Skocz do zawartości
Isharoth

Code Vein

Rekomendowane odpowiedzi

To moja: https://imgur.com/a/JepVkeK

 

Gra na PC wygląda o wiele lepiej niż na PS4. Tu już nawet nie chodzi o natywną rozdzielczość, ale samo cieniowanie jest lepsze i stałe fps.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, jeśli naprawdę jest taka łatwa, to wspaniale. Wreszcie gra dla ludzi, w dodatku z tak świetnym, oryginalnym stylem graficznym.

Edytowane przez Zas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale to nadal soulslike, więc podstawy unikania i atakowania powinno się znać. ;)

 

Fajna nutka leci w radyjku w hubie.

 

 

Btw. mapka w tej grze może na początku wydawać się zbędna, ale to tylko złudzenie. W niektórych lokacjach można bardzo łatwo się zgubić, a ja właśnie przechodzę przez taką, która przypomina labirynt, tyle że na otwartym powietrzu i wielu poziomach. szczerbaty.gif

Podoba mi się to.

 

LEZTzkh.png

 

lol2.gif

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kupka wstydu to inna kwestia, mam sporo gier do nadrobienia, natomiast patrzę na to, co obecnie oferuje mi rynek no i... jest słabo. MotoGP, GreedFall, Control jako czasowy exclusive i faktycznie może jeszcze Plaque.

 

Ja mam duża kupkę wstydu,z gier code vein zagram jak będę miał czas.Na razie jak wam sie ta gra podoba ?

 

Jakieś + i - gry bo nie wiem czy warto wydać kaskę. :dj:

Edytowane przez kosiarz66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko ja z forum gram. Wiecie, że system klas nie działa dokładnie tak jak opisywałem wcześniej? Otóż możemy zapożyczać skille z jednej klasy do drugiej i często ma to sens. Warto więc podczas gry używać różnych klas i masterować z nich skille. Bo samo wykupienie umiejętności nie wystarczy, wtedy możemy jej używać jedynie w obrębie danej klasy. Ale kiedy już taką umiejętność wymasterujemy (najczęściej po prostu zabijając przeciwników), co nie trwa zbyt długo, to jest ona już na stałe przypisana do postaci niezależnie od klasy. Bardzo ciekawe rozwiązanie.

 

Na szybko plusy i minusy z tego co do tej pory ograłem:

 

+ wciągająca

+ dobrze spełnia zadania gry soulslike, nie brakuje tutaj ważnych elementów tego gatunku, więc fani się odnajdą

+ różnorodność przy rozwoju postaci

+ replayability (wynika z tego wyżej)

+ sposób opowiadania historii, cutscenki są świetne, szczególnie w późniejszym etapie gry

+ z technicznych rzeczy to gra nie chrupie, a przynajmniej nie na moim PC, wygląda ładnie, można odblokować w ustawieniach 144 a nawet 240 fps.

+ sposób zabawy w niektórych lokacjach np. jedna lokacja była wielkim, wielopoziomowym labiryntem na otwartym powietrzu i trzeba było polegać na mapie, odświeżaniu jej (poprzez oczyszczanie kwiatów z miasmy) i zbieraniu kluczy. Naprawdę świetnie się tam bawiłem.

+ muzyka (choć często się powtarza)

+ NPC i dialogi z nimi

+ edytor postaci jeden z najlepszych w grach. Black Desert nie przebije, ale nadal jest super. :)

+ czasem jak wrócimy do starych lokacji to możemy znaleźć różnych NPC, którzy dają nam różne krótkie fetch questy za nagrody. To można spokojnie pominąć, chociaż za pierwszym razem warto porobić chociaż trochę, bo czasem spotykamy tych samych NPC i dowiadujemy się nieco więcej o nich.

+ dawanie prezentów NPCom w bazie. Każdy NPC lubi coś innego, im bardziej lubi daną rzecz tym więcej punktów u niego dostaniemy. Punkty możemy wymieniać na różne itemy do ulepszeń, albo nawet unikalną broń, której używają.

+ różne rodzaje ataków specjalnych, w zależności o typu ubrania zwanego "blood veil". Różni się animacja parowania (i okienka czasowe), backstabów, specjalnych ataków.

+ ciekawy system "ichor", który sprawia, że nie musimy martwić się utratą możliwości używania skilli, bo zawsze możemy sobie naładować ładunki zwykłymi, albo specjalnymi atakami.

 

- trochę monotematyczne lokacje na początku gry, potem jest lepiej

- powtarzalność przeciwników

- niektóre buildy są na tyle mocne, że gra zaczyna być łatwa, moja postać ma miecz dwuręczny i 2 pasywki które zwiększają obrażenia pod ten typ broni. - dla niektórych to plus, ale dla mnie lekki problem z balasem tej trudności. Dochodzi czasem do takich absurdów, że na niektórych bossach albo to boss zabije mnie i towarzysza w krótkim czasie, albo ja jego. Z tego co oglądałem na filmikach to naprawdę dużo zależy od buildu. Ludzie potrafili się męczyć z bossami, których ja pokonałem za pierwszym razem, bo bili ich o wiele mniej, co bardzo mocno zmieniało całą walkę. Więc jakby co: miecze dwuręczne w połączeniu z klasą Atlas są OP szczerbaty.gif

- brak PvP, a szkoda. Może dodadzą później, ale wątpię. Coop z innymi graczami oczywiście jest możliwy.

- gra jednak wymagałaby jeszcze trochę szlifów, zdarzają się też niedopatrzenia twórców np. jak ktoś ma season passa to na początku dostaje do dyspozycji skina do NPC, który jest naszym towarzyszem, przez co może z nim chodzić już od pierwszej lokacji, mimo że fabularnie poznajemy ją dopiero później. Wprowadziło to lekki chaos do fabuły.

- system dungeonów póki co nie ma dla mnie zbytnio sensu. Niby możemy się tam dofarmić, ale ja nie czułem takiej potrzeby. Dungi zrobiłem, ale nie dość że były śmiesznie łatwe, to jeszcze wypadały itemy do ulepszeń, których już nie potrzebowałem bo i tak miałem ich pełno. 2 z dungów to te same, które były w demie, chociaż różnią się rozstawieniem przeciwników i bossami. Jeden był nowy. Wszystkie 3 dungi można odblokować na wczesnym etapie gry i do tej pory nie znalazłem nowego, albo jestem ślepy i pominąłem. A staram się zbierać wszystko.

 

Gra mi się podoba, na pewno przejdę ją nie raz. Pytanie na jakim etapie już jestem, bo nie chcę, żeby jeszcze się kończyła. Jeśli dojdzie coś jeszcze to dopiszę w nowym poście jak już skończę.

Btw. trochę szkoda, że recenzenci wystawili takie słabe oceny, dla mnie wiele opinii było niesprawiedliwych np. ktoś wspomniał, że mechanika gry jest niezrozumiała. Ale jakim cudem? Przecież większość rzeczy została powiedziana w tutorialu. Nic dziwnego, że twórcy gier starają się czasem traktować graczy jak nieporadne dzieci. szczerbaty.gif

 

No i dochodzą jeszcze opinie trolli-graczy, przykład w spoilerze więc można spokojnie rozwinąć ;)

 

 

 

AjygDij.png

 

 

Pamiętajcie, że to gra z o wiele mniejszym budżetem niż Soulsy. Taka AA. Podobnie jak z Greedfall. ;) 

Widać postępy w tym studiu, bo ich God Eater 3 był po prostu okrojonym Monster Hunterem, a Code Vein jest takim Dark Soulsem, tylko na sterydach, z kilkoma nowościami które całkiem dobrze działają i współgrają. Oczywiście pomijając poziom trudności, bo ta kwestia akurat jest niejasna. lol2.gif

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko ja z forum gram. Wiecie, że system klas nie działa dokładnie tak jak opisywałem wcześniej? Otóż możemy zapożyczać skille z jednej klasy do drugiej i często ma to sens. Warto więc podczas gry używać różnych klas i masterować z nich skille. Bo samo wykupienie umiejętności nie wystarczy, wtedy możemy jej używać jedynie w obrębie danej klasy. Ale kiedy już taką umiejętność wymasterujemy (najczęściej po prostu zabijając przeciwników), co nie trwa zbyt długo, to jest ona już na stałe przypisana do postaci niezależnie od klasy. Bardzo ciekawe rozwiązanie.

 

Na szybko plusy i minusy z tego co do tej pory ograłem:

 

+ wciągająca

+ dobrze spełnia zadania gry soulslike, nie brakuje tutaj ważnych elementów tego gatunku, więc fani się odnajdą

+ różnorodność przy rozwoju postaci

+ replayability (wynika z tego wyżej)

+ sposób opowiadania historii, cutscenki są świetne, szczególnie w późniejszym etapie gry

+ z technicznych rzeczy to gra nie chrupie, a przynajmniej nie na moim PC, wygląda ładnie, można odblokować w ustawieniach 144 a nawet 240 fps.

+ sposób zabawy w niektórych lokacjach np. jedna lokacja była wielkim, wielopoziomowym labiryntem na otwartym powietrzu i trzeba było polegać na mapie, odświeżaniu jej (poprzez oczyszczanie kwiatów z miasmy) i zbieraniu kluczy. Naprawdę świetnie się tam bawiłem.

+ muzyka (choć często się powtarza)

+ NPC i dialogi z nimi

+ edytor postaci jeden z najlepszych w grach. Black Desert nie przebije, ale nadal jest super. :)

+ czasem jak wrócimy do starych lokacji to możemy znaleźć różnych NPC, którzy dają nam różne krótkie fetch questy za nagrody. To można spokojnie pominąć, chociaż za pierwszym razem warto porobić chociaż trochę, bo czasem spotykamy tych samych NPC i dowiadujemy się nieco więcej o nich.

+ dawanie prezentów NPCom w bazie. Każdy NPC lubi coś innego, im bardziej lubi daną rzecz tym więcej punktów u niego dostaniemy. Punkty możemy wymieniać na różne itemy do ulepszeń, albo nawet unikalną broń, której używają.

+ różne rodzaje ataków specjalnych, w zależności o typu ubrania zwanego "blood veil". Różni się animacja parowania (i okienka czasowe), backstabów, specjalnych ataków.

+ ciekawy system "ichor", który sprawia, że nie musimy martwić się utratą możliwości używania skilli, bo zawsze możemy sobie naładować ładunki zwykłymi, albo specjalnymi atakami.

 

- trochę monotematyczne lokacje na początku gry, potem jest lepiej

- powtarzalność przeciwników

- niektóre buildy są na tyle mocne, że gra zaczyna być łatwa, moja postać ma miecz dwuręczny i 2 pasywki które zwiększają obrażenia pod ten typ broni. - dla niektórych to plus, ale dla mnie lekki problem z balasem tej trudności. Dochodzi czasem do takich absurdów, że na niektórych bossach albo to boss zabije mnie i towarzysza w krótkim czasie, albo ja jego. Z tego co oglądałem na filmikach to naprawdę dużo zależy od buildu. Ludzie potrafili się męczyć z bossami, których ja pokonałem za pierwszym razem, bo bili ich o wiele mniej, co bardzo mocno zmieniało całą walkę. Więc jakby co: miecze dwuręczne w połączeniu z klasą Atlas są OP szczerbaty.gif

- brak PvP, a szkoda. Może dodadzą później, ale wątpię. Coop z innymi graczami oczywiście jest możliwy.

- gra jednak wymagałaby jeszcze trochę szlifów, zdarzają się też niedopatrzenia twórców np. jak ktoś ma season passa to na początku dostaje do dyspozycji skina do NPC, który jest naszym towarzyszem, przez co może z nim chodzić już od pierwszej lokacji, mimo że fabularnie poznajemy ją dopiero później. Wprowadziło to lekki chaos do fabuły.

- system dungeonów póki co nie ma dla mnie zbytnio sensu. Niby możemy się tam dofarmić, ale ja nie czułem takiej potrzeby. Dungi zrobiłem, ale nie dość że były śmiesznie łatwe, to jeszcze wypadały itemy do ulepszeń, których już nie potrzebowałem bo i tak miałem ich pełno. 2 z dungów to te same, które były w demie, chociaż różnią się rozstawieniem przeciwników i bossami. Jeden był nowy. Wszystkie 3 dungi można odblokować na wczesnym etapie gry i do tej pory nie znalazłem nowego, albo jestem ślepy i pominąłem. A staram się zbierać wszystko.

 

Gra mi się podoba, na pewno przejdę ją nie raz. Pytanie na jakim etapie już jestem, bo nie chcę, żeby jeszcze się kończyła. Jeśli dojdzie coś jeszcze to dopiszę w nowym poście jak już skończę.

Btw. trochę szkoda, że recenzenci wystawili takie słabe oceny, dla mnie wiele opinii było niesprawiedliwych np. ktoś wspomniał, że mechanika gry jest niezrozumiała. Ale jakim cudem? Przecież większość rzeczy została powiedziana w tutorialu. Nic dziwnego, że twórcy gier starają się czasem traktować graczy jak nieporadne dzieci. szczerbaty.gif

 

No i dochodzą jeszcze opinie trolli-graczy, przykład w spoilerze więc można spokojnie rozwinąć ;)

 

 

 

AjygDij.png

 

 

Pamiętajcie, że to gra z o wiele mniejszym budżetem niż Soulsy. Taka AA. Podobnie jak z Greedfall. ;) 

Widać postępy w tym studiu, bo ich God Eater 3 był po prostu okrojonym Monster Hunterem, a Code Vein jest takim Dark Soulsem, tylko na sterydach, z kilkoma nowościami które całkiem dobrze działają i współgrają. Oczywiście pomijając poziom trudności, bo ta kwestia akurat jest niejasna. lol2.gif

Przeczytałem oraz podjąłem decyzji o kupnie,oparciu o twą opinie.Choć na minus ze nie ma nawet napisów pl[chociaż myślałem ze jest to standard już jeśli chodzi o napisy pl i często raczej są już].Choć to dla mnie w gruncie rzeczy mały minus,ponieważ przez pracę opanowałem angielski w stopniu zaawansowanym,wiec to żaden problem.

 

Sobie poradzę nie wiem jak inni :whee:

Edytowane przez kosiarz66

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że właśnie japońscy wydawcy potrafią mieć olewcze podejście do polskich napisów w grach. W sumie nie ma w tym nic dziwnego, bo takie gry, szczególnie w stylistyce anime, nie sprzedają się dobrze w Polsce. No ewentualnie na Nintendo, ale samo Nintendo ma u nas kiepską sprzedaż.

 

Przeczytałem oraz podjąłem decyzji o kupnie,oparciu o twą opinie.

Tylko proszę nie bij jak ci się nie spodoba. lol2.gif Starałem się wszystko rozpisać obiektywnie, no ale nadal jestem w trakcie gry, poza tym każdy inaczej odbiera pewne elementy. Ale baw się dobrze. ;)

 

A i spróbuj wyłapać gierkę gdzieś taniej, bo ja np. za 180 zł kupiłem, ale teraz może będzie jeszcze lepsza okazja.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Spróbuje taniej,bo nie widzi mi się wydać te 200+ na grę.Nawet jeśli mam to nie znaczy że wydam wyjątek swego czasu był rdr2 czy tam shadow tom raider/metro exo gdzie nie żałowałem pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jeszcze nie kupujesz to poczekaj, ja na dniach powinienem ją przejść. Mam wrażenie, że jeśli chodzi o długość może być rozczarowująca. Co prawda ze swoim buildem przechodzę przez grę jak po maśle, ale i tak... Mam już 13 godzin i wrażenie, że przeszedłem ponad połowę gry. Nie wiem jak odnieść to do innych soulslike, bo dawno nie grałem, więc nie pamiętam już ile zajęłoby mi przejście chociażby takiego DS3 (bez DLC dla sprawiedliwości oceny). Gdzieś czytałem, że twórcy i recenzenci pisali o 30 godzinach, ale wątpię, że tyle mi zostało. No... każdy ma swoje tempo. tongue.gif

 

Z minusów, które jeszcze zapomniałem wypisać:

- brak poczucia wagi broni podczas walki, chyba pisałem o tym pisałem już przed premierą :)

- nie wiem co myśleć o fabule, kilku wątków z niej nie rozumiem. Jakoś szczególnie porywająca nie jest, ale tragedii też nie ma

- naszym towarzyszom nie zamyka się buzia i starają się komentować np. nasz stan zdrowa, albo jak zauważą przeciwnika, przepaść. Z jednej strony buduje to poczucie, że nie są to tylko zwykłe kukiełki i naprawdę miło jak NPC czasem odzywa się sam z siebie, z drugiej robią to zdecydowanie zbyt często.

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie trzyma poziom tego co mogliśmy zobaczyć w demie, tak? Lokacje są dungeonami rozumiem? Raczej nie można liczyć na otwarte miejscówki z sekretami do odkrycia, right? I tak podjąłem z kumplem decyzję, że bierzemy do coopa, ale po obniżonej cenie, zastanawiamy się jeszcze tylko nad wersją PC, a konsola - u niego na zwykłej PS4 potrafi chrupnąć, u mnie na PS4 Pro chodzi zdecydowanie lepiej (choć też miewa niewielkie spadki), nasze PC'ty uciągną to znowu na luzie w 100~ klatkach.

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli generalnie trzyma poziom tego co mogliśmy zobaczyć w demie, tak? Lokacje są dungeonami rozumiem? Raczej nie można liczyć na otwarte miejscówki z sekretami do odkrycia, right? I tak podjąłem z kumplem decyzję, że bierzemy do coopa, ale po obniżonej cenie, zastanawiamy się jeszcze tylko nad wersją PC, a konsola - u niego na zwykłej PS4 potrafi chrupnąć, u mnie na PS4 Pro chodzi zdecydowanie lepiej (choć też miewa niewielkie spadki), nasze PC'ty uciągną to znowu na luzie w 100~ klatkach.

Nie nie, dungeony to całkiem osobny, poboczny system. Główne lokacje działają na podobnej zasadzie co w Dark Soulsach, tyle że są bardziej złożone i łatwiej się w nich zgubić, co w sumie tłumaczy zastosowanie minimapy, na której widać nasze kroki. Bierzcie na PC jeśli możecie, gra nie dość że wygląda tam o wiele lepiej to jeszcze szybko chodzi. Mogę potem odblokować FPS i sprawdzić ile mam w jakiej rozdzielczości na RTX 2080, więc będziesz miał jakieś tam porównanie.

 

Jak przejdę to dam znać o długości gry i ewentualnie wypiszę kolejne plusy i minusy. Mi się gra podoba, ale to nie jest poziom produkcji From Software. ;)

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, dungeony to całkiem osobny, poboczny system. Główne lokacje działają na podobnej zasadzie co w Dark Soulsach, tyle że są bardziej złożone i łatwiej się w nich zgubić, co w sumie tłumaczy zastosowanie minimapy, na której widać nasze kroki. Bierzcie na PC jeśli możecie, gra nie dość że wygląda tam o wiele lepiej to jeszcze szybko chodzi. Mogę potem odblokować FPS i sprawdzić ile mam w jakiej rozdzielczości na RTX 2080, więc będziesz miał jakieś tam porównanie.

 

Jak przejdę to dam znać o długości gry i ewentualnie wypiszę kolejne plusy i minusy. Mi się gra podoba, ale to nie jest poziom produkcji From Software. ;)

 

Może inaczej - mówiąc dungeony mam na myśli korytarzowe lokacje, w sensie - nie masz zbyt otwartego terenu (ale mogą być alternatywne ścieżki). Dla porównania - coś jak np. podziemia Smouldering Lake z DS3 vs Cathedral Ward z Bloodborne, dodatkowe dungeony wiem, że są pobocznymi lokacjami : D Czekam na czas przejścia, bo na HLTB na razie cisza.

 

Weźmiemy raczej na PC, wolę grać na konsoli zdecydowanie, ale jak ma mi kumpel narzekać na framerate, to wolę już na tym pececie grać : D Mojemu GTX 1060 do 2080 "trochę" brakuje, ale widzę, że o 1080p na ultra w 60 klatkach martwić się nie muszę, kolega ma 1080 Ti, także on również, może nawet w 2K/4K pogra, optymalizacja chyba jest dobra. Btw, można zmniejszyć efekty cząsteczkowe?

Edytowane przez Przemcio666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może inaczej - mówiąc dungeony mam na myśli korytarzowe lokacje, w sensie - nie masz zbyt otwartego terenu (ale mogą być alternatywne ścieżki). Dla porównania - coś jak np. podziemia Smouldering Lake z DS3 vs Cathedral Ward z Bloodborne, dodatkowe dungeony wiem, że są pobocznymi lokacjami : D Czekam na czas przejścia, bo na HLTB na razie cisza.

Są takie lokacje, ale do tej pory przeważały te w otwartym terenie i one radzą sobie o wiele lepiej, bo te zamknięte jednak nie zachęcają do eksploracji w tym samym stopniu co w Soulsach.

 

Sprawdziłem na szybko fps w takiej jednej lokacji i się zdziwiłem. Niezależnie od rozdzielczości mam około 80 fps, co wskazywałoby na to że CPU więcej nie wyciągnie. Ale żaden wątek CPU nie jest wykorzystywany w 100%, sądząc po temperaturze mam też wrażenie jakby się nudził. Ciekawe o co tu chodzi. scratchhead.gif Sprawdzę potem jeszcze w innych miejscach.

 

Co do tych ustawień to są takie opcje: https://imgur.com/a/O4jhj67

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się gra przyjemnie i na pewno przejdę grę jeszcze raz, a może nawet więcej (na pewno spróbuję solo). Możliwości tworzenia buildów jest sporo i nie sposób wyuczyć się wszystkich przydatnych w ciągu jednej gry, przynajmniej nie bez grindowania, a to raczej bezcelowe. A że umiejętności i pasywki z różnych klas można łączyć, to czasami wychodzą naprawdę chore buildy, jak np. mój pod miecz dwuręczny.

 

Niestety gra ma też kilka słabych stron, większość z nich wynika z budżetu, ale moim zdaniem były i tak na które twórcy mieli bezpośredni wpływ. Mogli jednak bardziej popracować na balansem poziomu trudności, bo z towarzyszami jest za łatwo, a bez nich za trudno. Lokacje też mogły być bardziej dopracowane pod względem wizualnym. Rozumiem, że to klimat post-apo i miasto w ruinach, ale jednak rzucają się w oczy elementy kopiuj-wklej np. wraki samochodów. Nawet w mroźnych, wysokich górach. Nie wiem jak się tam znalazły. szczerbaty.gif

 

Jak chcesz bardziej szczegółowo to na poprzedniej stronie wypisałem plusy i minusy jakie do tej pory zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są takie lokacje, ale do tej pory przeważały te w otwartym terenie i one radzą sobie o wiele lepiej, bo te zamknięte jednak nie zachęcają do eksploracji w tym samym stopniu co w Soulsach.

 

O, to super informacja, dzięki, za ustawienia też : D Moje wrażenia napiszę za jakiś czas, jeszcze mamy parę coopów do przejścia zanim do Code Vein usiądziemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeszedłem. bigsmile.gif

 

Nabite 21 godzin, ale szło mi jak po maśle. Na innym buildzie miałbym więcej problemów. Zostało mi do odblokowania kilka mapek do lochów no i trochę skilli, bo większość już wykupiłem. Udało mi się zrobić dobre zakończenie, jeśli ktoś zbiera wszystko i zagląda w każdy kąt to raczej też nie będzie miał problemu. A ostatni boss był super, jeden z trudniejszych i miał fajne ataki. Gdyby większość bossów taka była to gra wyglądałaby o wiele lepiej. Nie to, żeby bossowie byli słabo zaprojektowani, po prostu na moim buildzie i z towarzyszem byli zbyt łatwi. Jak wszystko odblokuję to zrobię sobie NG+ ale już sam, z inną bronią i może bardziej pod magię?

 

Jak dla kogoś Soulsy były za trudne, to Code Vein z towarzyszem będzie akurat. Niestety bez towarzyszy bossowie mogą być okropnie trudni, ale sprawdzę jak będę przechodził jeszcze raz. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak wrażenia. Ja już po miesiącu ochłonąłem i mogę umieścić grę nieco nad DS2. Czyli wyszło bardzo dobrze! Na necie spotkałem się z podobnymi opiniami, a i na Steamie recenzje są raczej pozytywne - 85% pozytywów na dzień dzisiejszy. Zdecydowanie kupiłbym sequel, jeśli kiedykolwiek wyjdzie (oby!). wink.gif

 

Pod względem modów też zaczyna robić się interesująco. Da się robić niestandardowe lokacje. Jest już nawet arenka z boss rushem. Na pewno jest wiele ograniczeń co do modowania, ale może z czasem coś ruszy w tym kierunku, już sam fakt że można wrzucać własne mapy jest bardzo obiecujący. No i nie zapominajmy, że wyjdą jeszcze jakieś DLC.

 

https://www.nexusmod...odevein/mods/39

 

 

Edytowane przez Isharoth

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update w grudni i DLC później:

 

Zrzut-ekranu-69.png

 

 

 

W takim razie wstrzymam się z jeszcze trochę kupnem skoro dodatek ma wyjść i update. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem przy final bossie, którego zaraz będę kończył, więc mogę już napisać opinię. Tak więc - jest dobrze, ale IMO nie dorównuje żadnym Soulsom, widać praktycznie na każdym kroku, że grze zdecydowanie brakuje budżetu, bo tak naprawdę - poza dobrze wykonaną Soulsową walką - cała reszta jest co najwyżej średnia, still - to chyba najlepszy klon Soulsów, przynajmniej według mnie, bo Nioh nie podpadło mi ze względu na koszmarny grind fest.

 

Także zacznijmy od najgorszego, czyli desingu lokacji. O ile nie wyglądają źle pod względem stylistyki, poza ekhm... Cathedral of the Sacred Blood, które jest chyba najgorszą lokacją w historii gier zaraz po Warren Sewers z Vampire Masquerade: Bloodlines. Ich budowa pozostawia wiele do życzenia, niby są czasem jakieś alternatywne ścieżki czy ukryte jumpy, jednak miejscówki są do bólu korytarzowe i rzadko czymkolwiek zaskakują - w jednej mamy ogień, w innej zabiera nam ichor gdy wejdziemy w piasek (ichor używa się do umiejętności specjalnych), that's it. Katedra to bezsensowna plątanina korytarzy stworzona z IDENTYCZNYCH assetów, po pół godziny biegania jej przejaskrawiona kolorystyka wypala się na siatkówce oka, po prostu dramat.

 

Przeciwnicy. Wszystkie rodzaje poznamy w pierwszej godzinie - dwóch gry, a w kolejnych miejscówkach widzimy tylko reskiny tych samych adwersarzy, znowu - zero zaskoczenia. Niestety to samo tyczy się bossów, nie ma tu ANI JEDNEJ walki, która byłaby czymś zaskakującym, jak Wolnir czy Wiwerna z DS3, Amygdala czy Micolash z Bloodborne, albo Bed of Chaos z DS1... Nope, zapomnijcie, po prostu masz wielkiego (choć niekoniecznie) typa do pokonania i tyle, zwykła gąbka na damage, pod tym względem mam flashbacki z DS2, choć nawet tam zdarzały się jakieś wyjątki (boss z Undead Purgatory, nie pamiętam nazwy).

 

Nie obliguję się do oceny poziomu trudności, bowiem grałem w coopie - ja DPS, kolega caster, choć lokacje czyściłem w zasadzie sam, bo prawie wszystkich przeciwników miałem na 2 - 3 hity, kolega tylko biegał za mną : D Nie pamiętam jakiejkolwiek lokacji, która sprawiałaby mi problem, biegłem na pałę i wycinałem wszystko jak leci, sądzę więc, że gra jest stosunkowo łatwa, z kolei jedyny boss, który sprawił nam problem, to Cannonier i Blade Bearer (razem) - reszta padała zazwyczaj za pierwszym razem.

 

Najważniejsze jednak zostało wykonane bardzo dobrze, chodzi oczywiście o walkę - tutaj nie mogę niczego zarzucić, jest płynna, responsywna i przede wszystkim daje sporo funu, nawet mimo tej ogromnej powtarzalności. Ilość specjalnych ataków, giftów, blood code'ów i broni robi wrażenie, tutaj nie ma się do czego przyczepić.

 

Fabuła? Nie wiem, jak gramy w coopie, to z reguły omijamy wszystkie cut-scenki, także ten, nie mam pojęcia o co w tej grze chodzi i zupełnie mnie to nie obchodzi, w tym przypadku ważna była dla mnie rozgrywka : D Muzyka ok, większość bossów to jeden i ten sam utwór, OST jest, ale nie usłyszałem niczego co by mnie z butów wyrwało.

 

Reasumując - gra jest dobra, jednak nie spodziewajcie się poziomu Soulsów, walka czy customizacja postaci jest dobra, jednak tak naprawdę tylko to... i wyłącznie to wystarczyło, by grało się w to przyjemnie. Polecam raczej z braku laku lub jeśli jesteście naprawdę głodni Soulsowych doświadczeń, w przeciwnym wypadku lepiej poczekać na jakieś rozsądne przeceny. To w takim razie idę skopać ostatniego bossa : D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...