440p@60fps bez spadków :P 

A co do problemu ze znalezieniem tematu to chyba najprościej wpisać w google nazwę gry i dopisać pclab forum i voila, jak temat istnieje to się pojawi w wynikach :) 

Metro: Exodus - bardziej otwarty świat i next-genowa grafika - strona 189 - Gry - Forum PCLab.pl

Edit: acha, wyłącz też PhysX i HairWorks na próbę :D 

Edytowane przez lamparcicho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem już ekstremalną na ultra i jest praktycznie ok :P

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale mysle ze znalezenie optymalych ustawień w tym tytule zajmuje mniej czasu niż napisanie tak obszernego posta.. koniec konców zmienił z ekstremalnych na ultra i jest ok :E  

:rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wiesz, wcześniej myślałem, że taki sprzęt powinien poradzić sobie z ekstremalnymi ustawieniami ;) a po prawdzie to nie uruchamiałem tej gry od jakiegoś roku, po zmianie wersji doszedłem do tej pierwszej dużej mapy i tam przerwałem grę.

Nadal zastanawia mnie, dlaczego oświetlenie pamięci RAM radykalnie się zmienia tylko w tej grze? Normalnie mam zmieniające się kolory a jak tylko uruchomię Metro to zmienia się to na taki stonowany żółty, który potem pulsuje z dołu na górę a gdy wyjdę z gry to wraca poprzednia kolorystyka. W innych grach nie ma tego typu efektu.

Edytowane przez lis22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie oprogramowanie do RGB, czasem mają takie bajery, np razor ma bajery kolorów RGB dla konkretnych gier, przejrzyj oprogramowanie od myszy itp rgb

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wersja enhanced ma znacznie wyższe wymagana.. Nie masz gdzieś w oprogramowaniu np icue czy tam czego używasz profilu, który odpala się wraz ze startem gry i dlatego zmienia oświetlenie? ;) 

Czekam  na 4090 Ti to moze w koncu zobacze w tajdze 60 stałych klatek z rt na ultra bez dlss i vrs na off.. 3090 ti klęka bez dlss :E 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...