Skocz do zawartości
azgan

Niesamowita oprawa graficzna i artystyczna czyli screeny z najpiękniejszych gier

Rekomendowane odpowiedzi

33b61f0346886d1d.jpg

 

b49e6acd34485434.jpg

 

e0c5f5430750d7ef.jpg

 

cf13e2df563fbda6.jpg

 

ac43575aefb66205.jpg

 

3ca3b65c45683459.jpg

 

905b992e0733ec62.jpg

 

3a74f1eef05d8c4b.jpg

 

 

 

 

 

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh w najnowszym CDA jest felieton poświęcony trybowi fotograficznemu w grach. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stjepan napisał:

Heh w najnowszym CDA jest felieton poświęcony trybowi fotograficznemu w grach. :)

Nie moge znalezc. Moglbys wstawic link do artykulu? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, amsztel napisał:

Nie moge znalezc. Moglbys wstawic link do artykulu? :)

Linka nie ma musisz kupić magazyn. :E

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mała refleksja i mix spostrzeżeń ogólnych na temat "oprawy". Zaznaczam, że mówię WYŁĄCZNIE o oprawie graficznej (zupełnie olewając fabułę, gameplay, fun, itd.).

Ostatnio popykałem kilka godzin w AC:V i powiem Wam, że MOIM ZDANIEM, poprzeczka "graficzna" została przez UBI zawieszona potwornie wysoko i IMO AC:V jest obecnie najładniejszą i najprecyzyjniejszą grą na PC w lidze "gry kostiumowe / płaskie open world". Czyli wszelkie FC, AC, W3, RDR2, HZD. Mówię o wyłącznie grach "kostiumowych" i openworldowych :) i ich oprawie graficznej (CP jest poza tymi dywagacjami). Pojawiło się w AC:V sporo dobrze udawanej volumetryki i "zagęszczaczy" tła (a'la RDR2), światło pracuje genialnie, detal na poziomie modelu i tekstury powala. Szczególnie budowle, mury, kamienie - mistrzostwo! Po prostu staję i obracam kamerą nie mogąc się nadziwić precyzji tekstur.

Do tej pory wyznacznikiem plastyczności obrazu było dla mnie RDR2. Jeżeli chodzi o atmosferę i wypełniacze - nadal IMO niepokonane. To co zrobili R* z atmosferą w RDR2, to sztos i tego nie da się policzalnie i klasyfikowanie ocenić. Po prostu w RDR2 jest "gęsto" zawsze i wszędzie, a volumetrykę łyżką można by jeść. W AC:V aż tak dobrze nie jest. Ale... jednak... po długiej sesji w AC:V i odpaleniu RDR2 już widać, że na innych polach RDR2 nie jest już łatwo. Poziom detalu nie jest aż tak urzekający, jak w AC:V. 

Bardzo lubię też "plastykę" Horizona. Świetnie IMO wymodelowane postaci / twarze. Cała kreacja świata i pomysł (prehi + mech) = bosko! Ale jednak - zobaczcie na swoje screeny (są super) - efekt WOW osiągnięty jest głównie poprzez ciągłą niemal grę świateł (wschody, zachody, itd.). To maluje grę i czaruje gracza. Ale jakby teraz ze screenów zdjąć "słońce" i malowanie nim, to zostanie już... niewiele w tle. Efekt graficznego WOW poleci o 50% IMO. Modele maszyn nadal 101% orgazmu.

Tak więc. RDR2 - światło i volumetryka kosmos (ale reszta OPRAWY na tle AC:V już nieco kuleje).
HORIZON śliczny! - ale podobnie. Wiem AC:V ma zaledwie 2 miesiące vs gry już z pajęczynką na rynku, ale "pełni graficznej" ma chyba dziś najwięcej.

I tutaj zaczynam "zjadać własny ogon". Bardzo cieszy mnie, że mogę dziś grać w gry TAK bosko WYGLĄDAJĄCE! Mało tego - tak bardzo kocham oprawę graficzną, że nie potrafię dziś już siadać do tytułów "brzydkich" (zazdroszczę tym, którzy potrafią czerpać radość z gier 10 lat w dół) i dostaję orgazmu oglądając coraz to nowsze FC, AC i wymienione... ale... i tu dobijamy do brzegu tego wywodu... i prawdy "nie samą grafiką gra stoi". Po 20h w AC:V nie chce mi się w nią grać (a przed dorwaniem - jarałem się, jak smerf smerfetką). Po 20h w AC:V odpaliłem (ponownie po skończeniu 3 dni temu)... CP i skonfigurowałem damską V... i odpływam w grze. :)

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne podsumowanie! Trudno sie z Toba nie zgodzic, ze AC:V jest gra wygladajaca wrecz oblednie i rzecz jasna lepiej niz Horizon, ktory ma juz cztery lata. Ale to generyczna gra, jak kazdy nowy AC, ktory - dokladnie jak sam pisales - szybko staje sie nudny i monotonny. Gralem w AC:Ori, AC:Ody, AC:V i sa to gry gdzie po 20h czlowiek wie, ze wszystko czego mogl doswiadczyc - ma juz za soba. Dla odmiany taki Horizon po 20h to sie dopiero zaczyna (i to powoli) rozkrecac :)

Poza tym HZD jest z wielu wzgledow gra dla mnie szczegolna. Jednym z nich jest to, ze dzieki niemu po wielu latach, postapo nie kojarzy mi sie juz wylacznie z klasycznym falloutowo-madmaxowym klimatem co najwyzej przyprawionym w nieco inny sposob :P Horizon prezentuja wlasna, piekna i inna tego wizje i ja to uwielbiam :)

Edytowane przez amsztel
literowki
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez 2 zdań Horizon - pomimo pozornej wtórności (ileż to już OW mieliśmy w "podobnym wydaniu"?) - i zderzenie kontrastu (który nie mógł się udać, tak na logikę!), czyli PRIMALowej oprawy świata (ludzie) w połączeniu ze skrajnym TECH/MECH (maszyny) dało wyśmienicie korelujący ze sobą - i co ważne - świeży (można?) świat. Do tego zręczna plastyka dodaje klimatu. HzD u mnie w topie (a jeszcze nie mam 30h - zarzucony na poczet CP). Ale HzD będę się jeszcze bawił pewnie długo i z radością.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mogę tylko powiedzieć że Far Cry 5, różni się znacznie od poprzednich części, jest jakiś taki przemyślany też nie chodzi mi o fabułę, a o samą grafikę i immersje, fajnie wyglądają góry, rzeki, lasy, nawet stacje benzynowe czy jakieś sady,  wszystko jest tam na swoim miejscu jak w GTA V w którą ostatnio grałem, chociaż ta była lepsza fabularnie.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Stjepan napisał:

wszystko jest tam na swoim miejscu jak w GTA V w którą ostatnio grałem, chociaż ta była lepsza fabularnie.

Jeżeli jakaś gra ma gorszą fabułę niż GTA V, to wiedz że jest pod tym względem albo kompletną klapą, albo co najwyżej słabym średniakiem.

O ile pierwsza połowa gry Rockstara jeszcze trzyma fabularnie niezły poziom, tak z drugiej pamiętam głównie zmuszanie się by dobrnąć do końca.

19 godzin temu, amsztel napisał:

i rzecz jasna lepiej niz Horizon, ktory ma juz cztery lata.

Wersja PC na ustawieniach ultra wygląda jednak wyraźnie lepiej niż 4-letnia wersja z PS4 Pro.

Choć oczywiście jak na tamte czasy i tamten sprzęt wykonanie nie może budzić zastrzeżeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja zarzucę Horizonem,  gram w DSR 3413x1920 na 31.5" 1440p, taki upscaling + TAA + wyostrzanie i efekt naprawdę niezły.

98371c35a96590ae.jpg

 

7e93502a538eb2da.jpg

 

80f592150c720d5f.jpg

 

fdcf40d705558550.jpg

Włączyłem w lesie tryb foto i wtedy zauważyłem że taki kotek na mnie się czai.

c95003787ef14b5a.jpg

 

4161dc002bf0b9f1.jpg

 

d1e34605b250db18.jpg

 

 

 

Edytowane przez bbandi
  • Like 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.01.2021 o 17:01, Stjepan napisał:

A ja mogę tylko powiedzieć że Far Cry 5, różni się znacznie od poprzednich części, jest jakiś taki przemyślany też nie chodzi mi o fabułę, a o samą grafikę i immersje, fajnie wyglądają góry, rzeki, lasy, nawet stacje benzynowe czy jakieś sady,  wszystko jest tam na swoim miejscu jak w GTA V w którą ostatnio grałem, chociaż ta była lepsza fabularnie.

To jest szansa że FC6 też będzie dobrze przemyślany 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak by to wyglądało na bardzo mocnym PC z RTX 3090 w 8K, bo chyba żadna z dzisiejszych konsol nie da rady w 8K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Stjepan napisał:

Ciekawe jak by to wyglądało na bardzo mocnym PC z RTX 3090 w 8K, bo chyba żadna z dzisiejszych konsol nie da rady w 8K.

Pytanie... po co? 8K "poprawi" grafikę?
Gdzie model jest gładki - gładki jest na 4K, gdzie model / poligon jest gięty/łamany - będzie tak samo gięty i łamany na 8K ;)
Czy 4K, to nie jest taki zdroworozsądkowy TOP topów rozdzielczości? IMO tak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, JeRRy_F3D napisał:

Pytanie... po co? 8K "poprawi" grafikę?
Gdzie model jest gładki - gładki jest na 4K, gdzie model / poligon jest gięty/łamany - będzie tak samo gięty i łamany na 8K ;)
Czy 4K, to nie jest taki zdroworozsądkowy TOP topów rozdzielczości? IMO tak. 

Jak Lipton pokazywał granie w 8K na TV za 30k zł i RTX 3080 to masakra jak to wszystko wyglądało. :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Stjepan napisał:

Ciekawe jak by to wyglądało na bardzo mocnym PC z RTX 3090 w 8K, bo chyba żadna z dzisiejszych konsol nie da rady w 8K.

Sobie wyobraź :E 8k dopóki nie masz jakiegoś wielkiego TV to mija się z celem.

Ja muszę w końcu siąść i dograć tego ghosta bo wynudził mnie jakoś w drugim rozdziale parę miesięcy temu i tak leży i się kurzy. Sporo ładnych miejscówek do pstrykania screenów, ale też i gra jest nie równa graficznie i w realu czuć, że przydałby się do tego PCet i podrasowane detale.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jest i to bardzo. Momentami wygląda biednie, w kontraście do screenów powyżej:

z5vf7Hh.jpg

trochę jak gra z PS3 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Stjepan napisał:

Jak Lipton pokazywał granie w 8K na TV za 30k zł i RTX 3080 to masakra jak to wszystko wyglądało. :E 

Moim zdaniem... placebo. Bardziej chodzi o to, że "chodziło" - ale czad! Niż wyglądało.
Przecież są jakieś granice postrzegania i percepcji ludzkiego oka (?).
Dla mnie - 8K, to już taka sztuka dla sztuki (a dlaczego nie skoro można? - jak kiedyś gonitwa za prędkościami w CDromach x52) ;).
Przecież chodzi o wielkość plamki / piksela vs wielkość wyświetlacza vs odległość oglądacza.
Podobnie jak wyświetlacze w komórkach (1440 x 3040 na np. 7 calach = mój Note 10+) - robi się, bo dlaczego nie? - skoro można - a że totalnie to bez sensu, to inna bajka. IMO wyścig cyferkowy - nie do końca jakościowy. ;)

 

Edytowane przez JeRRy_F3D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

To zależy. Bo dla telewizora 50-70 cali lub więcej 8K jest spoko rozdzielczością ale gry muszą mieć także tekstury robione pod 8K żeby to wszystko wywoływało efekt WOW.

Na obecną chwilę nie ma grafiki która uciągnie wszystkie gry w 4K a porzucono SLI i crossfire więc chyba jeszcze długo nie będzie żadnego sensu pchać się w 8K do gier.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, JeRRy_F3D napisał:

Pytanie... po co? 8K "poprawi" grafikę?
Gdzie model jest gładki - gładki jest na 4K, gdzie model / poligon jest gięty/łamany - będzie tak samo gięty i łamany na 8K ;)
Czy 4K, to nie jest taki zdroworozsądkowy TOP topów rozdzielczości? IMO tak. 

Kiedyś pisali po co dla 720p, potem 1080p, potem 4k itd. wszystko to kwestia wielkości ekranu i optymalizacji gry.

Edytowane przez kadajo
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Stjepan napisał:

Ciekawe jak by to wyglądało na bardzo mocnym PC z RTX 3090 w 8K, bo chyba żadna z dzisiejszych konsol nie da rady w 8K.

W mniej wymagające tytuły można sobie pograć w 8k tylko najpierw trzeba mieć taki wyświetlacz.

Odpalałem w 4320p Doom Eternal spokojnie daje radę 50fps+, ale trzeba zjechać textury na wysokie inaczej zapycha 10GB i po ptokach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...