Skocz do zawartości
azgan

Niesamowita oprawa graficzna i artystyczna czyli screeny z najpiękniejszych gier

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba część wrzucałem, ale one pokazują, ile znaczą kolory dla realizmu. I tak, wiem, że z dynamicznym cyklem dnia i nocy robi się o wieeele trudniej...7FmXLdu.jpg
HWI2R4J.jpg
Pb9aAsP.jpg
91KLr6J.jpg
StiovZr.jpg
U16jVUB.jpg
k6VYhcl.jpg
THkfdca.jpg

  • Like 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla realizmu to tu poczucia prędkości brakuje, motor jedzie 0km/h na tych SS :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kadajo napisał:

Dla realizmu to tu poczucia prędkości brakuje, motor jedzie 0km/h na tych SS :)

Latasz na motocyklu? Bo akurat jak latam. Posiadam Yamaha R1 i latam również na torach wyścigowych vide. Poznań, Silesia czy Pannonia. Foty z blurem i uczuciem prędkości to mit. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz w nieruchomym obrazie pokazać prędkość bez odpowiednio dobranego czasu migawki ? Robiąc zdjęcie licznika ?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

AC: Waterfield. Tak kiedyś wyglądały sandboxy z podziałem na niewielkie instancje/mapy. I działały na tosterach.

pZnHkNz.jpg
ArooGSA.jpg
fikKgn5.jpg
otbUyvm.jpg
RUfYe2M.jpg
WR6DApi.jpg
g2joh7p.jpg
xN2rdVN.jpg

Edytowane przez Zas
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Wczorajsze zrzuty ekranu ze zmodowanego Skyrima. 

LINK

Rżnie sprzęt bardziej niż Starfield.

Edytowane przez charon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No Starfield, jak zwykle ...

8pjGaoh.jpg

lj4onNY.jpg

xh9GJxx.jpg

OzQHS7G.jpg

EHsCoEu.jpg

bzpfDdc.jpg

iaveEEY.jpg

3DBoztM.jpg

xPAdLtG.jpg

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Cyberpunk od Bethesdy:

ebXkLB7.jpg

GRtheVT.jpg

Fm3PMaj.jpg

IA5fPEg.jpg

LKO9HFC.jpg

EP6B7O5.jpg

kWlBy5C.jpg

qpVOS7O.jpg

SKiq16Z.jpg

Edytowane przez Ryszawy
  • Like 1
  • Haha 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FH 5 ta gra ociera się momentami o fotorealizm a ten dodatek Rally Adventure jest genialny.

Forza-Horizon5-2023-09-21-13-35-27-799.j

Forza-Horizon-5-10-09-2023-18-32-09.png

Forza-Horizon-5-10-09-2023-18-24-52.png

Forza-Horizon-5-10-09-2023-18-17-47.png

Forza-Horizon5-2023-09-08-15-34-02-975.j

Forza-Horizon-5-04-09-2023-15-20-13.png

Forza-Horizon-5-04-09-2023-15-19-54.png

  • Like 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fajny ten mod. Pewnie się nazywa "Przybysze z Matplanety DLC" ;) :lol2:
 

FH5 - na mnie wrażenia nie robi, bo podobne lokacje w moich oczach lepiej wypadają w stylistyce nierealistycznej, czyli analogiczna lokacja w Sega Rally: REVO z 2008r. 
Ale pochwalę i tak - bo porównanie z WRC na Unreal Engine nie daje grze od EA szans. 

Edytowane przez Ronson
  • Haha 1
  • Confused 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak tak, Sega Rally rzeczywiście robi lepsze wrażenie.

494205656.jpg

:E

Edytowane przez tomcug
  • Haha 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, tomcug napisał:

Tak tak, Sega Rally rzeczywiście robi lepsze wrażenie.

494205656.jpg

:E

To było dość proste zdanie:

18 godzin temu, Ronson napisał:

bo podobne lokacje w moich oczach lepiej wypadają w stylistyce nierealistycznej,

A teraz weź sobie wyobraź lokację ze screenów wyżej, i przenieś do innej stylistyki. ZACHOWUJĄC geometrię i jakość tekstur.
Poza tym wybrałeś screenshot z nie tego typu lokacji zupełnie. Wiesz, że sosna nie jest gatunkiem palmy?

maxresdefault.jpg

Ja rozumiem, że się nie zgadzasz z moim gustem odnośnie wizualiów. 
Ale porównaj to wyżej do tego:

Forza-Horizon-5-10-09-2023-18-24-52.png

tu jest szaroburo, obraz sprany, przepalony. Może i realistyczny, ale ja wolę ładniej, ostro i z cieszącymi oko kolorami. Po prostu. Mam prawo mieć inne zdanie i nie musi ono wynikać z tego, że czegoś nie rozumiem i o czymś nie wiem. 
edit: (dodałem screenshota z FH5 i usunąłem fragment, który mógł być obraźliwy, bo to było niepotrzebne i żałuję, że go napisałem)

PS. A ten Twój screen to nie czasem z wersji na PSP. :szczerbaty:  Na moim screenie to wygląda całkiem nieźle jak na grę z 2008r. robioną pod konsolę z 2005r. 

Edytowane przez Ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Ronson napisał:

tu jest szaroburo, obraz sprany, przepalony

Jak Ci brakuje kolorków, to można sobie odpalić Reshade i poprawić wg uznania. Wizualnie jest przepaść między tymi grami i pisanie, że Sega Rally z 2008 r. robi lepsze wrażenie, to powiedzmy sobie szczerze, jest po prostu totalnym zakłamywaniem rzeczywistości. Ty to chyba z zasady krytykujesz gry z nowoczesnym oświetleniem.

PS. Screen rzeczywiście mógł być z PSP, ale tak czy siak nie zmienia to tego, co napisałem wyżej.

41 minut temu, Ronson napisał:

edit: (dodałem screenshota z FH5 i usunąłem fragment, który mógł być obraźliwy, bo to było niepotrzebne i żałuję, że go napisałem)

A ja żałuję, że go nie przeczytałem :cool: Ja się w przeciwieństwie do Ciebie nie obrażam na ludzi i nie kolekcjonuję ich do listy ignorowanych (choć z praktycznego punktu widzenia byłoby korzystne, żeby nie wyświetlało postów pewnych myślicieli).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@tomcug

offtop to w spojler. Tylko sprostuję i nie będę przeciągał tego "sporu" dalej. Ściana tekstu ale w tonie bardziej pojednawczym niż konfrontacyjnym :)

 
Cytat

. Wizualnie jest przepaść między tymi grami i pisanie, że Sega Rally z 2008 r. robi lepsze wrażenie, to powiedzmy sobie szczerze, jest po prostu totalnym zakłamywaniem rzeczywistości.

Już drugi raz to muszę tłumaczyć: Chodziło mi o STYLISTYKĘ. Czyli typ oświetlenia. Sumarycznie zresztą w ruchu, Sega Rally Revo... eh, tutaj nie mam szans przekonać. Musiałbyś sam zobaczyć Sega Rally Revo w ruchu na dobrym wyświetlaczu, bo gierka ma ten (dla mnie cudowny i wspaniały) feeling gierek arcade. To magia obrazu charakterystycznego dla salonów arcade z lat 90tych, gdzie stabilne jak skała 60fps pozwalało na to, aby w ruchu było widać wszystko i od czasu upgrade'u z 386 na Pentium 133, pamiętam mówiłem na obraz idealny w ruchu "o, to jak na automatach albo jak na konsoli" (bo wtedy u kolegi widziałem tylko dwie gry na wtedy nextgenowe Playstation 1 i obie chodziły w 50fps ( bo TV PAL) Dla mnie to wyraźnie poprawia wrażenia i raość z gry. Dlatego sumarycznie, to, że te gry są w ogóle porównywalne (znacznie lepsza ilość detali w FH5 kontra bidna grafa retro, ale z pasującym mi style wizualiów) to dla mnie swego rodzaju nieszczęście. Jakby ktoś przekonwertował FH5 pod taki typ oświetlenia (robiąc niestety od zera tekstury i cienie, bo inaczej się nie da) to bym pewnie dostał bana za spam, bo co drugi post wypisywałbym jak wspaniała jest ta grafika. Nadal wygląda fajnie, ale ja od 2011r. nie zobaczyłem ANI JEDNEJ gry (poza 3D i VR) która by mi wywołała "opad szczęki". A od 1990 do 2011 to było normą. No może MS FS 2020, ale go jeszcze na żywo nie oglądałem i nie wiem jak tam z ruchem by było. Trailery DLCeków wyglądają miejscami zarąbiście. I to (że od 2011 nic) właśnie przez tą zmianę trendów. Uncharted 4 przecież też ma bogatą grafę, fajne scenerie i widoczki. Ale znowu. W moich oczach 2/3 atrakcyjności wyparowało przez oświetlenie. 

 

5 godzin temu, tomcug napisał:

Jak Ci brakuje kolorków, to można sobie odpalić Reshade i poprawić wg uznania

No nie bardzo, bo robię co mogę suwakiem color vibrance w panelu NV, a reshade działa inaczej, zgodnie z nazwą ;) ale też nie zmieni stylu oświetlenia. Nadal głębia kolorów będzie płaska, jeśli mogę to tak ująć, bo właśnie wymyśliłem to określenie i jak jesteś z zawodu grafikiem i to nie ta nazwa, to się nie czepiaj :)

kiedyś w GRID (2008), Pure, Nail'd i paru innych, po prostu przełączałęm POSTPROCESS na OFF i było jak chciałem. Niestety dziś cała oprawa jest robiona z myślą o konkretnym sposobie oświetlenia i nie gadaj, że "se mogę" bo se nie mogę. Jakbym mógł, to byś tu widział zalew moich postów i zachwycaniem się grafą, a tak to cóż. Mogę tylko widzieć oczami wyobraźni jakby taka np. FH5 wyglądała, jakby autorzy nie wpakowali w to ogromu pracy i pieniędzy tak, aby wyglądało to realistycznie. Nikt nie wyrzuci pracy tego typu i nie zrobi specjalnie dla mnie wersji z obrazem bez postprocessów, z silnikiem forward najepiej (MSAA wróóóć! :brokenheart:) i z ostrym i ładnie nasyconym kolorystycznie. Ludzie taki obraz dziś nauczyli się odbierać negatywnie, wyzywają to od "grafy jak na PS2", nazywają sterylnym. Przecież wystarczy kupić TV za 10 kafli z HDRem i kolory się odzyskuje do pewnego stopnia, po tym jak pogoń za realizmem je zabrała, więc w czym problem, nie? Nawet jakby mnie było stać na high-endowe 70" OLEDa z HDR, to i tak niestety HDR nie istnieje dla kogoś, kto naprawdę mocno ceni sobie obraz w ruchu. Może jak OLEDy 480Hz, ale póki co po prostu choćbym chciał, choćbym miał kasę na topowe modele TV, to i tak bym nie miał po prostu szans.
PS. Ja jeszcze na dokładkę mam z racji preferencji grania z "żyleta w ruchu" skasowane monitory i TV na VA. I jak wyłączę postprocess w Pure i poustawiam suwakami, to monitory TN i IPS spokojnie dają radę - gęba mi się cieszy od ucha do ucha przy wyskokach i śmiganiu przez las. To samo w NFS:HP z 2010. Kolory wspaniałe, kontrast spoko, wszystko super. W tej stylistyce, którą lubię, TN/IPS sobie spokojnie radzi. W tej nowej to już niestety jak pisałem - może HDR i ekrany o 10x lepszym kontraście pomagają i dlatego nikt nie narzeka poza mną. Nie wiem.

Ja obserwowałem postęp oświetlenia od wektorówek. Pełne poligony to już było coś. Potem cieniowanie Gourauda to już nowoczesna technologia, która zarzynała moją 386tkę i musiałem takie wodotryski wyłączać. Dalej dynamiczne cienie w Quake 1, flary w Tomb Raiderze, era 3dfxa, a potem gry na PS2, gdzie oświetlenie zaliczyło MEGA postęp. Wystarczy porównać Wipeouta z PS1 do tego z PS2. Zupełnie inne oświetlenie. Już w stronę realizmu. Ale nie narzekałem, bo sumarycznie było wszystko na plus. Także, to nie to, że krytykuję obecne trendy na siłę. Ja ogólnie nie lubię szaro. Taki Alex z DF się zachwyca wyglądem gry Metro. Dla mnie gra z PS2 wygląda lepiej, bo po prostu ta gra ma taki setting, że jest smutno, ponuro. Nawet pomijając czy realistycznie czy nie. No nie jest to coś, co mi się podoba. Ponuro kojarzy mi się z PRLem, który trochę jeszcze pamiętam. Szaro mi się kojarzy z monitorem 14" z 1990r. na którym się musiałem kisić do roku 1997 czy 1998. Na moim był obraz gówniany, sprany, szary. Na monitorach kolegów co kupili kompy w 1996-7, było super. Potem kupiłem lepszy, ale po paru latach, jak to kineskop - kolory i kontrast trochę siadły. I trzeba było ciężko zapierdzielać i oszczędząć dłuuuugo, żeby kupić w końcu nowy monitor 19" Samsunga z Magic Bright. Pamiętam jak zazdrościłem pięknych żywych barw posiadaczom lepszych wyświetlaczy.

Tak się więc mi gust ukształtował, że widzę szaro = automatycznie mi się nie podoba. Nawet trasy w wyścigach tak wybieram, żeby grać na ładniejszych, a jazdy w deszu nigdy nie lubiłem i toleruję tylko jako krótką odskocznię, byle nie za dużo. Podobnie trasy na pustyniach (montotonia) i grach typu FPP mapy w betonowych zabudowaniach. Nawet na rower w realu siadam znacznie częściej w maju i wczesnym czerwcu niż w innych porach roku, bo wtedy wszystko wygląda super, kolory żywe, okolice mojego zadupia po prostu piękne. No taki gust, co poradzisz. Jakbym mógł bo sobie wymienić na inny, pasujący do trendów, to bym zmienił, no ale nie da się :D

Cytat

Ty to chyba z zasady krytykujesz gry z nowoczesnym oświetleniem.

Z zasady nowoczesne oświetlenie jest bliższe realizmowi. Realizm np. racji światła odbitego, może nie być w stanie zaoferować takiego kontrastu jak gra robiona w starym stylu. Już tutaj więc można doszukiwać się czemu narzekam na każdy (z tych nowoczesnych) typ oświetlenia. Nie że się uwziąłem. Wszystko ma swoją logiczną przyczynę. 

Cytat

A ja żałuję, że go nie przeczytałem :cool: Ja się w przeciwieństwie do Ciebie nie obrażam na ludzi i nie kolekcjonuję ich do listy ignorowanych (choć z praktycznego punktu widzenia byłoby korzystne, żeby nie wyświetlało postów pewnych myślicieli).

No to zaspokoję Twoją ciekawość. To był raczej żenujący tekst  sugerujący problemy ze zrozumieniem czegoś. Dokładniej to było "nie spodziewałem się, że zrozumiesz" - tego typu durna docinka. Po chwili się opamiętałem, uświadomiłem, że tryb udzielania się w wątku politycznym zapomniałem wyłączyć, bo tam często się rozmawia z kimś, kto ma przeciwnika w dyskusji za kompletnego debila, więc nie ma co pozostawać dłużnym i każdą szpileczkę się wbija, jak jest okazja, coby trochę komuś spuścić powietrza jak się nadął jak balon w swoim przekonaniu o swojej intelektualnej wyższości ;)

No głupie to jak cholera, więc wywaliłem takie szczeniackie docinki z posta wyżej. 

 

edit: A. W VR zasilanym chipem mobilnym ostatnio widzę oświetlenie Phonga. Kiedyś to był coś ala RT, w sensie "twojego kompa na to nie stać". Fajnie się sprawdza. To +1 do puli nowoczesnych technik, które lubię. Że phong to lata 90te? Oj tam oj tam ;) ja pamiętam jak był tylko w scenowych demach :D

Edytowane przez Ronson

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Ronson Jesteś wybitnie specyficznym człowiekiem, jeśli chodzi o preferencje w zakresie wizualiów i technik renderingu, myślę tak można ten wpis w skrócie podsumować :cool: My w zdecydowanej większości mamy tutaj inne zdanie, ale ani my nie przekonamy Ciebie, ani Ty nas do zmiany zdania (hehe).

PS. Swego czasu też zagrywałem się w różne gierki na PS2, a nawet dzisiaj zdarza mi się wrócić do tytułów, które wtedy przeoczyłem (na emulatorze). Wtedy gierki takie jak Gran Turismo 3 i 4 czy Metal Gear Solid 3 jak najbardziej robiły na mnie wrażenie wizualne. Ale uważam, że od tego czasu postęp dokonał się jednoznacznie na plus i nie mam dziwnej ciągoty do dawnych dziejów :E

Edytowane przez tomcug
  • Like 1
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomcug
Przeczytałeś całość? Nie spodziewałem się, bo mi też by się nie chciało jakbym zobaczył ścianę tekstu i to od kogoś, kto jest znany z nieumiejętności pisania zwięźle  :lol2: Dziękuję bardzo i fajnie, że się teraz trochę lepiej rozumiemy :beerchug:
I tak, zdaję sobie sprawę, że mój gust wizualny podziela 1% graczy (góra :D)

A gry  z PS2 to trzeba oglądać nie tylko na kinolu, ale i na kinolu 50/60Hz, bo Kinol "100Hz" jak się wtedy je nazywało, to już kaszana z obrazem w ruchu, a oglądanie gierek z PS2 na LCD czy inncyh nowoczesnych to już całkiem bez sensu. Oczywiście, że PS2 już nie zachwyci.  Minęło ponad 23 lat (nie wierzę w to co piszę, musi  być jakiś błąd Matrixa, góra 10, no 15)

Co do RE4,  to niedługo wychodzi wersja VR, więc jak ktoś ma PS5 (na PC chyba też będzie/jest) to polecam, jeśli komuś się oprawa z posta wyżej podoba.
https://www.roadtovr.com/resident-evil-4-remake-vr-gameplay-trailer/

 

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Ronson napisał:

A gry  z PS2 to trzeba oglądać nie tylko na kinolu, ale i na kinolu 50/60Hz, bo Kinol "100Hz" jak się wtedy je nazywało, to już kaszana z obrazem w ruchu, a oglądanie gierek z PS2 na LCD czy inncyh nowoczesnych to już całkiem bez sensu. Oczywiście, że PS2 już nie zachwyci.  Minęło ponad 23 lat (nie wierzę w to co piszę, musi  być jakiś błąd Matrixa, góra 10, no 15)

Na emulatorku można te gierki odpalić w kilka razy wyższej rozdzielczości, doładować MSAA i wtedy wyglądają ok na nowoczesnych wyświetlaczach. Do tego do niektórych gierek są paczki na lepsze tekstury. Ale ok, myślę wystarczy tego offtopu w tym wątku.

27 minut temu, Ronson napisał:

Przeczytałeś całość?

Owszem :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają lepiej nie znaczy, że dobrze ;)

Stara gierka nawet w 16k wygląda nadal jak stara gra z kiepskimi teksturami, geometrią i całą "przedwojenną" otoczką ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, sideband napisał:

Stara gierka nawet w 16k wygląda nadal jak stara gra z kiepskimi teksturami, geometrią i całą "przedwojenną" otoczką ;)

To chyba oczywiste :E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RE:4 Remake Separate Ways

2f0f9094f5ee2.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ce4a5453c6ed2783.png

 

cc90e04ce2e70d63.png

 

bce52aa69078f6f1.png

 

9d152886e2fe3cb9.png

 

bb87ca2f0c1c1472.png

 

4230916ec8206584.png

 

172dec26ed4c620e.png

Marvel Avengers

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Tematy

  • Odpowiedzi

    • Kupiłem te same pamięci, CL30 itd. do Asrock x670e Steel legend, śmiga pięknie.
    • Monitor jest plug&play. TV nie każdy bezproblemowo działa z PC, do tego trzeba przestawić kilka opcji, skonfigurować dodatkowy soft, żeby się włączał/wyłączał razem z komputerem, dokupić kabel HDMI bo przeważnie nie ma w zestawie a displayport brak. Oraz doinwestować w uchwyt Vesa jeśli chcesz mieć jakieś możliwości regulacji położenia ekranu, bo telewizory mają nieruchome podstawki. Ale cena za metr kwadratowy powierzchni jest po stronie TV  
    • Samo nalezenie do organizacji zachodnich nie zmieni faktu ze ukry mentalnie to praktycznie ruscy. Sami widzimy jak sie zachowuja i nowa afera z grozbami smerci dla lokalnych wlodarzy godzacych sie na strajki przeciw ukrom czy grozenie smiercia rodzinom Slowakow ktorzy chcieli strajkowac to tylko dowod na to ze ukry to dokladnie to samo co ruskie. Jest mentalnie roznica miedzy Polakami a ukrami, i jest to na pewno o wiele wieksza roznica niz miedzy Polakiem a Niemcy, a ukrem a Ruskim. Dokladnie ta sama mentalnosc bestialstwa i glupoty. Najwazniejsze dej dej dej. Jemu nie chodzi o sam wynik glosowania, a fakt ze do glosowania moglo dojsc. Czy kaczory by nie chcialy tego glosowania? Ciezko stwierdzic. Karakany jak i tuski mysle ze dosc podobnie mysla takze sadze ze z nimi wtedy u wladzy tez Polska by weszla do NATO/EU.
    • Mam komputer HP Prodesk 600 G3 z procesorem i3 7100. Dodatkowo kupiłem opcjonalny port HDMI w celu przecyłania audo True HD do amplitunera. Wszystko było dobrze, dopóki oglądałem wszystko w 1080p, jako odtwarzacz używam Kodi na windows 10. W tym tygodniu zmieniłem telewizor na TCL 55C805, mam jeszcze amplituner Denon X2200W. Niestety pojawił się problem z odtwarzaniem filmów 4k HEVC 10 bit. W sumie to nie wiem nawet czy 8 bit działa. Na TV wszystko działa, ale wiadomo, że dźwięk lipa, więc do tego mam X2200W. Telewizor ma nawet HDMI earc, niestety, amplituner tylko stare arc, więc True HD czy DTS HD odpadają. Musiałbym wymienić amplituner, a nie chcę tego robić z tego powodu.  Z HP Prodesk HD audio ładnie działało na amplitunerze, niestety nie odpalają filmy 4K, Ekran gaśnie, dopóki nie wyłączę filmu, wtedy wraca menu kodi. i3 7100 to Kaby Lake, więc chyba powinno odpalić 4k HEVC 10 bit, łącznie z HDR10 i Dolby Vision. Ten model miał HDMI jako opcjonalny port podłączany do płyty głównej. Mam to HDMI i 1080p działa OK, łącznie z Dolby True HD i DTS HD. System windows 10, odtwarzacz Kodi. Na linuksie nie mogłem ogarnąć HD audio.Niestety nie wiem jaki to port, czy 1.4 czy 2.0. Można to jakoś sprawdzić? Pytanie, czy to wina HDMI? Może to moje jest tylko 1.4, a do HDR wymagane jest chyba 2.0? A może to tylko wina kabla HDMI? A może Kaby lake nie obsługuje jednak Dolby vision i HDR 10?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...