Skocz do zawartości
dawidoxx

Call of Duty: Modern Warfare

Rekomendowane odpowiedzi

Już wyłączone ;) Za Twoją radą zresztą z innego wątku. Microstuttering (czy cokolwiek tam to było) zniknął, ale te zacięcia spędzają mi jeszcze sen z powiek. Ponoć wiele osób w tej grze to miało...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem nigdy tego typu problemu a grałem od premiery CoD MW 2019. Fakt, że ogrywane na Ryzenach ale chciałem dać znać dla kontrastu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem już:

  • wyłączyć cache'owne cienie
  • zmieniać jakość tekstur
  • wyłączyć napisy do dialogów (serio, widziałem taką radę gdzieś i znaleźli się tacy, którym pomogło)
  • wymusić priorytet menadżerze zadań na wysoki
  • zmieniać naprzemiennie tryb obrazu na winowed/fullscreen borderless
  • wyłączyć steam overlay (chyba nieskutecznie bo i tak się uruchamia przy włączeniu gry)
  • wyłączyć Riva tuner i HWinfo
  • wyłączyć antywirusa (może trzeba pozamykać wszystkie jego procesy a nie tylko zatrzymać działanie?)

Bez większych rezultatów.
Jedyne co mi zostaje z rzeczy, które widziałem to zamknąć wszystkie zadania windows(WTF!?) albo zweryfikować/naprawić pliki gry.

Wczoraj chyba udało mi się lekko skrócić czas tego zacinania z 2 sekund do powiedzmy 0,5-1. Zamknąłem TransluscenTB (dodaje przezroczystość do paska zadań w W10) i Nexus (robi takiego doka z ikonami jak w MaC'u) - te programy zajmują żałośnie mało zasobów - serio tyle co nic, zwłaszcza na mojej konfiguracji. Może gra wchodzi w konflikt z jakimiś innymi zadaniami albo usługami Windows?
Podobno jest jakieś raportowanie błędów windowsa, które należy wstrzymać, ale tego wolałbym nie robić. Co za padaka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to tam z AMD jest to nie mam pojęcia. Ale z filmików i porad, które wydawały mi się godne zaufania wynikało, że zawsze (w przypadku nVidii) lepiej działa wymuszenie limitu klatek w ustawieniach karty bądź np Riva Tuner niż w samej grze. Sprawdziłem w 2 przypadkach i wykres frametime prezentował się o wiele lepiej.

Wywaliłem Avasta, zablokowałem włączanie się game bar i chyba wyłączę "tryb gry". Może coś pomoże. Na razie idę tym tropem:

https://joingames.net/fix-modern-warfare-stuttering/?utm_content=cmp-true

Czy waszym zdaniem zawsze dobrym pomysłem jest bezwzględna aktualizacja sterowników nVidia do najnowszej wersji. Czy raczej uważać i czytać, czy aby te najbardziej aktualne nie mają dodatkowych problemów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sprawdziłeś wszystkie rady poza moją ;)

Na próbę wyłączyłem pamięć wirtualną na laptopie z Windows 11 i 64 GB RAM (dwa SO-DIMM-y DDR4 32GB od Kingstona), jakoś nie wybuchł a gry działają jak wcześniej. Nie przejmuj się ostrzeżeniami, że system nie będzie mógł raportować błędów - tak jakby Ci to w czymś mogło pomóc.

Aha, jeśli masz jakiegoś starego Sound Blastera w kompie, to go wyjmij i włącz dźwięk na płycie - to też może być przyczyną przywieszek, bo stare Sound Blastery, np. Audio PCI-E działają w trybie PCI-E Gen.1 i tym samym wymuszają ten tryb pracy. Spotkałem się z tym jak składałem kompa pod program muzyczny - myślałem że z kartą muzyczną PCI-E będzie lepiej a było fatalnie - dźwięk chrypiał. W końcu kupiłem nowego SoundBlastera na USB 3.0 i jest ok.

P.S.

Jeśli miałeś kiedyś w systemie kartę AMD/ATI, sprawdź czy nie ma jakichś pozostałości.

Przeczytaj moją odpowiedź:

Co prawda dotyczy ona kart AMD, ale opisany sposób analizy zdarzeń systemowych może naprowadzić Cię na rozwiązanie problemu.

https://techcommunity.microsoft.com/t5/ask-the-performance-team/wmi-repository-corruption-or-not/ba-p/375484

Podsumowując ten artykuł , polecenie:

 winmgmt /verifyrepository

powinno zwrócić:

WMI repository is consistent

Można też na próbę całkiem wyłączyć usługę WMI poleceniem:

net stop winmgmt /y

U mnie trzeba było wykonać to polecenie dwa razy, bo za pierwszym razem wyłączyło zależną usługę Hyper-V. Po kilku minutach WMI Provider Host włączył się z powrotem, ale już nie sypał błędami i nie obciążał CPU (na laptopie z Windows 11, którego teraz używam).

Edytowane przez Andree

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Zapewne spróbuję. Chyba odsuwam w czasie ze względu na jakieś tam obawy ;) , ale desperacja raczej pcha mnie na przód...

Nie miałem karty AMD i używam normalnego kodeka z płyty jako dźwięk. Gram kampanię, głównie na jednej mapie na okrągło żeby wyłapać jakieś prawidłowości/schematy. To jest chyba taki moment, że dochodzę do miejsca (ściany, drzwi), gdzie za chwilę pojawi się sporo przeciwników, albo schodzę z dużej, otwartej przestrzeni i zaraz będę wchodził do budynku, albo np. uciekam z pola bitwy jak najbardziej do tyłu aż do miejsca gdzie pojawia się komunikat, żeby wrócić do misji. To chyba takie procesorowe zagrywki, ale wykorzystanie CPU jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Więc liczę, że chodzi o gryzienie się gry z windowsem.

---------

Mały update: W momencie zacięcia wykorzystanie ogólne CPU skacze do 90-100%. Na tę 1-2 sekundy i wraca za moment do normy. 

---------

Chyba się udało: RenderWorkerCount było ustawione na 12. Aby wyeliminować microstuttering w różnych tytułach wyłączam na czas grania E-cores. Czyli działa mi 6 P-cores. Ustawiłem wartość na 6 i jest OK.

Edytowane przez keith

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...