Skocz do zawartości
WebCM

Zakup mieszkania od dewelopera

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.08.2023 o 12:59, Keken napisał:

Finansowanie PKS to rząd. Czym sam się chwalił, że postawi PKS na nogi i nie będzie wykluczenia społecznego.
Często jest to nieopłacalne ale potrzebne tak jak utrzymanie dostępu do różnych różnych mediów, woda, prąd, internet.

Prędzej gmin, lokalnych samorządów.
A z tymi rządowymi programami, to z różnych artykułów kiepsko to wyglądało. Ot dodali jakiś bezsensowny przystanek, byle załapać się na dofinansowanie. sytuacji komunikacyjnej nic to nie zmieniało ale odhaczyć można było, że jest.

 

Jest też druga strona medalu, o której już tutaj nie raz pisałem.
Ludzie wybierają lokalizację po taniości, czy to miasto, przedmieścia, czy wieś. Nie zawsze patrzą na komunikację, alternatywy transportu, a potem narzekają, że korki, że daleko, że miasto nic nie robi. Sami się wpychają w rejony, gdzie bez samochodu nie da rady.

Według mnie rząd powinien dać tylko podstawy do finansowania transportu publicznego, tak ustawić przepływ kasy z podatków, żeby lokalne samorządy miały z czego płacić przewoźnikom.
Przy bezpośrednich dopłatach będą patologie nierozwiązujące wykluczenia komunikacyjnego lub będą tak skomplikowane zasady, że mało kto się zdecyduje na wejście w program.

 

Jest jeszcze trzecia strona, ta ciemniejsza.
Im lepszy transport (czy to publiczny czy prywatny), tym bardziej miasta idą w szerz, co zamyka cykl niewydolności komunikacji. Po prostu im szybciej można się dostać do centrum (czy to dużego miasta, czy po prostu miasta), tym z większych odległości ludzie będą dojeżdżać.
Np. powstaje lepsza droga, to ludzie chętniej wyprowadzą się na przedmieścia, bo można szybko i wygodnie dojechać, po kilku latach problem korków wraca.
Z lokalnymi pociągami jest podobnie. Są wygodną alternatywą, to w końcu zrobi się tłok. U mnie ostatnio są narzekania, że ludzie chcący dojechać w stronę Kartuz/Kościerzyny mają problem, bo kolejki zapchane ludźmi jadącymi na obrzeża Gdańska.

Sama kasa na transport publiczny nie wystarczy, trzeba jeszcze zorganizować ją z głową. W Trójmieście od lat jest oczekiwanie na jednolitą taryfę. Powstały różne zarządy transportu, a i tak nadal każdy sobie sam organizuje z własnymi taryfami. Teraz powstaje system Fala, który jest tylko platformą zakupową, a idą na to grube miliony (Tczew wyszedł z tego projektu, uznali że taniej wyjdzie darmowa komunikacja) - nie tego ludzie oczekiwali i nie tak był reklamowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Bono[UG] napisał:

Im lepszy transport (czy to publiczny czy prywatny), tym bardziej miasta idą w szerz, co zamyka cykl niewydolności komunikacji. Po prostu im szybciej można się dostać do centrum (czy to dużego miasta, czy po prostu miasta), tym z większych odległości ludzie będą dojeżdżać.

To prawda, ale z drugiej strony...

Jeśli dopuścisz urbanistów do "władzy", to oni w świetle powyższego dadzą bana na zadupia, żeby "walczyć z rozlewaniem miast".

Bardzo dobry przykład to nowe studium Warszawy (do podejrzenia: https://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=mapa_studium)

Wszystko, co na ciemnozielono i jasnozielono to zakaz jakiejkolwiek zabudowy.

Wyłączono praktycznie cały Wawer na przykład, zostawiając jedynie obrzydliwie wręcz drogie i zabudowane niemal w 100% osiedla przy stacjach kolejowych.

W efekcie ludzie, którzy mogli się osiedlić np. na Nadwiślu i dojechać samochodem do P&R Wawer, osiedlą się w innym mieście/wsi na obrzeżu Warszawy i będą posuwać samochodzikiem 30 kilometrów, dokładając się do korków na obrzeżu.

TO NIC NIE DAJE!!! Przesunięto jedynie problem w inne miejsce!!!

Edytowane przez Kaiketsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bono[UG] napisał:

, a idą na to grube miliony (Tczew wyszedł z tego projektu, uznali że taniej wyjdzie darmowa komunikacja) - nie tego ludzie oczekiwali i nie tak był reklamowany.

Darmowa komunikacja jest zła? Jak dla mnie to strzał prawidłowy. Zachęca dodatkowo do opuszczenia samochodu na rzecz tramwaju-autobusu. 

Co do zatłoczonych pociągów, nie wiem w czym problem. W latach 80-90 miałeś zero aut na drogach a ludzie w pociągach się mieścili. Wiesz jak to się robi? A nie powiem domyśl się. Ale ma to związek z długością nie powiem czego 😜

 

Godzinę temu, Bono[UG] napisał:

 

Jest też druga strona medalu, o której już tutaj nie raz pisałem.
Ludzie wybierają lokalizację po taniości, czy to miasto, przedmieścia, czy wieś. Nie zawsze patrzą na komunikację, alternatywy transportu, a potem narzekają, że korki, że daleko, że miasto nic nie robi. Sami się wpychają w rejony, gdzie bez samochodu nie da rady.

Problem jedynie miast 200k+

Infrastruktura ulic nie ma wystarczającej przepustowości i samych wjazdów często jest zbyt mało. 

To norma w pl, zero wizji. Dosłownie zero klapki na oczach i totalne odmóżdżenie. Patrz autostrada A4 odcinek Legnica-Wroclaw. Dwa pasy na autostradzie, brak pasa awaryjnego, brak możliwości rozbudowy.. i to wszystko po przebudowie za miliardy drogi zrobionej za Hitlera, która też miała tylko dwa pasy, ale mosty miały miejsce na trzeci pas. Nowe nie mają. 100 lat temu zbudowana droga miała ta sama przepustowość i lepsze możliwości rozbudowy niż dzisiaj wybudowana. To chyba akurat PO albo poprzednicy zrobili ta wspaniała autostradę. Żeby nie było że winny tylko PiS 

Jestem też wielbicielem szlabanów na autostradach, nie ma to jak stać kilkadziesiąt minut na środku autostrady bo znowu system średniowieczny ktoś zechciał używać.

Edytowane przez Minciu
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W najbliższą środę wchodzą tynkarze, w końcu 🙏:-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kaiketsu napisał:

Wszystko, co na ciemnozielono i jasnozielono to zakaz jakiejkolwiek zabudowy.

Wyłączono praktycznie cały Wawer na przykład, zostawiając jedynie obrzydliwie wręcz drogie i zabudowane niemal w 100% osiedla przy stacjach kolejowych.

W efekcie ludzie, którzy mogli się osiedlić np. na Nadwiślu i dojechać samochodem do P&R Wawer, osiedlą się w innym mieście/wsi na obrzeżu Warszawy i będą posuwać samochodzikiem 30 kilometrów, dokładając się do korków na obrzeżu.

TO NIC NIE DAJE!!! Przesunięto jedynie problem w inne miejsce!!!

Są to głównie lasy. Niby można wyciąć i zabetonować ale czy faktycznie o to chodzi?

We wskazanych miejscach nie byłoby dużo taniej, bo to nadal Warszawa. Jeżeli na działkach obok masz domy po 750k, to kilometr dalej taniej nie będzie, bo niby dlaczego miałoby być?
Zmiana działki leśnej na budowlaną tania nie będzie i znajdzie swoje odzwierciedlenie w cenie. Obecni mieszkańcy będą protestować przeciwko wycinaniu lasu i zabieraniu im terenów rekreacyjnych.

Ci z obrzeży tak samo mogą dojechać do P&R

To zawsze będzie przesunięcie problemu w inne miejsce. Jak nie korków, to cen, terenów zielonych itd.

Jeżeli urbaniści nie są z czapy, to potrafią zaprojektować sensowną rozbudowę miasta ale to faktycznie trzeba mieć do tego głowę.
Dzielnica domków wcale taką dobrą zabudową nie jest i potęguje rozlew miasta, a zatem i koszty utrzymania infrastruktury. Miasta powinny mieć zagęszczoną zabudowę ale też przestrzeń zieloną, dostępne na piechotę sklepy, usługi, żłobki/przedszkola, szkoły podstawowe, przychodnie.
Przykładem sensownie zaprojektowanych osiedli/dzielnic są gdańskie: Zaspa, Przymorze, Żabianka, stara część Moreny (Piecki Migowo), częściowo Chełm i Suchanino. Blokowiska ale z dużymi podwórkami, sklepami, szkołami itp. w zasięgu kilku minut. W opozycji praktycznie wszystkie nowe osiedla (powiedzmy po 2005), gdzie są budynki, jezdnie i parkingi.

Na tym polega dobra urbanistyka, że minimalizuje się konieczność przemieszczania na większe odległości, bo większość rzeczy ma się pod ręką.
To także zrównoważenie funkcji mieszkaniowych i usługowych. Po rozpadzie komuny zostało to bardzo mocno zaniedbane, oddane w ręce prywatne, gdzie głównym wyznacznikiem jest zysk.

5 godzin temu, Minciu napisał:

Darmowa komunikacja jest zła? Jak dla mnie to strzał prawidłowy. Zachęca dodatkowo do opuszczenia samochodu na rzecz tramwaju-autobusu. 

Co do zatłoczonych pociągów, nie wiem w czym problem. W latach 80-90 miałeś zero aut na drogach a ludzie w pociągach się mieścili. Wiesz jak to się robi? A nie powiem domyśl się. Ale ma to związek z długością nie powiem czego 😜

Chyba się nie zrozumieliśmy. Zły będzie ten system Fala, który nic w praktyce nie zmienia w kosztach podróżowania po Trójmieście i okolicach.
Darmowa komunikacja jest dla mnie neutralna. Dla użytkowników super sprawa, bo po prostu się korzysta bez zastanawiania jaki bilet trzeba mieć. Dla miasta/gminy jest to większe obciążenie finansowe i w bardzo dużych miastach będzie trudne do wprowadzenia.
Na pewno byłby to bodziec do przesiadki z samochodu, choć brak wygody będzie hamować taką zmianę.

Mi nie musisz tego tłumaczyć, zadaj te pytania marszałkowi województwa jako organizatorowi komunikacji.
Popyt na PKM jest duży, potencjał na zwiększenie też, tylko jakoś województwo nie pali się do zwiększenia częstotliwości lub wydłużenia składów. Może coś się zmieni jak w końcu elektryfikacja zostanie skończona i będzie można dać pojemniejsze EZT, no ale PKL jest mocno spóźniona z linią Kościerzyna - Gdynia...

Jest też tutaj trochę polityki, bo województwo/samorządy są chętne na przejęcie SKM Trójmiasto ale PKP nie jest skłonne oddać.
Okresy przetargowe na przejazdy są zbyt krótkie, więc SKM nie chce inwestować w nowe składy i brać kredytów. Województwo nie jest skore do dofinansowywania nieswojego taboru i próbuje wywierać nacisk na przejęcie spółki.

A różnicę znam. Za dzieciaka SKMki jeździły w składach 3x3 (trzy 3 członowe EN57), obecnie jak dobrze pójdzie to 2x3.
Jeżeli dobrze pamiętam, to w szczycie potrafiły jeździć co 6 minut. Obecnie najkrótszy odstęp to chyba 7 minut.

5 godzin temu, Minciu napisał:

Infrastruktura ulic nie ma wystarczającej przepustowości i samych wjazdów często jest zbyt mało. 

Na ilu pasach chciałbyś skończyć? 6, 12, 20?
Ile powierzchni ma być zajęte przez parkingi?

To nie jest problem szerokości drogi, a przepustowości skrzyżowań, miejsc docelowych, czy tak jak piszesz szlabanów na autostradzie. Grubszy temat i nie na ten wątek.
Dodanie pasów jedynie przesunie korek ale nie usunie przyczyny. Bardzo dobrze to było widać po przebudowie ul. Słowackiego w Gdańsku i budowie Żołnierzy Wyklętych. Była jednopasmówka, jest dwujezdniowa dwupasmowa. Przez kilka lat od otwarcia faktycznie była szybka i luźna, potem tak samo się zapchała.
Często przewija się w Gdańsku temat poszerzenia Spacerowej do 2x2, tyle, że na dole w Oliwie nie ma jak poszerzyć, więc tak czy inaczej będzie korek. W planach jest przebicie tunelu pod Pachołkiem i wpięcie się w Drogę Zieloną ale bez domknięcia jej w pasie nadmorskim z tunelem pod Martwą Wisłą, będzie drogą donikąd. Z kolei mieszkańcy nie chcą powstania "autostrady" w pasie przyległym do nadmorskich terenów rekreacyjnych.

Jak już, to przede wszystkim trzeba rozbudowywać wyjazdy z miast, tak żeby jak najłatwiej dało się opuścić miejscowość i zwolnić miejsce dla innych.
W przytoczonej Spacerowej można poszerzyć ale w dół o buspas, a w górę za miasto dwa pasy ruchu.

Nie znam specyfiki A4 ale wiem jak wygląda na "korkownicy" Trójmiasta. Tak samo 2 pasy bez awaryjnego, do tego ludzie jeżdżący jak debile na zderzaku i w zasadzie nie ma dnia bez stłuczki/wypadku i korka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mały update do inwestycji gdzie cena skoczyła z 522k na 580k.

Nie dość że przez ostatni tydzień nikt nie zrobił nowej rezerwacji, to na dodatek jedna osoba się wycofała :E

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Bono[UG] napisał:

Na tym polega dobra urbanistyka, że minimalizuje się konieczność przemieszczania na większe odległości, bo większość rzeczy ma się pod ręką.

Jasne. Ale wiesz, jaki jest problem?

Taki, że jak wytniesz dobre 100 km^2 kilometrów z zabudowy, to wywindujesz ceny, bo obniżyłeś znacząco podaż, ale nie popyt... ;)

I to nie są tylko lasy. Jasnozielone to najczęściej pola/nieużytki.

A do tego to nie są tylko domy. Tam będzie zakaz zabudowy wszystkiego, blokowisk też. Co ciekawe, zakaz obejmuje także tereny z dobrym dojazdem, z własną stacją kolejową... nie wiem,co palili ci urbaniści, ale mocny towar to był.

Edytowane przez Kaiketsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam dom 145,85 m² Bukowiec (nieruchomosci-online.pl)

Znajomy oglądał to w 2021, ale ostatecznie się wycofał. Tam jest kilka takich obok siebie (chyba osiem łącznie). Dwa lata temu chcieli trochę ponad 700k, tutaj ogłoszenie z maja 2022 i 895k. Nie wiem, czy już wszystko wyprzedali, bo nie widzę nowych ogłoszeń, ale jadąc wieczorem z pracy do domu w większości tych bliźniaków jest ciemno i nic nie wskazuje na wyprzedanie wszystkich. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Kaiketsu napisał:

I to nie są tylko lasy. Jasnozielone to najczęściej pola/nieużytki.

A do tego to nie są tylko domy. Tam będzie zakaz zabudowy wszystkiego, blokowisk też. Co ciekawe, zakaz obejmuje także tereny z dobrym dojazdem, z własną stacją kolejową... nie wiem,co palili ci urbaniści, ale mocny towar to był.

Co kliknę to cmentarz albo rezerwat ;)
No chyba, że dla mnie jasnozielone to co innego niż dla ciebie :hmm:

Waw-11 i 13 przewiduje zabudowę do 10m, choć tylko na 5% powierzchni. Ale 10, 15, 17 to 12m i 30%.
Wil część 12, 11, 4, 10m 20%, 13 10m 10%.

Tak czy inaczej patrząc po podziale działek nie chce mi się wierzyć, że miasto się wycofa z zabudowy tych terenów.
Trzeba jednak mieć na uwadze, że tak czy inaczej tereny pod zabudowę będą się kończyć i albo pójdzie się w wielorodzinne albo ceny gruntów jeszcze bardziej pójdą w górę. I to będzie niezależne od tego jak rozsądnie gmina podejdzie do sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

potrzebuje pomocy

 

czy ten grzejnik ma podwójne zastosowanie tzn:

1. można go normalnie podłączyć pod centralne ogrzewanie wodne z podłogówki

2. gdy centralne będzie wyłączone, to można podgrzewać grzejnik prądem?

 

Taki typ grzejnika kazałem wybrać projektantowi ale wydaje mi się że się pomylił xD

https://www.lazienkaplus.pl/pl/instal-projekt-trick-electro-grzejnik-elektryczny-53x857-cm-czarny-mat-trke-5090c31gh-03c2,621060,91,i/?

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest grzejnik tylko elektryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież w tym linku masz odpowiedź czy tak można, ludzie... 

Wybierz normalny grzejnik do CO który ma możliwość montażu grzałki.

Edytowane przez galakty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja do łazienek wybrałem elektryczny grzejnik, najprostsze rozwiązanie ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzejniki 60°C do podłogowego ogrzewania to lipne połączenie. Komplikujesz niepotrzebnie niskotemperaturowa instalacje.

Godzinę temu, Mark97 napisał:

Ja do łazienek wybrałem elektryczny grzejnik, najprostsze rozwiązanie ;) 

I słusznie. A i tak najlepiej wstrzyma się z jego montażem az nie potwierdzi się że jest potrzebny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.08.2023 o 09:49, Mark97 napisał:

Ja do łazienek wybrałem elektryczny grzejnik, najprostsze rozwiązanie ;) 

Ja tylko drabinkę będę miał, może się przydać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Adi777 napisał:

Ja tylko drabinkę będę miał, może się przydać.

No tak, drabinka elektryczna, bez sensu jest podpinać to pod podłogówkę, same problemy.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano sąsiad przyprowadził fachowca i ustaliliśmy, że u niego kończy i zaczyna u mnie, żeby zdążyć przed okresem grzewczym. Teraz mówi, że wolny termin za 2 miesiące. Ale to zadanie na 2 etapy, najpierw swoje robi hydraulik, a po nim wchodzi płytkarz. Teraz wiecie, czemu chciałem ekipę pod klucz i ile bym zaoszczędził czasu. Na YouTube na kanale "Co dziś robimy" oglądałem remont generalny mieszkania w wielkiej płycie, jedna ekipa wszystko robi kompleksowo. Trwał dłużej, bo coś nie dojechało, bo gość ze spółdzielni nie przyszedł... Dokładnie to ta playlista:

Jeszcze podzwonię po innych ekipach, ale nie oszukujmy się, samą łazienkę może w 2 tygodnie zrobię, ale remont generalny to co najmniej 2 miesiące, czyli może potrwać do grudnia. Dogadałem z lokatorami, że opróżnią pokoje, a ja sam mam problem, bo pierdyliard sprzętów i rzeczy osobistych muszę gdzieś przetransportować.

Edytowane przez WebCM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, WebCM napisał:

a ja sam mam problem, bo pierdyliard sprzętów i rzeczy osobistych muszę gdzieś przetransportować.

Co za problem? Jak nie masz nic u znajomych/rodziny to wynajmujesz jakiś magazyn o odpowiedniej pojemności na te 2-3 miesiące do tego firma przeprowadzkowa i po sprawie :E

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekipa pod klucz i tak Ci kuchni nie zrobi, więc musisz dodatkowo załatwiać i tak, ale za to wyjdzie dużo drożej xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem na etapie gdzie wyceniam ekipy do remontu - teraz szukam ekipy do gładzi. Mam taką ofertę

( cenny brutto razem z materiałem)

- dwie warstwy gładzi z szlifowaniem - 38zł/m2

- gruntowanie 2zł/m2

- malowanie farba podkładową 6zł/m2

czyli mamy: 46zł brutto komplet z materiałem

ewentualne dodatkowe koszty:

- narożniki - 17zł/mb 

- malowanie natryskowe - 15zł / m2 ( ale tutaj musze kupić farbę )

 

myślicie że ceny dobre? Wielkopolska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.08.2023 o 21:41, lukadd napisał:

wynajmujesz jakiś magazyn o odpowiedniej pojemności na te 2-3 miesiące

To jest 500-1000 zł od metra kwadratowego za mc, więc hm :E

Edytowane przez Kaiketsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Kaiketsu
Nie no bez przesady. Jakieś pierwsze z google
https://www.mkprzeprowadzki.com/magazynowanie/
https://kangu24.com/pl/?gad=1&gclid=Cj0KCQjw6KunBhDxARIsAKFUGs8OeEzW0qH8h8MSdVjpZqVAIFi199QlBzzjKFwaHNnhLnpEzsrV6i4aAkfyEALw_wcB

Na pewno znajdzie taniej jak poszuka lepiej. A do upchnięcia gratów z pokoju czy dwóch to wiele nie trzeba.

Edytowane przez lukadd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, jakub891 napisał:

myślicie że ceny dobre? Wielkopolska

Szczerze? Nie mam pojęcia. Też się buduję w Wielkopolsce. Nie wydaje się jakoś strasznie drogo, ale mogę się mylić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że dom to w tym momencie kosmos. Ale jak widzę ceny nowych mieszkań to tak sobie myślę, że chyba lepiej mocniej się zadłużyć i mieć ten dom. A do tego chyba teraz trudno się obyć bez takich rzeczy - https://www.eltrox.pl/automatyka-domowa/wideodomofony/wideodomofony-przewodowe.html Mylę się? 

Edytowane przez kozierski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...