Skocz do zawartości
azgan

Niesamowita oprawa graficzna i artystyczna czyli screeny z najpiękniejszych gier

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, wompierz napisał:

To zależy. Bo dla telewizora 50-70 cali lub więcej 8K jest spoko rozdzielczością ale gry muszą mieć także tekstury robione pod 8K żeby to wszystko wywoływało efekt WOW.

Ja to rozumiem, tylko że "zjadamy własny ogon", bo sensowność 8K przy 50-70 calach (ma to sens) powoduje potrzebę równie sensownej odległości od wyświetlacza podczas gry (czyt. odpowiednio daleko) i wtedy IMO owe 8K... traci już sens. Należałoby wstać, podejść do TV i wtedy WOW! No faktycznie jest moc. Ale gdy wrócisz na siedzisko na min. 2m przed ekran, "czar" pryska i percepcyjnie (z tej odległości) IMO możesz dostrzec już nie wiele więcej, niż na 4K. Tak myślę.

40 minut temu, kadajo napisał:

Kiedyś pisali po co dla 720p, potem 1080p, potem 4k itd. wszystko to kwestia wielkości ekranu i optymalizacji gry.

Ja to wiem i sam tego doświadczałem od Amig i 386 :). Tyle że wtedy było to dylemat "potrzeb" i możliwości ówczesnego sprzętu i jakości gier (a po co komu więcej?) :). A że byliśmy daleko w tyle i rozwój miał sens - wiemy to dopiero dziś. A ja mówię o elemencie percepcyjnym. Dziś sprzęt hipotetycznie mógłby już iść w 8K (i TV i GPU) - oczywiście z przymróżeniem oka - no - za 5 lat (kolejna gen. GPU - ale w zasadzie już "za zakrętem"), tyle, że ja nie widzę po prostu możliwości fizycznego zauważenia tego (i jego sensowności). Podejdziesz do TV 8K - zerwie kapcie (vs 4K), ale wrócisz na gamerskie miejsce w fotelu i IMO już nie masz prawa zobaczyć tej 8K plamki. No chyba, że te 8K będziemy wsadzać na TV 100 cali (to i tak będzie coś jak dziś 4K na 50 calach). Ale znów wzrośnie wykładniczo odległość gracza od TV 100 cali. Jak wspominałem - taki absurd jak 2K na 7 calach smartfonów. Robi się to. Ale sensu / efektu już nie daje. IMO z 4K - dużymi TV i odległością od odbiornika - moim zdaniem dobiliśmy już dziś do granic percepcyjnych / postrzegania. Takie jest moje zdanie.

Edytowane przez JeRRy_F3D
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Japończycy kiedyś tam "przewidzieli" ze zatrzymamy się podobno na dłużej dopiero przy 16k :)

Co do widoczności to kwestia skomplikowania grafiki jaka będziemy mieli w grach, Ja już na swoim 65" Oledzie w 4k widzę praktycznie przy każdej grze że przydałby się AA co wyraźnie pokazuje ze można iść w wyższą rozdzielczość już na takim ekranie, odległość 1,8M. Percepcja i postrzeganie to jedno ale gonitwa ca cyferkami to drugie. Jednak wszystko weryfikuje kontent, kiedyś grafika w grach stanie się na tyle skomplikowana że wykorzystanie wysokich rozdzielczości będzie musem. Z tego samego powodu CGI w filmach jest renderowane w wysokich rozdzielczościach lub jakimś tam AA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lukadd napisał:

Ja muszę w końcu siąść i dograć tego ghosta bo wynudził mnie jakoś w drugim rozdziale parę miesięcy temu i tak leży i się kurzy. Sporo ładnych miejscówek do pstrykania screenów, ale też i gra jest nie równa graficznie i w realu czuć, że przydałby się do tego PCet i podrasowane detale.

xD

Do tego nie potrzeba PC'ta, wystarczy że wyjdzie GoT2 już projektowany pod PlayStation 5 i będą podrasowane detale. Nie zapominajmy że aktualna wersja powstała na Jaguara rodem z tabletów a obecnie w Next-Genach masz mocne bebechy jak z dobrej klasy PC - Zen2 8/16, RX6700, 16GB DDR6 i szybkie dyski NVMe więc jest spora różnica i będzie co wyciskać z nowych sprzętów 

GoT2 już powstaje więc będziemy mogli się o tym przekonać ?

Ghost of Tsushima 2 powstaje - to już pewne. I być może tylko na PS5 https://polygamia.pl/ghost-of-tsushima-2-powstaje-to-juz-pewne-i-byc-moze-tylko-na-ps5,6601039570828160a

Jakby Sucker Punch chciało się robić Upgrade graficzny jedynki dla PS5 to już by go dali tak jak do Marvel's Spider-Man: Miles Morales. 

I tak mają u mnie plusa za tryb 60fps na PS5

 

 

Edytowane przez azgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JeRRy_F3D napisał:

Pytanie... po co? 8K "poprawi" grafikę?
Gdzie model jest gładki - gładki jest na 4K, gdzie model / poligon jest gięty/łamany - będzie tak samo gięty i łamany na 8K ;)
Czy 4K, to nie jest taki zdroworozsądkowy TOP topów rozdzielczości? IMO tak. 

Dokładnie, już bym wolał żeby poszli w Checkerboard rendering i dali jakieś lepsze efekty np. RT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, kadajo napisał:

Japończycy kiedyś tam "przewidzieli" ze zatrzymamy się podobno na dłużej dopiero przy 16k :)

Co do widoczności to kwestia skomplikowania grafiki jaka będziemy mieli w grach, Ja już na swoim 65" Oledzie w 4k widzę praktycznie przy każdej grze że przydałby się AA co wyraźnie pokazuje ze można iść w wyższą rozdzielczość już na takim ekranie, odległość 1,8M. Percepcja i postrzeganie to jedno ale gonitwa ca cyferkami to drugie. Jednak wszystko weryfikuje kontent, kiedyś grafika w grach stanie się na tyle skomplikowana że wykorzystanie wysokich rozdzielczości będzie musem. Z tego samego powodu CGI w filmach jest renderowane w wysokich rozdzielczościach lub jakimś tam AA.

No właśnie no i z drugiej strony sprzęt na to pozwoli, jak w 2040 kupisz PC to 8K i RT będzie w standardzie, kto by 20 lat temu pomyślał jak raczkowało T&L że będziemy grać w 1080p, 1440p i 4K z milionem efektów oraz z RT. Będzie taki RTX 8090 z 1TB VRAM. :E

Edytowane przez Stjepan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wolał żeby cała para poszła w RT na większą skalę i szczegółowość modeli i ogólnie poprawę grafiki, różnicy między szachownicowym 4K a prawdziwym i tak nie widzę na 75" :E 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, bleidd napisał:

Ja bym wolał żeby cała para poszła w RT na większą skalę i szczegółowość modeli i ogólnie poprawę grafiki, różnicy między szachownicowym 4K a prawdziwym i tak nie widzę na 75" :E 

Ogólnie czy to DLSS czy Checkerboard Rendering to zadaniem jednego i drugiego jest robienie z kupy, miodu z różnymi efektami bo są lepsze i gorsze przykłady implementacji obu rozwiązań. Generalnie DLSS od wersji 2.0 wypada lepiej więc SONY też powinno popracować nad nową wersją swojego rozwiązania dla PS5. 

Jeśli gry mają iść w RT to kosztem wyższej natywnej rozdzielczości inaczej będzie to trudne do pogodzenia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, bleidd napisał:

Ja bym wolał żeby cała para poszła w RT na większą skalę i szczegółowość modeli i ogólnie poprawę grafiki, różnicy między szachownicowym 4K a prawdziwym i tak nie widzę na 75" :E 

O ile wzrost geometrii to nie problem - mesh shader bez mordowania CPU. To RT to ciężka sprawa mordowanie sprzętu kończy się płaczem i to może wpływać na gorszą sprzedaż.

Jak wejdzie UE5.xx to częściej będzie stosowany Lumen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, sideband napisał:

Jak wejdzie UE5.xx to częściej będzie stosowany Lumen.

A co to jest?

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RT to ślepa uliczka, przynajmniej przez najbliższe lata, ludzie się tym znudzą bo przez kolejne lata nie będzie widać żadnych porządnych efektów prócz jakiś odbić innych pierdol kosztem masowanego spadku FPS, jedyny pozytywny aspekt "wymuszenia" przez NV RT to DLSS.

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pojechałeś ostro po bandzie. Normalnie to bym się z tobą o to założył jednak byłoby to nieuczciwe ponieważ piszesz to już w tym momencie kiedy wiadomo, że się nie sprawdzi. Ja nie wiem jaka jest twoja definicja tych porządnych efektów. Z użyciem śledzenia promieni zarówno gładkie cienie, okluzja otoczenia, odbicia o różnym stopniu rozproszenia a także częściowe globalne oświetlenie wyglądają znacznie lepiej i bardziej realistycznie niż za pomocą innych technik.

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopóki cala scena ne będzie tworzona za pomocą RT to te wszystkie "efekty" to tylko "efekty" ;) które tworzone za pomocą RT są zaprzeczeniem słowa optymalizacja.

Edytowane przez kadajo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, azgan napisał:

A co to jest?

Produkujesz się w temacie UE4/5, a nie wiesz co to Lumen :szczerbaty:

A to jedna z dwóch głównych nowości w UE5 :szczerbaty:

3 godziny temu, kadajo napisał:

Dopóki cala scena ne będzie tworzona za pomocą RT to te wszystkie "efekty" to tylko "efekty" ;) które tworzone za pomocą RT są zaprzeczeniem słowa optymalizacja.

To jest marnowanie mocy tam gdzie rasteryzacja jest dużo szybsza dlatego hybryda zostanie z nami na bardzo długo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, sideband napisał:

Produkujesz się w temacie UE4/5, a nie wiesz co to Lumen :szczerbaty:

A to jedna z dwóch głównych nowości w UE5 :szczerbaty:

Coś tam pamiętam z tego TechDemo ale już nie pamiętam co tam miało być dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dalej gram w FC5 tylko już na Ultra, a nie na High, ta gra wygląda fenomenalnie. :D

vIVpVOt.jpeg

 

  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Horizon-Zero-Dawn-Complete-Edition-29-01

Edytowane przez ketiw555
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

0c6d2899f78742d5.jpg

 

ddeb5143c5c59d33.jpg

 

3ae7826bfafae0c1.jpg

 

a989be67badfb545.jpg

 

af78384ae4e2f961.jpg

 

8740f27940198fb6.jpg

 

c57730ea54cc030a.jpg

 

ac8f9d0ac97382df.jpg

 

6a612c6dc56f2c3a.jpg

 

8d6c07a2f7b932ef.jpg

 

4441cbe63c8dc622.jpg

No Man's Sky

Edytowane przez bbandi
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawajcie nazwy gier, bo niektórych kompletnie nie kojarze

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Cebula_Z_internetu napisał:

RT to przyszłość gier. Obecnie gry bez tej technologi wyglądają tragicznie, a za parę lat będziemy się dziwić że kiedyś była taka beznadziejna grafika.

Dobrze się czujesz? 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Upvote 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vmIRaJw.png

wJCedZT.png

JaPJVN9.png

tpU8787.png

VwnswjN.png

9ZcSYpU.png

Star Citizen, czasami wchodze tylko, aby sobie bez celu pochodzic i polatac... 

  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Cebula_Z_internetu napisał:

RT to przyszłość gier. Obecnie gry bez tej technologi wyglądają tragicznie, a za parę lat będziemy się dziwić że kiedyś była taka beznadziejna grafika.

Coś mówiłeś?

66be71b34d77ef8e.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.01.2021 o 21:52, mALEK napisał:

Star Citizen, czasami wchodze tylko, aby sobie bez celu pochodzic i polatac... 

Genialnie to wygląda ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...